mamafiets met ring om stuur vast te zetten.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door wennepen, 26 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

    wennepen Bekend lid

    30 dec 2008
    908
    0
    0
    Toen ik een aantal weken voor een mamafiets aan het kijken was zat ik te twijfelen tussen een gazelle bloom en een montego liberty. Met twijfel voor de montego gekozen.
    De montego heeft een veer bij het voorwiel zitten die wat strak staat die ervoor zorgt dat het stuur niet zo wiebelt als de fiets op de standaard staat met je kindje erin (dat je stuur niet omklapt). Nu staat die bij mij niet strak en wiebelt het heel erg (ik zou mijn fiets niet van het slot kunnen halen als mijn kindje erin zit) Dus vandaag terug gegaan naar de fietsenwinkel. Ze hebben gekeken en de veer kan niet strakker.

    Ze gaven aan dat ze hem terug willen nemen zodat ik de gazelle bloom zou kunnen nemen. Deze heeft een ring die je vast draait. Hierdoor gaat het stuur niet heen en weer. Zodra je gaat fietsen draai je hem los. Ze gaven bij de winkel aan dat ze regelmatig zien dat deze ring stuk gaat doordat het kindje in het stoeltje beweegt en hierdoor de ring stuk gaat.

    Heeft iemand ervaring met een ring waarmee het stuur vast gezet kan worden?

    Ik twijfel nu heel erg wat ik moet doen.
     
  2. Puppy78

    Puppy78 Fanatiek lid

    16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    ik heb een gazelle bloom en volgens mij kan dat niet zomaar stuk, tenzij je dus vergeet de ring terug te draaien. maar ook daar is de ring op berekend, je stuurt dan alleen heel lastig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit over dit probleem iets gehoord of gelezen heb.
     
  3. Luvv

    Luvv Fanatiek lid

    27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik heb voor de batavus mambo deluxe gekozen, omdat ik die mooier en wat sportiever vind dan de gazelle bloom. Heb m nu een paar maandjes. Nog niet zo vaak gebruikt dus aangezien het nog niet echt mooi fietsweer is geweest. Ring bevalt goed en tot nu toe nog geen problemen gehad.
     
  4. Hester

    Hester Niet meer actief

    Wij hebben de Gazelle Bloom en de ring is niet kapot gegaan, terwijl ik er toch al eens op ben weggefietst met de ring vastgedraaid.

    Heel fijne fiets.
     
  5. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Ik heb ook de Batavus Mambo met zo'n ring en ik fiets er inmiddels een klein jaartje mee. Het bevalt echt heel goed. Lucas is niet de rustigste en ook niet de lichtste, maar die ring houdt het echt prima. Je laat je kind uiteraard ook geen half uur alleen op die fiets zitten met die ring vastgedraaid en als je aan het fietsen bent, is ie toch los.
    Ik ben ook al twee keer weggefietst met de ring vast en je merkt dat meteen. Niet dat je valt ofzo, maar dan maakt ie een ratelend geluid en het stuurt iets lastiger.

    Ik denk dat het niet zo snel stuk gaat hoor, eerlijk gezegd...
     
  6. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier precies dezelfde ervaring. Vind het super handig.
    Heb er ook nog nooit van gehoord dat de ring kapot ging en ik fiets al bijna 2 jaar met de batavus Mambo.
    Hij is alleen wel loeizwaar! (of mijn conditie is zwaar achter uit gegaan;))
     
  7. Liesl

    Liesl Actief lid

    9 jul 2007
    219
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb geen officiele mama-fiets, maar een ouderwetse opoe-fiets die ook heel goed dienst doet als mama fiets. De cortina U4. Deze heeft een brede standaard en inderdaad ook zo'n ring om het stuur om het stuur mee vast te zetten. Heb de fiets inmiddels anderhalf jaar en nooit problemen mee gehad.

    Ideaal en goedkoper alternatief voor een echte mama-fiets!
     
  8. Lisszy

    Lisszy Fanatiek lid

    27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik heb de Sparta Dynamic 2011 met ring en werkt perfect!
    De ring kan veel hebben, zelfs als je ermee wegfietst als ie nog vaststaat. Dus zal zeker de fiets omruilen!
     
  9. wennepen

    wennepen Bekend lid

    30 dec 2008
    908
    0
    0
    Ik kan hem omruilen :)
     
  10. Sarah84

    Sarah84 VIP lid

    21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Toch raar dat ie niet strakker kan. Ik heb ook een Montego Liberty en toen Finn nog in het voorzitje zat kon ik hem gewoon laten zitten als ik mn fiets van het slot haalde e.d.

    Nu hij achterop zit gaat het wat lastiger, maar voorop echt nooit ergens een probleem mee gehad!
     

Deel Deze Pagina