Hoe begin je er over?

Discussion in 'Zwanger worden' started by ShyGirl, Apr 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ShyGirl

ShyGirl Actief lid

Jan 13, 2010
    264
    0
    0
    Hey Allemaal,

Een tijdje geleden hebben mijn man en ik over een 2e kindje krijgen gehad.

We twijfelde toen beide. Maar hadden beide zoiets van we nemen nu nog geen beslissing.

Bij mij beginnen de kriebels voor een 2e kindje steeds erger te worden.

Nu weet ik niet hoe ik erover moet beginnen. Eigelijk bang dat mijn man nu wel NEE zegt. Terwijl dit net zo goed ja kan zijn. Ik weet op het moement niet hoe zijn gevoelens hierover zijn. Mijn man is heel makkelijk en ik kan makkelijk met hem praten......maar blijf bang voor NEE.

Nee is zo definitief, maar om het te belijven uitstellen wordt het ook geen ja.

Hoe hebben jullie dit aangepakt?:(

grtjs
    ShyGirl

2. orchideetje

orchideetje Niet meer actief

breng het gesprek nog een keer boven en geef aan dat jij meer kriebels krijgt en hoe dat hij er nu tegenover staat?

succes :)

3. Stando

Stando Bekend lid

Apr 5, 2012
    754
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tja, bij ons is het gewoon 'gebeurd'. Ivm borstvoeding ben ik niet aan de pil en op een gegeven moment zijn we gewoon gestopt met het gebruiken van een condoom...
    Maar ik zou gewoon je man vertellen wat je voelt, dikke kans dat hij het helemaal niet zo'n gek idee vind. Stel je nu voor dat hij tóch 'nee' zegt, moet je het maar zo bekijken; Hij is er vast niet meer mee bezig (mannen), en als je er nu weer over begint kan hij er in ieder geval weer even bewust over na denken. Kans is dan ook weer groter dat het bij hem óók begint te kriebelen!

Suc6!

4. ShyGirl

ShyGirl Actief lid

Jan 13, 2010
    264
    0
    0
    Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reactie!

Ja het blijf bij,gewoon over beginnen. Maar op de een of andere manier is het steeds niet het juiste moment. (vind ik dan)

Maar je heb gelijk @stando misschien zet het hem weer aan het denken ondanks de nee

:)

5. pinkelientje

pinkelientje Bekend lid

Dec 22, 2011
    514
    0
    16
    begeleidster gehandicaptenzorg/psychiatrie
    Mooi huisje
    Misschien eens ter sprake brengen als je hoort dat iemand in je omgeving zwanger is/ net bevallen van een kleine/ nieuwe ongesteldheid aandient/ enzovoort, tal van redenen te bedenken om gesprek uit te breiden en je wens uit te spreken!

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Als je man heel makkelijk is en jullie goed kunnen praten dan hoef je neem ik aan ook niet bang te zijn voor een harde nee lijkt me. Dan zal hij er op zijn minst toch wel voor open staan om er met je over te praten en er over na te denken.

Succes

7. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb helemaal nietzoeen makkelijke vriend maar ik ben nogal 'spontaan' wat betrefd zulke dingen.
    Dus ik begon er gewoon over in de auto. Het was een mooi moment, want dan zit je toch verder niks te doen.
    En een keertje tijdens het tv kijken volgensmij.
    Mijn vriend wist eerst nogniet precies wat hij wou dus toen heeft hij beloofd er zelf over te beginnen zodra hij nagedacht had, noujah zodoende zijn we nu dus bezig. :)

Succes ermee.

8. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

Dec 15, 2011
    2,166
    1
    0
    Misschien kan je ok een beetje polsen door eover te fataseren, hardop. Bijv. iets over hoe je dochtertje zou reageren op nog een kindje oid.
    Weet niet of dat handig is en werkt..
    Ik heb heb na heel lang nadenken gezegd dat ik graag een kindje wilde. in eerste instantie leek mijn man dat nog veel te eng en zei hij niet nee, maar hij ging zeker niet akkoord.
    Poosje laten rusten en toen zei hij over een jaartje ofzo. Vanaf die tijd ben ik er opener over en praat er meer over. Hij wordt daar ook enthousiast over en het komt steed dichter bij. uiteindelijk hadden we afgesproken dat we juli gaan beginnen, maar toen ik van de week zei dat het me zo heerlijk leek om zo snel mogelijk een kindje in mijnbuik te hebben ging hij daar echt in mee. Dus wellicht al in mei of juni..

9. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Niet het goede moment...:D
    Heb van mijn man midden in de supermarkt het groene licht gekregen voor ons eerste kindje. Houdt het gewoon een beetje luchtig. Hoop voor je dat hij snel om is.

10. ShyGirl

ShyGirl Actief lid

Jan 13, 2010
    264
    0
    0
    Dat gesprek hebben we al gehad. Mijn schoonzus is zwanger. Op dat moment niet mijn wens uitgesproken. Maar ik weet niet of het slim is om haar erbij te betreken want is nogal een negatief voorbeeld!

gr
    ShyGirl

11. ShyGirl

ShyGirl Actief lid

Jan 13, 2010
    264
    0
    0
    haha zo kan het ook! Je man zag waarschijnlijk twee schattige kindjes en was toen overstag! hahaha

12. ShyGirl

ShyGirl Actief lid

Jan 13, 2010
    264
    0
    0
    Vanmorgen er bijna over begonnen. Maar uiteindelijk niet gedaan. En inderdaad ik werwacht ook niet echt een harde Nee maar zeker weten doe je nooit. Aan de andere kant weet je wel waar je aan toe bent.

13. Bri

Bri Niet meer actief

Ik begon er voor het eerst over toen oudste 6 mnd oud was. Ben achteraf erg blij dat vriend het toen te vroeg vond voor een 2e.
    Na de eerste verjaardag van oudste weer over begonnen. Gewoon een moment waarop je met z'n tweeën bent ('s avonds op de bank, of in bed). "ik zou heel graag nog een kind willen".
    Deze keer ging hij er echt op in. Waarom ik dat graag wilde, hoeveel ik er in totaal zou willen. Omdat hij doorvroeg, wist ik dat hij er ook wel mee bezig was. En we zijn er toen al heel gauw voor gegaan (en ik was ook meteen in de 1e ronde zwanger, dus klein zusje kwam nog voor de 2e verjaardag van grote broer).

Niet bang zijn voor Nee, maar zeg wat jij wilt, en vraag hem hoe hij daarover denkt. Denk ook goed na over waarom je het graag wilt, hoe je de toekomst voor je ziet met jullie gezin.

Succes, en veel geluk gewenst!

14. moppie1992

moppie1992 Actief lid

Jan 21, 2012
    369
    112
    43
    Female
    vraag het gewoon of hij al klaar is voor een 2e en zeg er dan wel bij dat jij al een poosje klaar bent voor de 2e en als hij nee zeg wil geen 2e erbij dan doe je het toch stiekum doe je net of je de pil inneemt maar gooi hem weg en dan zeg je snap het niet dat het door de pil heen kan kome ( neee grapje ) de moeder van een vriendin van mij raakte 2x zwanger door de pil heen dusja het kan weldegenlijk :p

xx

Share This Page