ben bang voor weer een lange ronde

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mj24, 21 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    Meiden, ik moet even van mij afschrijven,
    Vorige ronde heb ik een cyclus gehad van 114 dagen.. Ik heb veel testen versleten, veel pijntjes gevoeld en elke week dacht ik wel, nu is mijn ei, nu wordt ik ongi.
    Nu heb ik precies op dag 14 steken gevoeld in mijn zij, maar vooral pijn in mijn lies. Dus ik was helemaal blij dat ik mijn ei had.
    Nu heb ik vandaag slijm.. het is wel wit, en niet zo doorzichtig als vuchtbaar slijm moet zijn, maar nu raak ik weer helemaal door de war.
    Ik hoop zo dat ik gewoon een normale ronden heb, ben zo bang dat het straks weer 3 a 4 maanden gaat duren.
    Ik wil nog niet gaan tempen, of ovu testen gebruiken.. dan ben ik er nog meer mee bezig als dat ik nu al ben..
    Ik wou dat ik wat meer controle over mijn lichaam had...

2. jackie

jackie Fanatiek lid

10 aug 2006
    1.430
    0
    0
    ja helaas meid controle zul je er niet over krijgen maar als je een lange tijd overtijd bent zou ik naar de huisarts gaan en er iets voor vragen om het op te wekken. Dat bestaat toch meiden???
    Ik hoop voor je dat je snel ongi wordt (of niet met een posi test natuurlijk)

en tempen alleen kan toch geen kwaad, ovu testen waag ik me ook niet aan wel tempen om inzicht te krijgen in wanneer en OF ik wel een ei heb.

succes meid

3. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ja, ik moet eigenlijk ook wel beginnen.. maar ja volgende ronde dan maar.. wordt er gewoon verdrietig van..

4. jackie

jackie Fanatiek lid

10 aug 2006
    1.430
    0
    0
    ja dat begrijp ik met zo'n lange 1e cyclus.
    ik hoop dat het snel opgang komt en dat je een regelmatige krijgt. En anders ff hup naar de HA

5. annelore

annelore Lid

8 aug 2006
    81
    0
    0
    Bediende
    Geraardsbergen
    hey,

ik hoop echt voor u dat het deze keer niet lang duurt.

Bij was het de eerste keer 28 dagen en 24 dagen en nu op naar de volgende of mss toch zwanger.

grts

6. Rena

Rena Actief lid

15 mei 2006
    413
    0
    0
    Noord Holland
    Wat vervelend voor je!! Die eerste cyclus duurde bij mij ook zo'n 4 maanden. Echt niet normaal. En nu is het bij mij ook weer een zooitje. Heb ook al Provera geslikt . Ben dus ook heel benieuwd wanneer ik dit keer ongi wordt. :-k
    En tempen kan inderdaad geen kwaad, maar wat ik daarvan vind; je bent er dan dagelijks echt mee bezig. Iedere dag moet je weer tempen en dus denk je weer aan zwanger worden. Misschien is dit niet zo, maar ik denk dat het voor mij niks zou zijn... maar misschien hoor je mij over een half jaar wel heel anders... :oops:
    Meis succes, en we duimen dat je een kortere cyclus krijgt!! [-o<

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heeej mj

Snap precies wat je bedoeld!!Ben ook bang dat deze cyclus lang gaat duren!grrr
    Heb gister ook een steek gevoeld in mijn zij...

Eisprong??

Om gek van te worden!!
    En dat tempen..jah dat doe ik nu ook niet..

8. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee mj,

ik weet precies hoe je je voelt!! toen ik met de pil stopte was er bij mij geen touw aan vast te knopen.......
    soms 6 maanden geen menstruatie, dan weer een ronde van 6 weken en was ik weer helemaal blij, ik dacht dan van jiha, ik doe het weer!! maar dan kreeg ik vervolgens weer een cyclus van 12 weken......

uiteindelijk heb ik toch de knoop door gehakt en ben ik naar de huisarts gegaan, die verwees me direct door naar de gynaecoloog, waar ik sinds februari onder behandeling ben...

jij zit nu in je 2e cyclus.....ik zou nog even afwachten, maar wacht niet zolang als ik, mijn huisarts vertelde mij dat ik gerust eerder had mogen komen! ik dacht steeds maar dat het vanzelf wel goed zou komen....

veel sterkte meis!
    liefs elfje

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Heeej elfje..

misschien een stomme vraag en ik weet dat ik op de zaken vooruit loop.Maar heb er best wel veel stress van.

Maar wat nou als je menstruatie helemaal niet op gang komt? of een cyclus constant hebt van heel lang..
    Is daar wat tegen te doen? Ik zie namelijk dat je aan de chlomid bent.
    Heb wel eens ergens gelezen dat je dat krijgt als je PCO hebt (cyste's ofzoiets)

(weet ook wel dat je geen HA bent.maar was gewoon nieuwsgierig, aangezien je ook in de mmm zit)

Ben een beetje bang dat het hopeloos bij mij is (ik denk dat mj dat gevoel ook wel heeft, correct me when i'm wrong)

10. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hai wendy,

vooropstaand hoop ik dat bij jullie jullie cyclus gewoon normaal weer op gang komt!!

PCO: polycysteus ovarium syndroom. dit betekent dat er geen of nauwelijks eisprongen optreden, door een hormoonhuishouding verstoring. door die verstoring menstrueer je dus niet of zeer onregelmatig.

ik krijg clomid, dit is een medicijn wat oestrogenen remt, zodat de hersenen (hypofyse), meer FSH hormoon aanmaakt (folikel stimulerend hormoon).
    dit hormoon is nodig om de folikels (eiblaasjes) in de eierstokken te laten groeien. wanneer deze een bepaalde grote zijn (ongeveer 20mm) kan het eitje springen.

kortom: het stimuleert de groei van de eiblaasjes, zodat er een eisprong op kan treden.

ik krijg ook nog pregnyl. dit is een spuit met het HCG-hormoon, verkregen van de urine van zwangere vrouwen (moeders voor moeders). deze pregnyl zorgt ervoor dat mijn eitje ook daadwerkelijk springt, en stimuleert de aanmaak van baarmoederslijmvlies, zodat een bevrucht eitje meer kans maakt om in te nestelen.

maar goed,
    zoals je zelf al zei, is dit een beetje op de zaken vooruit lopen. ik begrijp je onzekerheid. wanneer je meer wilt weten, vraag gerust hoor!

veel liefs elfje

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Thnx elfje!!

Weet nu in ieder geval dat het misschien uiteindelijk toch zal lukken.

ben een tijdje geleden al naar de gyno geweest en die heeft aan 1 kant 4 eitjes zien zitten (1 daarvan 11mm) dat was op 18 aug.
    Maar tot nu toe nog niets,helemaal nog geen eisprong gehad...

hopen dat het idd zelf op gang komt, maar weet nu wel dat er in ieder geval wel iets voor is, om als het niet op gang komt, het op te wekken.

12. Sandrina

Sandrina Lid

23 mei 2006
    91
    0
    0
    Dag lieverd,

HOop dat je eindelijk een normale cyclus hebt... Als je gaat testen sms je mij wel he? Ben erg nieuwsgierig...

Deel Deze Pagina