Ik heb zelf geen rijbewijs, mijn man wel. Nou is mijn oma binnenkort jarig en ik wil graag naar haar verjaardag met onze dochter, maar mijn man heeft een vrijgezellenfeest op die dag. Ik heb dus geen vervoer. Toen ik nog geen kind had, deed ik alles met de trein, geen probleem. Maar tot nu toe heb ik nog niet samen met ons meisje een treinreis durven ondernemen Is het te doen, met een kinderwagen in de trein? En hoe kom ik op de perrons, er is toch niet overal een lift? Ervaringen en tips graag
Mijn ervaring is dat er altijd wel iemand bereid is je een trap op te helpen met de kinderwagen hoor! Gewoon vragen Zelf zou ik met een draagdoek of draagzak gaan; scheelt je een boel gesleep! Kindje op je buik, rugzak mee met verzorgingsspulletjes etc en voila, klaar voor de reis!
Er is volgens mij op elk station wel een lift en wat Andrea ook zegt, er is altijd wel iemand die je kan helpen. En anders idd kind in de draagdoek en spulletjes in een tasje klaar Enne gefeliciteerd met je oma
Bedankt voor de reacties! Ja, Oma wordt 95, dat wil ik natuurlijk niet missen. Die draagdoek heb ik ook aangedacht, maar ik heb een Storchenwiege, en op de een of andere manier lijkt ons meisje dat ding niet prettig te vinden, ze gaat altijd huilen als ik haar erin doe. Ik moet nog steeds een keer een draagconsult regelen..
Ik vond het ook prima te doen met de wagen in de trein hoor (buiten de spits uiteraard..). De conducteur zat me nog te sarren door te vragen naar de railrunner (die dus niet nodig is onder de 4 jaar) maar over het algemeen is iedereen heel behulpzaam. Wat betreft het instappen: Gewoon een willekeurig sterk iemand aanspreken en vragen of hij even wil helpen tillen. Ik zat op een 'eenling'plek waar normaal ruimte is voor bagage of rolstoelen en waar nu de wagen stond. Wel was het voeden (BV) enorm onrustig omdat een trein best veel heen en weer wiebelt, had me dat nooit zo gerealiseerd. Draagdoek kan natuurlijk ook, maar ik ging de hele dag de stad in en vond het prettig om de wagen bij me te hebben zodat ze nog een beetje kon slapen.
Als je gewoon iemand vraagt om te helpen krijg je altijd eigenlijk wel hulp. Verwacht niet altijd dat mensen het aanbieden. Vele willen zich ook niet opdringen. Maar het is prima te doen hoor. En qua liften etc: Je kan één en ander natuurlijk ook van te voren vast uit zoeken. Welke weg precies, wat zijn de faciliteiten op de stations.
Ik ben een paar keer met de trein geweest, en heb tot nu toe elke keer meegemaakt dat mensen aanboden om te helpen om de trap of de trein in te komen
Alleen met de draagdoek of bondolino gedaan, en dan is het niet heel veel ingewikkelder dan alleen met de trein gaan sterker nog, mensen staan voor je op zodat je vrijwel zeker kan zitten.
Ik ben laatst met de kinderwagen en m'n andere zoontje met de trein geweest. Het was wel goed te doen. Liften zijn er niet op elk station, maar mijn ervaring is dat er genoeg mensen zijn die hulp aanbieden.
Gisteren met de trein geweest en niemand die mij hielp. Er waren dan geen trappen maar heb de buggy zelf getild. Ik zou ook denken draagdoek en dan hier ervaringsdeskundigen vragen welk merk. Gefeliciteerd!
Ik ben pas geleden met 3 kinderen met de trein gegaan. 4,5 jaar, die redt zichzelf wel. 2 jaar, die kan al lopen. 6 maanden, in de buggy. Volgens mij is echt op bijna elk station wel een lift ivm rolstoeltoegankelijkheid. Mijn tip: neem gewoon ruim de tijd. Waar je vroeger 5 minuten voor nam, neem nu gewoon lekker een kwartier of zo. Zorg ervoor dat je niet hoeft te stressen, niet hoeft te rennen, ruim de tijd hebt voor kaartjes of opladen van chipkaart. Vraag mensen om hulp, ze bieden het vaak niet aan maar niemand is te beroerd om je te helpen hoor. En ik blijf het liefst met kinderwagen en al op het instapgedeelte zitten. Is lekker ruim, je kunt spelen met je kind en hebt alle ruimte om hem/haar eruit te halen. En ik heb ook het idee dat dat andere mensen minder stoort. Oh ja, en niet in de spits reizen. Te weinig ruimte en te veel opgefokt volk
ik heb ook regelmatig gereisd met de trein. Ging altijd goed. Ik weet niet of je de zwenkwielen van je kinderwagen vast kunt zetten, want zo kwam ik gewoon alleen de trein in/uit. Ik zocht dan altijd de fietscoupé op want daar kan je kinderwagen mooi staan. Ik heb met de kleine meid ook wel in de coupé gezeten hoor, maar zette dan wel de kinderwagen aan een fietsslot. Ook wordt je vaak wel geholpen door mensen(is mijn ervaring dan, meestal studenten heel grappig). Als je mazzel hebt door een vrolijke conducteur. Maar inderdaad niet in de spits reizen, want dat is niet zo heel prettig. En neem inderdaad de tijd.