Mijn vraag is, er staat in de bijsluiter 4 maal daags. En dan half uur voor/na de maaltijd. Heeft er iemand ervaringen met het gebruik van Kindival van VSM? Hoe zag jou schema eruit van wanneer/hoelaat je de tabletjes gaf? Mijn zoontje word over 2 weken 4 jaar, dus hij is misschien wat ouder dan de meeste kindjes op het forum die misschien Kindival hebben gehad. Maar wij zijn echt ten einde raad op het moment met hem kwa rust/slapen dus daarom proberen we nu dit. En werkt het echt alleen maar goed als je het 4 x per dag geeft? Zat zelf eigenlijk meer te denken aan te starten met 2 x per dag. En dan in de ochtend half uur na zijn ontbijt als we naar school gaan ofzo.. En dan half uur na het avondeten, zodat hij de nacht lekker kan slapen.
Als hij al 4 is en niet kan/wil gaan slapen?? Gaat het daarom? Dan zou ik gewoon melatonine tabletjes geven, die werken als een tierelier. Het is een lichaamseigen stof.
@Tjessia, ja klopt.. Hij slaapt opzich wel redelijk in (na hoop gezang etc maar dat is wel gezellig om te horen meestal) maar is erna gedurende de nacht wel 20 x wakker. Niet eens zozeer dat hij ons echt roept of nodig heeft, maar wel voor zichzelf vervelend. Hij droomt erg veel, is erg druk in zijn hoofd en kan de rust niet vinden. Hij loopt echt met wallen tot zijn knieetjes en is steeds meer oververmoeid/chago en enorm druk! We hebben deze tip van de juffrouw gekregen, om hem iets te geven waar hij beter mee tot rust kan komen en zo even kan bijtanken. Hij is vanaf baby al een extreem gevoelig kind, hij pikt overal de sfeer op en reageert daar heftig op. Hij is nu 4 weken op school en vind dat dus erg spannend.. Dus zijn slechte slapen is daardoor nog erger geworden en nu willen we er gewoon wat aan gaan doen. Het is gewoon sneu voor hemzelf..
Tja ik zal wel wat over me heen krijgen als ik dit zeg maar ach, ik heb 4 kids en die zijn allemaal gezond. Als mijn zoontje van nu bijna 3 niet kan of wil slapen geef ik hem 2 of 3 tabletjes melatonine (op de verpakking staat 1 tabletje)..1tje heeft totaal geen effect op mijn zoon iig. Je moet het gewoon uit proberen. Mijn dochters nemen het ook wel eens als ze even niet tot rust kunnen komen om rustig te gaan slapen. Je zou ook overdag de Kindival kunnen geven om rust in te bouwen en dan savonds voor het slapen gaan melatonine. Ze slapen ook wat dieper dus waarschijnlijk wordt ie dan minder vaak wakker. Het is het proberen waard. Melatonine mag je vanaf 2 jaar gebruiken. Het is een lichaamseigen stof, dus je kunt er zeg maar niet verslaafd aan worden. Je kunt het kopen gewoon bij de kruidvat.
@Tjessia, bedankt voor de tip! Zeker het proberen waard. Ik heb nu die Kindival gehaald vanmorgen, dus wil die eerst even proberen.. Maar mocht het nog steeds niet het resultaat geven wat wij willen voor ons mannetje, dan ga ik eens op pad voor die melatonine. En idd, er zullen genoeg moeders zijn die zoiets nooit aan hun kinderen geven. Maar verschil moet er zijn toch? Zo ben ik weer helemaal allergisch op chocomel of yoghi geven aan mijn zoon. Maar heb er nooit commentaar op als een andere moeder dit wel geeft aan zijn/haar kind. Ieder zijn ding toch..
dingen als kleurstoffen en suikers mijden doe je misschien al? kan ook al een hoop schelen?( mijn broertje was ook erg gevoelig voor datsoort dingen anmelijk) sorry verder geen ervaring!
@TS, zelf heb ik hier geen ervaring mee. Wel heb ik op het punt gestaan om het te kopen. Mijn zoon is ook erg gevoelig en slaapt 's nachts onrustig. Hij droomt veel en is erg beweeglijk. Ik heb kindival gegoogeld en heb eigenlijk weinig positiefs gelezen (werkte niet of paar nachten). Ik hoop dat het bij jouw zoon werkt, ik ben ook zeker benieuwd.
kindival hielp hier niet, valdispert hielp iets en melatonine (2mg op doktersrecept) hielp heel goed!
@miis, ja we hebben inderdaad de hoeveelheden suikers/kleurstoffen al sterk verminderd. Nou heb ik sowieso weinig tot geen snoep in huis en eet hij het liefst een koek of fruit als tussendoortje maar helaas hielp het weinig. @Paarse80, ik had ook al even gegoogled en de ervaringen zijn zo uiteenlopend, dat ik zoiets had van ik waag gewoon de gok. Het is homeopatisch dus het kan even duren voor het echt werkt. Erna kan ik altijd nog overgaan op bijvoorbeeld melatonine. Mag ik vragen wat je aan jou zoontje merkt? Hij slaapt dus onrustig, is hij dan overdag anders kwa gedrag etc? Onze zoon dus wel, wij hebben echt een grote verandering bij hem gezien sinds hij dus niet echt meer tot rust komt.. Hij is enorm druk geworden, brutaal, luistert slecht, eet slecht en echt enorme driftbuien!
@sandraske, wat had jou kindje voor "klachten" dan als ik vragen mag? Kun je dan gewoon dus de huisarts bellen en vragen voor melatonine?
Mijn zoon kan overdag heel druk zijn. Vooral als hij moe is gaat het een stuk minder. Hij luistert slecht en kan flinke driftbuien hebben. Op dit moment gaat het weer een stuk beter, hij slaapt 's ochtends ook wat langer. Hij was eerst steeds om 06.00 wakker en nu rond 7.30, dus dat scheelt een hoop.
@Paarse80, ja dat kan een hoop verschil uitmaken he! Onze zoon gaat al naar school, dus moet wel tussen 7 en half 8 uit zijn bed 's morgens. Maar het maakt niet uit hoe laat wij hem 's avonds erin doen, hij blijft zo onrustig slapen. En als we hem te vroeg erin leggen, gaat hij dus nog gerust een uur tot 1,5 uur liggen klieren in bed. Dus hij komt gewoon echt niet aan het aantal uren slaap wat hij eigenlijk wel nodig heeft.
15 keer per nacht wakker al een jaar lang Wij liepen op ons tandvlees en ik was toevallig bij de huisarts en toen die vroeg hoe het mij ging, barstte ik in tranen uit. Hij kwam tot de conclusie dat dit niet langer zo kon en heeft melatonine voorgeschreven en eindelijk sliep ze daarmee door..
O dat lijkt me heerlijk zeg! Ik zat te lezen op internet dat het er ook aan kan liggen hoe licht/donker de kamer is waarop ze slapen.. Want je lichaam maakt melatonine aan in een bepaald dagritme.. Onze zoon heeft al wel verduisterend rolgordijn, maar die sluit niet zo passend en dus komt er nog hoop licht tussendoor. Maar eens kijken of we dan beetje kunnen verhelpen.
ts, mijn zoontje slaapt echt in pikdonkere kamer...en heeft echt altijd als een roos geslapen aan 1 stuk door ( uitzondering, ziekte, tandjes, dromen, angstfases etc natuurlijk) Ook overdag trouwens altijd... Ik zou gewoon proberen qua dosering...hoe hij er op reageert...! duurt jullie slaapritueel al lang genoeg?? kan het zijn dat hij ehct lang nodig heeft de dag te verwerken?? bijv mijn broertje ( die heeft pddnos, dus is wel apart geval maartoch) die moest echt van bad tot in bed heeel rustig, duizend x zelfde dingen zeggen of doornemen...en daar werd hij heel rustig van...zo kon hij ook gewoon binnen 10 min in slaap vallen en niet meer eerst veel kletsen of op andere manieren de slaap proberen te vatten
Ons zoontje komt elke nacht 2 à 3x bij ons op de kamer. Dat valt in het niet bij de 15x van iemand van hierboven, maar ook hier worden we behoorlijk gallisch van! Zou dan Melatonine ook geschikt zijn? Of is dat eigenlijk alleen maar voor het in slaap komen? Want dat gaat wel goed. Alleen het doooooooooorslapen...!! Zijn kamer is ook genoeg verduisterd, dus dat zal het niet zijn...
Als dat hier wel geschikt voor is, dan ga ik straks nog naar de DA om te kijken of ze een potje melatonine hebben!!
Dat was ik haha.. hier heeft het wel geholpen voor het doorslapen, ze sliep gewoon rustig in en het doorslapen ging daardoor ook beter.
Melatonine die je bij de drogist koopt of die je van je HA krijgt is een hele andere dosering. Als je melatonine echt een kans wilt geven, laat je die door je HA voorschrijven. Het werkt trouwens ook voor doorslapen. @TS je zou eens vuilniszakken op de ramen kunnen plakken, om te kijken of het werkt als het donkerder is. Ook kun je erop kletten dat voordat je kind naar bed gaat hij al wat rustig is (geen tv kijken of kietelspelletjes oid) en samen nog de dag doorbespreken. Ik las in een ander topic dat je het idee hebt dat er iets is met je kind (of heb ik het verkeerd gelezen?). Zou dit onrustige slapen ook erbij kunnen horen? Dan zou je het kunnen bespreken met je HA. (ik probeer met je mee te denken, geen kritiek hoor )