Sleepzzz is natuurlijk lees ik, en slaapt het kindje lekker van. Oh wat klinkt dat heerlijk. We zijn een beetje op na 16 maanden, -meerdere keren per nacht kort wakker - een paar keer per week uren wakker - altijd vroeg wakker Vooral de nachten dat het een combi is zijn superzwaar. Vrienden vragen zich af hoe we het vol houden. Misschien die siroop maar eens proberen. Melatonine vind ik wat heftig geloof ik.
vond ik ook hoor, was echt het alleralleraller laatste redmiddel voor ons en het heeft gewerkt gelukkig. We hebben het overigens een week gebruikt en daarna gestopt en het gaat nog goed..
Ik heb kindival wel eens geprobeerd bij onze jongste. Die was toen nog maar 1 jaar, maar bij hem hielp het niet voor het doorslapen. Dat is uiteindelijk wel vanzelf goedgekomen. Afgelopen jaren heb ik kindival wel gebruikt voor momenten van grote spanning, bijv. bij een vliegreis. Daarbij had ik wel het idee dat het iets hielp om de kinderen wat rust te geven. Als je zoontje overdag ook erg druk is, kun je ook nog overwegen om hem visolie te geven. Dat werkt vrij goed bij onze oudste, het helpt hem ook om beter te concentreren op school, iets waar hij veel moeite mee heeft.
Die sleepz slaapsiroop hoor ik wel es vaker mensen over. Die is er speciaal voor kinderen in een junior variant. Dat is wellicht ook nog het proberen waard als de Kindival niet werkt. Hij heeft vanavond ze eerste tabletje op dus we zullen het zien. Kan mrt homeopathische middelen nog niks van zeggen natuurlijk maar als baby deed hij t altijd goed op VSM. Voor degene die t vroeg, heb inderdaad tijd geleden topic geopend over onze zoon of er meer aan de hand zou zijn. Ben er toen bij de huisarts voor geweest maar die zei dat er in korte tijd hoop veranderingen waren in ons gezin en hij dit noest verwerken en daar ook de tijd voor moest krijgen. Hij had niet het idee dat hij verder iets mankeerde.. De juffrouw op school ook niet, gewoon enorm gevoelig kind en oververmoeid. Vandaar dat we nu eerst het slapen gaan aanpakken en kijken wat er dan met zijn verdere gedrag overdag gebeurt.
Goed dat ik dit topic even lees. Het lijkt ons zoontje wel. Als kleintje erg moeilijke slaper geweest . Nu ook net drie weken naar de basisschool en weer iedere nacht wsjker en dromen. Ik heb in het verleden ook regelmatig kibdival gegeven en jij hem hielp het goed . De ergste pieken gingen er zeker af zoals het gillen wanneer hij wakker werd snachts. Hij sliep ook beter door. Ik ga morgen ook weer eens geven. Ons zoontje is overigen ook erg gevoelig voor geluid . En de laatste tijd merk ik ook dat hij nogal reageert op geuren.
Ik heb niet alles doorgelezen, maar je kan natuurlijk altijd starten met Valdisper. Ik zou me wel aan de voorgeschreven dosering houden. Verder las ik wat verhalen over Melatonine> Houdt er wel rekening mee dat voorgeschreven door de huisarts een heel ander verhaal is dan kopen bij de drogist !! Die doseringen zijn totaal anders. Het mag vrij verkocht worden ik dacht tot 0,3mg bij de huisarts wordt soms wel 5 mg voorgeschreven dat is bijna niet meer vergelijk baar. Overigens zou ik er niet zomaar mee gaan experimenteren als Valdisper niet helpt zou ik gewoon eens met de huisarts overleggen ! Succes ..
We hebben hem gisteravond 1 tabletje Kindival gegeven en hij is maar 1 x even wakker geweest. Kan toeval zijn natuurlijk, maar we gaan er voorlopig wel mee door. Vanmorgen heeft hij weer een tabletje op, dus ik probeer er wel netjes 4 per dag te geven zoals de bijsluiter aangeeft voor optimaal resultaat. Als dit toch niet gaat helpen, dan ga ik eerst langs de huisarts voor ik aan iets anders begin.
O ik lees net je reactie. Fijn dat hij goed geslapen heeft. Het zou super zijn als dit doorgaat. Meestal duren homeopathische pillen zo'n 2 weken voordat het echt werkt.
Ja, daarom ga ik ook niet meteen wat anders proberen als hij vannacht weer spookt. Het heeft even de tijd nodig.. Hij reageerde ook altijd goed op Tussikind en Cinababy, daarom koos ik nu ook eerst weer voor VSM.
Ik was op zoek naar iets herkenbaars voor onze zoon van bijna 4 en hier lees ik zoveel herkenning. Inslapen gaat prima sommge nachten slaapt hij ook prima door, maar de laatste 2 weken pff.. echt vreselijk gillen krijssen snachts. Ook vanacht weer toen regende het dan word ie wakker en dat vind ie schijnbaar eng en dan gaat ie echt niet meer slapen Hij komt wel 10 x uit zn bed. we hebben al zoveel geprobeerd. en als het niet regent word hij ook wel eens wakker en zegt dan ik ben niet meer moe en ik kan niet meer slapen.. nou ik wel!! Ik weet ff niet zo goed wat ik hiermee moet.. jullie nog tips? zou ik ook kunnen beginnen met iets? bedankt!
Het is altijd het proberen waard toch.. Het is homeopathisch en speciaal voor onrust en slapeloosheid. Wij zijn er nu 3 dagen mee bezig en merken zeker al verschil. Ook zijn juffrouw zegt dat hij gezelliger is. Je mag het 2 weken achter elkaar geven en dan moet je een week stoppen voor je weer mag beginnen. Dat doen wij dus ook.. Wellicht is je kind erg druk met alle indrukken van die dag verwerken en is hij daarom even angstig voor alles, zoals regen.. Als ze uitgeruster zijn kunnen ze ook de wereld beter aan zeg maar.
Idd fijn zeg dat je al verschil merkt! We kijken vanacht nog aan en vrij op zat slapen de jongens een nachtje bij oma.. als dit niet helpt dan ga ik denk ik maandag ook eens beginnen.. idd als het homeopatisch is kan het geen kwaad. Moet wel zeggen dat tussikind e.d. niet bij hem hielp.
misschien een tipje..en je moet het maar net willen want het kan best een opgave zijn. onze kindjes sliepen redelijk goed maar werden elke nacht wel wakker. zoon 3 dochter 1,5 je begrijpt wel dat dat na een tijdje enorm slopend is. ik ging toen sleepzz kopen en raakte een beetje aan de praat met die verkoper. hij zei: je kan wel sleepzz gebruiken maar als je de tijd ervoor hebt kun je het liefst producten met de E621 nummers weglaten. (zijn smaakversterkers en zitten bijna overal in dus het is wel vervelend) ik dus googelen en ik vond het de moeite waard hoor. overdag zijn de kids veel rustiger en slapen nu avonds ook beter (sleepzz gebruik ik niet meer) het gaat niet van de 1 op de andere dag maar ik merkte absoluut verschil.
E nummers zijn vaak boosdoeners bij verschillende klachten...smaakversterkers kleurstoffen e.d. Zitten echt in zoveel dingen!je kunt bij een biologische winkel vaak natuurlijke vervangers ervan vinden die geen "bijwerkingen" hebben. Ik let er nu beter op en merk zelf dus ook dat ik minder moe ben..toeval? Ik zat ook te denken dat je kind misschien iets rustiger op school doet?misschien een half dagje minder?dat gebeurt op sommige scholen wanneer het allemaal teveel blijkt voor een kind in het begin..