Wil gaat er nu ook voor je 1e kind!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Danty88, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Heej Liz,
    fijn zeg dat die last nu van je schouders af is en dat het kindje gezond is! En wat gaaf zeg, een meisje! Had je een jongetje gedacht dan? En al een naam? ;)

Ik kan hier niet wachten tot de maand weer om is... Klinkt stom, maar het gevoel terug krijgen 'zwanger te zijn', mis ik best! Hoop dat we snel ons volgende gezonde kindje mogen verwachten. :)

Tot die tijd geniet ik lekker van de wijn, filet americain en tiramisu en mag ik weer genieten van kerst met een wijntje.. :D

2. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Lieve liz,

Meid dit is geen ego berichtje... dit was een heel mooi berichtje! Ik kreeg er kippevel van! Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk nerveus geweest bent! Heel logisch ook!
    Maar gelukkig is het goed en is je 'wens' van het geslacht ook uitgekomen!! Geniet er maar van en goed dat je tompoucen gekocht hebt! Het is iets om te vieren!!!

Heb je de echo ook digitaal? Ben wel nieuwsgierig!!!!

3. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Liz Een meisje wat leuk....en fijn dat alles goed was...geniet er maar lekker van...en je bent op de helft...

4. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Wat een lieve reacties, thnx meiden. Doet goed! Ik ben echt zo blij, zo opgelucht! Gister naar de echo had ik echt even een energyboost. Vandaag merk ik wat een energie die spanning me heeft gekost haha. En dan moet ik ook nog tot 21u werken en morgen weer vroege dienst. Had ik ook nog niet verteld; morgen gaan we de koopovereenkomst voor onze nieuwe (nieuwbouw)woning tekenen!! Het zijn echt even spannende en bizarre tijden voor ons. Alles lijkt tegelijk te komen. Wel in positieve zin hoor. We waren al een tijdje bezig met een nieuwe woning, al voor mijn zwangerschap. De woning zal klaar zijn rond de tijd dat onze kleine meid begint te lopen, dus perfect qua timing. Onze huidige woning wordt straks met ons kleintje echt te klein. En ja, wie weet willen we over een tijdje ook nog wel een tweede kindje? We moesten dus sowieso knopen door gaan hakken. Maar jeetje, onze huidige woning moet straks dus ook de verkoop in. Ondanks de niet gunstige tijd staan wij er wat dit betreft wel gunstig voor. We wonen nu ook in een nieuwbouwwoning, reeds 3 jaar. In die periode dat wij het kochten was het een stuk goedkoper dan nu, de waarde is flink gestegen...dus de kans dat we verlies gaan lijden als we het verkopen is minimaal. Maar toch..we moeten het wel zien te verkopen! Zo spannend. Ik denk er maar niet teveel bij na...

Pluus, ik heb een hele rits foto's mee gekregen..alleen kun je er echt niets van maken. De echo is met een heel andere insnede gemaakt als de vorige echo's, van de onderkant. Op een van de foto's zie ik heel duidelijk de ruggewerf, maar de rest is echt abracadabra! Nou...ben aan t werk, en moet nu met een clïënt naar een kerstdiner...bleeegh...

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ liz: toevallig zat ik gister aan je te denken! Vroeg me af of je je 20 weken echo al bijna had en wat t zou worden....een meisje dus, leuk!! En t allerbelangrijkste natuurlijk, gezond! :)
    Gefeliciteerd ook met jullie huisje! Hoop voor je dat je oude huisje snel wordt verkocht!

6. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Liz.. Wat fijn dat alles goed is met de kleine... en een meisje... wat wordt het dan allemaal echt he! Heb je al een naam in gedachten? En ga je nu meer een meisjeskamer maken? Of toch neutraal?

Hier komen de maandelijkse pukkeltjes weer in zicht... :(

7. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Liz, gefeliciteerd met je huisje!

Wat jammer dat die 20 weken echo zo anders is dan! Ik ben zo aan het pronken met die andere echo... had gehoop dat ook te kunnen met de 20 weken echo maar die is dus anders... jammer zeg!! Maar goed, dat maakt je waarschijnlijk niet minder trots! :D

@ Flier, balen zeg dat je pukkeltjes weer komen!

@ Hier, ik heb movicolon gekregen van de huisarts... Net voor ik het in ging nemen kon ik al een beetje naar de wc maar nog niet echt gewenst effect zeg maar... nu maar hopen dat dit spul goed gaat werken!!
    Ben vandaag ook al heel de dag weer misselijk, vanmorgen enorm overgegeven... het lijkt net of ik echt vol zit... Maar me eten is er de rest van de dag gelukkig wel ingebleven!

8. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pluus... hopen dat je stoelgang nu goed op gang komt :D

9. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Hahaha ja dat hoop ik ook! Lekker praatje he! :D

10. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Hier nog ff snel berichtje vanaf mn werk. Ik heb ook 20 weken echo's gezien waar t kindje wel gewoon op te zien was en herkenbaar was zoals de eerdere echo's hoor. Maar ja, het is natuurlijk een puur medische echo, dus je moet denk ik een beetje geluk hebben met de echoscopiste..dat ze nog wat extra's laat zien ofzo. Dat was er bij ons gewoon niet bij. Al het nodige en het geslacht, dat was het. We overwegen nu dan ook om met een week of 27 nog een pretecho te plannen. Toch wel leuk om je kleintje te zien hoor!

De dames met darmproblemen, bah...wat vervelend! Gelukkig heb ik daar allemaal geen last van (afkloppen!). Bij mij valt het reuze mee met alle kwaaltjes geloof ik, ik ben een bofkont. Movicolon krijgt mijn cliënt hier ook, werkt als een tiet kan ik je vertellen. Nou...nog 40 min. dan ben ik weer vrij!

11. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Ooh, en ja..ik ben er wel uit qua naam, maar vriendlief is het er niet mee eens. Dus dat wordt nog een catfight!! Mijn argument is dat ze zijn achternaam al krijgt en dat ik nu de voornaam mag kiezen haha. Ok, moet weer verder hier...ze breken de boel af! ;)

12. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Liz... :D :D :D Lijkt mij een goede deal toch... hahahhaha... geniaal... ga ik onthouden... mocht het bij ons zover komen (een kleine en het niet eens worden over de naam), dan ga ik je redenering gebruiken...! ;)

13. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Zo, nu even de tijd om wat uitebreider op iedereen te reageren:

Sitalita, voor mijn zwangerschap riep ik altijd heel stellig dat mijn eerste kindje een meisje zou zijn, ik wist het zeker! Ook de eerste weken van mijn zwangerschap had ik dit gevoel heel sterk. Maar na verloop van tijd kregen mensen in mijn omgeving ook een mening en een gevoel bij het geslacht van ons kindje, en de meesten dachten dat het een jongentje zou worden. Dat heeft mij dusdanig aan het twijfelen gebracht dat ik er op een gegeven moment geen gevoel meer bij had en maar besloot om het op me af te laten komen. Dat hielp, ik had er op een gegeven moment niet echt een gevoel meer bij. De verrassing was echt groot bij de echo! Het leukste vind ik nog de stunt dat we nu een meisje krijgen en de meesten mensen dachten dat het een ventje zou zijn. Zo, lekker puh! Haha. De theorie over hoe je je buik draagt klopt bij ons in ieder geval wel. Ik draag rond en niet in een punt/ vooruit. Maar ja, wil natuurlijk ook niet altijd wat zeggen he.
    Ik begrijp je gevoel dat je het zwanger zijn mist. Dat zal voor mij straks ook gek zijn als ons meisje er is. Ze is zo beweeglijk, dat is er dan ineens niet meer. Ik heb wel een naam in mijn gedachten die ik echt heel erg leuk vind. Maar vriend gruwelt er van!! Erg jammer...toch wel leuk als we de naam beiden mooi vinden en er achter staan. De kans is klein dat het mijn favoriet gaat worden en dat vind ik best wel balen. We overwegen ook om de kleine naar mijn (overleden) moeder te vernoemen, in de 2e naam ofzo...mits het wel mooi staat bij dr voornaam. Ik speel nog even met de gedachte, ben er nog niet helemaal uit of ik dat wel echt wil.

Engeltje, idd grappig dat je er onbewust dan toch mee bezig was! Hihi, heb je mijn spanning gewoon op telepathische wijze gevoeld. Hoe is het nu met jou dan? En is het mysterie met je visjes al opgelost?

Pluus, zoals ik eerder ook al even schreef, als je een beetje geluk hebt met je echoscopist, dan zal het misschien wel meevallen met de echo. Om mij heen zie ik dat ook. Wij hebben gewoon de pech gehad dat er niet echt de ruimte was voor ook wat 'pret'. We stonden al vrij snel weer buiten, terwijl ik overal lees dat het onderzoek zo'n 40 min. duurde. Dus ze heeft bij ons gewoon echt het hoognodige gedaan. En met die Movicolon moet het nu wel goed komen met je stoelgang denk ik. Houd ons op de hoogte, ook al is het een vies praatje haha!

Sher, wat geweldig dat je zo'n goede echo had. Genieten is dat he? En mooi om je hummeltje te zien samen met je lief, toch?

Trouwens voor de dames met stoelgangproblematieken, voor mijn zwangerschap dronk ik iedere ochtend Actimel. Ook een aanrader! Nu krijg ik het mijn strotje niet meer door, evenals gekookte aardappels. Misschien toch een beetje last van hormonen?

Beertje, Danty, Flierefluiter, Jufaman, Dobbermama...hoe is het met jullie??

Mijn vriend zal morgen de echo's even inscannen. Dan kan ik ze plaatsen, maar eh...verheug je maar nergens op, het is echt abracadabra! Ik kan er niets in zien in ieder geval. En dan voor nu een foto van 19-12, toen was ik 20+2 weken.

Nu maar naar bed, morgen weer vroeg uit de veren en 's middags tekenen voor de woning. Aargh...wat spannend allemaal!!!

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Je maakt er een grapje over, maar meestal heb ik voorspellende dromen als t niet goed gaat met iemand.....Heb zoiets alleen nog nooit met vreemden gehad! Nu was dit natuurlijk ook geen droom, maar blijkbaar voelde ik t toch aan haha
    Het mysterie rond de visjes ga ik nooit uitkomen denk ik....misschien hebben ze elkaar dan toch opgegeten, maar geloof daar eigenlijk niks van...
    Verder gaat t hier wel ok....moet wel zegen dat nu de kerst nadert dat ik toch af en toe wel ff een moeilijk momentje heb....vooral als we lekker geklust hebben zeg maar, komen de tranen toch weer opzetten en moet ik aan ons engeltje denken, terwijl ik er verder eigenlijk niet zo heel erg meer mee bezig ben.....
    Zeker nu ik jullie verhalen zo lees ga ik steeds meer verlangen naar een beebje wat ik in mn buik kan voelen....hopelijk wordt 2012 gewoon ons jaar!

Zo en nu ga ik ook maar een tukkie doen,
    Slaap lekker allemaal!

15. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Engeltje, knuf vanaf hier! Hopelijk mogen we snel ons wondertje verwachten.. snap wat je bedoelt met je moeilijke momenten. :)
    Laten we hopen dat we snel in 2012 positief mogen testen!

16. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    @ Liz GEFELICITEERD JE KRIJGT EEN DAME... zo sorry moest er even uit! Wat een geweldig nieuws dat alles goed is :D

@ Engeltje Wij hebben ook een paar jaar een aquarium gehad en ik heb vaak zat gezien dat er een vis door de andere vissen werd opgegeten (deed dan altijd snel het licht uit want wilde dat niet zien) de volgende dag zagen we dan niks of alleen nog een klein stukje van een vis.

@ de dames met de stoelgang problemen, hoop dat jullie snel weer "gewoon" naar de wc kunnen. (haha je kan maar iets hopen toch)

@ Hier... ik zit helemaal in spanning voor mijn sollicitatie gesprek morgen. Natuurlijk probeer ik zo snel mogelijk te laten weten hoe het af is gelopen, moet alleen wel gewoon werken en na het avondeten door naar het sporten. Tja en kwa zwangerschap... we zijn aan het klussen haha want het is weer de tijd van de maand dat we kans hebben om taak te schieten ;)

Slaap lekker iedereen!

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sita: ook een hele dikke knuf voor jou! Sja je denkt dat je jezelf erbij neergelegd hebt he....Maar we komen er echt wel uit! Heb jij trouwens ook dat je echt gigantisch moe bent? Ik heb dat nog steeds, ben normaal een moeilijke slaper, maar kan nu echt op ieder moment van de dag slapen zo gek!

@Dobber: ook als de vissen evengroot zijn?
    Hier zit er ook weer een eitje aan te komen, dus ook druk aan de klus!
    Succes met je sollicitatie, zal aan je denken!

2012 wordt gewoon een mooi jaar voor iedereen hier! Hoop op positesten voor iedereen die nog niet zwanger is en voor de zwangeren....die krijgen t mooiste geschenk wat ze maar kunnen krijgen!

18. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Engeltje, iets anders dan je erbij neerleggen kan niet. Heb ik ook gedaan. Ik mis alleen het gevoel soms, en soms mis ik die kleine uk ook. Hoe klein die dan ook was. Wat betreft vermoeidheid, ja heb ik ook, maar wordt wel steeds minder. Ben al aardig weer de oude van voor de zwangerschap qua hoe ik me lichamelijk voel.

Fijne dag allemaal!
    Ik ga zo de kerstboodschappen doen, mn huis poetsen en vanmiddag werken!

19. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Liz, heftig trouwens zeg dat je je moeder al kwijt bent. Wij speelden ook met de gedachte om ons meisje te noemen naar onze moeders (ook 2de naam) Hun namen en betekenis zijn zo'n beetje hetzelfde, en het heeft wel wat. Je moet doen waar je jezelf nu happy bij voelt, maar ook over 10 jaar nog happy bij kunt voelen. ;)

20. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Dames, sorry ben weer even lange tijd niet 'online' geweest.
    Ben vanmorgen onig geworden... 36 dagen :) Jippie!

Deel Deze Pagina