Wil gaat er nu ook voor je 1e kind!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Danty88, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jan10: ik weet nog maar 5 dagen dat het nu raak is... :D ik had zulke rare cycli dat ik het ook niet had verwacht... ik merk ook nog steeds vrij weinig aan mijn lichaam...
    overigens heb ik afgelopen maand ook twee keer een ovutest gebruikt..., maar niets tegen mijn vriend gezegd, want die houdt niet van presteren onder druk :D :D :D

@dobbermama: dus nog een paar daagjes geduld hebben... SPANNEND!!! duim-duim-duim

2. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Aaaarrghhh! Ook ik had een heel verhaal getypt en toen op een verkeerd knopje gedrukt en weg!

Ten eerste: allemaal een heel gezond en vruchtbaar 2012 gewenst!

Ik ga als goed voornemen hier weer wat vaker posten :)

Over kwaaltjes: ik had twee dagen na m'n ovulatie pijnlijke borsten en een paar dagen voor nod voelde ik me heel grieperig. Daarna pas de week er op dat ik echt misselijk werd en heel moe. Mijn borsten deden wel meteen pijn. Maar mijn tepels veranderde pas bij 8 weken ofzo. Niet verkleurd, wel anders van vorm ofzo, zien er gewoon anders uit!

Wij zijn trouwens ook rustig aan aan het kijken naar babykamers! We hebben al een wieg (familiewieg waar al 3 genaraties in hebben gelegen, gemaakt door m'n opa) en een commode hebben we ook. Mijn vader heeft die gemaakt toen m'n broer geboren werd, en hij staat nog steeds op zolder. Ga m leuk pimpen en dan kan onze baby er op liggen. Vind ik wel een heel leuk idee!
    Verder hebben we dus alleen nog een bedje nodig (voor na de wieg) en een kledingkast. Valt allemaal wel mee dus!
    Ben wel helemaal verliefd geworden op de Nijntje lamp! Zo'n kunststof lamp van Nijntje. Erg leuk! Alleen bijna 200 euro.... Maargoed, komt goed :)

Verder: hier gaat het weer wat minder. Dacht vorige week dat ik het ergste wel gehad had, maar heb gisteren voor het eerst over moeten geven! Was heel gek. Ik lag in bed, had wat last van maagzuur. Had een kopje Camille thee meegenomen naar bed, nam een slok en verslikte me. Moest toen flink hoesten en ineens: woesh! Een golf kots over het bed! Zo raar! M'n vriend moest trouwens heel hard lachen! Gemeen hè ! Ik vond het later ook wel grappig :)
    Verder ben ik weer echt heel erg moe vandaag en voel ik me echt niet lekker. Nog ff doorzetten dus!

Trouwens over die vreet buien van mannen: m'n vriend maakte gisteravond een boterham met eiersalade en ansjovis! Rond een uur of 9... Wie is hier nu zwanger????

@sita: hoe voel jij je nu? Mijn eerste cyclus na m'n mk was echt raar, had allemaal vage klachten! Maar hoop voor je dat t snel weer raak is! Ik duim voor je!

Zo dames, ik duik zo lekker t bed in met een filmpje en een kop thee en nu hopen dat ik t binnen houd ;)

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Nou, weet nu zeker dat t niet raak is deze ronde. Heb alweer wat lichtroze verlies, net als de vorige maand dus ongi zal wel weer snel door gaan zetten en dan dus maar op naar de volgende ronde :(
    Ga denk toch eerst met temperaturen beginnen nu. Ook al voel ik mn eisprong tot nu toe steeds wel, ik heb gelezen dat je die pijn ook de dag voor of de dag na de eisprong kan voelen.

4. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen engeltje... weet je het heel zeker?

@hier.... net MvM aan de lijn gehad. Donderdagmiddag een afspraak... het wordt nu steeds meer "echt"

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ja t begint bij mij altijd met wat lichtroze, alleen vorige maand 4 dagen voor ongi en nu dus waarschijnlijk ook....

Leuk dat ze donderdag al komen, krijg je nog een test:)

6. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja... krijg dan idd een test... ik blijf het gek vinden als ze (verloskundige, MvM) me feliciteren met mijn zwangerschap...

Balen engeltje.... hopelijk volgende ronde voor jou ook een posi test!!

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ja baal er echt flink van! T verlangen naar een kleintje van ons 2 wordt gewoon zo groot! Mn mannetje maakt ook gewoon steeds zulke lieve opmerkingen en ik merk aan alles dat hij het ook zo graal wil! Donderdag gaan we saampjes oppassen en nu zei die net: mag ik dan een keertje de luier verschonen, want dat heb ik nog nooit gedaan en wil t zo geaag leren.........

Kom maar snel lief klein beebje, papa en mama willen je zoveel liefde geven!

8. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach meis toch... dikke knuffel voor jullie!!!!

9. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Aaahh Engeltje, door jou krijg ik nu een brok in mijn keel! Hoop zo dat het snel raak is bij jullie!

@ Jan, ik hoop voor jullie dat het voor de iui raak is! Romantische avondjes zijn daar vast goed voor! :)

@ Flier, ik kan me nog goed herinneren dat het voor mij ook heel onwerkelijk was. Ik kan het me dus goed voorstellen hoe je je voelt! Het komt goed hoor meid!

@ Wolkje, ik hoop dat ergere misselijkheid en overgeven uitblijft! Je zit gelukkig al dicht bij de 12 weken!

10. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    @ engeltje echt bale voor je meis!!! heb je je wel al verdiept in dat temperaturen? moet elke dag voor het opstaan en dan ook nog op dezelfde tijd. Ik zat daar eerst ook aan te denken maar weet dat ik daar gewoon niet consequent genoeg voor ben. Wel lief dat je mannetje er ook zoveel mee bezig is :D vindt ik altijd wel schattig haha

@ flier donderdag dat is lekker snel joh :D zal aan je denken

@ wolkje oeh dat zou wel vervelend en vreemd zijn geweest ja dat je zo in 1x moest overgeven. hopen dat je snel beter in je vel komt te zitten :D

zo ik ben net terug van sporten.. zo even mijn spullen opruimen en dan lekker beneden op de bank gaan hangen. Sporten heeft op de een of andere manier wel gewerkt tegen me buikpijn. heb nu alleen nog een druk op me buik staan maar echt pijn doet ie nu niet meer zo extreem. Voor iedereen alvast weltrusten

11. jan10

jan10 Actief lid

4 aug 2011
    192
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoi Engeltje,

balen die teleurstelling, ik denk aan je....
    Ik weet hoe het is om zo'n verlangen te hebben en toch weer
    teleurgesteld te worden..
    Hou je taai...

gr jan10

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx meiden....zit nu ook gewoon weer met tranen in mn ogen door jullie lieve reacties....

Heb me er wel al in verdiept ja! Zelfde tijd opstaan iedere dag zal niet lukken, maar als t goed is maakt dat niet zo heel erg veel uit. Ik temp gewoon voor ik opsta en als t niet lijkt te werken kan ik er altijd nog ovutestjes tegenaan gooien...

13. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    ja dat is ook weer zo, proberen kan geen kwaad he ;)

14. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey engeltje,
    Het komt vast wel goed hoor!
    Ik heb nooit getempt, maar wel ovutestjes gebruikt. Ik vond dat erg fijn werken Omdat je dan echt inzicht krijgt in je cyclus. Zeker het proberen waard dus, mocht het tempen niet fijn werken voor je!

15. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Goedemorgen allemaal!

@ Engeltje, iIk hoop voor je dat je wat duidelijkheid krijgt door het tempen!

@ Dobber, het wordt spannend bij jou zeg! Wanneer ging je nou ook weer testen?

Ik denk dat ik gisteren ons kindje voor het eerst gevoeld heb... was heel raar! We lagen op bed en mijn mannetje had zijn hand op mijn buik liggen. Ik dacht dat hij met zijn vinger zat te bewegen dus ik zei... lig eens stil met die vinger. Hij ik lig stil... Het was net of er een zenuwtrekje diep in mijn buik zat.
    Toen hij zijn hand weghaalde voelde ik het nog een keer of 4 dus het was echt zijn hand niet...
    Daarna niet meer gevoeld. Ik ben dus erg benieuwd of dit het gevoel was... het gaf wel een geluksgevoel moet ik bekennen... dus mochten het toch me darmen/spieren of weet ik veel wat geweest zijn hebben die het geluks gevoel gebracht maar anders ons ukkie! :D

16. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    wat leuk en fijn is dat he...denk vast wel dat je kindje is geweest...

17. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ja, ga daar ook maar vanuit! Haha krijg bij het idee het weer helemaal warm van binnen! :D

Hoe is het jou trouwens? Hoe gaat het met de misselijkheid?

18. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2418 Flierefluiter, 4 jan 2012
    Laatst bewerkt: 4 jan 2012
    Ladies... ik ben in de war... ik krijg net de papieren van de verloskundige binnen....

Hier uit maak ik op dat ik bij mijn eerste afspraak info krijg over de echo's, leefregels en dieet. Ik moet wel een handdoek meenemen voor de onderzoeksbank..., maar waarom, dat staat er niet bij.... Deze afspraak wordt vergoed door de verzekering.
    Bij de tweede afspraak (tussen 11e en 14e week) kan er een echo (nekplooimeting) en bloedtest plaatsvinden. Dit moet ik dan daar direct betalen (en evt. kan ik dit bij mijn verzekering declareren).
    En rond de 20ste week weer een echo. Dit zit wel in het basispakket van bijna elke verzekeraar.

Was dit bij jullie ook zo? Is dit normale gang van zaken? Ik had het idee dat jullie voor 11 weken al een keer een echo kregen.. of ben ik in de war?

(Jaja.. het is handiger als ik hen zelf bel..., maar ze zijn maar 1 uur per dag telefonisch bereikbaar, en dat was vanochtend... en ik ben te nieuwsgierig.. dus ik wil het nu direct graag weten ;) :D )

19. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Heej Flier,
    volgens mij is het normaal dat je een intakegesprek krijgt en gelijk (of een latere afspraak) de eerste echo.
    Ik had mijn eerste echo met 7 weken, maar normaal gesproken is dit echt wel na week 10 volgens mij. Mijn vk is er schijnbaar vroeger mee. Ik neem aan dat bij de volgende zwangerschap dit weer met 7 weken zal zijn, aangezien ik een mk heb gehad.
    Over de nekplooimeting weet ik niks.

20. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Hmmm hier heeft de vk geen echo-apparaat dus ik weet er ook niet heel veel van!

Ik heb de termijn echo met 9 weken gehad (kon kiezen tussen de 9 en 12 weken en had geen geduld dus ;))
    Als ik de combitest had gewillen, hadden ze deze gelijk gedaan.

Zou als ik jou was, morgen even bellen!

Deel Deze Pagina