Wil gaat er nu ook voor je 1e kind!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Danty88, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    @pluus...Ja het gaat:)...ben extreem moe en gelukkig zakt de misselijkheid nu een beetje weg...vanochtend nog wel gespuugd...alleen het eten gaat moeilijk lust niks en heb ook nergens zin aan..en als ik eet zijn het kleine beetjes meer kan ik niet op...dus geniet nog steeds niet echt:)ik maak me veel zorgen om de kleine...stom he:)volgende week weer een echo voor nekplooimeting dus ben benieuwd...

Ik lees hier alles mee hoor alleen ben een beetje stil wil niet overkomen als een klager want weet moet blij zijn dat ik zwanger ben...:)

Vandaag wel de babykamer leeg gehaald nu nog de kast,commode en bedje en dan kan ik alles plaatsje gaan geven want heb nu veel doosjes met babyspul staan...

@iedereen nog de beste wensen volgens mij ben ikd at vergeten te zeggen....

2. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Danty... meis doe niet zo gek!!! je bent helemaal geen klager/zeur... het is hartstikke vervelend voor jou dat je zoveel last hebt van misselijkheid, spugen en gebrek aan eetlust. ik moet er echt niet aan denken dat ik dat ook ga krijgen... (en ben dus ook hard aan het duimen dat dat niet gebeurt)

heb jij al zoveel babyspulletjes??? wow! dus jij bent er al bijna klaar voor :D leuk hoor!

dikke knuffel

3. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Zoow, daar ben ik ook weer eens. Allereerst de beste wensen voor iedereen!

Mika en Jan10, welkom! Leuk dat jullie ook meeschrijven en spannend ook natuurlijk.

Sitalita, wat spannend weer zeg! Als ik het goed begrijp ga je een dezer dagen testen. Oei, oei!!! Ik ben heel benieuwd, je kwaaltjes klinken veelbelovend. Ik duim voor je meid.

Ook voor Ukkie, Jufaman en Dobbermama weer spannende dagen. Ook voor jullie zal ik duimen!

En Engeltje, al echt ongesteld geworden? Of nog steeds niet echt doorgezet? Het is jullie zo gegund!

Flier, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Ben je flink in de watten gelegd en had je een leuke dag?? En morgen Moeders voor Moeders, heerlijk aan de stinkflessen haha! Ik ben benieuwd wat voor leuke presentjes jij krijgt. In ieder geval nog een extra test, altijd leuk om te zien dat je echt, echt, echt, eeeeeccht zwanger bent!
    En voor wat betreft de verloskundige, volgens mij is het een redelijke gang van zaken hoe ze bij jou te werk gaan hoor. De termijn echo kreeg ik net een dag voor de 10 weken, deze kregen wij vergoed. We hadden de keuze of we een combinatietest wilden, deze is dan idd voor eigen rekening. Wij hebben hier voor gekozen en kregen deze met 12 weken. Houd er wel rekening mee dat het bloed prikken en de echo twee verschillende facturen zijn! Dat was bij ons even een verrassing. Bij de intake kregen we trouwens ook de eerste echo, dus met 10 weken. De 20 weken is een medische echo, dus ook die krijg je vergoed. En tegenwoordig zijn er steeds meer verloskundige praktijken die rond de 30 weken nog een groei echo doen. Bij mijn praktijk is dit niet aan de orde, dus de 20 weken echo was ook gelijk de laatste echo :(

Pluus, wat heerlijk dat je je kindje hebt gevoeld! Vanaf nu ga je dat steeds vaker voelen en in de loop der tijd steeds krachtiger. Afgelopen maandag was mijn beste vriendin bij me op bezoek en 's avonds op de bank hebben we even samen op de bank gezeten en had ze dr hand op mijn buik, mijn meisje liet even flink weten dat ze er was. Zo leuk dat mijn vriendin daar ook van mee kon genieten, ze kwam zo krachtig uit de hoek! Alsof ze even extra dr best deed, heel bijzonder en erg vertederend.

Verder is hier alles wel ok. Zolang ik maar genoeg rust neem, voel ik mij goed. Het blijft erg gek dat mijn buik ineens zo dik is. Ik maak regelmatig foto's en zie mezelf met de week dikker worden. Heel maf! Nog steeds geen gekke vreetbuien oid. Ik eet eigenlijk niet meer dan voor mijn zwangerschap, ik ben nu 3 kg aangekomen. Heel netjes dus. Volgens het boekje te weinig, maar aan mijn buik zie je dat echt niet af!
    Verder is mijn vriend zondag jarig. Ik heb vandaag samen met mijn meisje een cadeautje voor hem gekocht die ik mijn vriend namens haar ga geven, samen met een kaartje. Ik had er een schattig stukje voor geschreven:

'Zonder je ooit te hebben gezien,
    ben jij toch het meest vertrouwd.
    Zonder je ooit te hebben aangeraakt,
    voel ik toch jouw warmte.
    Zonder je ooit te hebben gesproken,
    herken ik toch je stem.
    Al is knuffelen nog even niet mogelijk,
    je liefde voel ik wel...
    en ik weet nu al dat jij de liefste papa van de wereld bent!'

Ik ben heel benieuwd wat hij er van vindt en hoe hij reageert.

Ooh, ik heb nog een leuke link voor jullie:

www.babyhuyswebshop.nl

4. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Dankjewel voor je lieve reactie:) Ja hoop voor je dat je het overslaat..het is erg moeilijk om er op die manier er dan van te genieten..want als jij je zo ziek en beroerd voelt maak je je ook zorgen om de kleine...maar doe zeker me best om er wel van te genieten:D..

Ja ik heb best al veel pakjes en kleertjes gekregen en luiers en hydroluiers en complete badset etc heb ik ook al veel gekregen.. Lieve Schoonouders en ouders..de kinderwagen heb ik al gekocht omdat het een een nieuwe wagen was voor weinig geld die kon ik overnemen van iemand dus die heb ik al in week 5 gekocht:) en moet nu nog de laatste dingentjes halen..maar dat is ook nog genoeg hoor..

5. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Ach Danty, ik zie zojuist nadat ik mijn post heb geplaatst jouw post. Dat is geen klagen wat je doet hoor. Ik herken precies wat je omschrijft. Op het spugen na heb ik me de eerste 9 weken ook knap ellendig gevoeld en was eten mijn grootste vijand. Niks was lekker, niks smaakte me en continu een misselijk gevoel. Ook gewoon lamlendig, een grieperig/katerig gevoel. Net toen ik dacht dat ik het niet meer ging trekken, begon het langzaam bij te trekken en kreeg ik tussen de ellendige dagen door, ook goede dagen. Na de 16 weken voel ik me eigenlijk alleen nog maar goed, mits ik echt voldoende rust neem.

De kans is groot dat ook jij je na verloop van tijd beter gaat voelen. Tot die tijd zul je het er helaas mee moeten doen en moet je extra lief zijn voor jezelf en het gewoon rustig aan doen. Profiteer van de momenten dat het eten iets makkelijker gaat. Ik weet nog dat ik er zo van kon genieten als ik eens een dagje zonder weerstand kon eten! Om vervolgens de volgende dag weer die enorme strijd aan te gaan. Kop op meid...ook jij slaat je hier doorheen, hoewel het je nu misschien wel opbreekt. En dat je heel erg blij bent met je zwangerschap, staat echt los van het feit dat je je ook gewoon heel ellendig kunt voelen. Dat is iets waar je ook gewoon niet blij mee hoeft te zijn, je krijgt het er bij.

Dikke knuffel voor jou!

6. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Aah dankjewel zoo lieff...ik dacht echt dat ik ff grof gezegt een "zeikwijf" was en me niet moest aanstellen want ben wel zwanger:) maar ben dus niet de enige idd wat jij omschrijft zo voel ik me echt en idd heb gevoel dat ik het ook bijna niet meer trek ben echt een spook zo zie ik eruiit en zo voel ik me ook echt...dus ga je advies opvolgen en genieten van een goeie dag en ga ook is wat liever voor mezelf worden want ben erg hard voor mezelf..:)

7. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Liz, dank je... we zijn wezen snowboarden op mijn verjaardag... was errug leuk... de laatste keer was 5,5 jaar geleden, dus kan nu uit ervaring vertellen dat je het, net als fietsen, niet verleert... :D ook bedankt voor de info!!! dan wacht ik het allemaal maar gewoon af... ik ben niet de eerste, dan wel de laatste die zwanger wordt, dus het zal wel los lopen.

@Danty... wat ik altijd doe als ik niet lekker in mijn vel zit (ernstig ongesteld, of wat grieperig), dan geef ik mezelf een spa-dagje/middagje/avondje... ik haal dan lekkere scrub, en een maskertje voor een vermoeide huid. eerst neem ik dan een lekkere douche... dan uitgebreid scrubben... en dan (geheim van de smid).. je huid verwennen met verwarmde handdoeken (dus handdoeken in heet water, uitknijpen en op je gezicht leggen)... daarna het maskertje... na het maskertje weer even kort douchen of alleen het maskertje afspoelen... en dan voel ik me zo goed als nieuw!

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ liz: wow, wat een lieve tekst voor je mannetje zeg!
    Ik heb vandaag bruinverlies, wat voor mij de normale gang van zaken is, dus t zal nu snel verder doorbreken. Dit is altijd de dag die ik als dag 1 tel en zit nu dus maar op een cyclus van 25 dagen. Tis dus tog wel gaan schommelen...gelukkig niet met hele erge uitschieters.
    Wat ik wel gek vind is dat ik geen gewone ongikrampen heb, maar af en toe weer hele felle steken rechts onder in mn buik

@ danty: voor mij hoef je je echt niet in te houden met klagen hoor! Tuurlijk baal ik ervan dat ik nog niet zwanger ben en jullie wel....Maar ben ook echt heel blij voor jullie, echt waar! Vind t juist "leuk" om jullie verhalen te lezen en hoop dat ik t net als de anderen die nog niet zwanger zijn snel mee mag maken, wat jullie nu meemaken. Weet ik tenminste wat me te wachten staat!
    Ben zo blij dat iedereen er hier voor elkaar is en elkaar proberen op te beuren.....jullie zijn allemaal topmeiden!

9. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja Liz, die tekst voor je mannetje is echt prachtig!!!!

10. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ Danty, ik geloof dat ik nog steeds de grootste klager ben hier in het topic hoor! Eer dat je mij ingehaald heb... Ik heb hier wat van me af geschreven tijdens mijn enorme zieke tijd! Dus klaag lekker raak... je haalt mij lekker toch niet in! :p

11. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Danty, Yes, that's the spirit! You go girl. Je mag jezelf best een baaldag gunnen hoor, maar er zitten ongetwijfeld ook goede dagen tussen...pak die mee, daar moet je het van hebben! En op een dag zul je opeens merken dat het langzaam steeds beter gaat en dan zit je echt helemaal op die roze wolk.

Flierefluiter, oooee...da's sportief, leuk joh! Goed te horen dat je het leuk had. Heb je er weer een mooie herinnering bij waar je de komende tijd lekker op kunt teren. En thnx voor je compliment voor mijn stukje tekst :)

Engeltje, thnx #blush#. En vervelend dat je cyclus en de daarbij behorende klachten steeds zo grillig verlopen je daardoor je lijf niet zo goed kunt aanvoelen of pijlen.

Pluus, haha...je weet het mooi te relativeren; nice job!

12. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Thanks Liz voor je lieve reactie. ben erg benieuwd wat het is deze maand.. had nu al de 3de dag s ohtends last van misselijkheid. (vorige keer ook aan t begin) Ik wil eigenlijk nog 1,5 week wachten met testen.. t weekend van 14 jan.

13. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Over dat zeuren: ga lekker je gang hoor meid!!!
    Ik snap het helemaal!
    Ik post het dan wel niet elke keer, maar heb ook dagen dat ik me helemaal prut voel. Vooral de moeheid.... Ik ben sommige dagen echt kapot, kan echt niks en heb nergens zin in. En dan elke dag werken en het gezeur en gezeik van allemaal stomme kerels oplossen, ik ben er soms zo klaar mee!
    En met eten: bij mij gaat t ook op en af, de ene keer heb ik echt honger en andere dagen lust ik niks en krijg ik niks weg. En dan heb ik er volgens mij nog niet eens zo heel erg last van. Dus voel je vooral niet schuldig: denk dat voor elke zwangere die er last van heeft het wellicht "tegen" valt in het begin. Die roze wolk komt volgens mij echt pas na een week of 14 bij de meesten. Aftellen dus!
    We slepen elkaar er wel doorheen! ;)

@Liz: super leuke tekst voor je mannetje! Kreeg er helemaal kippenvel van!

14. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    @sita: spannend! Ik duim voor je hoor!

15. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    @Pluus.. Wat gaaaaf! Ik denk dat het je kindje is geweest J

@Flier.. Sorry hier weet ik (nog) helemaal niets van!

@Liz.. Dank je wel, valt niet mee met die klote cyclus… maargoed, mooie tekst voor je mannetje!

Weet niet of er dames zijn met een iphone, maar dit vind ik een super handige app: Period tracker (light, gratis app)

16. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Nou meiden, moet nu echt even zoiets leuks kwijt! Lag ik net onderuit op de bank, begint ons dametje toch te trappelen, ik voor de gein eens naar mijn buik kijken...beweegt ie gewoon! Ik zie t gewoon ploppen. Zo maf! Ik mijn vriend heel enthousiast roepen en ook hij zag het!!

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ liz: oh wat geweldig lijkt me dat toch om dat te voelen en te zien! Die kleine van mn vriendin was ook zown druktemakertje. Je zag echt regelmatig dr billen naar bovenkomen, zo mooi!

18. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ow liz, dat is echt helemaal geweldig!!!! Gaaf zeg!!! Ik kan niet wachten tot het ook zo ver is hier!!!

19. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    @Liz.. Oooh prachtig, wat lijkt me dat een heeeeerlijk gevoel!!!

20. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Liz... GEWELDIG!!!

Deel Deze Pagina