Wil gaat er nu ook voor je 1e kind!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Danty88, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Zo nu ff lekker atwt kijken nu t nog kan en daarna lekker naar bedje toe, moet morgen weer vroeg op....

Trusten allemaal!

2. jan10

jan10 Actief lid

4 aug 2011
    192
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    klinkt geweldig! lekker samen genieten...

grtx jan10

3. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Wauw Liz wat gaaf!!
    Ik ben ook heel benieuwd wanneer ik het hier ga voelen!
    Ik voel ondertussen wel steeds vaker m'n baarmoeder. Als ik dan op m'n buik lig ofzo, of m'n schoenen aan trek dan denk ik: hè! Er zit een harde bal in m'n buik. Heel gek gevoel!
    Vorige week een massage gehad en als je dan zo ontspannen op je buik ligt en iemand duwt op je rug voel je het ook echt heel goed zitten.
    Merk nu toch wel echt dat ik een klein buikje begin te krijgen, voor de buitenwereld valt het nog niet op denk ik, maar zelf zie ik het echt wel, m'n buik en borsten zien er ineens heel anders uit. Ben zo benieuwd!

Dit weekend ga ik eens duiken in onze financiële situatie, eens uitzoeken hoe we het straks allemaal gaan doen. Wil eens kijken wat de consequenties zijn als ik minder wil werken en ook voor vriendlief natuurlijk. Ook de kinderopvang gaan we eens uitpluizen!
    Stiekem nog best een gedoe, want als man minder gaatwerken gaat hij ook minder verdienen en dat kan als gevolg hebben dat we ook minder hypotheekrente aftrek krijgen en dat hij meer moet betalen voor zijn auto (lease). Best tricky dus! Je kan er dus meer op achteruit gaan dan alleen in salaris!
    Ga dus zaterdag eens lekker achter de pc alles uitzoeken en lijstjes maken.
    Iemand nog tips waar ik op moet letten

4. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Dat moet ik ook allemaal uit gaan zoeken wolkje, zie daar best tegen op moet ik zeggen!

Voor tips sta ik ook open!!

5. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Dames wou ff zeggen dat ik vanmorgen weer ben opgenomen in het ziekenhuis net zoals laatst uitdroging dus ben minder actief liefs xx

6. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Oef, sterkte Danty! Je maakt het wel spannend elke keer..

Wolkje, ik wist helemaal niet dat verlaging van inkomen gevolgen heeft op de hypotheekrenteaftrek. Zal het straks ook allemaal maar goed uitzoeken..

7. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    He Danty wat vervelend meid!! Ik hoop dat je snel aansterkt en dat het snel beter gaat!!
    Sterkte meid!

8. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Zo..net weer thuis van een vroege dienst en nu moehoooee. Vanvond gaan we nog naar de verjaardag van mn kleine neefje, maar dat is een flink stuk rijden. Hij wordt 2!

We hebben gisteren trouwens ook de kinderwagen besteld!! Via de website waar ik hier laatst een linkje van heb geplaatst. Nu tot 16 januari 10% korting op alles en daarnaast ook nog een leuke korting er boven op. Al met al hebben we hem nu 200 Euro goedkoper dan in de babywinkel waar we hem voor het eerst zagen, Babypark, Babydump en Prenatal...jeuj! We krijgen er ook nog een Maxicosi en adapters bij.

Wolkje, ik voelde de baby al met een week of 14. Het ligt er aan waar je placenta ligt. Bij mij ligt deze achter. Ze is heel erg beweeglijk en voel dr gedurende de hele dag door wel op verschillende momenten. Af en toe trappelt ze ook tegen mijn blaas aan, dat voelt heel gek. Het voelt nog gekker als mijn blaas leeg is, want dan lijkt het even een seconde alsof ik heel nodig moet plassen en vervolgens trekt dat ook gelijk weer weg.
    Wij hebben de kinderopvang nog steeds niet geregeld. Bij de meeste kdv's moet je je kindje minimaal 2 dagen af laten nemen. Nou, dat vind ik teveel, we hebben maar 1 dag nodig...soms zelfs maar een halve dag! Kan ik beter stoppen met werken, want dan kost het kdv straks meer dan wat ik inbreng qua salaris. Bij wijze van dan... Maar duur is het wel! Dus ik begin een beetje aan een gastouder te denken. Die zijn over het algemeen wat flexibelere en goedkoper.

Danty, wat naar meis!! Ik hoop dat ze je daar snel weer oplappen. Sterkte in ieder geval en een dikke knuffel voor jou.

9. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Danty... Meis wat ontzettend kl*te!!! Zo kan je helemaal niet genieten van je zwangerschap! En het zal ook niet makkelijk zijn voor je mannetje om te zien dat jij het zo moeilijk hebt!!
    Dikke knuffels jullie kant op!!!!

10. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat betreft kdv... mijn vriend heeft zijn eigen bedrijf, waarbij hij de middagen en de avonden werkt... zodra de beeb er is, gaat hij die middagen opgeven. ik blijf gewoon fulltime werken... of misschien een halve dag minderen... maar ja.. dat zijn de plannen nu he, wie weet hoe het over een paar maanden is :)

11. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    PS.. hij kijkt er enorm naar uit om huispapa te worden... wat wel grappig is... want als je een paar jaar geleden ons verteld zou hebben dat wij dit zo zouden oplossen, dan hadden we je hard uitgelachen... :D

12. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Hè danty! Wat naar!
    Echt niet fijn dat je alweer opgenomen moet worden! Je hebt het er maar zwaar mee zeg!
    Heel veel beterschap en hoop dat ze je snel weer oplappen! En krijg je nu ook weer extra echo's? Dat zou dan wel weer een klein lichtpuntje zijn in deze vervelende situatie!

Liz: ik ben heel benieuwd. Heb idd gehoord dat wanneer je placenta aan de voorkant ligt je het kindje pas later voelt. Ik weer het bij mij nog niet, hb pas de 18e weer een echo, dus dan zal ze het zien! Ze dacht dat ie wel achter/boven zou gaan zitten, dus ben benieuwd. Had jij ook dat je je bm al voelde in het begin?

Over de centjes: je hypotheekrente aftrek hangt af van je salaris. Je aftrek wordt berekend in dezelfde schaal als dat je salaris betaalt. Verdien je veel, dan moet je veel afdragen in loonbelasting maar krijg je ook datzelfde percentage terug voor de hypotheekrente. Mijn vriend verdient een stuk meer dan ik (meer dan het dubbele gewoon, oneerlijk! ;)) en dus hebben we de hypotheekrente over zijn salaris Laten berekenen. Hij betaalt een hoger percentage in loonbelasting en krijgt zo dus ook vanuit de hypotheekrente meer terug. Maar stel nou dat hij doo minder te werken een belastingschaal omlaag gaat, dan betekent dat dat ook het percentage over de hypotheekrente omlaag gaat. Als dat zo is, dan zou dat dus gevolgend kunnen hebben. Of dat zo is moet ik nog even uitzoeken. Wellicht scheelt het met de hypotheekrente aftrek ook wel niet zo veel.
    Wel de moeite waard om even na te gaan denk ik!

Oh en trouwens, voor kinderopvang krijg je ook een toeslag, hoeveel dat is kun je berekenen op de site van de belastingdienst, onder toeslagen. Wij krijgen bijv als we ons kindje 1 dag (9uur) naar de opvang zouden doen 110 euro per maand terug. Netto kost het ons dan 143 euro per maand. Best te doen dus. Ook dit hangt weer af van je salaris, het aantal uren per maand dat je opvang wilt en de uurprijs van je kdv. Denk toch dat je al gauw 40-50% terug krijgt.
    Moeite waard om eens op te zoeken!

Ik kan mezelf daar helemaal gek in maken, echt te erg! Wil altijd alles helemaal uitzoeken en precies weten. Een of andere tik ofzo ;)
    Kan niet gewoon zeggen tegen m'n vriend van: regel jij maar, want daar word ik helemaal onrustig van! Vriendin van me heeft dat dus wel, geen flauw idee wat er Maandelijks in komt en uit gaat... Niks voor mij!

13. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Allereerst..... FLIER.... GEFELICITEERD!!!!:D

Zo... nu ... HAPPY NEWYEAR iedereen!! Dat er maar veeeeel lieve babytjes hiero geboren mogen worden!!:D

Zo.. tijdje niet aanwezig geweest.. druk druk.. oud&nieuw offcourse.. verplichte familiebezoekjes.. werk.. gisteren jarig..!
    En vandaag HEEEEEERLIJK dagje vrij!

Moest vanmorgen naar de vk.. bloeddruk was goed en hartje geluisterd..!!
    Alleen mijn baarmoeder had zo'n ontzettende groeispurt gemaakt zei de vk dat hij een beetje groter was dan normaal zou zijn bij 18-19 week..!
    En jah.. nu maak ik me dus zorgen... waarom issie groter??!;)

@kosten.. tjah.. ik denk maar zo.. t kan zo duur als je het zelf maakt..! ;) We hebben ook niet veel te besteden hiero.. dus koop geen nieuwe kant en klare babykamer van een winkel zeg maar.. want die kosten al snel €700,- ofzo.. terwijl we nu een geweldig mooie commode hebben gekocht van marktplaats voor €10,- ... dus we zoeken het gewoon zo bij elkaar..!
    Enige wat ik echt als nieuw wil hebben is bedje en matrasje en lakentjes enz.... :D

@danty... balen meid!!
    @engeltje... klote voor je meid..!! Denk aan je!
    @dobber... spannend!!!! Duim voor je!!

@namen.. heb gister op mijn verjaardag het boek 'grootste nieuwe namenboek' gekregen van een collega.. haar zus had er aan meegeschreven.. druk aan het bladeren geweest maar kom toch steeds weer op dezelfde namen uit..
    meisje: Robyn
    jongen: Roan (Rowan)

Raar dat die namen steeds weer naar voren komen.. haha.. oftewel.. mijn hart heeft al besloten!:D

Nog 11 dagen... dan de 20weken echo!! JOEHOEEEE!!:D

Zal ff wasje aanzetten nu en eindelijk de kerstspulletjes opruimen! Geen tijd voor gehad nog...;)

14. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Beertje...! Jij ook nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Fijn dat alles weer goed was met je beeb!!

15. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Wolkje, aah duidelijk verhaal over de hypotheekrenteaftrek.

Zeg meiden, iemand ervaring met een indrooglijntje?
    Ik kon het niet laten en heb eind vd ochtend een test gedaan. Binnen 5 minuten was hij nog wit. Ik heb net weer even gekeken en hij was wat vergeeld, dus ik heb hem schoongespoeld met water. Zie ik een vaag roze lijntje staan, wat verder naar rechts dan bij mijn andere testjes.
    Voordat ik veel hoop krijg..

16. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Wolkje, Ja dat had ik ook ja. Ik voelde mijn baarmoeder ook al vrij snel. Na verloop van tijd merkte ik dat er echt iets in mijn buik zat, zoals jij ook al omschreef, een bal. Fietsen en veterstrikken/ bukken werd vreemd en soms zelfs ongemakkelijk. Lichamelijk kon het allemaal echt nog wel, mn buik zat niet in de weg ofzo, maar het voelde niet helemaal prettig meer. Zo ook op je buik liggen. En ik ben een echte buikslaper! Dat heb ik mezelf al heel vroeg af proberen te leren. Ik slaap sowieso altijd al met een rolkussen, deze heeft nu behalve omdat het gewoon lekker is, ook echt een functie. Hij voorkomt nu echt dat ik 's nachts per ongeluk helemaal doordraai op mijn buik, want die neiging blijft er gewoon wel in zitten. Ik ben nu op zoek naar een lekkere lange rolkussen, dan kan ik hem helemaal tussen mijn benen doortrekken...nog beter!

Ik zal er nog eens een foto tegen aan gooien, ik hoop dat jullie een beetje tegen bloot kunnen ;) De foto is gemaakt toen ik 22+2 weken was.

17. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmiddag ook bezoek gehad van MvM... en de stinkflessen zijn binnen :D

Heb nu ook een testje in een cadeau-doosje zitten... staat heel leuk op de kast...! (Maar op dit moment moet ik er nog wel aan denken om het weg te halen als er bezoek komt :p)
    Verder mocht ik ook een prachtige ketting uitzoeken... die ik dan weer niet naar werk kan dragen omdat er vast iemand zal zijn die het logo van MvM zal herkennen.... maar als ik het met 12/13 weken ga vertellen, dan zal ik 'm vol trots dragen.
    Ook het blad zwanger gekregen en voor 80% al gelezen :) En dus ook al weer veel geleerd (ook alle info over de echo's en verschillende tests...)

Vandaag ook het boekje "Eerste hulp voor jonge papa's/Eerste hulp voor jonge mama's" binnengekregen. Maar ik moet op mijn beurt wachten... mijn vriend leest 'm nu :)

18. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi buikje Liz!!!

19. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Wauw, mooie buik Liz!

20. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sita.. sorry... daar weet ik niets van af.. maar hoop voor je dat het goed nieuws is!

Deel Deze Pagina