@ pluus: mooie wagen hoor! @ danty: oh gelukkig zeg meis! en nu lekker aansterken he! laat je maar goed in de watten leggen! Nou nieuwjaarsgala ging niet door helaas ivm hele grote brand bij de ah ernaast...Achja dan maar maandag mn nieuwe dansschoenen uitproberen
@Engeltje.. da's wel jammer als je avondje uit niet doorgaat..., maar als ik de kranten moet geloven is het een ernstige brand
@ flier : ja klopt idd! Ben als echte ramptoerist natuurlijk ook wel even wezen kijken Ze hebben nog geluk gehad dat t niet is overgeslagen naar de woningen, want de brand was echt niet normaal groot. Het pand is ook echt niet meer te redden.....
Thnx Pluus, dat is lief en doet goed. Gelukkig heb ik het voor een groot deel zijn plekje kunnen geven en dat geeft mij veel rust. Maar ja, het zal altijd een deel van mij blijven en er zullen altijd momenten komen en blijven dat ik er het even moeilijk mee heb, dat heb ik geaccepteerd en dat is ook goed. Je hebt trouwens een mooie wagen besteld. Wij hebben de onze vorige week besteld, dus die verwachten we morgen of overmorgen te ontvangen. Engeltje, ja..de manier waarop ik haar ben verloren blijft gewoon schrijnend. Heel pijnlijk om te bedenken dat ze zo'n eenzame strijd voerde en alleen met zoveel verdriet is gestorven. Als het aan mij lag had ik het 'boek' allang uitgebracht, alleen zijn er wel de nodige kosten aan verbonden. En als ik het uit ga brengen, wil ik het wel in eigen beheer gaan doen, juist omdat het zoiets van mij is en zo persoonlijk. Daar hoeft een ander niet mee aan de haal te gaan, dat moet van mij en bij mij blijven. Maar heb t al aan verschillende mensen laten lezen en iedereen is er over te spreken. Wat leuk om te horen dat je mijn schrijfsels waardeert! Ik ben ook echt een schrijfmens en kan daar veel in kwijt. Ik ben ook een tijdje helemaal los gegaan op Hyves met blogs, leuker de leuk! Maar dat doe ik eigenlijk niet meer. Als je het leuk/ interessant vindt, dan wil ik je mijn 'boek' wel doormailen, kun je het op je gemak eens lezen. Ik ben wel heel erg benieuwd wat een buitenstaander er nu van vindt en of het goed is te volgen voor iemand die maar heel sumier van mijn verleden af weet. Maar...voel je niet verplicht hoor! Wat heftig trouwens die brand! En balen natuurlijk dat je leuke feestje niet doorgaat Maar...je hebt nu wel een heerlijk schoon huisje haha. Ooh, veel plezier vandaag met je verjaardag, hoop dat je flink verwend wordt! Danty, hoe is het nu met jou? Weer lekker thuis aan het bijtanken? Voor de rest, fijne zondag!
Liz.. mijn zwager heeft in eigen beheer een gedichtenbundel in beperkte oplage uitgebracht en toen via internet te koop aangeboden... als je wil kan ik bij hem informeren wat zijn kosten ongeveer waren (zal nooit echt veel geweest zijn, aangezien hij toen werkzoekende was)...
@ liz: oh dat lijkt me zeker leuk/ interessant om te lezen! Vermoed wel dat het een heel erg pakkend boek is dus dan zal ik er maar tissues bij houden maar ik meen het, ik vind echt dat je super kan schrijven, dus ben erg benieuwd ernaar! En mocht je behoefte hebben om over je moeder te praten dan mag dat gerust hoor! Weet hoe verschrikkelijk het is om te zien hoe je ouders zoveel verdriet hebben dat ze het allemaal niet meer aankunnen...je probeert er als kind zijnde zoveel mogelijk voor ze te zijn en voor ze te zorgen en dat zorgt ervoor dat je zelf ook heel veel te verwerken hebt. En zeker metnzo'n einde als bij jouw moeder! Ik mag in mn handjes klappen dat mijn ouders er gelukkig goed uit zijn gekomen.....dikke knuf voor jou! Ik zal je een pb sturen met mn mailadres.
Dag meiden, even heel snel een reactie. Hier onwijs veel last van krampen vandaag. Ik weet niet wat het is, maar volgens mij is mijn lijf aardig van slag na de miskraam. Hoop zo dat er snel duidelijkheid is. Ben er vandaag gewoon beroerd van. Binnenkort reageer ik wat beter hoor,..
Heej meiden, Als ik heel eerlijk ben, liz, ben ik ook wel 'nieuwsgierig' hoe je dit opgeschreven hebt!! Maar als je dat niet ziet zitten moet je het maar zeggen hoor!! Waarom die kinderwagen? Het is toevallig dezelfde wagen als mijn zus heeft, alleen een modernere versie... Maar ik heb dus wel goede ervaringen met Mutsy, daarnaast is het een betaalbare wagen. Deze versie heb ik uitgekozen omdat ik deze het stevigste vond. Die andere 4wielers hadden geen tussenstang en vond dat dus niet zo stevig. Daarnaast heeft deze versie wat meer plastic handvaten aan de bak. Die andere versie had dat niet dus dan moest je de bak of aan het stof oppakken of aan het riempje waarvan de riemen naast het hoofdje van het kindje zitten (je pakt de bak niet met kind op!) maar die gespen zitten dus altijd naast dat hoofdje... vind ik niks! En ik vind de kleur echt super!!!! Dat waren zo'n beetje de grootste argrumenten geloof ik!!
@Pluus.. die kleur is idd kicke!! Kan merken dat je je er goed in verdiept hebt... en je opmerkingen kan ik zeker gebruiken tijdens mijn eigen zoektocht naar de voor mij 'juiste' kinderwagen. tnx! @hier... een licht griepje (denk ik).. koffie smaakt niet en de halve dag misselijk, maar gelukkig niets mis met mijn eetlust.. morgen werken, dus ik hoop dat ik me dan beter voel!
@ sita: irritant hè dat je lichaam er zo van van slag kan zijn! Ook mijn tweede ongi na de mk is veel heftiger als dat t ervoor was en naast de krampen heb ik ook nog echt megaveel puistjes in mn hals gekregen echtbzown rotgezicht! T valt de mensen in mijn omgeving ook echt heel erg op hoop voor je dat je snel meer duidelijkheid krijgt en dat we maar weer snel zwanger mogen zijn! Hier een gezellige verjaardag gehad met een hoop ukkepukken over de vloer! Moet wel zeggen dat er hier nog aardig wat moet gebeuren om het kindproof te maken hoor haha Verder ben ik lekker verwend door iedereen...vaasjes gehad, centjes, fototoestel enz..... Nu ff lekker filmpie kjken met mn mannetje languit op de bank
Ha meiden, wat een verhalen weer! Mooie kinderwagen! En danty: fijn dar je weer thuis bent! En nu lekker uitrusten en bijkomen. Mijn misselijkheid en moeheid is weer volle bak aanwezig, voel me echt moe en duf. Hier echt een kloteweekend gehad. Ik heb jullie wel eens verteld over mijn moeder en stiefvader en dat dat niet echt goed liep allemaal. Er was allerlei gedoe met een vriendin van mijn moeder en dat had veel invloed op de relatie van hen. M'n moeder belde me zaterdagochtend huilend op of ze langs mocht komen en nu blijkt: ze gaan uit elkaar. Uiteindelijk is ze het hele weekend hier geweest en omdat m'n vriend weg was hebben we ook veel kunnen praten. Maar het hele weekend een huilende moeder is best heftig! Na 17 jaar huwelijk is het nu dan echt voorbij, m'n moeder is dalijk haar huis, haar leven en haar beste maatje kwijt! Het is niet eerlijk. En ik na meer dan 17 jaar m'n stiefvader, die altijd meer een vader voor me is geweest dan m'n eigen vader. Voel me er echt beroerd onder. Bah! Voel er ook niks voor om te gaan werken vandaag, maar heb t gewoon te druk. Moet teveel doen, kan niet eens een keer een dag ziek zijn... Niet fijn! Sorry, moest even klagen!
Je mag best klagen en het is erg klote dat ze uitelkaar gaan...een hele dikke knuf voor jou..hoop dat je snel weer beter voelt
Flierefluiter, tips en trucs zijn altijd handig bij dit soort dingen. Zou fijn zijn als je je zwager eens zou vragen hoe het bij hem in zijn werk is gegaan en wat de kosten uiteindelijk ongeveer waren. Ik weet dat er best veel mogelijkheden zijn. En het blijft de vraag of ik dat wel echt wil? Ik heb mijn schrijfsels nu ook verwerkt in een 'fotoalbum' (tekst ipv foto's), is erg mooi geworden. Deze wil ik bestellen voor mezelf om te kijken hoe dit voor me voelt. Misschien is dit wel voldoende voor mij, dat ik het in ieder geval zelf in handen heb. En wat fijn voor je dat je gewoon nog eetlust hebt zeg! Houd dat maar lekker zo Engeltje, fijn dat je het wilt lezen! Ik ben heel erg benieuwd wat je er van vindt en of het goed te volgen is. En wat je verder schrijft, over dat zorgen...dat is helemaal waar. Dat gevecht en die worsteling heb ik helemaal beschreven. En idd, als ik jou was zou ik in mijn handjes knijpen met twee gezonde ouders die er beiden nog zijn, geniet daar maar lekker van op zijn tijd! Ik heb je PB ontvangen en zal je zometeen het document doorsturen. Spannend hoor! Wat heerlijk dat je zo'n leuke verjaardag had en dat je zo verwend bent. Terecht natuurlijk! Ik ben nog steeds kapot van het drukke weekend met 2 verjaardagen, maar het was wel heel erg leuk! En ach...heb heerlijk vakantie tot de 17e..dus kan heerlijk bijtanken. Wolkje, wat kloten voor je meis! Dat is toch geen klagen wat je doet? Je bent er gewoon bij betrokken en door geraakt. En dat is niet meer dan logisch. Ook voor jou verandert er veel en dat gaat je niet in je koude kleren zitten. Dat is heel begrijpelijk! Lucht hier lekker je hart, daar zijn we voor. Veel sterkte en dikke knuffel voor jou! Sitalita, je lijf zal nog flink van slag zijn denk ik. Doe het lekker rustig aan en ik hoop dat je je gauw weer wat beter voelt meis. Pluus, leuk dat jij het ook wilt lezen! Als je me even je mailadres in een PB stuurt, dan mail ik jou het document ook door.
@ Wolkje: He wat naar allemaal zeg meis! Je mag er hier gerust over spuien hoor, want dit doet je vast allemaal veel verdriet! Hele dikke knuf voor jou!! @ Liz: Ik knijp zeker in mn handjes hoor! Had het er laatst nog over met mn mamsie en zij voelt zich zo schuldig over die periode, terwijl zij er juist echt helemaal niks aan konden doen. Tuurlijk is het niet leuk als kind zijnde om je ouders zo te zien, maar als gezin ben je er voor elkaar door weer en wind en we zijn er allemaal nog sterker uitgekomen gelukkig. Ze moest echt weer helemaal huilen toen ik dat zij, maar dit waren gelukkig tranen van geluk. Ik ga zometeen een begin maken aan je boek, ben benieuwd!
Engeltje, herkenbaar wat je schrijft. Mijn vader voelt zich ook vreselijk verantwoordelijk en ook onzeker over alles wat er is gebeurd. (En als ik dit schrijf dreunt Blöf-dichter bij dan ooit opeens door de radio. Uitvaart liedje van mijn moeder!! Hij gaat harderrrrr!!). Maar hij is nooit weggelopen voor alle ellende, stond altijd open voor mij en mijn broer, liet altijd weten en merken dat hij er altijd voor ons is als we vragen hebben of willen praten. Door zijn ruimte en openheid is het me mede gelukt om alles een plekje te geven. Moet voor hem zo vreselijk moeilijk en confronterend zijn geweest, daarom heb ik ook enorme bewondering voor hem. Ik neem hem ook niets kwalijk en kijk alleen maar heel erg tegen hem op en ben vreselijk trots op hem. Hij is nu ook zo trots op mij, ik zie het in zijn blik, in zijn hele doen. Volgens mij is het het grootste compliment en de mooiste bevestiging als je eigen kinderen na zo'n verleden toch nog zelf een gezin gaan stichten. En dat straalt hij nu zo uit, geniet ik echt van! Pff...wat komt dat nummer van Blöf toch altijd weer binnen, zo mooi. Moet er toch vaak weer een traantje van wegpinken...