@ Liz: Ben nu ongeveer op de helft van je boek en zit af en toe echt met tranen in mijn ogen en met het kippenvel over mn hele lijf...Het is zo pakkend dat je maar wil blijven lezen en lezen. Ik moet zeggen dat ik in de eerste instantie verwacht had dat het meer zou gaan over wat je precies allemaal hebt meegemaakt vroeger met je moeder,maar je beschrijft echt heel mooi hoe je door het rouwproces bent heen gegaan. En daarbij laat je je moeder (en zeer waarschijnlijk dus ook je vader, zoals ik het begrijp) in hun waarde...Dit geeft maar weer aan hoeveel je om ze geeft meis, je ouders en ook jijzelf kunnen echt trots op je zijn over hoe je hier allemaal mee om bent gegaan en nog steeds mee om gaat! Maar oh wat lijkt me dit toch heftig allemaal zeg, heb je er nu wel een beetje je rust in gevonden? Weet precies welk lied je bedoelt van BLoF, heftig altijd he als je dan zo'n liedje weer hoort? Alle emoties komen dan weer even naar boven en laat ze maar gewoon gaan, het is weer een stukje verwerking! Dikke knuf! Ik moet helaas nu echt ff stoppen met lezen want krijg zo weer visite en moet nog een hoop doen ervoor, maar zodra ik de tijd heb lees ik weer verder hoor!
Wolkje, sterkte meid! Lijkt me erg heftig... Engeltje, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Zo te lezen heb je een leuke dag gehad! Hier, dacht net ongi te zijn geworden, is het alleen maar afscheiding. de miskraam is vandaag precies 4 weken geleden, dus ben benieuwd hoeveel langer het nog duurt. Hoop dat ik over 2 weken toch echt wel duidelijkheid heb. Nou meiden, fijne dag vandaag! Ik ga zo nog even aan het werk.
@ Sita: Dankjewel! Ja het was heel leuk hoor Hè wat irritant dat je lichaam nog steeds een loopje met je neemt! Hoop voor je dat je snel weet waar je aan toe bent!
Engeltje, wat een mooi 'commentaar'! Ben er echt heel erg blij mee. Dan komt het dus over zoals ik het had bedoeld. Dat doet goed. De rust komt met de tijd. Vorig jaar ben ik mezelf weer enorm tegen gekomen na het overlijden van mijn schoonvader, toen ben ik weer door een heel diep en intensief dal gegaan, want toen bleek dat er nog een hoop oud en onverwerkt zeer zat. Ik ben dit allemaal aangegaan en dat heeft zoveel goed gedaan! Momenteel zit ik lekkerder in mijn vel dan ooit tevoren en ben ik helemaal klaar voor mijn eigen geluk. Want dat is wel een motto wat ik aan de hand van mijn moeder na probeer te streven, mezelf het plezier en het geluk in het leven gunnen. Want ik weet als geen ander dat plezier in het leven niet vanzelfsprekend is, dat moet je koesteren en verzorgen met heel veel tederheid en liefde. Ik vind dit citaat uit een nummer van George Michael heel erg mooi en weerspiegelt deze gedachtegang heel erg: 'Be good to your self, because nobody else, has the power to make you happy'. Veel plezier met je visite! Ooh, de kinderwagen (Joolz) is zojuist binnen gekomen!! Vanavond als mijn vriend thuis komt gaan we er samen maar eens even voor zitten, want het zit in 3 dozen haha
@ Liz: Ben blij dat je het ook zo bedoelt had! Zo komt het ook echt gewoon over. Natuurlijk maakt het je ook heel nieuwsgierig naar wat er in het verleden allemaal precies gebeurd is, maar ik vind juist doordat je dat niet verteld dat het je charmeert en bewijst hoeveel je om je ouders geeft. Moeilijke momenten zul je altijd blijven houden, maar de manier waar je ermee omgaat zorgt ervoor dat je er weer sterker uitkomt. En kijk eens naar wat je nu allemaal bereikt hebt.....geniet ervan meis! Ennuh...nog 1 tip die ik ook ooit eens heb gehad: Zorg goed voor jezelf, want als je dat niet doet kun je er ook nooit volledig zijn voor een ander, maar ik denk dat jij hierin helemaal op de goede weg zit! Maak je een foto als je wagen in elkaar staat? Ben benieuwd!
Engeltje, er staan sumiere aanwijzingen over wat er voor is gevallen in het verleden en ik denk zelf dat dit voldoende is. Dat mijn moeder psychisch vaak zo ziek was, dat gegeven is denk ik wel genoeg om te beseffen wat voor een impact dit heeft op een kind en wat daar de consequenties van zijn en wat dit teweeg brengt na haar overlijden. Wat betreft je tip, ik ben me er van bewust dat dit van levensbelang is. Maar omdat ik zo vaak niet de belangrijkste was in mijn leven, is dit iets wat ik echt heb moeten leren en waar ik nog steeds hard mee aan de slag ben. Het bewustzijn is er, maar het nastreven is vaak nog heel erg moeilijk omdat ik lange tijd heel erg vast heb gezeten in mijn overlevingsstrategie. Dat overleven heb ik allang niet meer nodig, maar het zit nog wel heel erg in mijn systeem. En als dat de boventoon voert, dan is zorgen voor jezelf niet zo belangrijk. Dus ik loop er nog vaak mee te kloten, maar het gaat steeds beter! Ik blijf nou eenmaal een koppig en eigenwijs ding die vaak denkt dat ik het allemaal wel weet en dat ik alles heel goed zelf kan. Zodra de kinderwagen in elkaar is geknutseld, zal ik er een foto van maken. Ik heb de Maxicosi al heel eventjes stiekem uit de doos gehaald. Kreeg er wel een beetje een brok van in mn keel, zag ons kleine meisje er al helemaal in liggen met mutsje en warm dekentje...oooof, wat een gek idee nog zeg! Maar door dit soort dingetjes wordt het steeds weer een beetje echter.
@Wolkje.. meis, je blijft altijd hopen dat mensen die al zo lang samen zijn, en toch ook zoveel jaar van elkaar gehouden hebben, door te praten er toch samen uitkomen. Veel sterkte en dikke knuf! @Liz.. ben benieuwd naar de foto! @Sita.. is het al weer 4 weken geleden... meis... ik hoop voor je dat je snel weer een posi test hebt! @hier.. vanochtend om 5.30u ben ik flauwgevallen in het toilet... (nadat ik wel heel netjes voor MvM had geplast ) ik denk dat het gewoon door mijn lichte griepje kwam... maar het was niet leuk om zo de dag te beginnen... mijn vriend was erg geschrokken... en de eerste paar uur vandaag stond ik nog steeds wat gammel op mijn benen.... gelukkig hebben de patienten er niets van gemerkt
@ Flier: Hè, wat vervelend voor je meis! Je hebt je toch niet bezeerd hoop ik he? Als t vaker gebeurd wel ff laten checken he? Misschien moet je wel aan de roosvicee ferro...mmmjammie
@engeltje.. heb me gelukkig niet bezeerd.. ben heel elegant tegen de deur, met de deurkruk in de hand in elkaar gezakt.... ik voelde het gelukkig ook aankomen... maar ik zal het in de gaten houden. ik hoop van harte dat dit niet vaker gaat gebeuren!
@Flier... ow wat erg...! Ik heb het laatste tijd echt zo ontzettend vaak dak eventjes weg ben nadat ik gebukt heb ofzo.. dan sta ik waarschijnlijk te snel op en vliegt mijn bloeddruk even omlaag ofzo..! Moek echt steunen en ogen dicht doen anders is het boem...! @Pluus.. mooie wagen man!! @Liz.. welke Joolz had jij ook alweer? en heb de 20weken echo volgende week maandag..! @Wolkje.. knuffel voor jou meid.. is nooit geen pretje als mensen uit elkaar gaan.. dus helemaal erg als het je ouders zijn! @hier.. CV mannetje was vrijdagavond exact 22uur klaar..! Gister op zolder geweest om stoelen te halen (vierde mijn verjaardag..) en lag OVERAL WATER!! :x Mijn broer en vader zijn gelukkig technische mannetjes.. kunnen alles zelf.. (broer bouwt zelfs helemaal zelf een huis opt moment..) Dus die hebben even gekeken en alst goed is is t nu over..! Ben dr nog niet weer geweest..! @mijn baarmoeder.. maak me nog steeds zorgen..! Heb volgende week EINDELIJK de 20 weken echo..! Dacht eigenlijk vreet ik alleen mezelf maar op.. als het echt iets ernstigs zou kunnen zijn dan had de vk me toch wel gelijk doorgestuurd ofzo? of een echo gemaakt?! Toch? (probeer mezelf beetje gerust te stellen.. ) Ben bekaf hiero.. zaterdag ontzettend druk gehad.. gisteren verjaardag gevierd dus huis hele dag vol.. en nu moet ik die drukte bekopen met hoofdpijn..!! Wilde vandaag zo graag eerder weg om even te slapen vanmiddag.. maar kon niet! En waarom... omdat iemand.. die jawel.. 2 dagen in de week werkt.. eerst naar de tandarts moest en naar de fysio..! ONDER WERKTIJD!! Doe dat toch ff op de dagen dat je vrij bent man! Ze werkt maar 2 dagen!! Dus ben zoooo brak..!!
@Beertje.. Hhahahahahaa... ik heb ook zo'n collega... zoooooo IRRITANT is dat!!!! ik leef met je mee..! Mooi dat je cv nu weer is gemaakt en dat je huis weer droog is, want dat is natuurlijk ook wel lekker. Wat betreft je baarmoeder zou ik ook denken dat als er echt iets niet goed is, dan zouden ze je wel gebeld hebben. Volgens mij zei Liz ook al eerder een keer dat ze natuurlijk met normen werken.. Dat betekent bijvoorbeeld dat 95% van de mensen in die norm valt, maar dat daar altijd wel mensen iets naast kunnen zitten ZONDER dat het meteen afwijkend is, in die zin dat er iets ernstigs aan de hand is. (Als ik kijk naar mijn eigen werk..., wij werken ook met normen, maar als mensen daar net buiten vallen, zonder dat het onderzoek 'ziek/afwijkend' er uit ziet, dan zullen we het wel noemen, maar er bij zetten dat het geen consequenties heeft....) Hopelijk heb je er iets aan meis! Nog even een weekje je gedachten proberen te verzetten... en dan krijg je zekerheid.
sorry dat het iets rustiger is vanuit mijn kant, ik lees alles wel heb alleen niet de hele tijd puf om wakker te blijven of om erop te reageren. Ben vandaag naar de dokter geweest en ik blijk een besmettelijke verkoudheidsvirus of zoiets te hebben. En alsof dat nog niet genoeg is heeft mijn ongi ook besloten om vandaag door te zetten dus had gewoon een langere cyclus (32 dagen) nou ik kruip weer lekker me bedje in. alvast weltrusten iedereen
Joepie de Joolz is in elkaar gezet! We hebben er n dik uur over gedaan, nu moe en op de bank. Morgen weer een nieuwe dag en dan even kijken of ik er foto's op kan zetten. Slaap lekker allemaal voor strakjes en Dobbermama, beterschap meis!
@ dobber: he balen zeg meis! Kruip maar lekker onder de wol, hoop dat je je snel beter voelt! @ beertje: gefeliciteerd nog meis! Leuke verjaardag gehad ondanks de wateroverlast? @ liz: ben benieuwd naar de foto's! Issie zoals je hem had verwacht?
@klagerd (wolkje hahahaha) Meid je bent geen klagerd! Iedereen zou in jou situatie dven lekker van zich afschrijven, is niet fijn om je moeder zo te zien..!! Sterkte ook voor jou.. @dobber.. Balen meid! Op naar volgende ronde @flier... Zo je hebt me wel laten schrikken, hou je het wel in de gaten?!!!!
@ Wolkje, sterkte meid! Ik kan me voorstellen dat jij het er ook behoorlijk moeilijk mee hebt!! @ Liz, ik pb je mijn email maar moet er wel bij zeggen dat ik de komende 2 weken geen tijd heb om te lezen, heel druk op het werk!!! @ Flier, jeetje wat zul jij geschrokken zijn vannacht! Voorzichtig aan he!! @ Beertje, wat vervelend zeg!!! Neem je rust goed he!! En van je baarmoeder zal vast wel goed komen hoor! Anders had de vk je al doorstuurt!! @ Dobber, ik kan me voorstellen dat je flink baalt! Sterkte meid, en hopelijk knap je snel op!! @ Engeltje, fijn dat het feestje geslaagd is!! Hier vandaag weer gewerkt na de vakantie... poe was best vermoeiend!! Ik heb sinds zaterdag toch wat raars...Ik heb iedere keer een soort van buikpijn 1 tot 2 cm naast mijn navel... heel irritant! Maak me er soms ook wel zorgen om. Moet donderdag weer naar de vk dus dan maar even vragen. Ik neem aan dat het me darmen zijn want me baarmoeder zit natuurlijk niet zo hoog! Daarnaast had ik vanmiddag/begin van de avond wat steekjes onder in mijn buik maar dat is denk ik bandenpijn na een drukke dag!! Heb de komende 2 weken het zo druk op school... zie er nogal tegen op... zal blij zijn als het volgende week woensdag geweest is!! Dan kan jeme opvegen denk ik!
Ha meiden, Thans voor de reacties. T is inderdaad nog al een situatie, vooral omdat m'n moeder vaak bij mij komt met haar dingen. Ze heeft wel vriendinnen enzo, maar met dit soort dingen komt ze ook vaak bij mij. Ik vind dat helemaal niet erg, maar op die manier zit je er wel echt middenin, alsof bij een vriendin ofzo. En omdat het gaat over mijn stiefvader is dat af en toe wel raar. Toen mijn echte ouders gingen scheiden was ik nog zo jong, daar kreeg ik niks van mee toen. En nu maak je het ineens heel anders mee. Gewoon een vervelende situatie! Liz: lijkt me echt een heftige gebeurtenis. Knap dat je er zo open over kunt praten hier. En als je het graag zou willen zou ik echt uitzoeken hoe en of je je boek uit kunt brengen. Kan me voorstellen dat het veel mensen kan helpen met hun proces als ze hetzelfde hebben meegemaakt! Heel knap ook van je hoe je er nu in staat, het lijkt me extra lastig nu je zelf mama van een dochter wordt. Maar als ik het zo hoor ben je een stoere chick, dus het komt vast goed! Dikke vette pluim voor jou! Beertje: wat vervelend dat je je zo'n zorgen maakt! Kan me voorstellen dat dat niet fijn is. Maar als ik even heel blond mag zeggen: beter dat je bm te groot is dan te klein toch? Daar zou ik me meer zorgen om maken! Je hebt vast gewoon een gezonde Hollandse beeb in je buik die houdt van flinke bewegings en zwemruimte! En als het iets zorgelijks zou zijn zou de vk je echt wel door hebben gestuurd. Niet teveel zorgen maken, en vooral geen info googlen over dit soort dingen. Je vindt dan toch alleen de uitzonderings verhalen, dus laat je niet gek maken. Flier: het getsie dat je flauw viel. Ik las ook dat iemand wel eens zwart voor de ogen werd. Ik heb dat ook en schijnt door een te lage bloeddruk te komen. Kan geen kwaad, maar ik kreeg van de vk de tip om dan af n toe een dropje te eten of als ik me flauw voel een kopje zoethout thee te drinken. De dingen die je dus niet mag ivm een hoge bloeddruk mag je nu dus juist wel pakken. Met mate natuurijk, maar als je je flauw voelt kun je dat nemen. En 's ochtends vast ff rechtop gaan zitten voor je op staat helpt mij, anders sta ik ook te wankelen in de douche. Heb vorige week dus ook lekker een enorme zal dropjes geschept en heb nu een mooie pot op tafel staan waar ik af en toe lekker uit snoep! Hier nog een weekje wachten tot de volgende echo! Ben benieuwd of alles goed is gegroeid en er goed uit ziet! Nou, ik ga weer even aan het werk!
Flier, hoe is het nu met je? Nog steeds de neiging om flauw te vallen? Doe maar voorzichtig he? Vorige week is een goede vriendin van me, 20 weken zwanger, van de trap af gedonderd! Die kon met de ambulance mee. Naast vervelende kneuzingen is met de baby gelukkig alles ok. Maar dat was wel even heel erg schrikken. Engeltje, de wagen is helemaal super! We zijn er ontzettend mee in onze nopjes. Pluus, heb je mail adres ontvangen. Zal het document zo doorsturen. En voor wat betreft de steekjes en de buikpijn, er gebeurt momenteel zoveel in je buik, zou gek zijn als je niets zou voelen, toch? Hoort er gewoon bij! Wolkje, thnx, wat een lieve woorden! Het is zeker een uitdaging dat ik nu zelf een dochtertje krijg. Maar ik zal dr eens laten zien hoe mooi het leven kan zijn. En ja, af en toe zal ze ook vervelende dingen te verwerken krijgen, maar die horen er net zoals de leuke dingen ook bij. Hoe is het nu met je? Een beetje bij kunnen komen van de schok? Lijkt me best zwaar als je moeder vaak bij je komt om dr hart te luchten. Kun je daar wel je grenzen in aangeven? Want dat mag je he? Hier de foto's van onze wagen. Met reiswieg, buggy en Maxicosi in een.
Wauw Liz, mooie wagen zeg! En stoer stofje! Lijkt net spijkerstof op de foto. Mocht het bij ons zover zijn kiezen we ook voor een reiswieg erbij. Ik wandel nog wel graag met de hond in het bos, dus een t wordt dan waarschijnlijk ook een 4-wieler met reiswieg als voor als de kleine nog klein is. haha! Hier: het wordt echt weer spannend.. zoveel symptomen net als de vorige zwangerschap. s ochtends misselijk, ben alweer wat afgevallen (na een vreetzaam weekend), en nu ook nog last van obstipatie erbij! Terwijl mn stoelgang net weer wat normaal was... Gister maar wat gedroogde pruimen gehad. Ik wil aankomend weekend weer een testje wagen denk ik...