Danty: mooie echo! Is al een flink mensje aan het worden! @hier: ik ben zoooo moe! Slaap erg slecht de afgelopen nachten. Ben ook echt misselijk weer vandaag en last van m'n darmen. Brrrr! Heb ook echt geen puf om te gaan werken vandaag, maargoed, heb wat afspraken staan die ik niet kan afzeggen. Vanmiddag maar eens zien en als ik me dan nog zo voel ga ik vanmiddag fijn thuis werken. Fijne dag allemaal meiden!
Ukkie, ik geloof dat de echo zo rond de 150 Euro was en het bloed onderzoek zo rond de 30 Euro. Dus een dure grap! Als we ooit nog een 2e kindje mogen krijgen, dan denk ik niet dat ik hier nog een keer intrap. Want stel dat de uitslag niet goed is, dan geloof ik dat je de definitieve uitslag niet voor de 20 weken echo hebt. Tja, en met de 20 weken heb je weer een echo, en wel een heel uitgebreide. Hier kunnen ze nog meer op zien dan met de 12 weken. Dus het kost vooral heel veel geld. En toch, die geruststelling is ook heel wat waard hoor, dat moet ik er wel bij zeggen. 4 dagen klussen moet meer dan genoeg zijn! Zeker als je naar ons kijkt hihi. Mijn laatste menstruatie was op 30 juli 2011, we hadden gemeenschap op 8 augustus 2011 en op 29 augustus had ik een positieve test in handen. Dat wil dus zeggen dat mijn ovulatie een week na mijn menstruatie was +-8 augustus (precies de dag dat wij gemeenschap hadden), terwijl wij uitgingen van +- zondag 13 augustus. Achteraf gezien had ik dus al heel vroeg in mijn cyclus de eisprong! (of het zaadje heeft lang in mijn lichaam overleefd, dat kan ook nog) 2 dagen na de gemeenschap voelde ik me al beroerd, dus we hadden verder ook geen kans meer voor meerdere pogingen. Zo zie je maar, het kan dus al met 1 keer gemeenschap bingo zijn! En...je lijf kan je dus heel erg voor de gek houden. Ik dacht ook echt dat ik mijn eisprong altijd goed voelde, maar blijkbaar klopte dit dus niet helemaal. Ik vind het nog steeds maar een raar verhaal eigenlijk. Mijn vriend dacht gelijk al dat ik zwanger was, ik niet. Het was zo'n gekke periode! Engeltje, kopen dan! We hebben er nog steeds geen spijt van. Op http://www.babyhuyswebshop.nl/ is hij nu het voordeligst, je krijgt er nu 10% korting op. Hij staat er in de eerste instantie voor 850 Euro op, maar als je dan kijkt in je winkelmandje, dan zie je dat ie 100 Euro goedkoper is Beertje, ja hoor, mag je best vragen. Wij waren 750 Euro kwijt. Check de link hier boven maar. Scheelt je 200 Euro met in de winkel kopen. En ja, is een dure wagen. Maar we hebben er een paar uitgeprobeerd en deze vonden we gewoon allebei heerlijk en soepel in gebruik. We hebben daarnaast ook een wens voor een 2e kindje, dan kan je deze ook makkelijk weer gebruiken. In deze context vonden we deze investering wel waard. En ja, mijn vent had ook echt even de tijd nodig om de knop om te draaien en zich bezig te houden met namen en babyshoppen. Het verschil zit hem natuurlijk ook in het feit dat er voor hem in de eerste instantie niets tot weinig verandert, terwijl er in ons lijf en hormonaal met ons al van alles aan het veranderen en aan het gebeuren is. Kerels kunnen daar even niet zoveel mee. Mijn vriend wilde zich bijvoorbeeld niet bezig houden met namen voor de 20 weken. Zelfs daarna ging het nog niet helemaal vanzelf en heb ik ook nog wat aan moeten dringen. Maar op een gegeven moment viel het kwartje wel en raakte hij ook gewend aan het idee dat er een klein babytje aan kwam en dat daar dingen voor moesten worden geregeld en dat we na moesten denken over bepaalde dingen. Nu hebben we een lijstje met namen die we beiden mooi vinden en kunnen we deze namen even laten indalen. Ook qua babykamer zitten we lekker op 1 lijn. Maar zelfs nu voelt ie zich nog best ongemakkelijk in een babywinkel hoor! Best schattig om te zien haha. Ik wil dan al van alles kopen, anders moeten we straks alles tegelijk kopen en hij is dan weer wat terughoudener. Ja, baal ik ook van...want nu heb ik nog puf gebeurt en energie en dat kan over een paar weken al heel anders zijn. En daar heb je dan weer dat verschil tussen man en vrouw. Bij mij gebeurt er lichamelijk van alles, voor hem is het allemaal nog wat abstract. Ik heb besloten het er maar een beetje bij te laten en er geen strijd van te maken. Mijn buik wordt steeds groter, ze trappelt steeds krachtiger...het besef groeit met deze zichtbare veranderingen ook wel bij mijn vriend, alleen iets trager dan bij mij. Nou ja, prima...hoewel dat soms best vervelend is. Verder hoop ik dat je je gaande weg de dag wat opknapt en dat je vannacht weer lekker slaapt. Pluus, ik heb het boek 'Uw zwangerschap week na week', hier staat wekelijk precies in hoe de baby groeit, wat er verandert bij mij en wat de gemiddelde gewichtstoename is. Een erg fijn boek waar ik wekelijks even in lees. Ook in de groeigids staat een handig schema met het gewicht van de baby er in. Wij hebben deze gids van de verloskundige gekregen. En wat goed dat je de verloskundige even hebt gebeld, geruststelling is toch fijn he? Dan weet je in ieder geval waar de pijn vandaan komt en kun je het wat meer loslaten. Danty, mooie echo! Ik snap dat je geniet hoor, lekker blijven doen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik sinds de 20 weken pas echt op de roze wolk ben beland. Er is toen zo'n last van me afgevallen...pfff, daar geniet ik nu nog steeds van! Hier: gisteren bij de verloskundige geweest en ons meisje doet het uitstekend. We hebben haar hartje weer even gehoord, dat blijft toch weer bijzonder maar veel te kort! Ze vertelde dat ze bij de volgende afspraak zou kunnen horen met de dopler waar haar hoofdje en haar billetjes liggen. Dat vind ik dan wel weer grappig, dan weet ik tenminste wat ik voel als ze weer lekker ligt te rommelen. Want dat doet ze graag!Dat was volgens de verloskundige een goed en gezond teken. Vanaf week 27 zou ik dr dagelijks moeten voelen, maar dat doe ik nu eigenlijk ook wel. Als ik met mijn vingers over mijn buik tik, dan tikt ze soms lekker terug. Mijn buik groeit ook goed, ze vond dat ik een mooi buikje had. Ook de baarmoeder groeit goed, zit nu op 24 cm vanaf het schaambeen. Verder gaat de zwangerschap lichamelijk wel steeds meer van mij vragen, maar voel me wel goed. Het wordt gewoon wat zwaarder en ik zal mijn bezigheden wat meer moeten verspreiden en afstemmen, soms nog best lastig...ben nogal koppig. Ik kan nu ook lekker uit gaan kijken naar mijn verlof, deze zal naar alle waarschijnlijkheid in gaan op 26 maart 2012!!! Wat een gek idee en wat gaat het opeens snel allemaal! Ik merk ook dat de vergeetachtigheid aardig toe begint te slaan. Gisteren kwam ik thuis van de sportschool en liep zonder erbij na te denken naar boven (we hebben een boven woning), eenmaal boven kwam ik er pas achter dat ik mijn jas en mijn das nog om had. En..gisteren maakte ik een afspraak bij de kapper, ze vroeg me naar mijn telefoonnummer..nou, deze wist ik prompt ook niet meer! Genant...! Kwark zoeken in de voorraad kast en dan boos worden ook als je het niet kunt vinden is ook niet zo'n handige actie, duurde echt even eer ik in de gaten had dat ik niet in de koelkast zat te neuzen. Dom, dom, dom.... Ik mag dan qua stemming en emoties geen last hebben van mijn hormonen, maar qua vergeetachtigheid dus des te meer. Ik merk ook dat ik af en toe helemaal in mijn eigen bubbel kan zitten en even niet in de gaten heb wat er om mij heen gebeurt. Best lullig voor vriendlief die zich op zijn verjaardag uit staat te sloven in de keuken voor een volle huiskamer, beetje hulp is dan wel prettig kan ik me zo voorstellen. En dat bedacht ik me pas toen hij al bijna klaar was...oops!
Beertje, het is een beetje lastig te berekenen wanneer mijn nod is na een miskraam. Afgelopen maandag was precies 28 dagen (dus 4 weken) na de miskraam. Normaal gesproken is mijn cyclus 28 dagen. Ik ben uitgegaan van 12 januari, aangezien ik de donderdag na mijn miskraam een echo heb gehad, en toen alles schoon was (incl. het bloeden was gestopt). Dus daarvan uitgaande heb ik morgen mijn nod. Maar het kan langer duren voordat de cyclus na een mk weer op gang is, dus ik weet het echt niet. Ik wil tot aankomend weekend wachten met weer een testje doen. Engeltje, wat betreft namen hebben wij dit precies hetzelfde! Een meisjesnaam zijn we al over uit (hebben we zelfs meerdere voor), maar jongensnaam is nog lastig. Ik vind er 1 echt super, maar daar moet manlief nog wat aan wennen. Laatst zei hij al wel dat hij de naam steeds mooier begint te vinden. Ach ja.. zo gaat het hier altijd. Alles is even wennen, ook als ik een nieuw kledingstuk heb gekocht wat net iets anders is, hij moet er aan wennen.
@ Ukkie, ik heb geen ervaring met ovulatietesten dus ik kan je niet helpen, sorry! @ Danty, wat een super mooie echo zeg!! Een echt mooi mensje!! @ Liz, dank je wel voor de info! Ik heb wel een boek waarin staat wat de baby per week weegt maar niet wat ik aan mag komen. Wel jammer! Ik vraag morgen aan de vk wel even of dat goed gaat. Weeg nog steeds -2kg van mijn startgewicht... @ Beertje, wat vervelend dat je man het ook zo druk op het werk heeft! Vraag of hij snel een dagje vrij wilt nemen voor jullie!! @ Wolkje, vervelend dat je je zo beroerd voelt! Hopelijk wordt dat snel minder!!!
Pluus, dat geeft helemaal niets. Ik ben de eerste weken ook alleen maar afgevallen, ook 2 tot 3 kg. Pas vanaf een week of 20 kwam ik aan. En wat dat betreft, alles wat er niet aan komt, hoeft er ook niet af. Je kindje krijgt toch wel wat het nodig heeft hoor. Dat vertelde mijn verloskundige mij gisteren ook, want ik zit in principe ook onder het gemiddelde aantal kilo's wat ik nu al aan had moeten komen. Maar mijn buik en mijn baarmoeder groeien wel goed. Ik heb het boek er even bij gepakt en even gekeken wat er bij jouw termijn staat: Week 17; hoe groot is de baby? Uw baby meet van kruin tot stuit zo'n 11 tot 12 cm. Zijn gewicht is in twee weken tijd bijna verdubbeld: 100 gr. Nu is uw kindje ongeveer zo groot als uw hand. Hoeveel bent u aangekomen? Uw baarmoeder komt tot ongeveer 3,5 a 5 cm onder uw navel. Er is nu duidelijk een 'zwelling' van uw onderbuik te zien. Gemakkelijk of speciale zwangerschapskleding is onmisbaar. Als uw partner u knuffelt, voelt hij duidelijk het verschil in uw onderbuik. Ook de rest van uw lichaam verandert nog steeds. Uw gewicht is met zo'n 2,5 tot 5 kg toegenomen. Ga over een week of drie nog maar eens op de weegschaal staan, dan zul je zien dat de kilo's er langzaam in zullen sluipen Bij mij gaat het nu ineens heel hard, terwijl ik eerst helemaal niets aan leek te komen.
@ Liz, lief dat je het even overgetypt hebt!! Dank je wel!! Leuk om te weten dat het kindje toch al wel zo hoog zit... had nog lager verwacht... dat verklaard wel het gevoel in mijn buik haha!! Ik sta wekelijks op de weegschaal dus ben benieuwd wat deze over een week of 3 zegt! @ Ukkie, duim duim duim duim!!!!!
Hoi allemaal, Vandaag ben ik weer iets aan de betere hand. Er heerst hier in de omgeving verkoudheid en griep, en ik was dit keer helaas ook een slachtoffer. Gister kwam ik zeer moe uit werk en toen moest ik nog een appeltaart bakken en twee andere taarten met marsepein bekleden. Voordeel: ik heb niets gesnoept omdat ik niet zo lekker was. Uiteindelijk is alles op tijd afgekomen en vandaag heb ik kunnen trakteren. Ik ben gelukkig ook niet meer flauw gevallen! Voor degene die dat gevoel wat vaker hebben, heb ik wel een trucje om te voorkomen dat je onderuit gaat. Op het moment dat het je wat zwart voor de ogen dreigt te worden, of je je wat slapjes voelt, SPAN JE BILSPIEREN AAN. Dit vertellen wij ook patienten die met dit probleem kampen. (Ik hoop er volgende keer ook zelf aan te denken om 05.30u ) Wat betreft namen.... Meisjesnamen vinden wij erg makkelijk, maar we hebben nog geen jongensnamen bedacht. Gelukkig hebben we nog eventjes de tijd! Beertje, ik denk dat jij dan vindt dat ik de ideale vriend heb, wat betreft het 'meedenken met de baby'. Zodra hij de positieve test zag en uit zijn shock was, was hij meteen helemaal er mee bezig. Hij kijkt ook erg vaak verliefd naar mijn buik... (en echt, meer dan die laatste kerstkilo die er nog af moet, zit er niet) Ukkie, spannend! Ik hoop voor je dat het klussen je een mooi resultaat gaan geven. Ik zit nu op 7 weken.. en Sita, ik moet aan jou denken. Ik vind het zeer spannend de komende dagen, aangezien jij je mk in deze periode had (en ik nog twee mensen ken die in deze periode een mk hadden). Liz, mijn zwager is bijna terug van zijn wereldreis. Ik heb hem gemaild met de vraag hoe hij dat gedaan heeft met de gedichtenbundel, maar ik weet niet wanneer zij weer internet hebben. Dus het antwoord komt echt nog, maar misschien pas na 20 januari (dan zijn ze weer terug).
Ukkie, zeker spannend! Aan jullie inzet kan het niet liggen in ieder geval Pluus, de baby kan nu nog alle kanten op, dus hij/ zij hoeft niet perse laag of hoog te zitten, hij/ zij kan ieder moment weer ergens anders in je buik uithangen haha. Mijn meisje zit het liefst vrij laag in mijn buik, terwijl ze ook al net boven mijn navel rond kan hangen. Dat was gisteren ook zo grappig toen de verloskundige het hartje zocht. Ze zat rond mijn navel en hoorde niets, ik zei haar dat ze lager moest...want daar voelde ik haar het vaakst. Ze zit het liefst rechts onder in. Wat klinkt dat gek he?! Maar...ik had wel gelijk!! Ze deed de dopler wat lager en tadaaa...een prachtig hartslagje. Vandaag even heerlijk in bad geweest. En toen ik lekker in bad lag zag ik aan de rechter kant, ditmaal ter hoogte van mijn navel, dat er een duidelijke bobbel zichtbaar was. Misschien dr kontje of dr hoofdje?? Zag er zo schattig uit, ze was lekker aan het rommelen en ik zag mijn buik lekker wiebelen. Zo gezellig <3
Flierefluiter, onze posten kruizen elkaar net! Dus had em over het hoofd gezien. Lief van je dat je je zwager hebt gemaild, thnx! En wat fijn dat je een trucje hebt om flauw vallen tegen te gaan, hopelijk helpt het jou ook als het weer eens gebeurt. Ook erg fijn dat jullie er met meisjesnamen al uit zijn, scheelt de helft. Bij ons komt er langzaam schot in de zaak. Mijn favoriet, 'Diede', gaat het helaas niet worden. Mijn vriend zal er nooit aan wennen...echt te jammer gewoon. Want ik merk dat ik het heel moeilijk vind om nu nog een naam te vinden die dat overtreft. Mijn favorieten zijn nu Loïs en Isis. Ik ben daar een beetje mee aan het spelen. Maar..ook wij hebben nog even de tijd en die nemen we er ook wel voor. Over een tijdje kan mijn voorkeur zo weer anders zijn!
Mijn favoriet is Aimee (met een streepje op de eerste e, maar dat wil mijn toetsenbord even niet doen).
Liz, natuurlijk joh, kleine moeite om het hem te vragen! Pfff.... nog een weekje... en dan mag ik naar de vk... kan bijna niet wachten...
Liz: wat grappig dat je je buik zo zag bewegen! Lijkt me ook echt heel erg leuk als dit gebeurt! Wij zijn ook al druk aan het denken over namen, leuk om te doen! Voor een meisje hebben we: Julia, jasmijn, Elin en Lisa. Voor een jongen hebben we Bram, Pim, stan en Gijs. Ben ben
Oeps, te snel op verzendn gedrukt! Maar wilde dus zeggen: ben benieuwd welke het wordt! We hebben dit nu als lijstje met wat we leuk vinden, maar kan natuurlijk nog veranderen. Julia blijft mijn favoriet, die hadden we al voor de zwangerschap. Bram vind ik ook super(de naam van m'n opa). Ach ja, afwachten! Ik merk trouwens wel dat m'n broeken strakker beginnen te zitten! Vooral 's avonds! M'n spijkerbroek die ik pas heb en al enorm lubberde na de eerste dag dragen zit me nu zelfs strak S avonds. Misschien binnenkort toch eens voor een zwangerschapsbroek gaan kijken of anders wat jurkjes/rokjes. Ook weer eens een buikspek maken dit weekend, de eerste en laatste was met 7 weken. Toch maar eens wat beter bij gaan houden! Lijkt me leuk! Zo dalijk lekker ff sporten, hoop dat ik daar wat van op knap!
Pluus, wat duurt een week dan lang he?! Ik ben er niet goed in, dat wachten haha Wolkje, wat leuk...we hebben een beetje dezelfde smaak voor namen! Ook bij mijn vriend staat Lisa op het lijstje. En Stan was mijn nummer 1 voor een jochie. Siebe vind ik ook heel erg leuk voor een jongetje. Ja, ja...weer een buikfoto en eh, wel hier even plaatsen dan he? Ben heel benieuwd!! Dat woordenboek van je mobiel, ik ken het...ik ergerde me er rot aan en heb dat ding eindelijk uitgezet pas geleden Flierefluiter, dat is ook een heel mooie naam. Een goede vriendin van mij heeft laatst een dochtertje gekregen met de naam Aimee. Spreek je uit zoals je het schrijft. Toch ook een naam die je niet heel veel hoort.
Soms kom je ook op leuke ideeen door anderen he... ik vind Isis en Julia ook heel leuk... Aimee zou ik op z'n frans uitspreken... ik probeer het nu even hardop zoals je het schrijft... A-I-M-E-E... daar moet ik nog even aan wennen Ik vind de buikfoto's altijd leuk om te zien.. dus Wolkje... leef je uit... en Beertje.. hoe staat het met jouw buik? En hebben we die van Pluus al gezien?
Engeltje, las net in de krant dat die brand bij de AH mogelijk door een 8-jarig jongetje is gesticht..... Dus jouw gala is je door de neus geboord door een snotkoker.....
Flier, komt vast goed hoor! Hoop echt super voor je dat je volgende week een geweldig kloppend hartje te zien krijgt. Aimee, super leuke naam! Een nichtje van mn man heet Amy, anders geschreven maar vind t lief klinken. Aimee vind ik zelfs nog mooier geschreven! jongensnamen hebben we 2 opties van, maar beide uit de top 10. haha! Wij zijn nu eenmaal meer van de hollandse namen. Verder vind ik veel andere namen ook super, maar die zitten al in de familie, en vind dat toch niet wat. Hier blijft een ongi nog steeds uit, dus nog steeds in afwachting.....