Wil gaat er nu ook voor je 1e kind!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Danty88, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    @ flier succes met je nieuwjaarsloop

2. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dobber, ik begrijp hoe je je voelt hoor... ben uni afgestudeerd.. kon geen baan vinden.. ben nu aan omscholen op HBO niveau.. (leer-werk-opleiding)

Nieuwjaarsloop: DRAMA! Heb moeten stoppen.. lichtje ging tot twee keer toe bijna uit (lag goed op schema, maar het werd allemaal wat zwart voor mijn ogen.. stopte net op tijd!) Nu heftige buikpijn... ik maak me wat zorgen... Net nog geen bloed...

3. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    sorry voor de ranzige details.... had net zulke vloeibare diarree... ik denk dat ik daardoor buikpijn had... ben ook weer wat koortsig...

4. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh.. en dobber... ik vind je 'geklaag' meer dan terecht... het is zo oneerlijk als je geen kansen krijgt!!!

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sita: oh krijg er gewoon kippenvel van!!! Gefeliciteerd meis! Snap dat je er nog niet echt vertrouwen in hebt, maar ik zal voor je duimen dat t een plakbeebje is!

@ dobber: he, het zit je allemaal niet mee meis! Wat vervelend van die baan en ook dat je niet lekker in je vel zit! Wat voor opleiding had je ook alweer gedaan?

@ flier: jeetje meid, wat schrikken zeg! Doe nu gewoon even rustig aan, misschien was dit gewoon een waarschuwing van je lichaam dat je dit nu even niet meer moet doen...dikke knuf voor jou!

6. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Sita... GEFELICITEERD!! Misschien moet je het als teken zien dat je je nu wel beter voelt dan je vorige zwangerschap.. Blijkbaar zat er toen 'iets' niet goed..! Had ik ook voor mijn bloeding.. voelde niet lekker/knoop in mn buik/ niet kunnen plassen..! En na mijn bloeding was het weg..!
    Waarschijnlijk (ben er zelf meer dan 100% van overtuigd.. ben ik toen dus een tweede kindje verloren..)
    Dus echt positief nieuws zo..!;)

@Dobber.. knuffel!! Zijn ook gemene tijden nu..! Baan vinden lijkt me zoo moeilijk nu..!

@Danty.. gefeliciteerd met je zoon!! :D

@Flier.. beterschap meid..! Hoop dat je snel weer fit bent!

@hier..

Ik was vandaag dagje vrij.. en gister kwam vriendlief thuis en deelde even mee dat hij vandaag ook vrij had genomen!!:D Tot 16.30 had ie alle tijd voor mij want dan moest hij ergens zijn om een pc te installeren! :D

Dus... hebben vanmorgen heeeeeerlijk kinderwagens gekeken/geörienteerd.. en neigen heel erg naar de Urban Jungle! Al vind ik nog steeds 4 wielen mooier.. de Urban Jungle is gewoon een handig/flexibel en makkelijk in te pakken ding..
    Maar jah.. vind de Mutsy Slider ook nog steeds erg mooi.. ;)

Word denk ik sowieso 1 van deze twee.. Joolz vonden we ook mooi mar die is dan maar €50,- goedkoper dan de Urban.. dus dan zou ik toch voor de Urban gaan!
    Pff.... moeilijk!!;):D

Bijna 3uur uitleg gehad over alle kinderwagens man..! Thuis gekomen even nog heeeeerlijk liggen knuffelen en toen moest ie weer weg.. en is nog weg..! ;) Maar ben zo blij dat we er even uit waren samen!:D

Kijk zo op tegen het weekend..:( Heb mijn laatste avond/nachtdiensten morgen en zondag.. Normaal zou ik daar niet tegenop kijken hoor.. heb daarna 2dagen om bij te slapen!
    Echter ja... moet maandag om 11.15u in het UMCG zijn voor de 20weken echo!! Dus word in 1 ruk doorgaan..!
    En hoorde gisteren dat er een plek was vrijgekomen bij een cursus voor mn werk dinsdagmiddag voor Diffen..(bloedbeeldjes bekijken..) wat ik echt superleuk vind.. in het UMCG.. en dat ze mij daar wel graag naartoe wilden hebben!
    Dus dinsdagmiddag kachel ik weer naar het UMCG..!;) Hopelijk kan ik nog een andere dag vrij krijgen dan..!:)

MAANDAG EINDELIJK ECHO!!!!! YEAAAHH... nog maar 2 dagen..!!(bijna dan!;) )

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ beertje: jeetje wat gaat het toch hard, jij ook alweer 20 weken, het lijkt wel of de tijd voorbij vliegt! Besef me nu ook ineens dat dat betekent dat we dus al een half jaar bezig zijn nu, pff.... Maar ook dat we elkaar nu bijn allemaal dus een half jaar kennen!
    Zal wel zwaar worden voor je ja om na een werkweekend in een stuk door te gaan! Gelukkig zijn het wel leuke en positieve dingen die je gaat doen :)

@ Danty: hoe staat het ervoor met de scanner? :D

8. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tnx meiden.. lig nu onder een deken op de bank bij te komen... De ene collega die weet dat ik zwanger ben heeft me ook echt gesteund... de rest denkt dat het door de griep komt (ik denk zelf een combi van beide)... mijn collega vertelde dat bij de borrel erna niemand opperde of ik misschien zwanger zou zijn.. dus tot nu toe is mijn 'geheim' nog veilig... :D

@Beertje: Heerlijk dat je vent een dag echt de tijd voor jou had!!! Dat had je geloof ik ook wel even nodig :) ik ga zo even jouw keuze voor de kinderwagen googelen, want ik ken die niet. Beetje jammer dat je de komende dagen dan zo druk bent... zorg er maar wel voor dat je wel compensatiedagen krijgt!!!!

@Danty... Jaa.... hoe zit het met je scanner??? :p

9. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Ja sorry meiden ben vandaag zp druk geweest...en nu zit manlief er weer achter grrrr

10. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland
    @flier.. nou lekker onder de dekentjes laten verwennen door je mannetje!!;)

Nee die Urban Jungle is ook niet bekend ofzo.. het is altijd Bugaboo, Joolz, Mutsy of Maxi Cosi...
    Wel maf want die Urban Jungle vond ik eerst echt niet mooi! (vond 4 wielen veeeeel mooier..) maar hoe meer die man praatte en uitleg gaf over de Urban hoe meer ik hem mooier vond.. en hij loopt ook veeeel steviger dan de Mutsy (onze '2e' keus!)

En inderdaad.. was helemaal toe aan een dagje samen met vriendlief! soms leven we zo langs mekaar heen..!
    Morgen moet hij weer werken.. ik vertrek om 15.30 al richting werk dus zie m niet.. jah zondag morgen rond 9uur weer..! Als ie dan iig thuis is!;)

Dus heb genoten!!:D

11. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland
    Schop m er achter weg!;)

12. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie wagen ook Beertje... Misschien ben ik een beetje een groentje.., maar wat zijn die dingen allemaal duur..!!!!!!

En Danty.. Beertje heeft gelijk: schop 'm er achter weg :p

13. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    @ Engel ik heb de opleiding maatschappelijk werk gedaan.

@ Flier dank je dat ik mag klagen :D moest het even kwijt.
    Vanaf de hoeveel weken ga jij het kenbaar maken dat je zwanger bent?

@ beertje helaas hebben werkgevers het nu echt voor het zeggen en ruime keus. Ik had laatst een reactie terug dat er 120 sollicitanten waren op 1 tijdelijke vacature... daar schrok ik wel van.
    Weet je beertje ik vindt het al knap dat mensen kinderwagens kunnen vinden haha het zijn er zo veel dat je haast geen keuze kan maken. Ik heb ook alleen maar een quinny buzz 4 hier staan omdat ik die van iemand over kon kopen ik had het anders ook niet geweten.

14. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dobber.. heb ook maar even jouw kinderwagen gegoogled, want ook die kende ik niet :D maar ook dat is een mooi ding... jemig.. wat een keus!

Ik ben van plan om het met 12-13wk op werk te vertellen, als het allemaal goed gaat.

15. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    ja he flier haha daar schrok ik ook van toen ik een keer een site opende....

mijn mannetje en ik zijn het er nog niet helemaal over eens dat als het straks zo ver is wanneer we het dan uiteindelijk gaan vertellen. Ik zelf wil wel aan aantal mensen het nieus vertellen (kan het ook gewoon niet tegen iedereen verzwijgen haha vooral niet tegen me beste vriendin) maar mijn mannetje wil wachten tot we wat verder zijn en dat we in ieder geval de eerste echo hebben gehad.

16. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Dobbermama, lastig he,.. wanneer je het evt zou willen vertellen?

Ik zit hier nu zelf ook weer mee. Vorige zwangerschap hebben we het vrij vroeg verteld, met 5.3 weken. Ze vonden het moeilijk om nog stil te houden,.. met 7 weken kreeg ik de echo, en toen kregen we te horen dat het waarschijnlijk niet goed zat, vlak daarna de miskraam gehad. Al met al ben ik wel blij dat we ze het verteld hadden voor de miskraam, anders hadden we direct moeten vertellen dat we een miskraam hadden gehad, en voor beide hun eerste kleinkind waren verloren.
    Nu wil ik aan de ene kant wachten tot de eerste echo, zien of het echt goed zit. Aan de andere kant weten mijn beste vriendin,moeder en schoonmoeder dat mijn lichaam van slag is door de miskraam (dat dacht ik toen). Ze vragen er regelmatig naar.
    Ik denk dat we het wel eerder vertellen dan de eerste echo, puur zodat onze ouders en beste vrienden weer achter ons kunnen staan.

17. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    @engeltje: fijn dat je een dagje met je vent had! heerlijk he! fijn dat jullie nu samen lekker hebben kunnen rond neuzen voor wagens.

@ flier: doe je een beetje rustig aan? je bent wel zwanger nu he ;)
    maar idd misschien een combi van griep en zwanger, maar toch: doe rustig aan en neem je rust!
    fijn dat verder nog niemand t door had :)
    ik ga t komende week vertellen op t werk, vind t best spannend. mn contract loopt namelijk af tijdens mn verlof en wil daarna ook minder gaan werken. Nu mag je niet ontslagen worden door een zwangersachap en heb je ook altijd het recht minder te gaan werken, maar een contract niet verlengen kan altijd zonder enige reden en zelfs een dag van tevoren. nu is er een tijdje geleden een collega echt op een vervelende manier uit gekukeld, dus ik vertrouw mijn baas niet helemaal meer in dit soort dingen. Ik doe mn werk goed, maar toch... ze hebben gezegd geen mensen meer toe te willen voegen aan het team (afgelopen jaar zijn er veel bij gekomen) en als ik met verlof ga, moet er een fulltimer komen om mij te vervangen. als ik dan na mn verlof minder wil werken, dan betekent dat dat er dan een parttimer bij moet komen (ik kan moeilijk t werk van 5 dagen in 3 of 4 gaan proppen) dus ik denk dan: handiger voor hen als ze de fulltimer die mij vervangt gewoon houden en mij niet meer terug laten komen. zou mooi balen zijn, maar helaas acht ik het wel heel goed mogelijk.
    Maandag heb ik mn beoordelingsgesprek, ben erg benieuwd wat ze hier in gaat zeggen. wil ook pas na afloop van het officiele gedeelte van het gesprek vertellen dat ik zwanger ben. vind het dus echt wel heel spannend zo!
    Vooral aangezien ik een jaar geleden ook 3,5 maand thuis heb gezeten. ook ik kon met mn hbo diploma, allemaal extra dingen en mooie referenties nergens aan de bak. uiteindelijk ben ik hier terecht gekomen, maar ook dit is niet echt een droomjob. het is prima voor nu en ik leer er veel, maar niet een bedrijf waar ik over een paar jaar nog wil zitten. weet er dus helaas alles van hoe moeilijk t is om in deze tijd thuis te zitten. zelfs receptioniste, administratief, ik wilde alles doen, maar niks te vinden. zelfs een keer meegemaakt dat ik zo goed als aangenomen was (via een uitzendbureau) en dat het bedrijf elke keer mn afspraak om te tekeken cancellede. bleek later dat ze er naast nog een eigen "stiekeme" procedure hadden lopen en via die weg zelf ook iemand hadden gevonden. vervolgens hoefde ze die niet af te kopen, dus was dat veel goedkoper. ik begrijp het vanui hen wel, maar ondertussen was ik bijna een maand in de waan dat ik daar kon gaan werken, zegde ik er andere dingen voor af en kon ik vervolgens weer van voren af aan beginnen. pfff... was geen leuke tijd. vooral omdat ik er voor maar 3 maanden had gewerkt na mn studie en geen recht had op uitkering. ik kreeg 29 dec te horen dat ik per 1 jan geen baan mee zou hebben. en toen dus ook meteen geen inkomen, helemaal niks! en had net een huis gekocht met mn vriend, dus heerlijk...

maargoed, gelukkig nu weer aan het werk (hopenlijk nog even :)) en denk ook altijd even terug aan vorig jaar als ik op t werk een slechte dag heb :)

En over die kinderwagens... heb me er ook eens in verdiept deze week en idd, wat zijn die krengen duur! komende zondag gaan we naar mn schoonzus en van hun kunnen we veel spullen over nemen, dus ben benieuwd waar ze allemaal mee komen. ze hebben ook een aantal (erg he...) kinderwagens en daar mogen we er ook een van over nemen. eens even kijken welk model dat is en of ie fijn loopt, en natuurlijk wat ze er voor willen hebben. t ding is geloof ik al ruim 5 jaar oud en hebben drie kindjes in gelegen, dus hij zal niet te veel meer kosten. verder zijn t wel mensen die super netjes zijn op hun spullen en altijd t beste van t beste hebben, dus ik ben benieuwd. ik heb het ding vaak zat gezien, maar eigenlijk nooit echt op gelet, grappig he :)

maar mocht t nou allemaal niks zijn, en we zouden een nieuwe kopen, dan zou ik denk ik (op t oog, heb m nog niet geprobeerd) gaan voor de stokke xplory. niet de allermooiste, maar heb er veel over gelezen dat hij erg wendbaar is en vooral verstelbaar in hoogte. en met mijn lengte en die van mn vent (bijna 2 meter) is dat wel handig lijkt me :)

nou ik ga eens lekker verder surfen naar babystuff... en jullie met rust laten :)

18. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    ooohhh.... ik ben helemaal verliefd op deze lamp....
    Anel Lamp Nijntje 80 cm | Decoratie | Baby-Dump

maar.... 179 euro. vind ik wel veel voor een decoratieve lamp. maar hij is zo leuk!
    ach we hebben de helft van de spullen voor de kamer al (familiestukken en dingen die we al hebben) dus we hoeven niet veel uit te geven aan meubels, dus dan moet dat wel kunnen toch? :)

19. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    haha, Wolkje! jij bent echt erg! :D
    Je moet doen wat je portemonnee toestaat (en wat het geld waard is ;)).
    Maar je hebt gelijk.. die lamp is wel errrug gaaf!

20. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    idd, vind het wel duur hoor.... maar hijs zo leuk!
    Maar ga m toch nog niet aanschaffen. eerst de kamer een keer leegruimen, dan de meubels er in (commode van vroeger die mn pa heeft gemaakt), wieg (familiewieg) en een kast. en dan maar eens zien of er sowieso nog ruimte is in de kamer voor de lamp. duurt dus nog wel een paar maanden voordat ik de knoop door hak ;)

maar hij's lief he :)

Deel Deze Pagina