Wil gaat er nu ook voor je 1e kind!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Danty88, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Hilse, welkom bij de club! Wat je voelt kan ook met het ontpillen te maken hebben, maar hoop natuurlijk dat het wel zo is voor je!

Beertje, gaaf zeg! Een jongetje!
    Ik weet nog niet of wij het willen weten.. ben aan de ene kant te nieuwsgierig, aan de andere kant lijkt me de verrassing ook erg leuk!

Wat betreft de vloer, ben er net even langs gereden. Valt gelukkig mee. Waarschijnlijk iets teveel gebruikt, waardoor het nog wat stroef voelt. De beste vrouw had er gisteren nog een dweil overheen gehaald, en het is al minder. Morgen moet ik weer werken, dus dan haal ik er nog een keer een lap overheen. ;)
    Liz, klopt. ik hou het de volgende keer alleen bij allesreiniger, hihi!
    Had het alleen al vaker gedaan bij een ander, maar nooit klachten over gehad.

Verder: 27 januari heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige. Gelijk weer een echo om te kijken of er een hartje klopt. :) Gelukkig duurt het maar 1,5 week.. maar vind t nu al lang!

Vandaag een dagje vrij, maar heb toch echt teveel gedaan gisteren. Kan het vandaag merken, toch meer misselijk en moe.

2. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Hilse, welkom bij de club en heel veel succes met het zwanger worden. Nog vijf dagen afwachten...pfff, zenuwslopend he?!

Sita, voor je het weet zijn die 1,5 week voorbij, maar begrijp ook wel dat het nu toch net wat spannender voor je is en het daarom langer voor je duurt!

Pff..ik heb hier net document gekeken bij uitzending gemist. Dat ging over de neanatologie afdeling en was heftig zeg! Allemaal kindjes die rond de 25 weken geboren zijn en natuurlijk een gezin uitgelicht; baby Nigel. Hij heeft het uiteindelijk niet gered...tranen met tuiten! Zo ken ik mezelf niet. Toch wat last van mijn hormonen nu? Heb de hele documentaire mijn buik vast gehouden en gestreeld. Mijn kleine meisje blijft mooi nog maar even zitten waar ze zit! Was wel heel gek om te zien dat mijn meisje nu net zo groot is als de kleintjes op die afdeling. Gewoon al echt een compleet mensje! Voor mijn gevoel is ze veeeeel kleiner, maar het is echt al een babytje. Het raakte in ieder geval, had beter niet kunnen kijken.

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ beertje: oh wat leuk, ook een jongetje! En wat fijn dat alles er goed uitzag!

@ Sita: gelukkig maar dat t goed is gekomen met de vloer! Spannend, bijna je eerste echo, gelukkig kn je snel terecht, maar ik snap dat t voor jou nog veel te ver weg lijkt. Komt vast goed meis :)

@ Liz: wat een heftig tv fragment dan zeg! En zeker als je zelf precies zo ver bent als de baby's die je op tv gezien hebt....Gelukkig zit jou kleine meisje nog lekker warm en veilig in mama's buikje! Hou het voorlopig nog maar even zo!

@ Hilse: welkom bij de club ;) Gek he dat je ineens zoveel voelt in je lichaam als je gestopt bent met de pil! Het kan alleen vanalles betekenen, maar hoop voor je dat t in 1 x raak is!

4. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Ooh meiden, ik heb zojuist het getrappel van ons meisje gefilmd! Je moet goed kijken, maar je ziet het echt. Ben helemaal vertederd!! Ik zal eens kijken of ik het hier kan plaatsen, maar ben dr bang voor....
    Lukt dus niet, ongeldig bestand geeft hij aan :( Zo jammer!!

5. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Engeltje, ja..is zeker ff een heel gekke gewaarwording dat die kindjes net zo groot zijn als mijn meisje. Werd er echt ff emotioneel van...terwijl ik altijd de nuchterheid zelve ben *amen* ;)

6. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    @Sita.. Nee geen ervaring mee

@Liz.. Ja, hier echt een ongesteldheidsgevoel, veel buikkrampjes, meer dan normaal.. maar wit slijm... Hmmm.... ;):( Ach, nog maar 8 dagen :) Ooooooh doe je best met het filmpje want wij willen het zien!! Je kunt het ook op youtube zetten en dan aanvinken dat niemand anders het kan zien. (Alleen als je de EXACTE link hebt, je kunt het dus niet zoeken) Succes

@Hilze welkom !

7. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Ha Dames,
    Hier weer even een berichtje van mij!

Sita: die krampjes zijn heel normaal hoor. ik had het juist in die eerste weken ook veel en dat vond ik toen ook echt vervelend (door de vmk ook). Ik hoorde later dat het ook kan zijn dat je baarmoeder ontspant en dus gaat groeien en dat daar die krampjes vandaan kunnen komen. lijken op lichte menstruatiekrampjes, maar houden dan wat langer en meer op de achtergrodn aan. als dat zo is betekent het dus dat je bm aan het groeien is, en dat is natuurlijk alleen maar goed! :)

Ik had overigens een echo met 7 wk 6 dgn en we konden toen t hartje al goed zien!

qua eten: merk nu dat het met eten beter gaat, ben minder misselijk enzo, dus dat is erg fijn. wel vind ik sommige dingen gewoon minder lekker. Pasta's met rode saus enzo en ook zelfgemaakte pizza zijn niet meer mijn ding. Wat ik erg lekker vind en ook goed kan hebben als ik ff geen trek heb maar wel moet eten: boterhammen met goudkuipje smeerkaas. mmm! het liefste een geroosterde, daar wordt ik helemaal gelukkig van :)
    ook heb ik sinds kort de ranja (en dan lekker die old skool roze van vroeger, goedkooopste die er is) herontdekt. Ik drink sowieso al erg veel omdat ik snel last heb van mn blaas, maar moet eigenlijk nog meer drinken. en met een paar glazen ranja op een dag er bij gaat het super zo, dus erg fijn :)
    Ik merk wel dat ik wel echt regelmatig moet blijven eten. als ik niet op tijd eet wordt ik heel snel slap enzo. merk dat vooral aan het einde van de dag. moet eigenlijk vlak voor ik naar huis ga aan het einde van de middag om half 5, 5 uur nog even een boterham eten, anders red ik t niet tot het avond eten, dan wordt ik helamaal naar. gek he!
    en heb ondertussen wel weer wat meer zin in zoet. gewoon zoals ik voor de zwangerschap ook had. heb namelijk tot nu toe gehad dat ik echt niet neigde naar zoet. alles hartig en vooral geen chocolade. nu nog steeds niet veel choco, maar kan wel weer genieten van een koekje ofzo.
    los van dat eet ik over het algemeen heel gezond. ben dol op fruit nu en eet dat ook heel veel en ook vooral zure appels, mmm!
    oh en avond eten: boerenkool of zuurkool ofzo! heb de afgelopen weken vaker stamppot gemaakt dan ooit in mn leven tevoren! Ik at dat eigenlijk nooit! en nu wil ik gewoon simpele smaken: aardappels (liefst puree) stukje vlees en wat groente en geen gekke dingen. grappig hoe dat werkt.
    en dat van die broodjes kroket heb ik vaker gehoord! heb er zelf ook wel eens ineens zin in, maar meestal is er niets voor handen en dan zakt dat ook wel weer. hoorde van een vriendin dat een vriendin van haar helemaal verzot is op bitterballen sinds ze zwanger is. Ook leuk :)

En verder: mn gesprek gisteren ging super! ik heb een beoordeling zeer goed/uitstekend gehaald. Had ik echt niet verwacht, want toen ik mezelf moest beoordelen vond ik toch echt dat ik langs niet alles haalde. haha :) maargoed, altijd fijn meegenomen natuurlijk. ook hoort hier een salarisverhoging bij van, jawel, 4%. Nou nou, wat een bedrag ;) komt bij mij neer op 88 euro bruto per maand. zal dus hooguiy een tientje verschil maken netto. Maar ach, er zit weer wat bij!
    verder krijg ik ook een bonus. We krijgen punten toegekend voor allerlei prestatie indicatoren en die punten samen tellen op tot een percentage. dat percentage krijg je dan maal je maandsalaris als bonus. Ik heb gewoon (ook totaal niet verwacht) 96,5% gehaald! dus krijg bijna een heel maandsalaris! Jammer alleen dat ik er nog geen vol jaar werk, dus de bonus wordt verrekend maal het aantal maanden dat ik er werk, en vervolgens nog eens belast in de hoogste categorie, maar toch,: een paar honderd euro kan in deze tijd geen kwaad!

Ook nam mn baas het nieuws van de zwangerschap goed op! ze was heel blij en helemaal enthousiast. wel vroeg ze meteen wat ik wilde qua werk, maar daarop heb ik natuurlijk nog niets gezegd, en dat doe ik voorlopig ook nog niet. voelt wel als een opluchting dat zij het nu weet!

Morgen ga ik het aan de andere collega's bekend maken, ben benieuwd naar de reacties!

Morgenochtend om 8 uur de tweede echo! ben zo benieuwd! vind het echt heel spannend nu, hopen dat alles nog goed zit, goed groeit en dat we morgen een mooi spartelend mensje zien!

8. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Liz, zien zien zien!!!

Wolkje, bedankt voor je antwoord. je omschrijving van de krampjes klopt, dus waarschijnlijk groeit mn baarmoeder gewoon lekker. :) Fijn dat je baas t goed oppakte. Hopelijk kun je er gerust minder uren werken zonder al te veel gedoe eromheen.
    Ik heb de echo met 6 a 7 weken.. vind t lastig om te zeggen hoever ik nu ben, maar denk zoiets. Gerekend vanaf de eerste bloeding is het 7 weken. Enneh, je echo zit vast goed morgen!

Ik haal morgen even een CB test met indicatie denk ik.. misschien geeft dat meer duidelijkheid!

9. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    @Wolkje, gelukkig gaat alles goed heel veel plezier morgen met je echo !!

@Sita.. Zou ik ook doen, voor 15,00 weet je het :)

10. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    @ Hilse het wachten is verschrikkelijk he... hopen dat het raak is maar het kan ook het ontpillen zijn maar zou leuk zijn bij de eerste ronde meteen raak

@ beertje een mannetje wat leuk :D lijkt me toch leuk als je weet wat het gaat worden. Mijn ventje en ik zijn er samen ook over eens dat als we weten wat het wordt we dit niet geheim gaan houden.

@ sita ohh dat dat is gelukkig wel al snel dat je bij de vk kan komen en ook meteen een echo krijgt

@ Liz is ook wel een heftige documentaire die je hebt gekeken en vooral als je zelf ook rond die tijd zit met je zwangerschap dan komt het denk ik wel hard binnen denk ik

@ Ukkie vervelend he die onzekerheid... hoop het voor je meis

@ wolkje fijn dat je baas het zo goed heeft opgepakt en heel slim van je om te zeggen dat je nog niet weet hoe je het wil gaan doen kwa werk na de bevalling en natuurlijk gefeliciteerd met je goede beoordeling

@ hier het gaat z'n gangetje ben aan het wachten op het einde van de week dat ik met me ovu testen kan gaan beginnen. als raak ik niet meteen zwanger ik hoop wel dat ik wat meer inzicht krijg in me eigen cyclus

11. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    @Beertje... een ventje wat leuk, gefeliciteerd !!!

12. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal

Wat een emotionele ervaring vandaag... oeff.... Na 20 minuten wachten ontmoette ik mijn verloskundige. Na een uitgebreid gesprek, waarin wij aangegeven hebben dat er veel miskramen in de familie voorkomen, kreeg ik de echo.
    Al snel had zij de baarmoeder goed in beeld... (dat legde ze ook uit).. en toen het vruchtzakje... en toen niets.... Ze bleef zoeken, en toen merkte ik al op dat er niets zat. Ja zei ze, ik krijg het niet goed in beeld. Toen gaf ze me de keus... 1) inwendig onderzoek en meteen meer zekerheid krijgen; 2) over 2 weken terug komen. Ik koos voor de eerste optie. Liever wilde ik nu weten waar ik aan toe zou zijn. Als het dan niet goed is..., dan weet ik dat liever nu, dan dat ik nog twee weken mij de zwangerschap helemaal eigen maak.. en dan hoor dat het niet goed zit.
    Dus inwendig onderzoek... iets wat ik liever niet heb.., maar ja... dus daar ging de transducer naar binnen. Al snel kwam de baarmoeder in beeld.. een groot zwart vlak... en ineens zag ik daar iets grijs-wit in wat knipperde.... 'het beweegt' zei ik... 'ja, dat heb je goed gezien', zei de vk... Mijn hemel wat een opluchting... Het hartje klopt. Ze heeft het vruchtje opgemeten. Nu blijkt dat ik ongeveer 6wk4dagen ben (dus ruim een week teruggezet). Ik vond dat best veel, maar de vk merkte terecht op dat mijn cyclus ook niet helemaal 'normaal' was geweest. Toen herinnerde ik mij wanneer ik ongeveer de ovu-testjes had gebruikt. Samen hebben we toen berekend dat ik dan idd ongeveer 6wk4dagen zwanger zou zijn, ipv 7wk6dagen. Dat betekent dat het vruchtje er op dit moment goed uitziet en niet te klein is.
    Zo... sorry dat ik niet op rest reageer... ben even te moe na vandaag.

Oke.. eentje dan.. @Hilse: Welkom!

13. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Ooh wat zul je zijn geschrokken! Maar gelukkig is alles goed. :D
    Geniet ervan.

14. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Flier, dat is even schrikken zeg! Gelukkig is alles goed en kun je gaan genieten. ;)

Meiden, ik moet jullie dit even laten zien, heb net even een testje gedaan, maar zo'n mooie heb ik nog niet eerder gehad! Wat een knaller he?!

15. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2835 Flierefluiter, 17 jan 2012
    Laatst bewerkt: 17 jan 2012
    Wow Sita... PRACHTTEST!!!

@Sher & Sita.. ik was idd erg geschrokken..., maar ja.. heel realistisch gezien.. als het misgaat nu, is dat omdat het vruchtje niet levensvatbaar is... aan de andere kant.. ik ben er zo blij mee... ik wilde er niet aan denken dat het over zou zijn... Nu ben ik heel dankbaar en blij... en hoop ik dat het goed blijft plakken.

Oh.. en Sher... veel plezier overmorgen met jouw termijnecho!

16. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Flier, maar volgens mij is de kans veeeeele malen kleiner dat het kindje niet levensvatbaar is hoor. Je hebt al een hartje gezien! :)

17. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze kreeg ik nog mee... tja... er is niet echt veel in te zien.. hhahaahahha.., maar daar zit echt iets hoor!

18. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    @ flier nou dat is nog eens heftig joh groot gelijk dat je voor de eerste keus bent gegaan! Wel super fijn dat ze inwendig toch je beebje hebben gezien en dat je het zelfs hebt zien bewegen :D

@ sita duidelijke ;)

19. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    @Sita.. Wauw wat een knaller !!

@Flier.. Zo wat een ervaring zeg, je zult je wel rotgeschrokken zijn !! Wel fijn dat, dat inwendige onderzoek meteen kon, zou ik ook voor gekozen hebben !!! Geniet er lekker van meid dikke knuffel

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ wolkje: fijn dat je beoordeling zo goed is gegaan meis! En echt super hoe ze het op nam dat je zwanger bent!

@ flier: pfff...dat moet wel even schrikken geweest zijn, goed dat je gelijk een inwendige echo hebt laten maken en dat blijkt dat het toch helemaal in orde is! Mooie foto van de echo hoor!

@ sita: WOW!! Wat een knaltest, mooi hoor!

Deel Deze Pagina