weetje engel ik weet gewoon waarom ik elke keer zoveel aankom. Wij hebben echt het bourgondische leven hier en dat is allemaal heel gezellig en lekker maarja de consequentie is wel dat je veel aankomt (vooral als je ook niet sport) Bij mij is het ook echt een andere manier van leven hoor dat er eigenlijk moet plaatsvinden. En ik had er nu echt helemaal genoeg van ik was echt boos op mezelf en heb een paar keer flink zitten huilen. Ik heb op een gegevens moment de moed gepakt en ben gewoon gaan sporten (zwemmen) en dat 2x in de week 1 uur. En nu heb ik vorige week besloten om ook me levenstijl aan te gaan passen. Ik heb nu een streefgewicht en ik ga er alles aan doen om dat ook te gaan halen. ik probeer wel om nu al zo te gaan eten enz zodat ik toch af en toe wat lekker kan pakken zonder dat ik na een tijd weer opnieuw kan gaan beginnen met afvallen
@ dobber: das bij jou een voordeel dat je weet waar het vandaan komt! Ik ben al van kleins af aan te zwaar en daarom op de basisschool al begonnen met dieten. Heb altijd gesport, ook nu nog, dus daar kan het niet aan liggen. Zowieso zit het ook wel in de familie en mijn schildklier werkt net binnen de normen zeg maar dus daar krijg ik niks voor al hang ik op het randje. Het is zo ontzettend frustrerend en heb ook al menig wat traantjes erover gelaten om dat ik mij er gewoon niet bij neer kan leggen. Sommige mensen kunnen alles eten en blijven een spriet en ik let altijd op mn eten en kom alleen maar aan...niet eerlijk! ( zou willen dat het door het eten en sporten kwam, dan kon ik er wat aan doen! )
Helaas zit overgewicht ook bij mij in de familie. Ik heb 1 tante die onder de 80 zit en de rest (4 tantes en mijn moeder) en die zitten boven de 100 en een paar zelfs boven de 150. We zijn met 9 nichtjes bij elkaar en daarvan zijn er 4 dun (waarvan twee kindjes van 4 en 2jr) en de rest is allemaal of flink en 3 zelfs veeeels te zwaar. En de mannen bij ons in de familie zijn allemaal normaal tot dun.... niet eerlijk. Ik snap goed hoor dat je het niet kan accepteren vooral ook omdat je er elke dag mee geconfronteerd wordt en je van jezelf weet dat je het eigenlijk kwa eten en sporten niet veel beter kan doen dan wat je nu doet.
@Ukkie.... meis... heb de hele dag aan je gedacht! en ik zit nu nog in spanning.... heb je al getest? of heb je toch besloten nog even te wachten? dikke knuf! @Dream: Welkom! Gezellig dat je mee komt kletsen. Suc6 met zwanger worden!
Lieverds, als ik een positieve test had had ik jullie al veel eerder een berichtje gestuurd... maar helaas is de test hagelwit!!! Baal echt zo ontzettend erg, had zo gehoopt dat het deze ronde raak zou zijn, maargoed... woensdag nog maar eens proberen, en anders hoop ik dat mijn ongi zsm komt zodat mijn cyclus wel regelmatig is !!! Heb net te horgen gekregen dat mijn oude buurmeisje 12 weken zwanger is, jippie.. ben zo blij voor hun Nee dat is gemeen, ben echt heel blij voor hun kan het alleen vandaag nog niet echt uitten..
@ ukkie: pfff arme jij! Zulk nieuws kan je er dan echt even niet bij hebben nu.... Hopelijk ga je alsnog posi testen, dikke knuf voor jou!
ukkie ahh dat is bale had zo gehoopt voor je dat je posi had getest vandaag! en dan is het helemaal bagger als er iemand in je omgeving wel zwanger blijkt te zijn Ga je woensdag nog een test doen of stopt je ermee voor deze keer?
ah Ukkie, jammer ! & dat iemand in je omgeving zwanger is, is leuk, maar nu even niet. kan ik wel begrijpen hoor ! een hele dikke knuffel in ieder geval
Ik ga woensdag nog wel testen, mijn beste vriendinnetje heeft ook pas 2 dagen voor haar NOD heeel licht getest met kruidvat 2v5... dus er is nog een hele kleine hoop, al zegt mijn gevoel van niet!! Als het woensdag niet positief is ga ik een afspraak maken met de HA (al is het maar om een gelijke cyclus te krijgen) @Dream.. Welkom & bedankt...
He Ukkie, wat vervelend nou!! Ik had echt verwacht dat ie positief zou zijn!! He! Ik kan me voorstellen dat je flink baalt van je buurmeisje, je gunt het haar van harte maar je had het zelf ook graag willen zijn!! Snap het helemaal!!! Ja de 20 weken echo is inderdaad echt een mijlpaal! Bijna op de helft he!! Vind het wel heel spannend moet ik zeggen. Ik krijg extra onderzoeken vanwege mijn aangeboren 'afwijkingen'. Dus dubbel spannend!! Ach komt verder wel goed hoor maar toch wel spannend!!
ukk aanhouder wint zeggen ze toch altijd pluus dat is idd heel erg spannend dan ja... ik zal aan je denken vrijdag ik heb echt een gare zondag..... heb maar 1 wasje gewassen (gelukkig heeft me ventje meteen een nieuwe erin gestopt maarja dat wist ik niet) en heb snel gestofzuig en gedweild.... zelfs makkelijk gedaan met koken aardappelschijfjes gebakken met rode kool en kippenbout naja daar hoef je nie veel aan te doen
@Pluus... Klopt wat je zegt... woensdag nog maar een testje wagen anders ga ik naar de HA voor mijn onregelmatige cyclus.. kan nooit geen kwaad natuurlijk! Wanneer heb je je 20 weken echo ?!
Heb het lijstje er nog maar even bijgepakt, misschien kan jij jezelf er ook even bij zetten dream4 Is het misschien een idee om erbij te zetten wanneer de zwangeren hun echo hebben? Is misschien wat overzichtelijker nog, kan het haast niet bijbenen met die echo's haha
Het lijstje NOD NOD 25 Januari: Ukkie87 - 24 jaar - Ronde 7 NOD -December: Caro - 30 jaar - Ronde 8 NOD 1 Februari: Engeltje23 - 25 jaar - Ronde 6 ( Of 3 na vmk ) NOD 2 februari: Jufaman - 30 jaar - Ronde 13 NOD 5 Februari?: Dobbermama- 25 jaar - Ronde 9 Zwanger: Liz81 -30 jaar-Ronde 1 uitgerekend 7 mei. 10 januari VK en met 27 weken bloed prikken ivm rhesus baby Beertje1986 -25 jaar-Ronde 2 1 juni uitgerekend Pluus - 30 Jaar - Ronde 2 16 juni uitgerekend 27 januari 20 weken echo Danty88 - 23 jaar- Ronde 4- 13/20 Juli Uitgerekend Wolkje85-26 jaar- Ronde 4 26 juli uitgerekend Sher- 26 jaar - Ronde 6 5 augustus uitgerekend Flierefluiter-30 Jaar-Ronde 4 -29 augustus uitgerekend Sitalita - 25 jaar - Ronde 1 na vmk (ronde 6 totaal)- 17 september uitgerekend
Het lijstje NOD NOD 25 Januari: Ukkie87 - 24 jaar - Ronde 7 NOD - December: Caro - 30 jaar - Ronde 8 NOD 1 Februari: Engeltje23 - 25 jaar - Ronde 6 ( Of 3 na vmk ) NOD 2 Februari: Jufaman - 30 jaar - Ronde 13 NOD 5 Februari?: Dobbermama - 25 jaar - Ronde 9 NOD 5 Februari: Dream4 - 23 jaar - Ronde 3 Zwanger: Liz81 -30 jaar-Ronde 1 uitgerekend 7 mei. 10 januari VK en met 27 weken bloed prikken ivm rhesus baby Beertje1986 -25 jaar-Ronde 2 1 juni uitgerekend Pluus - 30 Jaar - Ronde 2 16 juni uitgerekend Danty88 - 23 jaar- Ronde 4- 13/20 Juli Uitgerekend Wolkje85-26 jaar- Ronde 4 26 juli uitgerekend Sher- 26 jaar - Ronde 6 5 augustus uitgerekend Flierefluiter-30 Jaar-Ronde 4 -29 augustus uitgerekend Sitalita - 25 jaar - Ronde 1 na vmk (ronde 6 totaal)- 17 september uitgerekend
Haha we waren gelijk Het lijstje NOD NOD 25 Januari: Ukkie87 - 24 jaar - Ronde 7 NOD - December: Caro - 30 jaar - Ronde 8 NOD 1 Februari: Engeltje23 - 25 jaar - Ronde 6 ( Of 3 na vmk ) NOD 2 Februari: Jufaman - 30 jaar - Ronde 13 NOD 5 Februari?: Dobbermama - 25 jaar - Ronde 9 NOD 5 Februari: Dream4 - 23 jaar - Ronde 3 Zwanger: Liz81 -30 jaar-Ronde 1 uitgerekend 7 mei. 10 januari VK en met 27 weken bloed prikken ivm rhesus baby Beertje1986 -25 jaar-Ronde 2 1 juni uitgerekend Pluus - 30 Jaar - Ronde 2 16 juni uitgerekend 27 januari 20 weken echo Danty88 - 23 jaar- Ronde 4- 13/20 Juli Uitgerekend Wolkje85-26 jaar- Ronde 4 26 juli uitgerekend Sher- 26 jaar - Ronde 6 5 augustus uitgerekend Flierefluiter-30 Jaar-Ronde 4 -29 augustus uitgerekend Sitalita - 25 jaar - Ronde 1 na vmk (ronde 6 totaal)- 17 september uitgerekend