Danty, he bah...wat ontzettend naar dat jij je zo rot blijft voelen en zo blijft spugen. Heel begrijpelijk dat dit het erg zwaar voor je maakt en dat het lastig is te genieten van je zwangerschap. Je zeurt niet hoor lieverd, ik kan me geweldig indenken hoe frustrerend dat moet zijn...als ik even terug denk aan die eerste 9 weken. Pas na de 16 weken ging ik me steeds beter voelen. Ik hoop zo dat er gauw betere tijden voor jou aanbreken hoor, is je zo gegund! Beertje, ook ik heb al wel eens last van harde buiken hoor. Ik maak me er echter niet zo druk over. Ik vind het vrij logisch dat je lichaam en vooral je buik, nu wat sneller en feller reageert bij (teveel) inspanning. 6 februari weer naar de verloskundige, dan zal ik het in ieder geval aangeven. Maar er komt ook een tijd dat je baarmoeder langzaam aan al wat gaat oefenen met samentrekken, ik weet alleen zo niet uit mijn blote hoofd vanaf wanneer dit ergens is. Bij de een sneller als bij de ander. Als de harde buiken pijnlijk zijn, dan moet je wel even wat gas terug nemen en is even bellen met je verloskundige nooit verkeerd. Sowieso is het verstandig om voldoende rust voor jezelf in te calculeren om goed in balans te blijven en voor de groei van de baby. Dus...hup, schop onder je kont en lief zijn voor jezelf! Trouwens, als je een hoogtepunt krijgt, dan trekt je baarmoeder ook samen. Is ook een soort van harde buik, maar kan verder ook geen kwaad. Hihi..sorry, moest er even aan denken! Ik en zwangerschapsliteratuur....na mijn bevalling ben ik een volleerd verloskundige Voor wat betreft het geslacht, heel eerlijk gezegd had ik ook een sterke voorkeur voor een meisje en zou het echt wel even een domper zijn geweest als was gebleken dat we een ventje zouden krijgen. Ik voelde me hier niet echt schuldig over, want ik wist gewoon dat ik even de tijd nodig zou hebben om die knop om te zetten en het me dan helemaal niets meer uit zou maken en ik van een knulletje net zoveel zou houden en genieten als een meisje. Het is nou eenmaal menselijk dat je voorkeuren hebt, ga ik mezelf echt niet kwalijk nemen. Ik zou het mezelf wel kwalijk nemen als mijn voorkeur ten kostte van mijn kindje zou gaan. Maar zo sterk was de voorkeur dan toch ook weer niet. Uiteindelijk, hoe cliche ook, is gezondheid vele malen belangrijker! En die kilo's, voor mijn zwangerschap had ik zeker geen overgewicht...dus hoe dat nou zit met die kilo's bij mij, geen idee. Ik maak me er verder ook geen zorgen over, wat eerder ook al aan werd gehaald; mijn kleine meisje krijgt toch wel wat ze nodig heeft en ze groeit ook goed. Dat voel ik en dat merk ik en ik weet zeker dat dit as maandag bij de verloskundige ook bevestigd zal worden. Ik heb gewoon geen rare eetgewoonten of vreetbuien, eet eigenlijk niet meer dan voor mijn zwangerschap, ik sport nog steeds en heb een drukke, fysieke baan. Dus die aspecten zullen vast ook meespelen. En eh...voor t zelfde geldt krijg ik straks nog een enorme groeispurt...you never know! Maar alles wat er nu niet aan komt, hoeft er straks ook niet af. Juf, gefeliciteerd met al die fijne en mooie berichten...geniet er van! Ook ik geniet er een beetje van mee als je het niet erg vindt hihi Engeltje, de eerste weken van mijn zwangerschap had ik enorme gevoelige boobs en dikke, blauwe aderen. Deze waren de hele dag gevoelig, je hoefde er maar naar te wijzen! Na een aantal weken geen gevoelige boobs meer, maar tot op de dag van vandaag nog steeds die dikke, blauwe aderen. Nee, mijn borsten zijn er niet mooier op geworden haha. Denk er nog een paar mooie, donkere tepels bij....geweldig! Gelukkig zijn mijn tepels nog niet in spiegeleieren veranderd, wel iets groter dan voor mijn zwangerschap. Maar wat niet is, kan nog komen he! Lieve meiden, ik kruip mijn bedje in...heb de knol'n weer op. Morgen weer een nieuwe (vrije...yes!!) dag. Slaap lekker strakjes.
Ooh, Dobber..lees je post net pas. Dus..ja, nog ff reageren natuurlijk! Wat heerlijk dat je mannetje zo meedenkt en meedoet. Leuk en spannend om er samen zo mee bezig te zijn he? Mijn verlof gaat inderdaad over 8 weken al in, kijk er echt naar uit. Op het werk ben ik al overgeplaatst naar een andere groep (7 cliënten), dus dat is al iets. Alleen een beetje jammer dat het fysiek zwaarder voor me is dan mijn eigen groep (2 cliënten die een op een begeleiding krijgen en die nauwelijk ondersteuning nodig hebben bij de adl). En ik ben net zo benieuwd als jij wanneer het rooster aan gepast zal zijn. De manager was er afgelopen week mee bezig, dus ik wacht het gewoon nog maar even af. Het is me afgelopen weekend in ieder geval wel duidelijk geworden dat ik die vroege diensten en de hectiek daarvan gewoon niet meer bij kan benen. Het gaat op een te hoog tempo, dat red ik niet meer! En echt, ik doe mijn best...maar het gaat niet. Was er zaterdag wel eventjes een beetje gefrustreerd door toen ik een cliënt niet op tijd gereed had voor een activiteit. Voelde me erg opgejaagd en raakte weer aardig buiten adem. Bah...! En nu...echt lekker naar bed. Morgen behalve de sportschool, helemaal geen plannen! Zooooow lekker, zoooown zin in...heerlijk! ff Bijtanken van die zes diensten..slik
Pfff....wat duren die dagen deze keer lang zeg!! Het ene moment voel ik me mega zwanger en het andere moment denk ik nu wordt ik ongi...... Vooral zo sochtends vroeg denk ik dat ik ongi ga worden..... Maar moeten jullie mijn temperatuur eens kijken, hij stijgt wel! Maar goed kan ook nog dalen...hihi worden jullie al gek van me ondertussen? Nou ik gaat maar eens werken, dat is gelukkig fijne afleiding Werkse allemaal! (of geniet lekker van je vrije dag natuurlijk)
Nee hoor engel wordt niet gek van je ik hoop juist voor je dat het raak is. Wat zou ik graag in me bedje blijven liggen vandaag zo met die kou en sneeuw. Naja zo maar eens vertrekken. Werk ze allemaal en voor de mensen met een vrije dag een heel fijne rustige dag toegewenst
Goedemorgen allemaal! Hier een dolblije hond in huis, waarom?, geen idee! haha al springend aan het rondhuppelen net met uitlaten. Wat een feest die kou! Zelf weer goed misselijk, de roosvicee laxo begint wel wat te helpen gelukkig. Engeltje, ik ben je niet zat hoor! Het is gewoon weer goed spannend bij jou! Ik had s ochtends ook altijd t idee dat ik gewoon ongi moest worden, maar later op de dag meestal niet meer.. Ben benieuwd wat er zaterdag op de test verschijnt! Hoop t zo voor je! Danty, heb je goed geslapen vannacht? meiden, ik ben vol goede moed begonnen aan mijn 9maanden dagboek. Deze had ik bij de vorige zwangerschap van mijn ouders gekregen samen met een knuffel, een tutdoek en een spaarpotje, de dag dat ik net begon te vloeien met de miskraam. Die zwangerschap dus niet gebruikt, maar ga ervan uit dat het deze keer toch echt wel goed zit. Ik heb het boekje nu dubbel, kreeg hem van de week van de zorgverzekering (FBTO), dus die bewaren we maar voor de volgende kleine uk.
Ow ja, vannacht trouwens gedroomd dat we de volgende echo een mooi knipperlichtje zouden zien! haha, grappig hoe je zo bezig kunt zijn met een echo...
Ha meiden! @sita: wat leuk! vast een goede droom en een voorspelling van de volgende echo zo'n boek is leuk he! Ik heb er twee, een gekregen van mn beste vriendinnetje en een van mn broer. mn broer had m helemaal zelf uitgekozen, dus durfde m niet te zeggen dat ik er al een had . dus ook ik heb er vast een voor de volgende zwangerschap! Ik moet in die van mij nog beginnen, toch maar eens doen voor ik alles vergeten ben, dat zou zonde zijn. Ook heb ik twee hele mooie dikke boeken over zwangerschap en baby's gekregen maar ook die nog maar weinig ingekeken. weet eigenlijk niet waarom! Te moe denk ik, en te druk met andere dingen. denk dat ik gewoon elke dag tijd ga maken om een stukje te lezen, leuk om even extra met de baby bezig te zijn. @engeltje: Ik hoop echt dat het raak is voor je! het klinkt veelbelovend! Ik had de maand dat het bij ons raak was ook echt het idee van: dit voelt verdacht veel als toen ik de vorige keer zwanger was... alleen ik durfde het niet te geloven. maar toen de zwangerschapstest verkleurde schrok ik helemaal niet, ik had meer zoiets van: duh! dat wist ik toch al! Ik duim duim duim voor je! @Liz: wat fijn dat je al bijna met verlof mag! Ik heb op mn startpagina van internet op t werk een afteller staan met het aantal dagen zwanger en het aantal dagen tot mn verlof, erg he duurt nog wel erg lang! @juf: nog gefeliciteerd met je verjaardag! en wat fijn die goede berichten! en sushi!!!! Man, wat heb ik daar zin in! al sinds het moment dat ik zwanger was! maar durf dat toch echt niet aan hoor (het schijnt wel te mogen als je zeker weet dat de vis vers is, maar je weet het maar nooit daar, plus dat de mensen bij de sushi tent waar ik altijd heen gaan amper nederlands spreken) maar mn vriend heeft al gezegd dat hij op mn kraambed een enorme sushi schotel af gaat halen daar dus nu al zin in! @ de kilo's: Hier nog niets bijgekomen. voor ik naar egypte op vakantie ging woog ik ongeveer 68 kg. na die vakantie en is het terug gezakt naar 65-66, maar ben flink ziek geweest daar en meteen er na zwanger en de eerste weken goed misselijk en geen trek. duurde dus ff, maar zit nu weer tegen mn oude gewicht voor de vakantie aan. volgende week maandag naar de vk, eens kijken wat ik daar weeg nu. @hier: Ik lig al twee dagen ziek en snotterend in bed. flink verkouden! moe, keelpijn, en mn holtes zitten goed vol. goed snotteren dus en ben maar eens thuis gebleven. op t werk is het super druk, en normaal zou ik me dan volgooien met pillen en naar t werk gaan, maar nu toch maar even pas op de plaats maken. heb nu toch een ander wezentje om voor te zorgen en dat verandert de boel wel. merk nu al dat ik me mega verantwoordelijk voel over het kleine hummeltje! had afgelopen weekend ook nog veel last van mn banden (tenminste, ik denk dat dat het is, volgende week eens vragen). steeds als ik opstond of ging zitten deed het zeer, dus toch maar even een beetje rustig aan doen. net even flink online geshopt! Bij de h&m een zwangerschaps sport/jogging broek en een top besteld en net bij de wehkamp een broek, een leuk shirt, een jurkje en twee tanktops besteld. allemaal in de sale, dus goed bezig! en aangezien die zwangerschapsjeans me zo goed zitten, dacht ik: tijd voor meer positiekleding! en wat niet past sturen we lekker terug weet je wat ik wel echt dom vind: bij de h&m zijn allerlei dingen in de sale, gooi je iets in je winkelmand, wil je afrekenen en staat er dat het uitverkocht is! terwijl ik het wel gewoon in die maat aan kan klikken. dat werkt niet snel genoeg bij ofzo, echt heel irritant! Ik wil trouwens zo langzamerhand wel eens wat kopen voor de baby, maar ik weet eigenlijk niet wat. elke keer kijk ik tussen de rompertjes enzo, maar op de een of andere manier klik ik dan weer weg. ik weet de maten niet goed en ik vind het toch nog heel raar! ik heb zelf nog helemaal niets leuks voor onze baby gekocht... hebben jullie daar ook last van? Ik vind het nog zo moeilijk! Ik was namelijk zelf een grote baby, en mn vriend ook, dus dan denk ik: zal ik dan maat 56 kopen of zou dat meteen te klein zijn? maarja, een maat groter en dan verdrinken ze er in... lastig hoor! Ben blij als ik dalijk met de carnaval een week vrij ben en eens kan beginnen aan de babykamer. wil m gewoon vast leegruimen en hopenlijk ook snel t wiegje ophalen bij mn nichtje, zodat ik het eens wat tastbaarder kan gaan maken! ben blij als ik straks de baby ga voelen en mn buik wat meer boller wordt, het is nu zo ontastbaar! zit overal wat midden in! nou, ik ga nog eens een flinke pot thee maken en een doos tissues scoren! snotter!
NOD 1 Februari (test pas 4 feb): Engeltje23 - 25 jaar -Ronde 6 ( Of 3 na vmk ) 2 Februari: Jufaman - 31 jaar - Ronde 13 5 Februari: Dobbermama - 25 jaar - Ronde 9 5 Februari: Dream4 - 23 jaar - Ronde 3 2 Maart: Ukkie87 - 24 jaar - Ronde 8 Zwanger Liz81 - 30 jaar - Ronde 1 - Uitgerekend 7 Mei Afspraken: 06-02 vk Bloed prikken ivm Rhesus Beertje - 26 jaar - Ronde 2 - Uitgerekend 4 Juni Afspraken: * 1 feb. vervolg 20 weken-echo(ivm handjes voor gezichtje bij 1e..) * 23 feb. controle vk Pluus - 30 jaar - Ronde 2 - Uitgerekend 16 Juni Afspraken: 27 Januari 20 weken echo Danty - 23 jaar - Ronde 4 - Uitgerekend 16 Juli Afspraken: 09 feb Vk en 07 maart 2e 20 wk echo Wolkje - 26 jaar - Ronde 4 - Uitgerekend 26 Juli Afspraken: 6 feb vk Sher - 26 jaar - Ronde 6 - Uitgerekend 5 Augustus Afspraken: Flier - 30 jaar - Ronde 4 - Uitgerekend 7 September Afspraken: Sita - 25 jaar - Ronde 6 (Ronde 1 na vmk) - Uitgerekend 27 sept. Afspraken: 9 Februari tweede echo
Hi girls! Weer een nieuwe dag, vol zon...heerlijk zeg. Engeltje, je maakt het weer spannend meid! En nee, ik word niet gek van je...ik vind het juist leuk om zo mee te genieten van die spanning. En dat klinkt misschien heel gek. Maar bij ons ging het zo snel, dat ik die fase echt best wel gemist heb. Ik had er zo naar uitgekeken om samen met mijn vriend over een zwangerschap en een baby te fantaseren toen we net de knoop door hadden gehakt, had er helemaal zin in om er samen lekker een jaartje mee bezig te zijn. Want zo stond ik er toen echt in, ik ben er geen moment van uit gegaan dat het ook wel eens in een keer raak kon zijn. Sita, leuk dat je bent begonnen met je dagboek! Die heb ik van het begin af aan ook heel goed bijgehouden, zelfs dubbel: 1 boekje waar je in kunt schrijven en ik heb er digitaal via Hema.nl ook een bijgehouden. En die laatste houd ik nu eigenlijk voornamelijk bij, zo handig...je kunt alles lekker inscannen en foto's direct toevoegen. Tot dusver is het echt een prachtig documentje geworden en nog lang niet af, ik werk er steeds met veel plezier in. Ik voeg ook info en plaatjes van de groeikalender toe per week en daar onder mijn eigen dagboek stukjes. Leuk! Wolkje, haha..juist leuk om zo af te tellen! Dat doe ik nu eigenlijk pas sinds ik de brief van het UWV heb ontvangen. Toen stond het ineens zwart op wit en schrok ik er zelf van hoe gauw dat eigenlijk al is...slik...! En niet leuk dat je zo snotterig bent, kun je je behoorlijk ellendig door voelen he? Ik heb sinds mijn zwangerschap veel last van een dichte neus, eigenlijk vooral zodra ik ga liggen. Ook gauw een bloedneus, hoef maar een keer te snuiten of te krabben of stiekem een keer te peuteren en tadaa...begint te bloeden. Schijnt ook een zwangerschapskwaaltje te zijn. Dus af en toe lig ik lekker te snurken 's nachts, gezellig! Bij mij heeft het ook heel lang geduurd voordat ik eens iets voor de baby had gekocht. En nog steeds niet heel veel gekocht hoor. We hebben ook zoveel gekregen, vooral kleertjes. Ik heb het een en ander ingeslagen toen er bij Lief uitverkoop was en bij de Hema ook leuke dingetjes op de kop getikt. Voor de rest wacht ik qua kleertjes even tot het einde, dan weet ik wat we nog nodig hebben. Anders heeft ze straks zoveel kleertjes dat ze de helft niet eens aan kan omdat ze er dan al weer uit is gegroeid. We hebben trouwens kleertjes in verschillende maten, hebben we altijd wat op voorraad. Ze groeien er in het begin zo gauw uit! Ik wil van het weekend wel even een leuk iets met een muziekje kopen. Ik merk dat mijn kleine meid steeds meer op prikkels buiten de buik reageert, dus het lijkt me leuk om regelmatig hetzelfde muziekje te draaien, zodat ze dit straks na de bevalling herkent. En dat van die babykamer herken ik ook heel erg. Ik ben zo blij dat hij nu eindelijk leeg is en we het kamertje kunnen gaan bestellen! Geeft me echt rust merk ik, ik hikte er namelijk al langer tegen aan. De vervelende karweitjes zijn nu achter de rug, nu lekker bezig zijn met inrichten en leuke spulletjes kopen om de kamer gezellig te maken...zin in! Trouwens, het lijstje ziet er weer keurig uit. Lekker overzichtelijk! Verder ben ik vandaag in de sportschool geweest en heb weer even op de weegschaal gestaan. Ik ben gelukkig niet meer afgevallen, maar eigenlijk ook niet meer aangekomen. Ik sta dus een beetje stil. Maar ja, dat kan volgende week zo weer anders zijn! Laat maar komen die kilo's! Vannacht heb ik trouwens vreselijk gedroomd, werd er helemaal naar van. Ik was verwikkeld geraakt in een soort van terroristische aanslag, wat was dat beangstigend zeg! Ik was in mijn droom ook zwanger en daardoor ook niet zo snel. Was dus moeilijk om weg te komen en me te verschuilen. Bah...word er weer naar van! Verder merk ik dat de afgelopen 2 dagen gauw sterretjes zie. Dus ik denk dat ik maar wat rustiger moet op staan/ zitten ofzo. Heb er eigenlijk nog niet eerder last van gehad.
Ooh...en ik had vanochtend weer zo'n leuk momentje. Moet ik gewoon even delen. Mijn meisje heeft me vanochtend wakker geschopt! Wat ging ze te keer zeg, en best een lange tijd ook. Dus uiteindelijk maar opgestaan, lekker ontbeten en ze bleef maar trappelen, ik voelde mijn hele buik wiebelen. Dus op een gegeven moment ben ik eens even op de bank gaan liggen om er eens lekker naar te kijken. En ja hoor, mijn buik leek wel een golfslagbad!! Wat ging ze te keer, leek wel of ze aan het atletieken was. Heb het gefilmd met mijn mobiel en heb er al 100 keer naar gekeken vandaag! Ook naar mijn vriend gewhapt en die schreef terug dat het niet meer heel lang gaat duren voordat we gaan herkennen wat we nu zien. Ik kan niet wachten tot dat moment! Zo schattig....
Sorry hoor, sta in de stalk modus geloof ik Maar eh...heb de stoute schoenen aangetrokken en mijn filmpje op Youtube gezet: Golfslagbad! 26 weken zwanger - YouTube Ben benieuwd of het werkt!
ah super vet filmpje liz! echt heel grappig om te zien! schattig hoor! en idd met die kleertjes... welke maat moet je in godsnaam kopen en hoeveel van wat... pff komt best een hoop bij kijken
Wolkje, volgens mij zijn er van die baby-uitzetlijsten toch, staat dat er niet op hoeveel je nodig hebt van wat?
Heej meiden, @ Liz, wat een geweldig filmpje!! Echt super leuk!! @ Beertje, jeetje zo veel harde buiken lijkt me niet fijn! Rustig aan doen he! Wel even een vraagje... hoe voelt dat dan? @ Danty, jeetje 10 kg is niet niks... Vervelend!! Zorg goed voor jezelf he!! @ Engeltje, jeetje wat spannend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hoop het zo voor je!! @ Dobber, stemmingswisselingen heb ik ook hoor... pfff wat die hormonsters wel niet met je doen... Hoop het ook zo voor jou!! @ Juf, een positieve test zou idd een mooie afsluiter zijn van zo'n mooie week! Heb je al wat symtomen (of heb ik daar overheen gelezen?) @ Wolkje, kleding heb ik ook nog niet echt hoor... Op die lijsten staan 2 pakjes in maat 50 en 2 in maat 56... Ik vind het ook lastig want ik ben niet zo groot maar mannetje is over de 2 meter... Wat voor kind krijg ik dan?? @ Hier, ben op... zoooo moe... brrr ben er gewoon misselijk van! Bah! Mannetje is ook al ziek dus dat helpt niet echt mee! Hoop dat ik snel wat lekkerder in mijn vel kom te zitten!
Liz wat een super gaaf filmpje hahaha wat gaat die meid te keer daar binnen haha . @ hier nou mijn tweede trainingsdag gehad.. vindt het nogsteeds leuk daar ben zo blij dat ik die baan heb. Weet trouwens niet of dat het deze keer raak is.. heb heel af en toe een krampje/steekje in me onderbuik af en toe een wat opgeblazen buik en gisteren last van stemmingswisselingen maar voor de rest voel ik me gewoon goed. geen gevoelige (.)(.) ofzo
@Liz... wat een geweldig filmpje!! Zo heeeerlijk... ik voel mijn mannetje nu ook steeds schoppen en wiebelen en draaien!!!! Heerlijk gevoel!! En bedankt ook voor jou woorden wat betreft geslacht.. voel me ook niet schuldig ofzo.. maar ach... toch... @Pluus... dan heb ik echt snoeiharde buik.. terwijl die normaal vij zacht is aangezien ik dr best een laag(je) vet heb zitten.. En voelt erg ongemakkelijk.. niet zo zeer dat het pijn doet maar wel een vervelend gevoel!! Btw... wist dat zoiets ook gebeurd bij een hoogtepunt.. want mijn hemel wat doet dat soms (thank god niet altijd...) pijn! Betreft pijnlijke (.)(.) .. had ik naar mijn idee sinds de bevruchting.. en nog steeds af en toe!! Vooral rond de tepel! @Wolkje.. jah de meeste baby's beginnen in maat 56 volgens mij.. soms maat 50.. maar merendeel zou ik (en heb ik) 56 gedaan aangezien ze daar dan toch het langst (de eerste periode dan...) inzitten! Zelf heb ik ook bar weinig nog gekocht hoor.. heb vooral ernstig veel...(helaas soms....) gekregen.. 2e hands van mijn moeder...! Die struint dan heel marktplaats af.. vink soms best jammer! Ze bedoeld het allemaal goed hoor.. maar een rompertje kost bij de zeeman.. nieuw... een euro... nou voordeliger kan toch bijna niet..! Dus vind t erg jammer dat ik zoveel 2e hands heb... gun mijn kindje ook wel een nieuw pakje..! Dus heb ook lekker iets nieuws gekocht! Maar toch.... vind t jammer... En zowat de helft vink niet eens mooi... En..... heb afspraak gemaakt voor pretecho!! 21 februari!! Zo... ga nu ff liggen voordak eten zo weer moet gaan koken!! pfff... zou zo rustiger aandoen maar komt weer niks van..
NOD 1 Februari (test pas 4 feb): Engeltje23 - 25 jaar -Ronde 6 ( Of 3 na vmk ) 2 Februari: Jufaman - 31 jaar - Ronde 13 5 Februari: Dobbermama - 25 jaar - Ronde 9 5 Februari: Dream4 - 23 jaar - Ronde 3 2 Maart: Ukkie87 - 24 jaar - Ronde 8 Zwanger Liz81 - 30 jaar - Ronde 1 - Uitgerekend 7 Mei Afspraken: 06-02 vk Bloed prikken ivm Rhesus Beertje - 26 jaar - Ronde 2 - Uitgerekend 4 Juni Afspraken: * 1 feb. vervolg 20 weken-echo(ivm handjes voor gezichtje bij 1e..) * 21 feb. Pretecho!! * 23 feb. controle vk Pluus - 30 jaar - Ronde 2 - Uitgerekend 16 Juni Afspraken: 27 Januari 20 weken echo Danty - 23 jaar - Ronde 4 - Uitgerekend 16 Juli Afspraken: 09 feb Vk en 07 maart 2e 20 wk echo Wolkje - 26 jaar - Ronde 4 - Uitgerekend 26 Juli Afspraken: 6 feb vk Sher - 26 jaar - Ronde 6 - Uitgerekend 5 Augustus Afspraken: Flier - 30 jaar - Ronde 4 - Uitgerekend 7 September Afspraken: Sita - 25 jaar - Ronde 6 (Ronde 1 na vmk) - Uitgerekend 27 sept. Afspraken: 9 Februari tweede echo