Wil gaat er nu ook voor je 1e kind!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Danty88, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    goedemorgen :D

wat is het al druk hiero..

nou vandaag ga ik maar eens de huisvrouw uithangen bah geen zin in. moet van boven naar beneden poetsen en buiten sneeuwruimen (gelukkig doet dat laatste me mannetje)
    Ik heb net gegeten maar mijn maag is er niet zo heel happy mee, moet zeggen dat ik de laatste paar dagen vaak misselijk ben en dan niet perse in de ochtend maar over de hele dag verdeeld. naja ik hoop dat dit is voor een goed doel en niet omdat ik ongi moet worden.

sorry dat ik niet meer kan typen maar moet gewoon veel doen vandaag en vanavond eten we bij me moeder...

fijne dag allemaal

2. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Pluus, ja zeker leuk. Had het nog het leukst gevonden als mn beste vriendin ook tegelijk zwanger was, maar helaas.. Er komt geen 3de daar. haha! Ik zei al tegen haar, nou gooi de pil maar de deur uit, wij zijn weer zwanger! Bij hun was het tot 3 keer toe gelijk raak nadat ze met de pil stopten (2de helaas een mk geworden).

Moeders voor moeders twijfel ik nog over, weet niet waarom. Misschien dat ik het na de echo wel weet. haha! ;)

Dobber, oow hoop echt dat het voor het goede doel is! Ik was al wel echt misselijk voordat ik wist zwanger te zijn. Dus het kan maar zo. Ik had het ook niet alleen s ochtends of zo, maar over de dag verdeeld (nog steeds trouwens) met pieken in de ochtend en avond. Succes met je huisje, ik mag zo ook nog even!

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ pluus: das een goeie van jou! Dat kan ik ook vragen natuurlijk aan mn mannetje, die is nergens vies van haha Als ik de wc bijv heb schoongemaakt, denk dan maar niet dat t sponsje nog een keer gebruikt wordt, die gaat regelrecht de prullenbak in. Ennuh, langleve de glorix doekjes :D

@ Sita: ja dat is echt heel erg herkenbaar! Kijk ook iedere keer of er bloed bij zit en iedere keer dat t niet zo is wordt ik er steeds geruster op en krijg ik iets meer vertrouwen dat het gewoon goed zit :)
    Zeker leuk dat we maar 2 weekjes schelen, als onze berekeningen natuurlijk kloppen! Ben benieuwd naar onze eerste echo's ! Ik ga maandag de vk bellen voor een eerste afspraak te maken. Las op de site dat je met ongeveer 9 weken de eerste afspraak hebt, dat duurt dus nog wel ffies!

@ dobber: hoop zo voor je dat t deze keer gewoon hartstikke raak is! Dikke knuf!

4. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Engeltje, die steken van onderen heb ik ook hoor. Nu ik wat verder in de zwangerschap ben voelt het meer als druk, omdat er steeds meer gewicht op drukt. Ik voel het ook wel eens in mn ahem...kont. Hoort er gewoon bij, niks om je druk om te maken! Is hooguit wat vervelend. Vanochtend moest ik het uiteinde en mijn hoofdsteun van mijn bed wat omhoog zetten, omdat ik ineens zo'n last van mijn bovenbenen/ onderrug kreeg. Lag echt niet meer lekker en deed zeer! Rolkussentje onder mijn knieeƫn en na een uurtje was het wel weer weg. Ik merk de laatste dagen ook pas dat ik wat langzamer op moet staan, zie snel sterretjes.
    Pas je trouwens op met het gebruik van Strepsels?! Mag je volgens mij niet hebben tijdens de zwangerschap. Lees de bijsluiter voor de zekerheid anders even goed door. Houd in je achterhoofd dat je de meest voor de hande dingen niet meer mag hebben/ gebruiken tijdens de zwangerschap.

Verder spring ik nu gauw onder de douche, want we gaan zometeen op visite bij vrienden van ons. Ondertussen wel duimendraaien voor Dobber!! Spannend meis!

5. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Jeetje wat is het spannend bij Dobber! Wanneer ging je ook weer testen?? Ik duim zo voor je!!!!!!

Veel succes bij het poetsen!!

@ Liz, veel plezier vandaag bij je visite!!
    Vervelend dat je zo'n last had van je benen en rug... doe maar goed rustig aan!! Zeker met die sterretjes!!

@ Sita, ik kan me voorstellen dat je het leuk had gevonden van die vriendin... het voordeel is nu wel dat je vast wat dingetjes van haar over kan nemen! :)

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ liz: was ook nog voor NOD die strepsil hoor, maar thnx voor de tip in ieder geval ;) Het enige wat ik nu nog neem is als t echt niet gaat een paracetamol en gewone zoutoplossing en verder doe ik t met kauwgompjes en veel kamillethee.
    Iemand anders nog tips?
    Het zal wel steeds zwaarder gaan worden voor je nu hĆØ, rustig aan doen hoor meis!

7. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Liz, neem je tijd he. ;) Niet te gek doen, haha! Joh, je bent alweer 27 weken!

Engeltje, ik kan je niet verder helpen. We gebruiken hier sowieso weinig medicijnen, heb hier laatst 1 paracetamolletje gehad met de hoofdpijn, maar verder niks..

Pluus, ja wel jammer, maar goed. ;) Het is ook geen stel om 3 a 4 kinderen rond te hebben hobbelen. haha! Voordat ze wisten dat we bezig waren om zwanger te raken, had ik al spulletjes gekregen. Voedingskussen ligt hier al klaar met wat extra kleine dingetjes, plus wat super schattige schoentjes, die ik toen zelf voor hun zoontje heb gekocht. ;) Ik schat zo in dat wij hun box over kunnen nemen, kinderwagen wil ik niet, aangezien die van hun echt meer voor in de stad is, en ik er graag 1 wil waar ik ook mee het bos in kan gaan met de hond en mn kind. Verder ledikantje al van mijn schoonouders, dus alleen nog een commode nodig. Ow ja, en badset natuurlijk. :)

8. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Pluus, thnx! Ze zullen wel even raar staan te kijken. De laatste keer dat ik de ene helft van het stel zag, was ik net zwanger en was er nog niets te zien. Nu heb ik een flinke buik! Haha

Engeltje, hihi...ok, dan is het goed. Voordat ik wist dat ik zwanger was heb ik ook nog aan de Sangria gelurkt en van de carparcio gesnoept. Het wordt fysiek inderdaad wel wat zwaarder voor mij nu. Ik merk nu toch wel dat ik meer gewicht met me meedraag en af en toe geeft dit (een vervelende) druk. Voor de rest heb ik eigenlijk weinig te klagen en heb ik volgens mij een voorbeeldige zwangerschap. Het is natuurlijk niet meer dan logisch dat het iets zwaarder wordt naarmate de zwangerschap vordert...dus dat neem ik maar gewoon voor lief. Maar vroege diensten, pfff...die zijn echt hel nu. 7 cliƫnten opstarten die allemaal voor 09:30 de deur uit moeten kan ik nog maar nauwelijks bijbenen. Ik heb wel heel lieve collega's die me goed helpen en bijspringen. Maar ik denk dat ik dat gewoon niet lang meer vol ga houden.

En tips...nou, ik kan je vertellen dat ik de eerste weken van mijn zwangerschap zo'n beetje iedere virus en elke bacterie op heb gepikt. En dat terwijl ik normaal gesproken echt nooooooooooit ziek was. Ik kon gewoon naast mijn doodzieke vriend liggen en zelf helemaal nergens last van hebben. Ik had echt de indruk dat mijn lijf zich even heel goed aan het herprogrammeren was en een reorganisatie onderging om vervolgens weer een ijzersterke weerstand te hebben. In een raptempo stront verkouden geweest, keelpijn gehad, veel hoofdpijn, koortsuitslag..alles er op en er aan. Verstopte neus kan ook een zwangerschapsverschijnsel zijn, hoeft niet perse te betekenen dat je verkouden bent. Ik heb daar ook veel last van, vooral als ik naar bed ga. Het is bij ons 's nachts tegenwoordig een waar snurkfestijn. Dus een tip, wees je hier bewust van voordat je begint met zoutoplossing...want dan kun je spuiten wat je wilt, maar werkt het niet en kan het zelfs een averechtse werking hebben. En dan voor de misselijkheid, mijn ochtendritueel bestaat eigenlijk altijd uit opstaan, douchen, ontbijten. Maar toen ik zo misselijk was, was deze volgorde niet meer te doen. Het hielp mij om eerst even wat te eten (dat wat je kan verdragen) en daarna pas te douchen en aan te kleden. Dus misschien een tip om te kijken wat je in je ochtendritueel aan kunt passen om de misselijkheid wat voor te zijn. En kleine hoeveelheden verdeeld over de dag. Te weinig eten kan misselijkheid ook in de hand werken.

Zo dan...nu haren fƶhnen en wegwezen!

9. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Sita, lees op de valreep jouw reactie nog! Ja...idd al weer 27 weken haha. Gaat hard he?! Nog 7 weken..en dan....verlof!! Joepie :)

10. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    meiden ik heb de foto“s maar het zijn er iets meer en dan is teveel om hier neer te zetten dus als je ze wil zien stuur me ff je mail adres mail ik het ff door:D...

11. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    zo klaar met poetsen..... nu toch wel te merken dat ik minder poets door de weeks omdat ik nu weer fulltime werk.

sita ik las alleen maar over ochtend misselijkheid, fijn dat jij nu aangeeft dat het over de dag verdeeld kan zijn dat je misselijk bent. (haha poetsen is niet me hobby maarja moet gebeuren he, gelukkig helpt mijn mannetje altijd wel mee maarja daar moet ik soms wel veel moeite voor doen om hem mee te laten helpen)

dank je wel dat jullie zo voor me duimen. Ben alleen niet meer in staat geweest om een test te halen bij de kruidvat. Heb hier nog wel een test liggen maar dat is er eentje die je niet voor je nod kan gebruiken ofzoiets. Naja ik probeer die morgenvroeg en dan zie ik het wel.

misschien stomme vraag maar wat doet mvm

liz veel plezier bij je vrienden.... wat gaat het trouwens allemaal snel bij jou haha zat even naar je banner te kijken maar schiet al goed op bij je. Wanneer ga jij je bed hogen zetten?

12. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Nou die test gedaan die ik heb liggen maar dat heeft geen nut achteraf. Die test is bruikbaar als je 1 dag overtijd bent. Dus als ik morgen na het werk nog niet ongi ben ga ik een test bij de kruidvat halen zit alleen nog te twijfelen of ik zal w8 tot de dinsdag voorbij is aangezien mijn nod dinsdag is.

13. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    He dobber, wat balen! Tja die van kruidvat schijn je al voor NOD te kunnen doen... Ik heb zelf ook na NOD pas getest dus ik kan je in dat opzicht geen advies geven...

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ dobber: als ik jou was zou ik nog een paar daagjes wachten meis als je dat volhoudt. De meeste vrouwen testen echt pas positief op NOD. Als t goed is, is je NOD eigenlijk ook pas over 4 dagen volgens mij, want je moet t gemiddelde van je laatste 3 cyclussen aanhouden. Maar oh, wat is het spannend bij jou zeg!
    MvM verzamelt urine van zwangere vrouwen ( week 6 t/m week 16 ) en halen hier het HCG hormoon uit waarmee medicijnen voor vruchtbaarheidsbehandelingen gemaakt kunnen worden.

15. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Dobber, geen idee wanneer en of ik mijn bed hoger ga zetten. Vind het een beetje onzin namelijk, voor die paar dagen dat je een kraamverzorgster over de vloer hebt. Ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen, dus daarvoor hoeft het dus ook al niet. Bovendien hebben we een bed waar de nachtkastjes ook aan vastzitten. Ik ben zelf ook maar 1.60 meter, dus dan kan ik straks elke keer letterlijk mijn bed in en uit klimmen omdat het bed zo hoog staat. En er in en er uit komen is nu al een hele opgave. Dan verzorgt ze me maar niet aan bed, zit ik daar toch al niet op te wachten geloof ik haha.

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ liz: is het niet verplicht dan om dat te doen? Ik wil ook in het zh bevallen, maar stel dat je toch noodgedwongen ineens thuis moet bevallen? Dan lijkt t me toch handig als ze er goed bij kunnen ;)

Gaan er trouwens nog mensen naar de 9 maanden beurs?

17. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Het is niet verplicht maar ze kunnen dan hulp aan bed weigeren...ik will miss gaan

18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ok, en hoe hoog moet je bed eigenlijk zijn? Wij hebben een seniorenbed hihi dus die is al vrij hoog :)

Ik ga waarschijnlijk met mn mannetje en anders met mn mamsie

19. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Hahaha ja daarom zei ik al dat ik eraan zat te denken om na dinsdag pas te testen. Ben alleen heel erg ongeduldig hahaha. Moet ook wel zeggen dat ik het zo graag posi wil hebben, elke maand in spanning zitten begint me een beetje vervelend te worden.

Engeltje dank je wel voor de uitleg :)

Ik zou ook met een probleem zitten liz want ook mijn nachtkastjes zitten vast aan me bed. Ook heb ik nog een frame onder het bed waar mijn lattenbodem enz op liggen om doorzakken enz te voorkomen. Maarja mijn bed is wel echt heel laag... Gelukkig voor mij nog genoeg tijd om te bedenken hoe het aan te pakken haha. Danty ik wist niet eens dat ze dan konden weigeren

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ dobber: ik begrijp je helemaal hoor meis! Het is gewoon iets waar je al zolang naar uitkijkt en waar je al maandenlang vanalles aan doet om zwanger te worden.... Hoop echt voor je dat het raak is!
    Mocht t trouwens niet zo zijn, kan je ook nog proberen om ongeveer om de 36 uur te klussen rond eisprong. Hadden wij afgelopen maand ook gedaan ( eigenlijk gewoon toevallig ) maar het resultaat mag er zijn :)

Deel Deze Pagina