Wil gaat er nu ook voor je 1e kind!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Danty88, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Juf, wat naar meis! Ik begrijp je frustratie en ben benieuwd wat de huisarts gaat zeggen.

Engeltje, leuke namen! Isa is de favoriet van mijn vriend. Maar ja, zo heet het dochtertje van mijn nicht ook al. Ook ik vind het een prachtige naam, maar voor mij geen optie meer. Grappig dat Lieke in je lijstje staat, heel toevallig opperde ik deze naam eergisteren aan mijn vriend. Dus ook een leuke naam! Timo is ook een leuke naam, zo heet het ventje van mijn broertje ook. Dus...leuke namen hoor! Bij ons staan vooralsnog Isis en Lisa op het lijstje. Dat zijn namen die we beiden enigszins leuk vinden. Alhoewel ik er persoonlijk nog niet het 'wow' gevoel bij heb. En wat vervelend dat je zo'n last van je keel hebt dat je zelfs even niet mag praten. Dat is ff afzien! Hopelijk gaat het snel weer beter.

Danty, wat een mooie buik meis...wowie!! Kun je trots op zijn. En wat irritant van die luidruchtige buren...bleeegh.

Sita, hopelijk knap jij ook gauw weer op meis. En moeite met avond eten heb ik nog steeds...haha! De rest van de dag gaat het goed, maar avond eten...brrr! Gekookte aardappels, groente? Ieuw!! Pizza? Patat? Jammie...! Maar ja, dat kan natuurlijk niet iedere avond he, dus dan maar ff door de zure appel heen met het avond eten om toch nog gezond te blijven eten.

Verder ben ik vandaag weer naar de verloskundige geweest. Ze vond mijn buik erg mooi, groeide ook goed. Ze kon nu ook voelen hoe ze ongeveer lag. Billetjes zitten aan de rechterkant, ter hoogte van mijn navel. Ruggetje zit links, ook ter hoogte van mijn navel..maar wel iets meer aan de zijkant. Hoofdje kon ze nog niet met zekerheid zeggen. Maar ja, lijkt mij dat als de billetjes rechts zitten en het ruggetje links, het hoofdje dus daar ergens onder moet zitten. Dus het lijkt er op dat ze in hoofdligging ligt. En dat is volgens mij goed! Dus die bobbel die ik vaak zie, dat zijn dr billetjes! Hartje klonk ook goed, ze schopte gelijk terug zodra de doppler mijn buik aanraakte en dat kon je heel goed horen. Ik moest er echt even om lachen. Iedere keer als ze de doppler aan de rechterkant plaatste, waar ik haar dus ook het meeste voel, trappelde ze terug en konden we het hartje niet meer horen. Ik vond het leuker om dat getrappel te horen dan het hartje, had ik nog nooit eerder gehoord.
    Verder merk ik dat mijn buik steeds vaker reageert op inspanning en stress. Dan voelt ie ineens na iedere andere inspanning erg gespannen en hard aan en is lopen ook niet meer prettig. Dat was dus niet de bedoeling en als dat zich voordoet, of eigenlijk daarvoor al, moet ik het rustiger aan gaan doen. Verder sinds vandaag aan de Roosvicee laxo, heb de laatste dagen wat moeite met ontlasting, wil niet zo goed. Ook maar een zak kiwi's gekocht, dan moet het goed komen de komende dagen.

2. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Liz, gaaf zeg dat je je kleine zo goed kunt voelen dan! haha, en dat trappelen lijkt me ook geweldig om te horen, haha!

Avondeten, denk dat ik vanavond maar een paar boterhammetjes eet.
    Hier zijn de roosvicee laxo en de kiwi's nog steeds favoriet. t wil nog maar niet lukken, erg naar.. maar goed, alles voor de beeb!

3. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Het is echt pas sinds de laatste dagen dat de stoelgang niet zo wil vlotten. Erg vervelend, want mijn hele buik voelt er naar en hard van. Op kiwi's reageer ik altijd wel goed, dus gewoon wat meer van eten. Maar weer niet teveel, anders heb je straks het tegenovergestelde probleem hihi.

Ze hebben trouwens ook nog bloed geprikt, 3 buisjes. Voor rhesus, HB en suikerspiegel. De uitslag hoor ik over 3 weken, bij het volgende verloskundige bezoek. Ik ga nu het 3e (!!) trimster in, dus ook vaker op controle bij de verloskundige. Mocht er iets niet goed zijn in het bloed, dan hoor ik het wel eerder. Maar ik ga er eigenlijk niet van uit.

4. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Zal vast wel goed zitten Liz! Wel leuk dat je vaker naar je kleine mag kijken! Hier braaf tot donderdag wachten, en dan denk ik dat ik met 12 weken voor de termijnecho pas weer mag. Maar goed, vind de weken tot nu toe best snel gaan. :)

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Flier: Ja klopt inderdaad, heb een keelontsteking en mag dus niet praten :) Heb je het leuk gehad in Parijs?

@ Liz: Hihihi wat toevallig zeg van die namen! Lisa vind ik ook heel mooi, maar zo heet de kleine van mijn collega al....
    Wat goed om te lezen dat je kleine meid zich zo goed ontwikkelt en beweegt! Lijkt me zo mooi en heerlijk om dat straks allemaal te mogen ervaren!
    Balen dat het wat minder gaat met je ontlasting, hopelijk werkt de laxo en de kiwi's snel!

@ Sita: Dat gaat alweer snel bij jou zeg! Fijn dat de echo dus niet zover weg meer is! Heb mijn echo met 8 weken en 5 dagen als ik het goed heb.

Mn broertje is een weekend naar New Castle geweest en heeft hele schattige voetbalschoentjes meegenomen, moest er gewoon weer van huilen haha lekkere emobom die ik ben!

Mag morgen in stilte op kantoor wat werk van mn leidinggevende gaan doen, hoef ik me dus toch niet ziek te melden en kan ik vanavond naar ik hou van holland. Alleen wel met mn mond op slot natuurlijk :D

6. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Danty: Mooie buik!

@Liz: Wat gaaf zeg! En je gaat al je 3e trimester in... jemig.. wat lijkt de tijd te vliegen!

@Engeltje: Bah meis! Pas maar goed op jezelf! Parijs was druk, maar gezellig. We reden hier vrijdag met de sneeuw weg... en in halverwege Belgie was er geen sneeuw meer en in Frankrijk al helemaal niet. Op zondagochtend begon het een beetje te sneeuwen in Parijs, maar die paar vlokjes mag je eigenlijk geen sneeuw noemen :D We waren allemaal ook erg benieuwd naar de situatie in NL, want we kregen allerlei horrorsmsjes! Maar eenmaal terug vonden we het reuze meevallen... Ik heb wel gehoord dat het meeste al weer weggesmolten was door de zon...! Op de terugweg gebeurde er nog een ongeluk vlak voor onze auto.... dus auto op de vluchtstrook en rennen naar de gekantelde vrachtwagen in de greppel om de chauffeur te helpen. Ondertussen ging vriendlief op de snelweg het verkeer regelen.... pfff.. het leek uren te duren voordat de hulpdiensten er waren.. maar het waren geloof ik maar 10 min. Het is voor iedereen gelukkig bijzonder goed afgelopen.., maar de adrenaline gierde door mijn lijf!

7. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi meiden!
    Engeltje: beterschap! Niet fijn hè!
    Ik ben nu wel weer aan het werk maar snotter ook nog steeds echt enorm! Heb nu wel sinds gisteren hoofdpijn aan de rechterkant boven/achter/onder m'n oog en trekt richting slaap. Denk dus dat ik een beetje last heb van verstopte bijholten. Ff goed in de gaten houden dus en vanavond maar eens ff stomen.

Mooie buik al danty! Ik krijg vandaag wel veel opmerkingen van collega's, ben er nu een week niet geweest en heb vandaag een strak shirt aan en iedereen roept: oooh, je ziet het al echt! En het grappige is: ik werk voornamelijk met mannen, haha! Allemaal enthousiast.
    Maar mooie foto's!

Vanavond weer naar de vk! Ben benieuwd, heb wel een paar vragen!

Ff een intieme vraag: hebben jullie ook last met sex? Bij mij doet het echt pijn! Net alsof het begin van de ingang helemaal schraal is. Het brandt gewoon, echt heel vervelend! En ik heb wel zin en het is ook vochtig genoeg zeg maar, maar er in doet gewoon echt pijn! Vind er eigenlijk niets over op internet, wel mensen die het ook hebben, maar geen oplossingen er voor. Ik ga dat vanavond dus maar eens vragen!

Hoop dat we ook het hartje gaan horen vanavond!

Heb trouwens gisteren de eerste outfit voor de baby gekocht! Dat shirtje van de Hema, met die tekst: hello, i'm new here! Er op en een wit broekje er bij! Lief hoor!

Oh en Liz: doe je een beetje rustig aan!!

8. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    @flier: zie je post nu pas! Dat was schrikken! Fijn dat alles goed afgelopen is en dat jullie zo goed hebben geholpen!

9. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Flier, zo dat is inderdaad schrikken zo'n ongeluk zeg!

er is ook een ongeluk bij Almelo in de buurt gebeurd he.. 2 auto's van de snelweg in het water geraakt. Eerst 7 zwaargewonden, nu 4 doden, 3 kindjes en 1 man (van 1 de vader). Heftig zeg, de andere 3 zijn er nog, maar waarschijnlijk zijn dat de overige ouders of zo..

Engeltje, ik ben benieuwd hoever ik ben donderdag, de vorige keer was nog lastig meten omdat het zo pril was, denk dat ik nu wel 7 weken ben, maar kan zo weer anders zijn. Erg benieuwd!

Wolkje, om antwoord te geven op je intieme vraag, het doet me wel zeer als mijn man klaarkomt, dan drukt hij volgens mij tegen mijn baarmoeder aan of zo. Ik verschuif dan maar iets hoger. Het schrale heb ik nog geen last van, maar goed.. afgelopen week heeft het pitje dan ook erg laag gestaan, voelde me te beroerd.
    Wat gaaf trouwens, je eerste outfitje! Is wel een erg leuk shirtje van de Hema! Hier alleen nog de (jongens)schoentjes liggen die ik toen van mijn vriendin terug heb gekregen, en verder het rompertje van de vorige zwangerschap met 'ik ben papa's kanjer' erop. Verder nog 2 rompertjes, 1 witte van een babypakket van de Babydump en 1tje van de 9maandenbeurs 2 jaar geleden. :) Ik ga nog wel aan t shoppen, eerst de goede echo maar zien!

10. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Dankjullie wel...
    wolkje ik heb hierover gelezen dat het vaker voorkomt je vaginaingang sluit meer en dan kan het pijnlijk zijn want het sluit zich nauw om de penis...

11. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    JEEJ! De roosvicee laxo en kiwi's hebben weer wat geholpen! :D Sorry dames moest er even uit.. t zit me allemaal zo dwars in mn darmen!
    Hopen dat het vanaf nu wat beter gaat.. sjonge zeg. hihi! ;)

12. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    goedemiddag :D

Wat is er veel geschreven allemaal zeg... heb niet eens tijd om het allemaal terug te lezen hahaha.

Flier poeh dat is wel schrikken zeg een ongeluk voor jullie nieuws..wel knap dat jullie meteen zo gingen handelen!

danty mooie foto van je buik

liz nog een paar weken en dan mag je al met verlof en dan nog een paar weekjes en dan heb je je meisje in je armen :D

sita fijn dat De roosvicee laxo en kiwi's helpen bah zeer vervelend als het allemaal niet loopt zoals het hoort zeg maar.

@hiero nog geen ongi maar wel (sorry is vies) van dat bruinvloed sinds gisteren en vandaag een heel klein beetje. hoop dat het niet mijn ongi is die toch op gang aan het komen is. heb het wel opgezocht op internet maar wordt daar niet wijzer van. de ene zegt oud bloed of iets van de innesteling en de ander zegt de ongi die op gang komt. wordt er een beetje onzeker van allemaal

13. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Dobber, het blijft dus nog spannend bij jou! Hoop zo dat je een positieve test in handen krijgt!

Meiden, ik moet zeggen dat ik dit echt een leuk clubje zo bij elkaar vind. Ik volg hier en daar ook wat van andere groepen, maar daar denken mensen niet zoveel met elkaar mee als dit groepje. Ook al is het allemaal maar digitaal, haha!

14. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Dobber: Spannend meis!!!! Wil je morgen ook gaan testen? Of stel je dat nog een paar dagen uit?

@Sita: Ben jij door de VK ook een paar dagen teruggezet? Want ik dacht dat je bijna tegelijk met mij was...

15. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    ik zit te twijfelen of dat ik morgen na het werk een test ga halen bij de kruidvat of dat ik w8 tot donderdag of vrijdag...... weet echt even niet wat te doen

sita ik ben het helemaal met je eens!!!

16. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Lastig he Dobber, doen waar je jezelf prettig bij voelt. Ik kon niet altijd wachten tot mijn nod.

Flier, ik ben de vorige keer idd teruggezet door de vk. Dacht zelf 7 weken te zijn, maar door de mk in dec is mijn cyclus wat van slag geweest. Ze dacht dat ik 5 a 5w3d was. Ik ben dus uitgegaan toen van 5w1d. Aankomende donderdag zullen we wel zien hoever ik dan ben. Als t klopt dat ik toen 5w1d was, ben ik donderdag exact 7 weken. Nog spannend dus, want we hebben de vorige keer nog geen hartje kunnen zien. Maar als ik kijk naar alle symptomen die ik nu heb, lijkt het me nog goed te groeien. haha!

17. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    ja en dat is het lastige sita, het ene moment wil ik morgen gaan testen en het andere moment denk ik nee ik w8 wat dagen extra stel ik wordt ongi dan heb ik niet die spanning rond die test gehad en de teleurstelling natuurlijk

18. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sita: Oh... spannend joh! Ik dacht toen ook 7w6d te zijn en werd toen teruggezet op 6w4d, gelukkig konden we toen wel een hartje zien (of iig iets dat "klopte" :D) Maar wel heel fijn dat je er nu veel vertrouwen in hebt!!! Dan kan je er tenminste ook lekker van genieten! En ik ben het ook met je eens.. ik vind dit ook een gezellig groepje!

19. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ja je hebt gelijk, Dobber! Als ik het kon had ik tot na mn nod gewacht.. ik kon het alleen niet opbrengen (maar had dan ook de testjes vaak al thuis liggen).

20. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik vind het hier ook super gezellig! :)

@sita: ik hoop voor je dat je nu lekker op schema ligt! Vast wel! Misschien ben je zelfs al wel verder! Spannend! Nog een paar daagjes in spanning!

@flier: bij jou gaat t ook al weer hard hè!

Deel Deze Pagina