@ liz: dan moet ik maar NUB expert gaan worden hahaha hebben jullie nog echo's voor mij meiden? Dan ga ik ze eens even goed bekijken Wat vervelend dat je zo'n hoofdpijn hebt meis, ik hoop voor je dat t snel over is! De dokter zei dat t binnen een paar dagen vanzelf over moest gaan, maar ik vind dat een ruim begrip... Kijk ik weet dat t een goed teken is dat je weerstand nu zo laag is want anders zou het vruchtje ook niet blijven zitten, maar ik wil nu gewoon zo graag met mn mannetje, mn beste vriendin en mn mamsie over mn zwangerschap praten. Wil zoveel met ze delen en aan ze vragen en ja ik kan wel alles opschrijven, maar dat is gewoon zo anders! Ben t thuiszitten ook gewoon zat, ik wil gaan werken, boodschappen doen enz... Ok weer genoeg geklaagd voor vandaag, sorry, maar het moest er echt even uit!
Engeltje, je klaagt niet hoor. Ik begrijp het juist heel erg goed. Je hebt zoveel te vertellen en er gaat zoveel in je om, en je kunt dit niet eens fatsoenlijk uitspreken. Je hebt nu al 6 dagen niet gesproken, misschien kun je het nu weer een beetje rustig opbouwen? Ik heb net eens een stukje terug gelezen uit mijn dagboek en eh..ik heb me de eerste 9 weken ook heel erg ellendig gevoeld. Ik pikte echt ieder visrusje en iedere baccil op die ik op mijn weg tegen kwam, nog een dikke koortslip er achter aan. Had het op een gegeven moment ook echt helemaal gehad. Je wilt blij zijn en genieten en dat word je dan zo lastig gemaakt omdat je je ondertussen behoorlijk ellendig voelt. Pas rond de 15/ 16 weken kreeg ik ook wat meer energie. Maar dan zit je nog met de stress van de 20 weken echo. Althans...dat had ik heel erg. Die eerste weken wil je gewoon uiten en delen...lijkt mij ook buitengewoon vervelend als dit niet kan. Dus, je zeurt of klaagt niet, het is helemaal terecht! Aangezien je momenteel in schrijven alles kwijt kunt, moet je dat ook gewoon doen. Dikke knuffel voor jou!
@dames: dat nub hè, ik heb er eens naar gezocht, maar ik vind alleen het forum met de foto's. Maar wat is nu precies de theorie erachter? Ik heb een emgelstalige pagine gevonden, maar ook daar wordt ik niet wijzer van! Anders kan ik namelijk kijken of mijn foto voldoet aan de eisen en mogen jullie m keuren, ben benieuwd
En engeltje: je zeurt niet! Het lijkt me super vervelend als je niet kunt praten! Ik vind het al knap dat je het zo lang volhoudt Beterschap!!
@ wolkje en liz: thnx meiden.... Ook al zou ik weer mogen praten, ik kan het niet. Het enige wat er uit mn keel komt zijn taaie stukken slijm en af en toe wat bloed erbij ( sorry voor de details ) zou dus echt niet weten hoe ik het op moet bouwen.... Gelukkig kan ik veel met jullie delen en daar ben ik heel blij mee! Het maakt me niet eens uit dat ik me belabbert voel, dat hoort er gewoon eenmaal bij, maar hoop gewoon dat ik snel weer kan praten! Leuk dat je alles in je dagboek hebt bijgehouden meis @ wolkje: liz heeft heel lang geleden wel een site geplaatst waarop het in het nederlands uitgelegd stond... Plaats je foto's maar gewoon
Engeltje, je zeurt niet hoor! Lijkt me ook erg vervelend om al bijna een week niet te kunnen praten... Hier, weekend! Kan nu optimaal genieten van de echo, haha! Ben nu al wel echt moe.. zal wel komen door de spanning die er nu uit is en het slechte slapen vannacht. haha! Eind van de middag even bellen om een nieuwe afspraak te maken voor de termijnecho en het intakegesprek. Ben zo benieuwd hoe die uk eruit ziet over 3 weken! Meiden, ik ben gisteren op 7w5d gezet, morgen ben ik dan 8 weken, maar hoe zit dit nu? het kindje is 1,4 cm maar als ik in mijn 9maandenboek kijk, zou de kleine met 8 weken 1 cm zijn en met 9 weken 2,5 cm. Ik zit nu toch in week 8 dan? En het volgende weekend ben ik dan 9 weken (en begin ik aan de 10de week). toch?
Ja maar dat is gemidd...em bij elk kindke is dat anders...je kan niet van die dingen uitgaan maar wel van de opmetingen van de echo...mjabzoals ik zei bij elk is anders kjjk na mij ik ben al 5 keer achteruit gezet en vooruit gezet...uiteindelijk verschil ik nu 3 dagen met mijn cyclus berekening...ik ben vandaag 18 wk maar volgens echo 17 wk en 4 dg
@ sita: vind t ook verwarrend met het 9 maanden dagboek hoor... Vanaf 5 weken zit je dus in de 6e week zoals ik het begrijp, snap je hem nog?
Engeltje, ja dus zit nu in de 8ste week. En eind van de 8ste week, zit ik dus op 8w0d. En dan begint de 9de week. haha! Lekker logisch. Ik heb nu de 8ste week ingevuld (en de 6de en 7de, haha!). Komende week is dan de 9de week. Dan klopt de 2 maanden ook zo'n beetje. Wolkje, ik heb niet gelijk mijn eisprong gehad na de miskraam. Ik ben eerst namelijk 1,5 a 2 weken terug gezet. en nu weer 5 dagen vooruit. Als ik nu van de laatste echo uitga, is mijn cyclus ongeveer een week later begonnen. Dat klopt wel met de echo's toen. De miskraam begon 9 december, en de 15de kreeg ik een echo en te horen dat ik schoon was. Ze zei toen dat ze verder nog niets in gang zag. Dus ik denk dat toen mijn cyclus is begonnen. Dat klopt ook met het aantal weken dat ik nu ben.
hey sita, die afmetingen klopt inderdaad niet altijd hoor. alle zwangerschappen zijn anders en alle baby's groeien anders. niet teveel op letten dus, het is meer een indicatie! Als je 7 weken en 5 dagen bent zit je in de 8 week. ben je 8 weken en 3 dagen dan zit je in de 9e week. zie maar zo: als je een week zwanger bent kan je na die week niet de eerste week in gaan, maar dus de tweede. snappie oh en over die nub, dan snapte ik het toch goed. had gister al een idee, maar deze site is duidelijker. zou jij als "expert" eens willen kijken engeltje? Ik had zelf t idee dat je niets ziet dan alleen t bovenbeentje dat naar boven wijst, dus dat dat er voor zit. maar ben benieuwd wat jij denkt
Heb je nog meer foto's wolkje of is dit de enige? Kan het niet heel goed zien zo al heb ik wel een vermoeden, maar heb eigenlijk duidelijkere foto's nodig
Dan is dit de duidelijkste..... Hang me er niet aan op maar ik denk dat t een jongetje is Als ik deze goed heb ga ik er mn beroep van maken
haha, Engeltje, ik dacht ook een jongetje! Ben geen kenner, maar als die streepjes op een bepaalde manier moeten staan, lijkt me dat...
Kijk, dan moet het haast wel Klopt t met je gevoel wolkje? Heb net mn huisje eindelijk opgeruimd en gestofzuigd en zit nu heerlijk te genieten in het zonnetje... Dat je zo intens kan genieten van zonnestralen heerlijk gewoon, wordt ik weer wat minder sjaggie van
Haha thans dames! Ik had zelf eigenlijk geen flauw idee! Iedereen om me heen roept een meisje, dus had zelf zoiets van: dan zal t wel een jongen zijn Maar we willen t verder niet weten met de 20 weken echo, dus jullie moeten nog even geduld hebben om te weten of het klopt! Ik vond het gewoon wel grappig om eens te proberen! En die zon, heerlijk hè! Ik ben vandaag thuis aan het werk en zit binnen achter de grote tui deuren heerlijk in de zon, zo fijn! We hebben heel veel ramen aan de achterkant en tuin op t zuiden, dus als de zon schijnt, schijnt ie de hele dag heerlijk naar binnen. Word daar ook altijd zo blij van! Oh en trouwens, ik heb een vermoeden dat mijn beste vriendin ook zwanger is! Ik weet dat ze bezig zijn, dus het kan goed. Normaal krijg ik altijd een berichtje als ze ongesteld is geworden, iets van: hè bah, weer niet gelukt, ben vet sjaggie. Maar afgelopen zaterdag niets gehad. Dus ik maandag een berichtje gestuurd met: had jij niet ongesteld moeten worden? En toen zei ze: oh ja, ben ik geworden, balen. Vond ik al vreemd. Toen ik haar dinsdag zag had ze het enorm koud (had ik ook altijd in het begin) en zei ze heel Luchtig: ja was balen dat ik ongi was geworden, maar sta er wel weer positief in. Bullshit!! En nu willen zij en haar vriend langskomen komende week. We doen wel eens wat met z'n vieren, maar normaal gaan we niet bij elkaar op de koffie met z'n 4. De laatste keer dat we dat deden was toen we hen gingen vertellen van onze zwangerschap! En nu zei ze: ja het was laatst zo leuk (zijn naar de carnavalszitting geweest met hen en een ander stel vorige week) zullen we een keertje langs komen? En toen was ze er wel op gebrand dat ze voor carnaval wilden komen. Toen ik er over na dacht is dat logisch: als ze niet drinkt met carnaval weet ik het meteen (ze drinkt meestal vanaf eisprong niet meer, maar zei twee weken geleden nog dat ze met carnaval wel lekker wil gaan drinken) en we gaan naar de negenmaanden beurs samen en ze zei ook steeds: ik hoop dat ik dan ook zwanger ben! En dat ze het me dan echt wel wilde vertellen! Daarbij komt dat ze heeft gezegd dat ze het met har vriend samen wilde komen vertellen, net als wij hebben gedaan. Ik denk dus: 1 + 1 = 2!!! ben heel benieuwd! Ga dir weekend dus maar vast een kadootje in huis halen, mocht ik dan gelijk hebben....
haha, Wolkje! Ja ik dacht al dat je het niet wilde weten,.. Wij denk ik ook niet. Maar twijfelen soms wel, hihi! Leuk zeg van je vriendin! Alles bij elkaar opgeteld kan het bijna niet anders he.. haha! Leuk dat je alvast een cadeautje in huis haalt! Wij kregen gisteren een bos bloemen met nog een kaartje na de echo van mn beste vriendin, erg leuK!
Wat lief! Fijn dat ze zo meeleven met jullie! En vind het nog steeds helemaal gaaf dat jullie t hartje hebben gezien gisteren!! En idd... Het kan eigenlijk niet anders hè.... Ben heel benieuwd! Hoop het wel!
Oh en over t geslacht: ik vind t wel heel moeilijk om t niet te willen weten... Het zou zoveel makkelijker zijn met kamertje en de kleertjes enzo, maar toch is de verrassing straks ook wel leuk. En m'n vrien wil t echt niet weten, en ik weet zeker dat als ik t wel zou weten ik m'n mond voorbij zou praten Dus nog even geduld! Ben alleen wel bang dat ik misschien gedurende de zwangerschap toch een voorkeur ga krijgen en dan teleurgesteld ben. Maar we zullen het wel zien! Trouwens, vanmorgen had ik een enorm volle blaas en lag m'n bm dus erg hoog en strak tegen m'n vel, en toen voelde ik de kleine weer ploppen en voelde ik het ook aan de buitenkant van m'n buik met m'n hand! Zo gaaf! hoop dat dat snel vaker gaat gebeuren zodat m'n vriend t ook kan voelen!