PS Engeltje.. zou je even naar mijn temp kaartje willen kijken? Zou deze week een eisprong moeten krijgen?
Thnx liz en uk! Heb ondertussen nog steeds niks gehoord, probeer me rustig te houden, maar vind het erg lastig! Heb in ieder geval inderdaad al uitgesproken naar ze dat ik er niet gerust op ben, kan nu dus niks anders als afwachten wat ze besluiten. Mocht de GGD toch zeggen dat het geen kwaad kan, wat ik eerlijk gezegd niet verwacht, maargoed, dan ga ik in ieder geval vragen of ik op een peutergroep mag. Hier heb je veel minder lichamelijk contact met de kindjes als op een babygroep, dus daar zou ik me dan wel prettiger bij voelen... @ ukkie: heb even gekeken meis en je hebt in ieder geval niet op dag 15 je ei gehad, want dan zou je temp minimaal 3 dagen hoger moeten zijn en dat is ie niet. Het zou heel goed kunnen gezien je nu weer een tempdip hebt dat vandaag of morgen je eitje springt.... KLUSSEN!
@engeltje: Ik zou echt op je strepen staan hoor! ik heb even zitten zoeken en vond dit er over: Voor (minder dan 20 weken) zwangere crècheleidsters en onderwijzeressen bestaan, vanwege het intensieve contact met veel kinderen, en de daardoor hoge besmettingskans, protocollen: Er wordt een antistoffenbepaling gedaan, in afwachting van de uitslag wordt de zwangere werkneemster beschouwd als niet-immuun, dat wil zeggen dat ze vervangende werkzaamheden krijgt op een plaats waar ze niet met het virus in contact kan komen. Als de zwangere beschermd blijkt te zijn omdat ze de infectie al doorgemaakt heeft en antistoffen heeft-, kan ze haar gewone werk weer voortzetten. Als de zwangere niet-immuun blijkt te zijn, moet ze de vervangende werkzaamheden blijven doen tot het einde van de epidemie of tot na 20 weken zwangerschap. Ik zou dus zeker een gesprek aanvragen met de arbo arts en ook hem vragen naar zijn advies. je werk vinst dat misschien niet nodig, maar je hebt er gewoon recht op als je dat wilt! Ook de GGD en Huisarts benaderen met deze vraag en dan kijken wat je wilt. werken op een vestiging waar het niet heerst kan natuurlijk, net zoals vervengend werk op kantoor. Maar ik zou er echt voorzichtig mee omgaan en echt zoeken naar een andere oplossing. hoop dat je er snel uit bent met het werk! Ben je nu trouwens wel gewoon aan het werk?
@ wolkje: ben op maandag altijd vrij en vorige week de hele week ziek geweest.... Mn leidinggevende heeft net teruggebeld en ze hebben nu met meerdere vk's overlegd. Wat jij hierboven ook aangeeft, als de epidemie voorbij is, dan kan je dus gewoon gaan werken. Het enige risico is dat je voordat zo'n epidemie niet kan zien dat ie eraan komt. Het is meestal wel zo dat het bij 1 kindje begint, dus de kans is maar heel klein dat je toevallig met dat ene kindje in nauw contact bent geweest.... Er is nu dus besloten dat ik naar een andere vestiging op een peutergroep ga werken. Hier heb je ook minder intensief contact met de kindjes en daar heb ik wel aardig vrede mee. De kans bestaat altijd, maar is bijna nihil.... Zoals je leest ben ik dus wel weer wat gerustgesteld
Uk, thnx *blush*. Zo te lezen mag jij lekker aan de slag...spannend weer! Zet 'em op he Engeltje, wat fijn dat je weer wat rust in je donder hebt nu en dat er een passende oplossing is gevonden. Hoe was Moeders voor Moeders? Viel het mee? Je eerste plasje al in zo'n fles gedumpt? Ik kom net weer thuis van t winkelcentrum. Pff...wat een onderneming zeg. Krijg steeds meer een hekel aan die rot bus. Wat was ie vol toen ik vertrok...bah! Sociaal Amsterdam hier; niemand die opstond in een volle bus..grrrr. Werd er helemaal sjago van. Maar..heb nu wel 2 bh's die heeeeeeeerlijk zitten, wat een verademing! Oh, en zag bij de Hema positiebroeken voor 3 tientjes hangen, dus daar heb ik er ook een van meegenomen. Die moet ik strakkies nog ff passen. Hopelijk zit ie goed! Ook nog een schattig Valentijnskaartje voor mijn schatje gekocht. Ik denk dat ik morgen ook nog een bosje bloemen ofzo koop. Wij doen nooit echt iets heel speciaals met Valentijnsdag. Sterker nog, ik ben morgen de hele dag weg, op bezoek bij mn paps. Verder heb ik me zojuist te goed gedaan aan een heerlijke plak cake, Pringles en Jersey toffee's met chocolade er in. Jummie!! Krijg trek van de buitenlucht hihi. En eh...dan heb ik zometeen niet zo'n honger meer, hik nu al op tegen de gekookte aardappels met groenten....juk!
@Engeltje... fijn dat het nu opgelost is voor je! kan me indenken dat het even een enorm stressmomentje was! @Danty... sterkte meis! @hier: vandaag geen lekkere dag gehad. Sinds gisteravond heb ik ongi-krampen. Niet continu, maar het komt met vlagen. Geen bloedverlies of zoiets, maar elke keer ren ik naar de wc met de angst dat het misgaat. Hopelijk is dat na vandaag voorbij, want hier werd ik wel even gestresst van!
Ja, 7 jaar aan de pil geweest. Opzich heb ik weinig ontpil verschijnselen. Wel vorig weekend erge buikpijn gehad, misschien eisprong? Naja, we zullen zien!
Flierefluiter, ik kan me je stress goed voorstellen. Een paar dagen terug heb ik mijn zwangerschapsdagboekje eens terug gelezen en daarin beschreef ik ook regelmatig dat ik af en toe last had van menstruatiekrampen. Dat is je baarmoeder die aan het groeien is. Dat zul je de komende tijd misschien nog wel vaker voelen. Dus probeer je er niet te druk om te maken. Als je dit toch doet, bel dan even je verloskundige om dit aan te geven, misschien kan zij je dan het een en ander uitleggen en geruststellen. Gewoon doen hoor, daar is ze voor!
Kan het zijn dat dit voor mij bedoeld was? Dank je voor de info! Ik heb dit nog niet eerder gevoeld.. Ik lees idd wel in de verhalen van anderen hier dat zij het vaker, en soms al eerder in de zwangerschap, gevoeld hebben. Als het nu erg blijft aanhouden zal ik de vk bellen. Op dit moment vind ik het nog niet dusdanig erg dat ik er het spoednummer voor zou willen bellen. Ennuh.. hoe staat het met jouw zwangerschapsdementie??? Net zo goed als met de mijne???
Flierefluiter, was idd voor jou! Heb t gelijk aangepast...oops. Als jij er niet gerust op bent, dan gewoon bellen. Als je nu weer wat gerustgesteld bent, dan is dit mooi meegenomen! Er gebeurt gewoon zoveel in je lichaam momenteel, en dat voel je zo nu en dan ook. Ik heb nu bijvoorbeeld veel last van druk aan de onderkant, lopen met volle blaas is op zijn zachtst gezegd zeer onaangenaam, mn nagels brokkelen af, jeuk op buik en benen, ontlasting is soms een probleem. Het vervelendst vind ik die druk aan de onderkant (billen/ stuitje/ vagina). Soms ook echt steken in mijn vagina. Niet prettig en af en toe schrik ik er ook wel van. Maar ja...inmiddels 7 kg rijker, baby groeit met de week, placenta en baarmoeder groeien iedere week, vruchtwater neemt toe...pff, niet gek dat je daar af en toe ongemak van hebt bedenk ik me dan maar! Bij iedere controle bij de verloskundige geef ik dit soort dingen dan ook altijd braaf aan. En ja...ook hier is de domheid al een tijdje toegeslagen hoor! Het toppunt was wel toen ik mijn handtekening niet meer wist toen we de koopovereenkomst voor onze nieuwe woning gingen ondertekenen. En oja...mijn eigen telefoonnmr,. vergeten wanneer hier om wordt gevraagd. En gas geven ipv remmen en eh...kwark in de kast zoeken en boos worden als je het niet kunt vinden en pas na een paar minuten doorhebben dat het niet de koelkast is die je aan het vervloeken bent...dus.. Net mn nieuwe broek gepast, zit goehooooooooooed! Dus dames...allemaal naar de Hema hihi
Flier, heb hier af en toe ook van die krampen. Maar als je er niet gerust op bent, gewoon je vk bellen hoor! Beter te vaak bellen, dan zelf lopen stressen. Vanmiddag had ik ook even flink krampen (ook doortrekkend naar mn vagina), deed even goed zeer, maar is nu weer weg. Geen bloed, dus dat zit nog wel oke.
Liz, vallen die broeken gewoon volgens normale maat dan? Anders ga ik ook maar eens snel naar de Hema!
Keek net ff op de Hema site.. maar die broek is echt best wel leuk... en ze hebben ook leuke jurkjes, T-shirts en tunieken.. SHOPPEN!!!
liz hahaha wat een tegenvaller maar een plakje ik had wel iets meer verwacht hahahaha engel vooral doen waar jij je happy bij voelt en als je tevreden bent met de huidige oplossing is dat prima!!! als jij met iemand wil praten omdat je het niet eens bent met de huidige oplossing moet je dat zeker doen flier goed naar je lichaam luisten en lekker rustig aan gaan doen meis heel je lichaam is aan het veranderen en heeft heel wat te behappen nu met je zwangerschap dus je moet nu goed voor je lichaam zorgen danty lig je nog in het ziekenhuis? weten ze al wat ze allemaal willen gaan doen? sterkte meissie ik denk aan je pucks 7 jaar is wel een hele tijd hoor... hoop voor je dat je niet al te veel ontpillingsverschijnselen gaat krijgen @ hier heel erg misselijk en buikpijn en ook een hele lichte hoofdpijn. zo even gaan omkleden en zwemmen want morgen kan ik niet......ga dan met me mannetje uiteten omdat we dan 11.5 jr samen zijn. fijne avond en misschien dat ik strakjes nog ff kom lezen en kletsen
Sita en Flier, de maten van de Hema vallen naar mijn idee altijd net iets groter uit. Ik heb een 'S' genomen, en die zit goed. Ik zou ook wel een 'M' aan kunnen denk ik. Ook qua lengte valt hij voor mij niet heel erg lang uit...wel iets natuurlijk, met die korte pootjes van mij Maar goed, paar laarzen er overheen of mijn 'Hubs' er onder (zijn soort van stoere en warm gevoerde enkellaarsjes/ sneakers) en het valt prima bij mij. Het zijn ook niet echt heel wijde pijpen, gewoon straight volgens mij. Ik ben in ieder geval tevreden voor die paar tientjes. Als je heel erg lang bent, dan zou het wel eens kunnen dat ze misschien wat kort uitvallen. Ik ben fan van de Hema, heb er ook al talloze leuke vestjes voor een prikkie op de kop getikt en gisteren zag ik er zo'n leuke lekkere lange trui hangen. Maar vond deze nog iets te duur, zeker als je je bedenkt dat deze binnen een week of 2/ 3 al in de uitverkoop zal zijn. Zo gaat dat tegenwoordig... Ik had gisteren ook al kortingstickers van de Hema in de bus. Maar deze zijn pas vanaf de 20e geldig en niet op dameskleding, wel op damesvestjes overigens. Ik heb ook al 2 leuke jurkjes van de Hema in mn collectie, zitten ook goed. Dobber, alles rustig opbouwen he, vanavond nog een plakje...of 2 of 3...hihi. Maar heb ook al gebakjes gekocht, alvast voor Valentijnsdag <3. Dus ik kom wel aan mijn caloriën vanavond! Overigens heerlijke tompouce van de Hema. 2 jaar geleden nog mee in het krantje gestaan van de Hema whaha. Maar ik zal nu ophouden over eten en lekkere dingen, want je bent misselijk. Hopelijk trekt dit gauw weg!
Tnx voor de reminder... zie nu net dat het morgen valentijnsdag is... zal subtiele hints aan mijn vent geven vanavond....
Haha, hier wordt valentijnsdag altijd demonstratief overgeslagen. Ben weer even een boodschappenlijstje aan t maken voor deze week. Geen zin om aan eten te denken, maar goed.. moet toch wat in huis hebben. Heb niks noodzakelijk nodig, dus blijf vanavond lekker binnen op de bank hangen.
Hmmm..bankhangen, klinkt heerlijk! Ga ik me ook gewoon eens lekker aan toegeven. Jeetje, kreeg zojuist de slappe lach en heb er nu nog lol om. Ging nergens over trouwens, mijn vriend snapte er ook niets van. Ik zal het proberen uit te leggen, maar denk dat jullie het niet zo grappig vinden als ik. Er was net een item over de dochter van Henny Huisman in Boulevard; haar ex was blijkbaar niet zo'n lieverdje, met politie huize Huisman uit begeleid. Opmerking van Henny: 'Ik ben nu niet bang meer'. Toen zei ik ter aanvulling op Henny: 'Want ik heb Snuitje'. Toen was er nog niets aan de hand, maar daarna zei mijn vriend het: 'Ik ben nu niet bang meer, want ik heb Snuitje'. En ik schiet me toch in de lach...(nu weer trouwens!). Kan niet meer stoppen...wat mankeer ik?! Zo grappig is het toch niet? Zeker niet nadat ik het zo getypt heb....ehm... Valentijnsdag..ach, wij hebben er ook vrij weinig mee en geven elkaar meestal alleen maar een kaartje. Maar ja, omdat onze liefde dit jaar toch met de hoofdprijs wordt bekroond, vind ik het toch wel leuk om er even bij stil te staan. (Snuitje, Snuitje, Snuitje, Snuitje...muhahaha)