Wil gaat er nu ook voor je 1e kind!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Danty88, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ wolkje: WOW!!!GEFELICITEERD!!!! krijg er gewoon kippenvel van hihi

@pluus: dat was dus juist de hal die we niet gezien hebben en daar baal ik echt van! Wilde idd ook de flesjes daar aanschaffen enzo, die starterspakketten zijn daar meestal best goedkoop! Vandaar dat ik t dus ook best vond tegenvallen!

@ Flier: oh wat geweldig zeg! Zo wilden wij t in de eerste instantie ook gaan vertellen, maarja t liep even anders ;)
    Heerlijk ook die reactie, wat moeten jullie met een kinderkamer hahaha

@ beertje: wat fijn dat je met t zwemmen ffies geen pijn hebt gehad! Wel balen dat als je dr uitgaat dat t dan weer heel erg is :(

Meiden weten jullie al waar je wilt gaan bevallen? Thuis, ziekenhuis, of bevallingskliniek?

2. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Wolkje:
    GEFELICITEERD!!!!!

Ik ben ben benieuwd naar je verhaal en je RING!!!!
    Geniet er nog maar lekker van!!!!

3. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Beertje: Fijn dat de pijn wat minder wordt! Ik vind het wel heel dapper van je dat je met die pijn achter het stuur durfde te stappen. Ik weet niet of ik dat had gedurfd.... maar ja.. kruipen naar het zwembad is ook weer zo wat... :)

4. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Wolkje, gefeliciteerd! Super zeg!

Engeltje, ik wil graag thuis bevallen. Lijkt me heerlijk om in m'n eigen vertrouwde omgeving te zijn met mn mannetje en onze kleine uk dan! We zitten dan alleen met onze hond, maar die kunnen we dan misschien wel even kwijt die dag bij mijn zwager of schoonouders. :)

5. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Nou.. werd het thuis zitten helemaal zat!! Dus ondanks de pijn.. had ik het er voor over..!
    Heb nu onder mijn bil (kont..) aan de linkerkant dikke pijn.. beter te harden dan die bekkenpijn.. !
    Denk dat dit een spier is die dwars gaat zitten ivm het bekken kantelen steeds en anders leren lopen! ;)

@Engel.. ik wil in het ziekenhuis bevallen.. puur voor mijn eigen gevoel hoor.. als ik op een briefje kon krijgen dat ALLES goed verloopt.. dan zou ik dolgraag thuis willen bevallen.. maar zie zo vaak rare/vervelende/afschuwelijke dingen met mijn werk.. (in een ziekenhuis..) dat ik denk.. dan ben ik liever gelijk daar zodat als het nodig is de beeb of ik gelijk hulp kan krijgen..! ;)

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ beertje: dat idee heb ik dus zelf ook en daar komt bij dat ik die troep liever niet thuis heb..... Haha zeker nu ik die bevallingsverhalen heb gelezen!
    Zit nu zelf te twijfelen tussen t ziekenhuis of een bevallingskliniek, daar kan je namelijk ook in bad bevallen en dat gaat niet bij ziekenhuizen in de buurt.

@ sita: wat jij zegt is ook wel weer waar, je bent dan gelijk lekker in je vertrouwde omgeving, waar je ook t beste kunt ontspannen...

7. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Wolkje gefeliciteerd meis wat leik...

ik moet in het zkh bevallen heb geen keus ivm mijn te hoge bmi overgewicht..vind het niet erg..heb nare bevalling van mijn schoonzus en broer meegemaakt en was dus goed dat ze al in het zkh was anders had mijn neefje het miss niet overleefd..hij kon nu gelijk de hulp krijgen die hij moest hebbe..

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Danty: is het dan verplicht om in t ziekenhuis te bevallen? Je leest er zulke wisselende verhalen over, de een mag wel thuis en de ander niet. Aan de ene kant wel beter, hoef je de ziekenhuisrekening niet te betalen ;)

9. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Bij mij iig wel..het staat al vast bij de vk..nee idd is medisch dus hoef niks te betalen..

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Wordt dat gelijk bij de intake bepaald? Dam zal ik t volgende week wel horen! Ben zo benieuwd naar ons kleine ukkie! Hoop dat alles gewoon goed is en dat we een mooi kloppend hartje kunnen zien!
    Wat werd er bij jullie bij de intake allemaal gevraagd?

11. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Kreeg een envelop met info boekjes over bepaalde medische dingen zoals dowwn etc en een lijst met vragen die ik moest invullen..over ziektes van mij en man en beide familie erfelijke dingen enzo.....en dat zkh is gelijk bij de intake tegen mij gezegd...ik heb het hartkes gistereen Elf duidelijk kunnnen horen met de angelsound..en hij was weer hyperactief pff..schoppen/slaan tegen dat ding hahaha..wel fijn dat je het allemaaal kan horen...zit trouwens op me foon vandaar de spelfouten

12. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Danty... Jij een te hoge BMI? Op je foto zou je dat helemaal niet zeggen? En je bent toch ook al 14kg kwijt.. zou je nu niet op normaal gewicht zitten? Of telt dat niet?

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ danty: wat heerlijk dat je hem zo goed kan horen, zo te zien kan je daar nu ook echt eindelijk van genieten he *ff afkloppen*
    nou ben benieuwd wat voor vraagjes we allemaal kunnen verwachten. Hoelang duurt zo'n eerste afspraak ongeveer?

14. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @engeltje, bij mij duurde de intake ongeveer een half uur. ik kreeg vragen over mijn medische geschiedenis, die van mijn vent en die van onze families. daarnaast vragen over je werk, hobby's etc. verder bloeddruk en gewicht meten en dan kijken of ze de kleine kunnen vinden.... Heb je vandaag je afspraak? Veel plezier dan!!!

@Wolkje... update??? :D

15. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Zoow, ben ik ook weer eventjes. Ik heb er zojuist de laatste dienst van een reeks van 7 diensten opzitten...slechts 1 vrije dag gehad en die dag was ook volgepland. Ben naar Oss geweest, mijn beste vriendin opgezocht en op verjaarsvisite geweest bij een andere vriendin, die ook in Oss woont. Was een hele onderneming met die trein...zucht. Dus niet echt aan mijn rust toe gekomen de afgelopen tijd en pfff...dat voel en merk ik nu ook wel hoor. Ik heb nu heerlijk 6 daagjes vrij en dat is echt even geen overbodige luxe, wat ben ik daar aan toe! Ik zat me afgelopen week ook echt af te vragen hoe nog 4 weken vol ga maken, het is haast niet meer te doen zo nu en dan hoor. Toen ik trouwens afgelopen vrijdag in de trein zat, schopte mijn kleine terroristje me vol tegen mijn ribben aan! Ik ging door de grond in een volle coupe en wist in de eerste instantie ook niet wat ik nu voelde! Maar het was precies ter hoogte van mijn ribben, dus volgens mij zat ze hier lekker tegen aan te rammen. Verder krijgen we morgen de box thuis bezorgd en volgende week maandag eindelijk het kamertje. Komende zaterdag mag ik de foto's van de shoot ophalen, zo leuk! En morgen weer naar de verloskundige. Dan ga ik maar eens vragen wat die pijn aan de onderkant is die ik tegenwoordig sowieso heb bij het opstaan en nadat ik even heb gelegen. Wat ik hier en daar gelezen heb is dat bekkenpijn. Ik ben verdorie ook al weer 30 weken en eh...het zou toch zomaar kunnen dat we ons hummeltje over een paar weken gewoon al in onze armen hebben! Je weet het maar nooit natuurlijk. Heeeeeeel erg lang gaat het sowieso niet meer duren, wat een gekke en spannende gedachte...aaaaargh!!! Ik hik eigenlijk helemaal niet op tegen de bevalling, ook al zo gek. Ik las iets over waar bevallen, ik echt wel in het ziekenhuis. Als er iets is, dan zitten we in ieder geval gelijk goed. En daarnaast, stel dat ik alsnog in het ziekenhuis moet bevallen of er treden complicaties op tijdens de bevalling...pff, dan moeten we hier 3 trappen naar beneden. Nee hoor, zie dat niet zitten. Ik ga er maar gewoon vanuit dat de bevalling prima zal verlopen en laat alles maar lekker op mij af komen. Ze moet er toch uit en dat het pijn gaat doen is een ding wat zeker is. Mooier kunnen we het niet maken...

Voor de rest heb ik wel een hoop gelezen, maar zoals ik ook al in een eerdere post heb vemeld, wordt het toch wel wat lastig om alles een beetje bij te blijven benen. Sorry daarvoor, want ik voel me toch best wel begaan met de meiden van dit topic. Dus, dan weten jullie dat in ieder geval!

Ik las in ieder geval dat Wolkje verloofd is?! Of was het nu Beertje?! Kijk...daar ga ik al. Maar lieve schatten, het komt uit en goed hart hoor. In ieder geva, gefeliciteerd, wat ontzettend leuk nieuws en wat heerlijk om naar uit te kijken!! Geniet van de voorpret.

Engeltje binnenkort naar der verloskundige? Bij mij duurde en duurde het allemaal erg lang. Ik had bij mijn intake ook de eerste echo en het echobureau en de verloskundigen praktijk werken wel samen, maar helemaal soepel verliep het niet die dag. De samenwerking was ik geloof ik pas net opgezet, dus er waren nog wat dingen die langs elkaar heen liepen en niet vlot gingen, niet echt op elkaar afgestemd. Maar goed, er wordt gevraagd naar erfelijke aandoeningen e.d., ook naar je gesteldheid en naar je (eet)gewoonten, of je rookt/ drinkt e.d. Er wordt ook naar allergieën e.d. gevraagd. Ook wordt er naar de geestelijke gesteldheid gevraagd en of je wel eens psychologische hulp hebt gehad. Ik heb hier de situatie van mijn moeder vermeld en mijn angst hierbij uitgesproken. Bij mij hebben ze toen mijn bloeddruk gemeten, ik ben verder niet gewogen. Vlak daarna moest ik ook bloed laten prikken voor de gebuikelijke waardes maar ook voor de combinatietest, dat zijn 2 verschillende bloedonderzoeken. Als jullie dit ook doen en er wordt in 1 keer bloed geprikt voor zowel die waardes als de combinatietest, houd er dan rekening mee dat ze 6 of 7 (!!) buisjes bloed afnemen! Dit wist ik van te voren niet en ik was wel met het ov en alleen naar de afspraak in het ziekenhuis gekomen. Gelukkig kon ik dit goed hebben, maar ik kan me ook zo voorstellen dat er mensen zijn die hier misschien wat slapjes of duizelig van worden, in dat geval is het prettig als er iemand bij je is. Verder krijg je waarschijnlijk een hoop informatiefoldertjes mee over verschillende aandoeningen/ afwijkingen en welke onderzoeken hiervoor zijn. Laat het lekker op je af komen en schrijf de vragen die je hebt van te voren voor jezelf op.

Voor iedereen waar ik niet uitgebreid op heb gereageerd of de belangrijke berichtjes waar ik niet op heb gereageerd; knuffel voor jullie!

16. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Heej meiden, hier even een kort berichtje. Voel me nog steeds super! Er staan nu cupcakes in de oven die ik zo nog even ga versieren met roze/blauwe muisjes. :) Daarna naar mn werkgevers om die te geven.. eens kijken hoe snel ze het door hebben! Toch wel een beetje spannend hoe ze gaan reageren, ik weet dat ze super tevreden zijn met me, maar het blijft toch op freelance basis dat ik werk. Maar komt vast goed!

17. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ Beertje, http://www.geboortekaartjes.nl/nl-NL/kaarten/groot/19373.gif daar zie je het kaartje zoals wij hem willen, alleen dan het blauw wel roze natuurlijk!! J

@ Wolkje, wat geweldig!! Leuk zeg meid!! Geniet van deze tijd want ook je trouwperiode is een periode die geweldig is met jurken passen etc etc etc!! Leuk meid!!! Gefeliciteerd!!

@ Engeltje, ik wil thuis bevallen, lekker relaxt in mijn eigen omgeving!! Het scheelt ook wel dat we in 10 minuten in het ziekenhuis zijn, mocht dat nodig zijn (hoop natuurlijk van niet!!)

@ Danty, hoe hoog is jou BMI dan als ik vragen mag? De mijne was voor de zwangerschap iets van 27… ik heb niets gehoord over in het ziekenhuis bevallen hoor!~

@ Liz, pas goed op jezelf he meid, neem voldoende rust!!

@ Sita, wat leuk die cupcakes!! Veel plezier!!

@ Hier, ik verga sinds gisteren ook enorm van de bekkenpijn! Ik kon gisteren niet meer zitten van de pijn in mijn stuitje!! Uiteindelijk zo veel proberen te ontwijken dat heel mijn kont zeer doet, alle botten voelen aan of er met een hamer op geslagen is!!
    Heb net dus maar de fysio gebeld (had dat advies al van de vk!) en kan pas volgende week woensdag komen :(
    Duurt nog wel erg lang!!!
    Verder vandaag een half dagje gewerkt maar merkte wel dat het erg zwaar was met die zere kont!! Helaas is er nog geen vaste vervanging in mijn klas en moet het de komende weken doen met collega's die het opvangen maar ideaal is dat beslist niet!! Hoop dat ze snel iemand aannemen zodat die mij ook 's ochtends een beetje kan helpen!
    Maar goed, het zal allemaal wel goed komen, gaan we maar vanuit!!!

18. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    ow meiden, ik heb op de 9 maandenbeurs een kortingscode gekregen voor geboortekaartjes.nl. Je krijgt 10% korting... mocht je interesse hebben pb me dan maar!!

19. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    @Wolkje... GEFELICITEERD, super leuk !!! :D

@Pluus.. Oei das vervelend, en dan volgende week woensdag pas terrecht kunnen.. hmm vervelend!! Hopelijk heb je er snel minder last van en hoef je niet tot volgende week te wachten. Is er geen andere fysio in je omgeving???

@Hier..
    Tempratuur is weer omlaag? Snap er de ballen niet van. Geen symptomen e.d. dus ga vrijdag pas testen...

20. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    @pluus mijn bmi was volgens mij 35

Deel Deze Pagina