@Wolkje... OOWWHH... Wat een moooooi aanzoek!! En vind je ring ook prachtig hoor! Ook helemaal mijn smaak!! @Pluus... wit kaartje is inderdaad ook mooi!! Hoe gaat het met je bekkenpijn? @Danty.. wat apart.. Mijn BMI was voor de zwangerschap 36.. en heb er geen kik.. echt helemaal niks over gehoord dat ik in het ziekenhuis moet bevallen daardoor! Misschien verschilt het per regio/praktijk ofzo?! @uk.. Balen meid...! Toch hoop ik voor je dat je je ei 'gewoon' gemist hebt! @hier... DRAMAAA...!! Echt vreselijk.. de bekkenpijn was zondag goddank stuk beter..! alleen had ik last van die spier onder mijn linkerbil (konthelft zeg maar.. ) Maar wat ik nu heb... het mag gewoon niet meer goed gaan volgens mij!! :x Was zondagavond in de douche.. GODDANK.. samen met vriendlief want dan kon ik tegen hem aanhangen en straal op mijn onderrug laten lopen zonder dat mijn buik echt moest 'hangen' .. Liet ik een shampoofles vallen.. dus ik buk om hem te pakken.. keurig door de knieën.. en in ene... scheurt me daar een pijn vanuit mijn onderbuik naar mijn linkerbeen...! Kon niks meer.. niet opstaan.. niks! Verging zo van de pijn dat ik bijna van mijn stokje ging in de douche! Vriendlief mij nat en wel op bed getild want kon er niet op staan niks.. heeft mij beetje afgedroogd.. ik kon NIKS... Leek wel in shock! en een PIJN!! Ook in mijn onderbuik dus ik dacht.. SHIT.. dit is het.. de baby komt.. VERDOMME!! :x Amper geslapen die nacht.. paracetamol gehad wel.. maarjah.. hielp niks! Volgende morgen toch naar werk gegaan.. eigenwijs als ik ben want kon weer beetje op mijn voet hinkelen/steunen.. Collega's zagen me dus binnen komen hinkelen.. nou.. ik verhaal verteld.. doe ik broek naar beneden om mijn pak aan..(ziekenhuis heh) en alle collega's in koor: "Nou doe je eigen broek maar weer aan.. jij gaat naar de eerste hulp!" Is mijn been van lies tot voet.. wel 2x zo dik als mijn rechterbeen! en ook paarser/roder!! Dus ik naar de eerste hulp.. hebben ze bloed afgenomen.. en een echo van mijn been gemaakt om trombose uit te sluiten..! Trombose was gelukkig (nog) niet te zien.. moet vrijdag nog een echo laten maken om het zeker uit te sluiten.. alleen mijn ontstekingswaarden in het bloed waren te hoog.. maarjah... waar dat nou vandaan kwam.. geen idee! Dus... ze wisten het niet... waar dat dikke been vandaan komt..! Mocht gewoon alles doen en laten wat ik anders doe.. Dus ik weer aan het werk...(had al wel een zittende werkplek geregeld.. ) Nou.. vandaag is niks beter.. been lijkt nog wel dikker te worden..! VK nog gebeld.. die zei ja ik weet alles mbt zwangerschap maar dit moet je echt naar de huisarts..! Dus... denk dak daar dan morgen maar naartoe moet..! Been voelt zoooo zwaar.. en mijn hele huid staat zo 'strak' dat t pijn doet..! Zolang ik zit/lig valt t mee met de pijn.. voelt niet fijn mar ach.. maar zodra ik ga lopen.. doet mijn lies zoooo pijn! Verdorie... heb ik weer...! :x
@pluus.. Dank je wel.. *blush* @liz.. Ik heb je toegevoegd Misschien ga ik morgenvroeg toch maar een testje wagen hahaha... @Beertje.. Meis, wat een pech zeg! Laat je maar flink verwennen door je wederhelft
Jeetje Beertje, wat zul jij geschrokken zijn meid!! Weet je wel zeker dat je gaat werken? Jij en je kleine gaan nu wel voor je werk he!! Ik ben benieuwd wat er uit de onderzoeken gaat komen! Zou inderdaad morgen ook maar even naar de HA gaan!! Jeetje!! Hier gaat de bekkenpijn op en af... vanmorgen ging wel, begin van de middag ook wel... Nu weer flink pijn! Hang dus weer op de bank... gelukkig gaat liggen goed, dat is pijnloos! Zitten is heel pijnlijk!!
Zo... even weer een korte break... alle lettertjes dansen voor mijn ogen.... Net even lekker een stuk zalm gegeten... tja.. alles voor de beeb he! @Wolkje: Wat een ontzettend romantisch verhaal en wat een prachtige ring. Het lijkt me heel speciaal om te trouwen met de kleine er stiekem al bij! Hopelijk vind je heel snel een prachtige jurk! @Beertje: Meis... wat een verhaal! Zorg je wel goed voor jezelf en je beeb? En is het nu al zeker uitgesloten dat het geen trombose is? Dikke knuf @Ukkie: Foto...??? Ikke ook nieuwsgierig! En spannend deze dagen voor jou!!! Ik had ook helemaal geen klachten toen ik ging testen... Ik duim voor je meis!
Beertje beterschap en dikke knuffel..bah wat naaf voor je meis..kan je niet de ziektewet ingaan want werken ljjkt me ook nu niks voor je maar goed dat is jou keus ik hoop dat het snel beter met je gaat..dikkkkke knuffel.. ja ik denk dat het dan verschilt..het is zelfs gelijk bij de intake nagekeken en beslist..ivm overgewicht heb je meer kans op complicaties..als dus mijn vk
Beertje, wat naar joh! Wat zul je geschrokken zijn. Zorg goed voor jezelf hoor. Klinkt een beetje alsof er ergens iets van een zenuw bekneld zit ofzo. Hou het maar goed in de gaten en morgen idd maar even langs de arts. Ik kom net terug van de verloskundige. Alles zag er goed uit, ons meisje doet het perfect..wat zijn we trots op ons hummeltje! Ze is zelfs al iets ingedaald en ligt keurig met haar hoofdje naar beneden. Ze heeft een voorkeur voor mijn rechter kant, niets niews voor mij hihi. Regelmatig duwt ze dr kontje omhoog, zodat heel mijn navel omhoog komt. Hartje ook weer even gehoord, in tegenstelling tot de vorige keer geen getrappel. De vorige begon ze te bewegen zodra de doppler mijn buik raakte! We hebben wat info meegekregen over of ons kindje wel genoeg beweegt, waar we op moeten letten en wanneer we contact op moeten nemen. Ook nog info over een info avond in het OLVG waar ik ga bevallen, deze is 21 maart. Ooh, GTST gaat weer verder! Laterz....
Fijn dat alles weer goed was Liz, toch steeds weer een geruststelling he, ook al voel je natuurlijk zelf ook wel veel!
Dat blijft zeker iedere keer een geruststelling. Bevestiging is altijd fijn. Over 2 weken mag ik weer terug komen. Oja, de uitslagen van de bloedonderzoeken had ze nog niet opgevraagd...prutsers! Er was namelijk niet gerapporteerd of ik de vorige keer bloed had laten prikken. Nou ja zeg...! Ging ze morgen alsnog doen. Lekker dan als blijkt dat ik wel antistoffen aan heb gemaakt, dan moet ik deze week namelijk een injectie krijgen. Beetje onzorgvuldig vond ik dat. Dus mocht er iets uit de uitslagen zijn gekomen, dan word ik morgen gebeld. Ooh, had ik ook nog niet verteld! Afgelopen vrijdag salaris gehad, gewoon veel te veel gehad. Dus ik riep nog in de veronderstelling dat er waarschijnlijk iets mis was gegaan, gekscherend, dat ik nu ook gewoon voor 2 uitbetaald krijg ofzo?! Vandaag loonstrookje gehad, blijkt wel te kloppen. Afgelopen jaar schijn ik teveel te hebben betaald voor de reiskosten vergoeding. Hoppa, 1200 Euro schoon aan de haak! Kunnen we nu natuurlijk heel erg goed gebruiken, aangename verrassing toch wel. Ukkie, nog geen vriendschapsverzoek ontvangen. Ik ga het ook nog ff proberen.
Ukkie, net ff je foto's gezien! Leuk! En Pluus heeft gelijk; mooie meid ben je! Hmm...misschien upload ik de komende week ook wel even wat pica's...toch wel leuk zo'n impressie. Nu lekker naar bed...ben moooeeee..... truste iedereen!
Heb even niet bijgelezen sorry! @ Liz.... Dank je wel... Even snel een berichtje vanuit mijn werk: Ik denk altijd, alles gebeurt met een reden, dus ook zo vanochtend: Ik werd wakker, nergens last van, tempratuur weer omlaag, ik dacht ik ga toch maar eens een testje wagen! Dus ik naar de wc, bekertje erbij.. wat denk je, bekertje bijna vol laat ik het uit mijn handen glijden! Tijdens het plassen het bekertje plas/water snel omgegooit en proberen nog wat laatste druppels op te vangen, jawel hoor nog een klein beetje! Yes! Ik zet het bekertje op de rand, pak wc papier . En stoot het bekertje om !!!!!! Morgen een nieuwe kans
Zoo.. weer even een studie break... @Ukkie, ik had je echt anders voorgesteld.. hihi.. echt heel leuk om je in het 'echt' te zien! En je bent idd een knappe meid. Je maakt het ook heel erg spannend met het testen!!! Ik duim voor je! Voor de rest ben ik al weer kwijt wat er allemaal geschreven is... na mijn examen zal ik weer wat alerter gaan reageren Ik ben blij als deze achter de rug is.. en ik hoop op een 6je dat ik het niet over hoef te doen, want ik vind de stof NIET leuk om te leren. Nog een examen in april en juni.. en dan ben ik weer even klaar mee...
@ ukkie: wat apart ja... ik ben daar ook altijd wel van: misschien moest het nog niet zo zijn? om wat voor reden dan ook? misschien omdat je morgen pas genoeg hcg om de test te verkleuren misschien, ik hoop daar op voor je in ieder geval! Over gekke dingen gesproken: ik droomde de nacht voor het aanzoek tot wel 3 keer toe dat hij me had gevraagd! hoe bizar is dat! en het gebeurde meteen die dag... vreemd! had op het moment dus ook echt zoiets van: gebeurt dit nu echt of droom ik nog steeds?? maar het was gelukkig echt kan het nog steeds niet geloven geloof ik. wellicht komt dat morgenavond: dan heb ik mn eerste afspraak bij een trouwzaak om jurken te passen: AAAHH! spannend!!! de gemeente staat ondertussen vast, feestlocatie in optie... het wordt heel echt nu! @beertje: doe jij een beetje rustig aan??? dit zijn geen leuke dingen en zeker niet om te licht over te denken! Ik zeg: thuis blijven en rustig aan doen tot je been weer een normaal formaat en kleur heeft gekregen.... hoe gaat ie nu met je? @hier: heb mezelf even een zp break gegeven, ben vandaag alleen op kantoor en was al zo druk vanmorgen dat ik lekker effe hier kom neuzen met mn koppie cup-a-soup en een bammetje met pindakaas! Ik zal ook eens wat foto's plaatsen in mn album voor vriendjes. mij maakt het echt niet uit als jullie weten wie ik ben! wil alleen niet dat als willekeurige mensen hier kijken dat ze mij zien, maar voor jullie (we hebben immers al een half jaar een band! ) makt me dat niet uit! leuk lijkt me juist om een beeld te hebben bij iedereen. oh trouwens: bij de zwangere dames: wanneer gaat je navel naar buiten ploppen? ik merk dat mn vel nu echt wat strakker begint te staan en mn navel is al een stuk ondieper zeg maa, maar lijkt me zo gek als ie ineens binnenstebuiten gaat dalijk
Wolkje, haha! het besef dat je gaat trouwen komt vast als je jurken gaat passen. Dan kun je er echt niet meer omheen. Leuk hoor! Het gaat echt mega hard bij jou he... 19 weken alweer! Toch een gek idee dat ik anders ook al zover zou zijn geweest, we liepen precies gelijk op toen. Ach, ik ga ook alweer richting de 11 weken! Wat betreft navel binnenstebuiten kan ik je niet helpen, haha! Maar ben er wel benieuwd naar!
ha sita, Ja kan me wel voorstellen dat het voor jou gek is om het steeds bij mij te zien hoe ver je anders geweest zou zijn... ik denk er ook nog wel eens aan hoor, dat ik anders al bijna 33 weken zou zijn. maar voor jou is het iets concreter aanwezig nu we gelijk liepen. Maar, gelukkig gaat nu alles goed bij je! oeh en morgen je termijnecho zie ik! spannend! en super leuk!
Mijn navel is ook een stuk ondieper, maar plopt nog niet naar buiten. Misschien gebeurt dat ook helemaal niet. Maar ik had altijd een heel diepe navel, dus dit is voor mij ook al een vreemd fenomeen hoor! Wat ik een veel gekker idee vind is dat ons meisje al gedeeltelijk in is gedaald. Dat verklaart de druk en de gevoeligheid aan mijn onderkant dus ook. Het hoofdje ligt er al lekker in! En wat nog een gekkere gedachte is, is dat we er binnenkort een huisgenootje bij hebben....ons eigen kindje!! Wat komt het nu toch dichtbij allemaal.....aaaargh!! Wolkje, wat spannend allemaal joh en wat leuk dat je morgen al naar een trouwwinkel gaat. Dat maakt het ook allemaal in een keer heel erg echt! Apart dat je de nacht voor je aanzoek tot 3 keer toe er over hebt gedroomd. Misschien toch aangevoeld?! Engeltje, hoe is het eigenlijk met jou? Al een tijdje niets van je gelezen. Ik heb vannacht ook echt naar gedroomd. Ik droomde dat de baby haar voetje en handje door mijn buik heen zichtbaar waren en dat ik ze vast kon pakken. In de eerste instantie was dat heel speciaal en schattig! Maar op een gegeven moment werd de baby heel erg onrustig, zo onsrustig dat het me gewoon echt heel erg pijn deed en mijn hele buik misvormde. En op een gegeven moment begon de baby te huilen, dat hoorden we gewoon dwars door mijn buik heen! Ik raakte helemaal overstuur, want ik wist dat dit niet hoorde. Het kon nooit goed zijn dat we haar konden horen huilen door de buik heen door het vruchtwater. Gadver...word er weer naar van! Dat was dus echt naar opstaan, zo'n droom kan zo in mijn lijf gaan zitten, moet dan echt weer even aclimatiseren. Dus aan het begin vd middag even naar het winkelcentrum geweest, even mijn zinnen verzetten. In een uurtje had ik het ook echt wel weer gehad en wilde weer lekker naar huis. Ik heb twee zulke leuke items gescoord bij de C&A (Say what?! Ja, de C&A ja ) Check de website maar eens dames, zulk leuk spul en niet te duur. Het is niet eens positiekleding (Hebben ze daar wel, maar sprak me nou niet direct aan...) en het zit als gegoten! Gewoon een maatje groter gepakt en was verbaasd over hoe leuk ik er uitzag. Morgen gaat mijn broer trouwen (Geregistreerd Partnerschap), dus heb nu een leuk tuniekje om aan te trekken...zo leuk! Kan ik weer helemaal van opfleuren. Ooh, en dat T-shirt BH van de Hema zit ook heerlijk...eindelijk geen afgeknelde tieten meer! Flier, succes nog met het studeren, zet 'em op!
@ Liz, wat een prutsers inderdaad dat ze dat vergeten zijn van je bloedonderzoek!! Heb je nu vandaag wel de uitslag gekregen? Wel lekker trouwens van dat extra salaris, elke extra is lekker he!! Bizarre droom had jij zeg, ik kan me voorstellen dat je even overstuur was toen je wakker was!! Veel plezier alvast morgen bij je broer!! @ Ukkie, dat is wel heel bizar ja!! @ Flier, knap hoor dat je nog zo vol in de studie bent!! Bijt je nog even door de leerstof heen!! @ Wolkje, mijn navel is nog 1 groot gat... lijkt alleen maar groter en dieper te worden. Dus ik kan je niet vertellen wanneer je navel gaat ploppen!! @ Hier, ik begin me steeds meer te realiseren dat ons kindje levensvatbaar is... Klinkt gek maar heb ooit (10 jaar geleden ofzo) gelezen dat ze vanaf 24 weken moeite gaan doen voor een kindje en dat houdt me nu zo bezig... Ik zou er echt nog niet aan moeten denken om nu te bevallen maar ons kindje is levensvatbaar!! Dat is ook wel weer een heel fijn gevoel!!
Pluus, nee..nog niets gehoord. Ze zou alleen bellen als ze iets te melden had. Dus ga er bij deze van uit dat alles goed zit. Maar handig is het natuurlijk niet! Die extra centen zijn zeker heel erg lekker, en helemaal omdat het zo onverwachts is, is het extra leuk. Kunnen we mooi een asociaal duur fototoestel voor kopen haha. Het kindje is vanaf 24 weken idd levensvatbaar. Toen ik 24 weken zwanger was, was er een reeks docu's over de neanatologie afdeling van een ziekenhuis. Het fascineerde me mateloos, en tegelijkertijd was het een enge gedachte...precies wat jij omschrijft. Voorlopig moeten onze kleintjes nog maar even lekker blijven zitten! Ik heb trouwens een paar foto's in mijn foto album geplaatst, voor de liefhebber hihi
Haha een lekker duur fototoestel!! Lekker doen!! En ik zou zelf nog even bellen hoor voor je bloedonderzoek... niet dat ze het weer vergeten!!! Ik zal zo even je foto's bekijken!!