@ uk en juf: dikke knuffel voor jullie meiden! @ sita: gecondoleerd meis! Altijd heftig om iemand te verliezen en zeker als je veel van iemand houdt! Heel veel sterkte ermee en doe rustig aan he! @ beertje: jeetje wat heftig zeg meis! Lijkt me niet niks om jezelf iedere dag te moeten prikken, het is zo tegennatuurlijk om jezelf pijn te doen en helemaal nu in je buik, lijkt me dat best spannend inderdaad. Ken de prikjes idd( heb een paar maanden mijn oma moeten injecteren hiermee), zijn niet zo dun nee..... Succes ermee meis! @ Wolkje: WOW, mooie jurk meis! Erg romantisch Ff 1 praktische tip, vraag of ze meerdere lusjes/haakjes aan je jurk bevestigen om savonds je sleep op te hangen. Ik had er maar 1 en na de eerste dans lag die er dus al vanaf, waardoor ik de hele avond mn sleep moest vasthouden tijdens t dansen, heb een week lang spierpijn gehad haha @ liz: ben benieuwd naar de foto's heb je ze al gehaald?
Weet je wat het idiote is! Tot vorige week zondag zei ik nog van OOWWWHH wat is het heerlijk om zwanger te zijn..! Had nergens last van.. niet misselijk geweest.. huppelde er heerlijk doorheen! Verder helemaal geen kwaaltjes gehad.. tot ik dus ietsje last kreeg van mijn bekken! Maar serieus.. dat stelde niks voor met de pijn die ik nu heb! Mijn moeder en zus zijn net weer weg.. zus heeft boodschapjes gedaan voor me! En mijn mams heeft me geholpen mijn haar te wassen..! Doodop a die 5 minuten staan!:x Echt serieus.. mijn rechterbeen is zoooo gespierd nu! Haha..! Ben alleen benieuwd hoe mijn linkerbeen volgende week uit het verband komt.. Enne.... hoe zijn je foto's!!!??
Sita, jeetje..wat naar. Hoe oud iemand ook was, het blijft een gemis en een lege plek. Gecondoleerd en sterkte. Beertje, pff...begrijp wat je bedoelt met dat plotselinge. Het begint er nu bij mij ook in te hakken..bah. Ik wil zo veel en het blijkt steeds meer dat ik niet meer zoveel kan. Eventjes de foto's opgehaald, kort bezoekje bij een vriendin en nou..hooguit even centrum in geweest. En heb de rapen helemaal gaar...ik kan goed merken dat de kleine meid al wat in is gedaald, voelt niet heel comfortabel meer met lopen. Ben dr gewoon chago van. Hadden we een mooie lijst gekocht voor een vd foto's vd shoot...blijkt de foto net iets te groot te zijn....grrrr!!! Engeltje, ja...heb de foto's binnen!! Zal dr hier eentje neer plempen en de rest in mn album.
Inderdaad... SUPER WOW!!! Echt heel erg mooi!!! @ Beertje, fijn dat je moeder en zus je zo goed helpen!! Hoop dat de pijn snel wat afneemt!!
@Liz.... prachtig meid!! Heb je even verzoekje gestuurd.. wil dolgraag je andere foto's zien! Heeft iemand... alsje alsje alsje blieft een tip wat je kan doen tegen jeuk onder verband? Lees overal verhalen over breipennen er bij in steken.. Maaaaar.. het verband is aan mijn huid vast geplakt.. Dus kan er niks 'bij in steken..' Plies plies plies.... want verga van de jeuk!!
@Sita: Nog gecondoleerd met je opa, meis. Ik had eerder over je berichtje heen gelezen denk ik. Sorry.. ik had ook niet mee gekregen dat je die foto's liever niet deelde. @Liz: Prachtige foto's weer! @Beertje: lees nu net je laatste update dat je plak-verband hebt. Misschien kan je het beste even contact opnemen met degene/afdeling die het verband heeft aangebracht om te vragen wat je tegen de jeuk kunt doen. (je zal echt niet de eerste zijn die met die vraag belt!!!) @Hier: Vandaag ben ik met mijn zus naar de stad geweest. Ik wilde gaan kijken voor een jurk voor de bruiloft van mijn broertje (dat is in mei). Ik kon geen leuke, vrolijke jurken vinden. Ben erg teleurgesteld!!! Hebben jullie enig idee waar ik zoiets zou kunnen vinden? Aangezien ik dan 23wk4dg zwanger zal zijn.. dacht ik dat ik wel moest kijken naar een zwangerschapsjurk.
@ flier: misschien op zalando.nl of steps en waar ik zelf altijd gala/cocktailjurkjes haal is suitsyouwell, weet alleen niet of ze daar ook zwangerschapskurken hebben.... @ beertje: misschien een ijszak erop? Dringt misschien door t verband heen.....vervelend zeg meis!
Tjonge jonge..had ik al een heel stuk getypt, ineens al mijn tekst weg!! Watskebeurt?! Om chaggo van te worden...grrrr. Maar goed, nog maar een keertje dan... Beertje, gezellig dat we nu ook vriendjes zijn! Mijn vriendenlijstje wordt steeds uitgebreider Verder...wat ontzettend irritant van die jeuk zeg. Ik zou zo ook niet weten wat je er tegen kunt doen. Misschien idd de afdeling eens bellen waar ze het verband aan hebben gebracht om, om tips en trucs te vragen? Zij zullen er vast wel raad mee weten. Hoe is het verder met je? Trek je het nog een beetje? Houd vol meid! Flier, wat leuk dat je broer gaat trouwen! De mijne is afgelopen donderdag getrouwd en ik liep een beetje tegen hetzelfde aan, qua kleding. Uiteindelijk heb ik een super leuk tuniekje weten te scoren die voor mij eigenlijk ook best voldeed. Gewoon een maatje groter gekocht en zat als gegoten. De vrouw van mijn vader heeft foto's gemaakt die dag, zodra ik ze binnen heb zal ik eens een foto plaatsen. Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je je zinnen op een jurk hebt gezet, een tuniekje of iets anders niet voldoet. Engeltje, goed om je hier weer te zien! Hoe is het nu met je? Nog steeds zo moe? Nou..ik kan je vertellen dat de moeheid ook weer kei hard toeslaat. Ik merk ineens echt dat de laatste loodjes aan zijn gebroken zeg. De kleine meid is al wat ingedaald en dat maakt het er allemaal niet heel veel comfortabeler op voor me hoor. Na de geringste inspanning heb ik het weer gehad en zijn de rapen gaar. Maar goed...we gaan gewoon door! Straks even naar Vila Arena, daar heb ik van die heerlijke Gulling (rolkussens) gezien. En daar MOET ik er nu echt een van hebben, dat kleine rolkussentje van Blond Amsterdam voldoet al lang niet meer en slapen wordt steeds meer een crime. Ik moet me echt minimaal 1 keer in de 40 minuten omdraaien. En het omdraaien is ook al een hele prestatie op zich. Wat zou het toch heerlijk zijn als ik een lekker lang kussen heb die het rollen op mijn buik tegen gaat. Het begint hoe langer hoe meer te voelen alsof ik een betonblok mee draag in mijn buik, het begint zwaaaaar te worden. Soms val ik op mijn rug in slaap, als ik dan wakker word, dan voelt echt heel mijn buik beurs aan. Hetzelfde geldt als ik net iets te ver door ben gerold op mijn buik, voelt dan ook echt beurs aan. Niet prettig. Dus...op jacht naar zo'n kussen en hopelijk helpt het me wat beter te slapen 's nachts. En dan daarna, als er nog wat puf over is even naar Amstelveen, naar de C&A...kijken of ik daar nog wat leuke dingetjes kan scoren. En dan...naar huis, op de bank en niets meer doen, krachten sparen voor morgen. Want dan wordt het kamertje geleverd!!
@ liz: ja nog steeds erg moe idd, maar verder ga ik steeds meer genieten van t zwanger zijn. Ben nu dus ook weer aan t werk en alle ouders vragen er natuurlijk naar en ik merk dan zelf ook dat ik helemaal begin te stralen als ik erover vertel Heb duidelijk gewoon veel te lang thuisgezeten Ik heb een voedingskussen van mn collega gehad, die slaapt heerlijk! Ik gebruik um nu nog vooral om mn borsten op te laten rusten want jeetje wat zijn die gevoelig en zwaar zeg! Lijkt me idd niet echt prettig meer nee nu je kleine meid ligt ingedaald... Nou nog een paar weekjes meis, dan heb je in ieder geval lekker verlof en kun je ffies heerlijk rusten voordat de rust voorbij is Kreeg net een naar telefoontje.....Opa van mn man is vannacht opgenomen in t ziekenhuis, steken op zn borst en liet urine lopen Hoop dat t niet heel ernstig is, maar ze weten nog niet zeker wat hij heeft....
Ach Engeltje, wat naar en wat schrikken van de opa van je man. Hopelijk is het niet al te ernstig en weten ze gauw wat hij onder de leden heeft. Ik duim voor jullie! Fijn dat je nu lekker kunt genieten van het zwanger zijn...heerlijk! Leuk ook dat mensen er naar vragen he? Dat gebeurt bij mij nu ook constant. Mensen willen ook ineens hele verhalen vertellen op de een of andere manier, en daar heb ik nou net niet altijd de energie en de interesse in. Dat is iets wat zwangere vrouwen uitlokken ofzo, geloof ik? Schoonzusje dacht gisteren ook leuk het kindje van dr nichtje er bij te betrekken en tegen dr te zeggen dat ze mijn buik maar eens even moest gaan aaien. Grr...doe ff normaal!! Ik had de hele dag al last van een harde en gespannen buik en dan zou zo'n klein jong er ook nog wel ff aan zitten? Werd er een beetje pissig van merkte ik. Ik zeg toch ook niet tegen een willekeurig iemand dat die maar even aan de buik van schoonzus moet gaan zitten. Beetje raar dat iedereen nu maar zomaar denkt lekker aan je buik te kunnen gaan fruniken. Normaal gesproken vind ik het echt geen probleem hoor, maar als je buik al zo gespannen aanvoelt, dan moeten ze bij me uit de buurt blijven. Zo...nou, daar gaat mijn grootspraak dat ik geen last zou hebben van mijn hormonen. Het begint nu pas los te barsten. Ik ben gewoon gauwer moe en ben sneller prikkelbaar merk ik, kan minder hebben dan voorheen. Gisteren waren we even in het centrum van Almere. En ja hoor, ik was de auto nog niet uit of ik moest al piesen. Dus wilde eigenlijk wel even naar de Hema om een broodje te eten en gelijk even te gaan plassen. Volle blaas en een hoofdje dat lekker al voor een gedeelte in is gedaald is geen pretje en bemoeilijkt het lopen aardig. Waren we eenmaal bij de Hema, had ik echt totaal geen puf meer om die hele winkel nog door te lopen en dan vervolgens ook nog naar boven te gaan. Dus ik zei ook tegen vriendlief; 'Pff..heb helemaal geen zin meer om helemaal naar boven te gaan, we eten ons broodje wel beneden bij de take away'. Daar waren ook wel wat zitplaatsen. Ben daar dus alvast lekker een zitplaatsje gaan zoeken en rustig mn broodje opgegeten. Vriend was klaar en frommelde zijn papiertje in de prullenbak, schoof zijn stoel aan en keek verwachtingsvol mijn kant uit. Maar ik bleef mooi zitten en zei hem dat ik eigenlijk nog wel even goed zat hier en nog even niet op ging staan. Hij moest nog een USB stick hebben, die natuurlijk op de tweede etage te vinden was...alleen al de gedachte er aan maakte me boos! Hij zag het al aan me en zei lief dat ik dan hier maar even op hem moest wachten. En zo kwamen we elkaar tegemoet. Gelukkig gedroeg ik me nog niet helemaal als een heks en bleef ik wel vriendelijk, maar ik merkte wel dat het emmertje sneller vol was hoor! Erg wispelturig, ik moet echt nog een beetje mijn weg vinden in deze zogenaamde beperkingen en dan ontdek ik wel eens dat niet alles me meer lukt, dat ik niet met alles meer mee kan komen. Wordt vervolgd....
@ liz: haha vroeg of laat krijg je dus toch met die stemmingswisselingen te maken Kan me voorstellen dat t niet prettig is als iedereen maar aan je buik wilt zitten, zeker niet als ie gevoelig is! 1 van de peuters op mn werk heeft me ook al grondig onderzocht, hij vond t maar gek dat ie de baby niet kon horen of zien, hij tilde zomaar ineens mn trui omhoog haha, heerlijk die logicavan kinderen. Goed van je ventje dat ie de bui al voelde hangen er er zo op inspeelde, ik heb hier ook zo'n vent thuis
@Engeltje.. Wat erg van de opa van je mannetje!! Weet je al wat meer..?! @Tips tegen jeuk... een ijszak maakt de boel toch nat.. ? en als dat gaat drogen las ik op internet gaat het alleen maar meer jeuken... toch?! @Flier.. ik vind sowieso dat de meeste zwangerschapskleding niet mooie kleuren heeft of er vrolijk uitziet..! Laatst was ik in Miss Etam.. hele winkel vol mooie lentekleurtjes.. en het positiekleding hoekje.. donker.. zwart.. bruin.. ! Misschien heb je meer succes op internet..!? Ik wil ook graag iets mooi/nieuws hebben voor 12 maart.. dan gaan mijn vriend en ik GP doen..! Geen poeha of heisa ofzo er omheen hoor.. ouders erbij en na de tijd even samen koffie drinken ergens..! Maar wil er toch niet in mijn huiskloffie naartoe.. Zal vandaag op internet wat zoeken want shoppen in de stad zit er vast niet in voor de tijd.. @Liz... erg heh! Je hormonen.. ik heb er nu dus in ene last van.. want jemig.. ik HAAAAAAT afhankelijk zijn van anderen..!! HAAAAT het om 10x om iets te moeten vragen.. HAAAAT het als iets me te lang duurt..! Dan deed ik het liever zelf.. dan gebeurd het goed, snel en op mijn manier..! Dus nu ik zelf NIKS kan.. loopt mijn emmertje razendsnel vol hoor! Probeer me echt in te houden.. vriendlief kan er ook niks aan doen.. maar soms.. begin ik spontaan te huilen omdat het gewoon allemaal niet gaat zoals ik zou willen! Maar das meer huilen uit onmacht.. ben niet echt boos of zoiets..! @hier.. vannacht redelijk geslapen.. 8x moeten piesen natuurlijk.. en paracetamolletjes gehad tegen de pijn..! En toen heerlijk weer in slaap gesukkeld! Zo blij om.. al merk ik wel gelijk dat als het paracetamolletje is uitgewerkt ik verga van de pijn! En mag er maar 6 op een dag geloof ik.. als ik de bijsluiter lees... terwijl huisarts het van de week over meer had..! Wil eigenlijk gewoon maar niet boven de 6 komen...
@Engeltje: schrikken zeg van je opa!!! bah! weten ze al iets meer? ik had nog op de websites gekeken, maar ze verkochten niet allemaal zwangerschapsjurken... helaas... @Liz: oh, wat lijkt het mij irritant als mensen zomaar ineens aan je buik gaan zitten. ik heb mijn vrienden al gemeld dat ik dat zo belachelijk vind als mensen dat ineens gaan doen (hint.. hint.. hint... ) denk je niet dat je kleine wat eerder komt als ze nu al wat is ingedaald??? en dat je nu sneller moe bent, en misschien daardoor wat lichtgeraakt, dat lijkt me niet meer dan logisch! Ik heb trouwens je advies opgevolgd en ben op zoek gegaan naar een tuniek, welke ik dan ga combineren met een legging.. en ik heb er net 1 besteld Ik heb 'm besteld via Positiekleding en zwangerschapskleding op BellyFashion.nl - zwangerschapsmode, positiemode, zwangerschapskledij - BellyFashion.nl (vanaf 15 euri bezorgen ze GRATIS!) @Beertje, misschien is dit ook wel een website voor jou om op te kijken...???
Engeltje, tja...dat blijkt. Maar vooralsnog weet ik het nog aardig binnen de perken te houden en het niet op anderen af te reageren. Dat zou ik zo erg vinden...voel ik me helemaal een heks. En wat grappig, dat ventje op je werk! Ik zie het al helemaal voor me, dat is dan wel weer heel erg schattig! Heb je al meer nieuws over de toestand van de opa van je vriend? Nou Beertje, dan kunnen wij elkaar de hand schudden voor wat betreft dat afhankelijke gedoe en daar liever niet teveel aan toe willen geven. En ook hier geldt, ik ben idd niet boos...het vergt gewoon meer van me dan anders en ik lijk daar maar moeilijk aan te kunnen wennen. Want in mijn hoofd wil ik zo veel en dan kom ik in werkelijkheid maar aan weinig toe. Zoiets... Vervelend van je pijn joh. Ik hoop dat er gauw verbetering in komt hoor! Trouwens, van harte met je as GP, leuk! Weet je wat ook leuk is om te doen na je GP? Een High-tea met een select clubje. Dat lijkt mij althans super leuk om te doen als mijn vriend en ik ooit nog een GP gaan doen. Mijn broer heeft met zijn GP afgelopen donderdag een etentje gehouden bij Humphreys met een select groepje. Dat was zo leuk, intiem en gezellig...ik heb er echt van genoten. Maar ja, dat is natuurlijk wel heel erg persoonlijk. Hoe dan ook, bijzonder en gezellig wordt het toch wel denk ik. Flier, ja..je zit er niet altijd op te wachten dat mensen maar gewoon aan je buik zitten. Ben je niet altijd voor in de stemming. Ik heb zelf idd wel het gevoel dat ik iets voorloop in mijn zwangerschap, een weekje ofzo. Ik houd het zwangerschapsboek goed bij van week tot week en herken dingen al als ik aan een nieuwe week begin. Dus het zou mij niet verbazen als ze zich misschien wel een weekje ofzo eerder aandient. Ik had het er gisteren nog met mijn schoonzusje over! Wat goed dat je bent geslaagd voor je outfit! Daar kun je helemaal een opkikker van krijgen he?! En het is ook echt een super leuk ding die je besteld hebt hoor!! Daar ga je de show helemaal in stelen op die bruiloft, goed bezig! Hier zijn we vandaag heel erg productief bezig geweest. Het was wel weer intensief, maar ik heb lekker een traag en sloom tempo aangehouden en dan ging het op zich wel. Lekker naar de Woonfabriek in Vila Arena geweest. Daar hebben we leuke dingetjes gekocht: die muursticker met die über lieve tekst, van die houten letters (LIZA) voor op het plankje aan de muur en een schattig fotolijstje in de vorm van een kroontje en de opdruk 'Princess' er onder (nou heb ik eigenlijk best een hekel aan dat opdruktekstje..maar het lijstje is echt te leuk..dus neem t maar voor lief). In dat lijstje hebben we de 12 weken echo gedaan..ons meisje dr eerste (eigenlijk 2e hihi) foto! Daarnaast bij Prenatal een heerlijk voedingskussen gekocht en een super schttig russchisch poppetje. Dus ik hoop dat ik vannacht heerlijk zal slapen...eindelijk. Verder nog ff de C&A ingedoken. En jeetje...ook in deze winkel viel het assortiment op de positieafdeling echt enorm tegen!! In de webshop hebben ze zulke leuke dingen, maar in de echte filialen is hier niets maar dan ook niets van terug te vinden. Dus..maar even op de gewone afdeling rond gehobbeld en wederom een super leuk shirtje op de kop weten te tikken. Bij de Hema nog even een extra T-shirt BH erbij gekocht in maat E85 (Say what?!). Dus ik kan er weer even tegen aan. Helemaal in mn nopjes. Kan niet wachten om morgen lekker te gaan rommelen in het kamertje die dan wordt bezorgd.
Tnx Liz. Jij bent ook lekker bezig geweest vandaag!!! En morgen komt het kamertje bij jou... nou.. dan ben jij er volgens mij klaar voor.. dan hoeft alleen nog maar de kleine meid te komen Ennuh.. heerlijk als je slaagt met shoppen he!
Flier, helemaal klaar zijn we nog niet voor. Maar het begint nu wel ergens op te lijken. Geeft een gevoel van kalmte. Het komt nu nog aan op wat kleine dingetjes; luieremmer, wasmandje en dat soort dingen. Maar ook mijn tas voor het ziekenhuis moet nog klaar worden gezet en het kraampakket moet nog bezorgd worden. Vraag me af wanneer die nou eindelijk eens binnen komt?! Ik lees her en der al vrouwen die hun kraampakket in de 26e week al hebben gekregen. Dus zal de verzekering er eens op naslaan, misschien moet ik het zelf wel aanvragen. Maar dacht dat dit automatisch ging bij het aanvragen van kraamzorg. En idd...er is bijna niets fijners dan goed slagen met shoppen. Dan kun je je weer echt even een prinsesje voelen...heerlijk!