Lieverds, heb verder niet bijgelezen wil jullie even laten weten dat ik vanmorgen negatief getest heb. Zit alweer op cyclusdag 39!! Ga morgen een afspraak maken met de huisarts, ben er helemaal klaar mee...
Danty.. ik begin me net iets af te vragen. Jouw foto van je buik (die naast je naam), wanneer heb je die genomen? Ik bedoel.. hoeveel weken was je toen??? Ik zie dat je nu bijna 21 weken bent, maar op de foto heb je al een prachtige buik. Bij mij is er nog niets te zien namelijk.... Dat is natuurlijk helemaal geen ramp, maar ik heb me dit weekend suf geshopt voor zwangerschapskleding.. en ben zo benieuwd wanneer ik die kan gaan dragen...
Meis.. wat zul je er de balen van hebben! Groot gelijk dat je de ha gaat bellen. Hopelijk kan hij/zij je helpen!!! Niet opgeven he! dikke knuf
@ Uk: He wat @%^%$#^voor je zeg meis! Groot gelijk dat je de ha gaat bellen! Dikke knuf voor jou! @ Flier: Leuk jurkje meis! @ Liz: Zo lekker bezig geweest dus vandaag! Vanaf wanneer moet je je koffertje eigenlijk klaarzetten dan? Weet dat mijn vriendin dat echt al ruim van tevoren had gedaan en ze zat ook altijd op een vuilniszak in de auto voor het geval dat hahaha Hier nog steeds geen nieuws gehoord helaas.....weekendartsen he... Grote kans dus dat er morgen pas meer duidelijkheid is. Vandaag zijn mijn opa en oma gezellig op visite geweest. Had ze opgehaald en de maxicosi van mn vriendin stond nog bij mij in de auto, dus mn opa zegt, moet je niet wat vertellen? Hihi geloof dat ik me er wel aardig uit heb gekletst, al zaten ze me wel een paar keer aandachtig aan te kijken en nog een keer sneaky vragen te stellen. Later zei mn oma ineens, volgens mij ben je wel aardig afgevallen he? Denk dat ze me dus uiteindelijk toch niet doorhadden Morgenochtend 1e echo, spannend!!
Flier met 17 weken..dankjewel voor je.compliment..moet weer nieuwe foto's nemen..enbik droeg al zwsch kleding met 6 wk... uk dikke.knuff engeltje hoop dat het niet ernstig is dikke.knuff oja en.liz wat een PRACHTIGE foto's
Danty, bij onze verzekering werkt dat ook zo ongeveer. Bij het aanvragen van de kraamzorg kon je direct het kraampakket aanvragen. Dus dat hebben we reeds gedaan. Ik heb eerder vanavond even gekeken wanneer ik het zou ontvangen, voor de 34e week. Dus het kan nog eventjes duren. Hoe is het verder met je? Ukkie, wat een domper meis! Goed van je dat je contact op gaat nemen met je huisarts. Zou fijn zijn als hij wat kan betekenen voor jullie. Sterkte! Flier, ik zag je vraag net aan Danty voor wat betreft haar termijn. Toevallig heb ik een paar dagen geleden een 'zwangerschaps collage' aan mijn foto album toegevoegd. Kun je bij mij goed zien wanneer ik echt begon te groeien. Misschien wel leuk voor je om even te kijken? Engeltje, ja idd lekker bezig geweest en lig nu ook al heerlijk de hele avond op de bank. Moe van alles inspanningen, maar wel met een voldaan gevoel en een grote glimlach. Ik weet eigenlijk niet vanaf wanneer je je koffertje klaar moet hebben staan. Maar dat wil ik in de loop van de komende 3 a 4 weken ook wel voor elkaar hebben..want dan wordt het toch wel heel erg spannend allemaal! Wat wordt jullie geduld met betrekking tot de opa van je vriend op de proef gesteld zeg. Hopelijk morgen dan wel meer nieuws, wachten in deze context lijkt me buitengewoon vervelend en lang duren. Hihi..grappig van je opa en oma, je hebt ze mooi om de tuin kunnen leiden zo te horen. Zeker spannend morgen joh! We gaan voor een mooie echo en een spartelend klein guppie...zo bijzonder! Geniet er van, ondanks dat het ook best heel spannend is.
Ben ook erg benieuwd wat de HA gaat zeggen, hopelijk sturen ze me door naar de gyn... Vind het allemaal heel spannend maar weet het af en toe noet meer! Aan mijn temp te zien krijg ik gewoon geen eisprong! Had op internet gelezen dat als je cyclus rond de 35 dagen of meer zit dat je een verminderde kans op een eisprong hebt. Mijn ouders weten niet dat wij gestopt zijn met de pil, ik werk deeltijd bij mijn ouders in het bedrijf dus als ik regelmatig naar de gyn moet denk ik dat het verstansiger is om mijn ouders in te lichten.. Maar wil ze zooo graag verassen met een positieve test ipv te vertellen dat 'het niet lukt' pfff
@Liz: Heb even gekeken... leuk trouwens zo'n overzicht... Ik heb zelf nog geen foto's gemaakt..., maar meer ook omdat er nog niets te zien is... Klopt het dat bij jou rond 14 weken een beetje een buik zich begon te ontwikkelen??? Dan heb ik nog 2 dagen @Engeltje: Kreeg je geen rood hoofd toen opa en oma je ermee confronteerden....?? Met die maxi-cosi??? Dat zou mij gebeuren namelijk! @Ukkie: Ik had zo gehoopt dat het bij jou net zo zou gaan als bij mij... hups.. ineens stiekem toch zwanger. Maar wat je nu zegt over eisprong en lange cyclus, dat begreep ik ook al van de vk... ik mag echt in mijn handjes knijpen... ik hoop zo dat je binnenkort alsnog een positieve test in handen hebt.. zonder hulp van gyn.. dan kan je je ouders alsnog verrassen!
@ Ukkie: Ik begrijp je helemaal! Ik heb ook nog niet tegen mn ouders gezegd dat we bezig zijn en dat ik nu naar de gyn moet. Maar in jouw situatie kan het miss niet anders. Of je wacht gwn even met het vertellen, nadat je bij de gyn ben geweest en je meer weet wat voor traject je gaat volgen. Ik ben wel van plan om het tegen mn ouders te zeggen als ik meer weet na de afspraak bij de gyn!!
Om mijn outfit te completeren heb ik mijn oog laten vallen op ballerina's van Schuurman Schoenen Ballerina - Dames pumps - Dames - Schuurman Schoenen | Dat past me wel Ik weet nog niet welke kleur... de rode, roze, indigo, of groene.. dus vrijdag maar eens met mijn outfit gaan kijken!!!
dag meiden... even een snel berichtje vanuit hiero. Heb besloten om voorlopig even niet zoveel bezig te zijn met zwangerschap en alles daar omheen. Ik probeer alles te lezen maar helaas lukt het me niet om elke dag te komen lezen. Moet eerlijk bekennen dat ik het een beetje op aan het geven ben als het gaat om zwangerraken. Ook heeft het een wat negatieve draai aan mijn relatie gegeven (is nu gelukkig weer bij aan het trekken). Als ik met ovutesten bezig ben wil mijn mannetje eigenlijk niet klussen hij vindt dat ie dan onder "druk" moet klussen en krijgt dan het idee dat het meer een moet is dan een leuk... dus de ovu testen zijn de deur weer uit en weet dan ook zeker dat het deze keer niet eens raak kan zijn. ik zal me voorlopig een beetje op de achtergrond houden maar hoop snel alle hoop weer terug te hebben en weer lekker mee te kunnen kletsen met jullie. Ik wens iedereen een hele fijne zondag verder. Voor de mensen die ziek zijn beterschap, voor de lekker zwangere ik denk aan jullie en dat alles maar zo soepel mogelijk mag verlopen. Voor de meiden die zwanger willen raken heel veel succes
Uk, het is ook spannend allemaal. Je weet niet wat je te wachten staat en dat neemt spanning en onzekerheid met zich mee. Maar met deze zet neem je wel voor zover het kan je eigen heft in eigen handen en probeer je iets aan je onzekerheid te doen. Probeer daar lekker aan vast te houden. Zoek steun bij je vent en sleep elkaar er doorheen, je hoeft dit niet alleen te doen. Neemt niet weg dat je het beeld wat je had bij het samen proberen een kindje te krijgen nu totaal verandert en anders gaat dan je had gewild en gehoopt. Het is een stukje afscheid en loslaten en dat is gewoon verdrietig. Neem daar je tijd voor, het is helemaal niet gek daar verdrietig om te zijn. Dikke knuffel voor jou! Flier, dan is dit het moment om te beginnen met foto's maken voor jou. Bij mij begon mn buikje idd vanaf een week of 14 op te bollen. Daarvoor begon het rond mijn navel wat uit te puilen, dat was een 'darmen buikje', maar ja...nauwelijks zichtbaar, maar wel voor mij. Ik heb de afgelopen 2 weken geen foto's meer gemaakt, de groei is een beetje gestagneerd heb ik de indruk. Is ook te zien op de laatste foto's. Maar ik heb de afgelopen 2 dagen continu het gevoel dat ik ongesteld moet worden, dus dat lijkt weer een groeispurt te voorspellen. Zo te voelen groeit mijn baarmoeder dus wel lekker door. Oooh, en die schoentjes...toooo cute! Succes met een keuze voor de kleur, dat wordt nog een lastige. Jufaman, wanneer heb jij ook alweer je afspraak bij de gyn? En hoe is dit nu voor jou? Dobber, wat rot om te lezen dat het proberen zwanger te worden zo'n 'druk' op jullie relatie lijkt te leggen. Begrijpelijk dat je er even wat afstand van neemt om zo weer even wat druk van de ketel te krijgen. Hopelijk doet de afstand en de rust stiekem toch nog wonderen bij jullie! Hier: het is hier een drukte en herrie van jewelste. Een krap half uurtje geleden is de babykamer binnen gekomen met 2 van die kerels die het in elkaar gaan zetten. Pff..kan niet wachten tot ze weg zijn zodat ik lekker kan rommelen! Ik vind het...spannend!
@Uk.. dikke knuffel voor jou meid..! En? al bij de HA geweest..? @Juf.. ook dikke knuf voor jou!! @Liz... spannend!!!! Lekker om rommelen dan maar vandaag!! Ik wil ook zoooo graag onze spulletjes halen.. laminaat ligt erin.. maar kan niet ff naar de ikea me zo'n been!! :x @Dobber.. vervelend/klote dat je vriend/man het zo voelt bij ovu testen..! Echt ik duim ook voor jullie dat het snel raak mag zijn!! @Engel... ennnn... hoe was je echo!?! @hier... ik heb zowaar vannacht bijna doorgeslapen!! Alleen om 3uur eraf geweest te plassen.. en toen werd ik om 7.15 weer wakker!! OW wat heeeeeeerlijk!! Moet ook zeggen dat sinds vannacht mijn lies minder pijn doet..! (afkloppen....) Hopelijk gaat het nu helemaal weg!! inclusief jeuk.... graag...... :x Morgen komt de kraamhulp voor intake gesprek... vind wel spannend.. wat moet/kan ik verwachten?! @Liz... heb jij al je intake gehad?! En morgen naar de gyn..! Ook zo spannend..! pfff... ben zo benieuwd maar ook bezorgd wat die trombose allemaal voor rare/aparte dingen meebrengt rond de bevalling.. Gister was ik ook zooo bang... had onze kleine al een tijdje niet gevoeld.. terwijl hij zo druk is laatste dagen..! Dacht ineens.. maar wat... als zo'n propje uit mijn been nou richting navelstreng gaat ofzo?! Kan dat?!! Thank god.. liet ie zich even later voelen..! Ook zo dom verhaal nog.. gister naar schoonouders geweest om de dvd te laten zien van de pretecho.. hadden het stukje waar ze het geslacht vertellen eruit geknipt..! Dus schoonpa vraagt.. hebben jullie m even bewerkt.. ik met stalen gezicht.. Nee hoor... hebben hem alleen even gekopieërd zodat jullie deze kunnen houden..! Drukt vriendlief de dvd erin.. zegt ie ineens.. jah heb er wel even wat uitgeknipt wat jullie niks aanging...!! Noujah zeg.... dus ik maak iedereen wijs dat we van niks weten.. en hij verteld doodleuk dat we het wel weten!! Nou toen zei schoonpa tijdens echo/en foto's kijken.. jah dat moet een mannetje zijn.. zie het aan het gezichtje en weet ik veel waaraan..! Nou... toen werd vriendlief knalrood en helemaal ongemakkelijk..! Dus durf te wedden dat schoonouders nu allang weten wat het word..! Domme vriend ook.. hij had gewoon vol moeten houden dat we van niks weten.. aan de DVD kon je niet eens zien dat er wat uitgeknipt was! :x
Uk: *knuffel* voor jou meid! Ik begrijp het helemaal, maar laat je niet gek maken. Blijf met beide benen op de grond. Bij mij is het precies hetzelfde. De ene dag kan ik het ook beter hebben dan de andere dag. @ Beertje: ik moet stiekem wel lachen om jouw verhaal over de DVD... Heb vorige week bloed laten prikken om hormonen te checken en SOA's uit te sluiten en heb net gebeld voor de uitlsag. Hormonen zijn prima in orde en er is niks gevonden m.b.t. SOA's. Vriendlief moet deze week bellen voor de uitslag van zijn zaad, dus spannend!! Afspraak bij de gyn. kunnen verzetten. Volgende week maandag 12 maart kunnen we al terecht! Heb het al ge-smst naar mijn vriend. Hopelijk kan hij even vrij krijgen van zijn nieuwe werk... Ik duim ervoor dat het kan en dat ze er discreet mee omgaan.
Beertje, nee, ik heb nog geen intake gehad van de kraamzorg. Ik wacht het allemaal maar rustig af. Ik ben overal voor aangemeld en heb alles doorgegeven, dus zal wel loslopen. Succes morgen bij de Gyn en eh..moest stiekem toch ook wel een beetje lachen hoor, om het verhaal van je schoonouders en de dvd! Juf, wat fijn dat je bloeduitslagen goed waren! Lijkt me toch wel een opluchting. Nu nog ff afwachten op de uitslag van je vriend..dus toch nog even in de zenuwen. Toi, toi, toi! Fijn ook dat je afspraak is verzet, geeft dat ook weer lucht. Engeltje, heb je de echo al gehad?! Hoe is het gegaan? Ik heb nu even een break van het inruimen en inrichten van de babykamer. Ben helemaal in mijn nopjes!! Maar pff...ben nu eigenlijk al weer helemaal op. Moet straks ook nog werken... zo geen zin in, bah! Ik heb wat foto's gemaakt, kunnen jullie stiekem even meegluren. Ik ben nu bezig met alle kleertjes, dekentjes, lakentjes, hydrofiele luiers, dekbedovertrekjes, moltons...en weet ik veel wat nog meer! Nog een heel karwei, maar het laat wel goed zien wat we al hebben en wat we nog nodig hebben. De muursticker die nu nog op het plankje staat, die willen we op een canvas plakken. Het idee van het pronkrek gaan we waarschijnlijk schrappen, daar wordt het iets te krap voor. We zijn nog even aan het overdenken hoe we het ledikantje neer gaan zetten, afhankelijk daarvan is er wel/ geen ruimte voor dat pronkrek. Maar dan nog is het even de vraag of dat ding er komt...kamertje wordt dan wel heel erg vol.
@jufaman: spannend! Ben benieuwd wat er uit gaat komen bij jullie! @dobber en ukkie: succes en ik begrijp best dat een beetje afstand nemen wel lekker is. Het moet je leven niet teveel gaan beheersen (ook al is dat niet makkelijk) we zien jullie graag snel weer terug! @Liz: leuk!!! Straks wel een foto plaatsen hè! @ iedereen: bedankt voor alle reacties op de jurk! Ik vind m zelf ook nog steeds helemaal geweldig! De voorbereidingen worden ook steeds concreter, heerlijk om mee bezig te zijn! @hier: heb sinds een tijdje al wel dat als ik 's cochtends naar de wc ga, meestal niet bij de eerste plas na wakker worden maar bij de tweede, zo rond een uur of 11, dat m'n nieren pijn doen tijdens het plassen. Vorige week en vanmorgen weer deed het echt super veel Pijn! Leek alsof m'n nier aan een kant helemaal verkrampt ofzo! Kon vanmorgen ook bijna niet meer opstaan van de pot en lopen deed me echt zeer. Pas na 15 min trok het echt weer weg. Voorheen dacht ik steeds dat doordat m'n blaas vol is, m'n bm naar boven wordt geduwd en die op haar beurt dan weer tegen m'n nieren duwt. Als ik dan plas loopt het leeg en zakt alles weer en daardoor doet het zeer. Vond ik best goed beredeneert van mezelf. Maar nu dus al een paar keer echt goed veel pijn dus toch maar ff de huisarts gebeld en ik kan meteen vanmiddag al terecht. Ben erg benieuwd, had namelijk voor m'n zs al chronische blaasontsteking, maar dat kan allemaal anders voelen als je zwanger bent. Hoop dus dat ik geen nierbekkenontsteking is ofzo, zit ik niet echt op te wachten nu. De pijn leek daar wel erg op, maar alleen tijdens zon aanval, verder niet. Vreemd! Iemand bekend mee?
@Liz.. Bedankt voor je lieve woorden, je babykamer ziet er prachtig uit !!! @Beertje & de rest. Heb mijn HA nog niet gebeld, ben nogal aan het twijfelen. Misschien toch nog 2 rondes afwachten. Wij hebben ons huis in de verkoop staan en willen meedoen aan projectbouw. Deze huizen zijn pas Maart 2013 gereed... Stel dat alles doorgaat zitten wij misschien in een huurhuis als ik ben uitgerekend..? Beetje dubbel dus...
Heej meiden, Ik heb alles wel gelezen maar niet alles is blijven hangen, sorry als ik dus iets vergeet!! @ Ukkie, ik kan me voorstellen dat je er van baalt wat betreft het vertellen van je ouders... maar aan de andere kant denk ik ook wel dat het lekker is om bij iemand anders je verhaal kwijt te kunnen als bij je vriend. Iemand die er dichtbij genoeg staat maar toch wat verder dan je vriend... Sterkte meid!! @ Juf, spannend die uitslag!! En volgende week kun je al terecht... dat is wel lekker snel!! @ Dobber, meid wat vervelend dat je relatie hierdoor onder druk komt te staan!! Ik kan me voorstellen dat je even wat afstand neemt, al zal dat alles behalve makkelijk zijn! Sterkte!! @ Engeltje, weet je inmiddels al wel wat van de opa van je vriend?? @ Beertje, ik kan me voorstellen dat je gisteren geschrokken bent ja, nadat je jullie uk al even niet meer voelde! Heb je nagevraagd of het kwaad kan voor jullie kleine mannetje?? Moest wel enorm lachen om die dvd... @ Liz, wow leuk kamertje!!! Heel mooi!! @ Wolkje, sterkte met je nieren!! Hopelijk valt het mee!! @ Hier, ik heb weer enorm pijn aan mijn stuitje/onderrug/heupen!! Ik kon gisterenavond helemaal niet meer zitten van de pijn. Echt niet tof!! Daarnaast waren we gisteren even naar een babywinkel geweest, ik heb zo'n leuk dekentje gezien maar was 80 euro... beetje jammer want vind dat voor een dekentje toch echt even te veel... Nu gaat mams hem proberen na te breien... hopelijk lukt dat!!
@wolkje ik heb gisteren en zaterdag precies hetzelfde gehad wat jij bescchryft ben benieuw wat de ha zegt want dan moet ik ook ma ff bellen..idd het doet erg zeer.. @liz mooi hoor