Wolkje, ik had dat gisteren toevallig ook. Pijn aan beide flanken, voelde ook niet heel erg prettig. Sowieso voelt een volle blaas momenteel een stuk gevoeliger en ongenamer aan dan pak 'em beet 2 weken geleden. Ik kan echt merken dat de ruimte in mijn buik beperkter wordt. Lopen met een volle blaas is om helemaal beroerd van te worden. Ja hoor, de laatste loodjes...ik begin het nu echt te merken. Ukkie, graag gedaan hoor! Pluus, wat naar dat je zo'n last hebt. Niet leuk! Maar ook erg herkenbaar. Hopelijk zakt het met de nodige rust? Zou gaaf zijn als je moeder dat veeeel te dure dekentje na kan maken. Zo...ik ga nu aanstalten maken om naar mijn werk te gaan. Zucht...heb er echt geen zin meer en moet nog 3 weken. Bah!!
Ukkie en Dobber, helemaal begrijpelijk dat jullie het wat rustiger aan gaan doen! Juf, hopelijk kan de arts je verder helpen! Liz, wat een ge-wel-dig kamertje! Echt super leuk! Ik zie dat jullie de muren wit hebben gehouden? Bewust? Denk dat wij toch een muur een andere tint geven.. Pluus, zou leuk zijn als t je moeder lukt! Zie hier soms ook van die onwijs leuke dingen, maar als je dan de prijs ziet... Dan maar verder zoeken. Wolkje, hopelijk heb je snel duidelijkheid over die pijn. Lijkt me echt naar! Hier; het gaat prima met me! Op de vermoeidheid na dan.. de misselijkheid is zo goed als weg, dus dat is wel erg prettig! Ik merk wel dat ik echt meer mn rust moet pakken, ben soms gewoon echt moe. Verder lekker aan t rondneuzen op internet voor leuke babykamer-dingetjes! Denk dat wij voor grijs/wit gaan of zo.. kan voor een jongen en een meisje! Moet nu trouwens echt gaan rondkijken welke kraamzorg we willen.
Hè dames, Net ff naar de ha geweest en heb een flinke blaasontsteking. Doordat alles verandert in je buik kan het allemaal anders aanvoelen, vandaar dat ik zeg niet dacht dat ik het had. En loop er nu al ff mee dus t gaat al richting nieren. Kuurtje en paar dagen rustig aan doen en dan zijn we er hopelijk weer snel vanaf! Dus dames die t ook hebben: ff een potje pies langsbrengen bij de ha, dan weet je meteen of het iets is! Vooral bij jou Liz, je mag de medicijnen die je krijgt namelijk niet te kort voor je bevalling gebruiken!
@Liz.. MOOOOOOIII!! @Wolkje.. vervelend zeg.. ik heb sinds ik zwanger ben juist geen blaasontsteking meer gehad! Zo geweldig..!! buiten de zwangerschap had ik onderhoudsdosis antibiotica elke dag zelfs nodig..! Hopelijk gaat het bij jou snel weer over ook!! @Pluus.. ja asociaal heh!! Ik had laatst ook een prachtig dekentje gezien..! was 50%korting en kostte alsnog 30 euro..! Heb m wel gekocht.. maar voor 60 had ik hem never nooit meegenomen!! Hopelijk maakt je moeder er iets moois van!! @Uk.. ik zou toch bellen meis.. Je wilt er niet aan denken en hoop ook met heel mijn hart dat het niet zo gaat bij jullie maar wie weet duurt het alsnog een dik jaar voordat je zwanger raakt!.. Nog een dikke knuffel voor jou..! Moeilijke keus maar volg je hart meid!! @hier.. Gaat redelijk.. kijk zo uit naar woensdag.. dan mogen de zwachtels eraf!! En morgen natuurlijk naar de gyn.. vind zo spannend wat hij allemaal gaat zeggen.. ben er beetje zenuwachtig voor eigenlijk.. Vanmorgen ging het lekker.. lies deed veel minder pijn.. maar denk dat ik weer veel te veel gedaan heb.. want doet nu flink pijn weer..! Zo maar paracetamol erin.. de eerste van de dag! Dus al een hele vooruitgang!
@Liz: Prachtig kamertje is het geworden!!! @Ukkie: Jullie staan voor een moeilijke keuze... Dikke knuf! @Beertje: Fijn dat het weer wat beter gaat!!!! En zorg ervoor dat je je rust neemt he!!! @degene(n) met blaasontsteking: Bahbah... beterschap! Hopelijk slaat de kuur snel aan. @Sita: Heb jij je al een beetje verdiept in de kraamzorg? Ik had 3 opties gekregen van de vk.., maar toen ik de websites bekeek had ik geen idee waar ik op moest letten... @hier: Ik kijk net een stukje van de familie Pfaff.. en zie Debby en Nicolas een kinderkamertje kopen van slechts 4350,--!!! Katchinggggg!!!! Vandaag kreeg ik te horen van een collegaatje dat ik van haar de maxi-cosi, wipstoeltje, badje, kruik etc. kan krijgen. Dus nu even bedenken wat ik haar cadeau kan doen als bedankje! Morgen ga ik voor scholing twee dagen naar Rotterdam. Ik heb er zin, maar het zullen twee lange dagen worden. Gelukkig ga ik met een collega, dus het wordt vast heel gezellie!!!
Dank je wel allemaal, jullie zijn lieverds! @Pluus.. Onze beste vrienden (met een kleine van 6 maanden) weten vanaf het begin dat wij gestopt zijn, die meid is ook via mmm zwanger geraakt dus aan haar heb ik veel steun & kan ik veel vragen dus dat is wel mega fijn... Vind het alleen soms vervelend want toen zei de mmm in is gegaan heb ik niet zoveel meegeleefd, weet nu pas eigenlijk hoe zei zichzelf heeft gevoeld
Flier, ik ben nu een beetje aan het rondkijken voor kraamzorg. Maar weet ook niet helemaal waar ik goed op moet letten. Wel wil ik sowieso kraamzorg hebben die verstand hebben van borstvoeding (dus in elk geval een lactatiedeskundige in de organisatie), ivm een borstoperatie in t verleden. Maar verder... geen idee!
Sita, thnx! We zijn er ook zo blij mee. Net weer thuis van mijn late dienst en gelijk weer ff wezen kijken. De muren hebben we idd bewust wit gehouden omdat we net een nieuwe woning hebben gekocht. Wanneer het juiste aantal woningen van dat project verkocht zijn, dan gaat de bouw van de woningen van start en dan zal onze woning ook in de verkoop moeten. Daarom de muren wit gehouden en de boel met felle kleurtjes aangekleed. Kamertje is qua decoratie nog niet helemaal hoe het zijn moet, dus er komt als het goed is nog wat meer kleur in. In ieder geval nog in de vorm van een leuke lamp. Daarbij komt nog dat onze woning eigenlijk ook gloedje nieuw is, dus ergens ook gewoon zonde om zo'n goed uitziende muur te gaan verven. Nu is het ook nog redelijk neutraal en niet te druk, en dat vinden wij toch ook wel mooi. Wat heerlijk dat je je zo goed voelt joh. Houd dat maar lekker vast! En lekker aan het genieten van de baby inkopen, goed zo! Goed om te lezen Wolkje, ai..dat is niet zo fijn. Hopelijk slaat de kuur snel aan en verdwijnen je klachten daarmee ook gauw. Ik zal mijn blaas ook goed in de gaten houden, heb niet meer zo'n last van mijn flanken gehad, maar moet wel om de haverklap piesen. Danty, hopelijk geen blaasontsteking voor jou! Beertje, fijn dat het bijna woensdag is. Na morgen nog 1 nachtje slapen! Ook goed te lezen dat je minder pijn hebt, dan is het wel de kunst om het een beetje rustig aan te blijven doen. Maar ja...dat valt niet altijd mee he? Flierefluiter, thnx! We zijn er ook zooow blij mee. Geeft toch wel wat rust dat het zo goed als af is hoor. Kunnen we zolangzamerhand uit gaan kijken naar ons kleine frummeltje. Veel plezier met je twee daagse scholing, maar wel goed op jezelf en je kleintje passen he?! Verder kom ik net thuis van mijn late dienst. En het is me echt heel vies tegen gevallen. Ik wist de laatste 1,5 uur echt niet meer hoe ik moest staan of zitten. Dit gaat 'em gewoon niet meer worden, dat is mij wel duidelijk. Ik loop (lees; waggel) alleen maar in de weg en kan me nog maar weinig functioneel maken. Dat voelt gewoon echt niet lekker. Mijn collega en stagiaire waren echt super lief en hebben me enorm ontzien en gematst, heb geen cliënt aangeraakt deze dienst...ik zou ook niet weten hoe ik dat had moeten bolwerken. De koek is op! Bukken voelt tegenwoordig gewoon alsof ik in mijn buik wordt gestompt en het indalen van de kleine maakt het er ook niet comfortabeler op. Dus ik ga, as we speak, direct mijn leidinggevende een mailtje sturen en aangeven dat ik het op deze wijze gewoon echt niet nog drie weken vol ga houden.
Hoi meiden, Sorry ffies een ego berichtje van mij hier Ik heb gister de echo gehad en......... Hij was super!!! Uitwendig, werd de echo niet zo scherp, al zagen we wel gelijk dat er iets zat met een mooi kloppend hartje, wat een geweldig gevoel is dat zeg! Niet te beschrijven gewoon!! Hierna toch een inwendige echo gehad en toen zagen we onze uk ( ja het is er toch maar 1tje ) heel duidelijk! Je zag zelfs al iets wat leek op armpjes en beentjes, zo mooi! Moest wel lachen vlak voor ik de inwendige echo kreeg. De verloskundige liet de camera zien, waar ze mee naar binnen ging, zegt ze niet schrikken, gaat maar een klein stukje naar binnen en als je goed ontspant doet t geen pijn.... ( Geen idee of ze er enig idee van had hoe deze uk gemaakt is, maar ook dat doet toch geen pijn? hahaha ) Verder werd er wel benadrukt dat ik wel echt overgewicht heb en dat ik dus een risicofactor ben. Sja dat weet ik, maar heb ook onder begeleiding gelopen van de dietiste, ik eet gezond, sport 2 x in de week, wat wil ze nu nog meer? Kan het helaas echt niet helpen en als ik dat wel kon doen, dan zou ik dat zeggen ook! Achja, moet nu zeer waarschijnlijk onder controle van het ziekenhuis ipv de vk, he wat erg nou?! Nee hoor lijkt mij heerlijk om wat extra echo's te hebben, echt geen straf hoor 19 Maart heb ik mn 1e afspraak bij de gyn en hij gaat dan bepalen of ik idd bij hem onder controle moet of niet. Verder hebben we dan ook gelijk de combinatietest, dit vind ik wel ontzettend spannend moet ik zeggen! ( Oudoom van man heeft namelijk wel het syndroom van down ) Naja hoop dat alles gewoon goed is, maar dat is dus nog eventjes afwachten, voor nu zijn we in ieder geval ontzettend blij met onze bewegende uk met een kloppend hartje Foto's van de echo volgen later nog
Liz, aah vandaar! Dan zou ik alles ook mooi neutraal hebben gehouden hoor qua muren. Hier gaan we de eerste jaren toch niet weg, is geen beginnen aan om ons huis nu te verkopen. Dus.. hier wel kleurtjes op de muur. haha! Hopelijk doet je leidinggevende wat met je mail, en kun je toch de laatste 3 weken nog goed volhouden! Volgens mij ben je echt toe aan je verlof! Engeltje, super dat je een goede echo hebt gehad! Ik ken het onbeschrijflijke gevoel, haha! Jouw uk was dan al wat groter dan de onze toen wij het hartje zagen... leuk zeg! Lekker van genieten nu!
@ Wolkje, wat vervelend van je blaasontsteking!! Doe rustig aan meid! @ Sita, ik heb qua kraamzorg gewoon degene gekozen die de zorgverzekering adviseerde! Net zo makkelijk en het zal allemaal wel even goed zijn ging ik vanuit! @ Danty, en hoe was de uitslag van je urine? @ Beertje, wat fijn dat de pijn minder is!! Blijf je wel goed rustig aan doen!! Succes bij de gyn!! Ben benieuwd wat hij zegt! @Flier, ik zag het ook van de phaffs!! Asociaal!!! Succes met je scholing vandaag en morgen!! @ Ukkie, als je je daar een beetje schuldig om voelt kun je dat nu kenbaar maken! Dat je nu pas echt door hebt wat voor rot tijd zij achter de rug hebben! Als je dat gevoel hebt, kun je beter later je medeleven tonen dan helemaal niet toch? @ Liz, vervelend dat het werken zo zwaar is! Goed dat je het aan gaat geven bij de leidinggevende!! Doe maar lekker rustig aan! @ Engeltje, wat fijn dat je echo helemaal goed was!! Gefeliciteerd meid!! En dan die controle bij de gyn tja zie er inderdaad de voordelen van! Vaker echos!! Ik denk dat het weinig uitmaakt waar je je controles hebt toch? En jij wilde sowieso in het ziekenhuis bevallen toch?? Van die combinatietest ik heb een tante (zus van mijn moeder) met syndroom van down! Ik had daarmee geen verhoogde risico! Die oudoom van je man zit dus waarschijnlijk bij jou ook ver genoeg weg!! Wij hebben overigens gekozen de test niet te doen, ik zou toch niets met het antwoord kunnen!! @ Hier, ik ben echt MEGA duf!!! Ik werk normaal de ochtenden maar heb vanmiddag vergadering dus ik ga vanmiddag pas werken. Ben daardoor nu echt super duf omdat ik te lang heb liggen slapen. Heel irritant!!! Verder worden vandaag de enveloppen voor het geboortekaartje geleverd!! Erg leuk!! Ik heb net de wijzinging voor de proefdruk doorgegeven... wellicht dat het kaartje morgen helemaal klaar staat!
@pluus ik ueb ook een blaasknsteking...en mijn urine wordt op kweek gezet in het ziekenhuis voor mijn nieren enzo...achja weer een kuur erbij..lief dat je het vraagt dankjewel
he danty, balen! zitten we dan mooi samen mee opgescheept Ik heb vandaag maar fijn thuis gewerkt, ff een beetje rustig aan gedaan en niet teveel stress. beter ff een dagje wel werken maar een tandje lager dan ziekmelden denk ik dan maar! Vanavond een rustig avondje voor de boeg. mn verloofde (hihihi) is net vertrokken naar een beurs in duitsland en is pas morgenavond laat weer thuis. ff een avondje alleen met de beeb dus Liz: mooi kamertje trouwens! erg leuk! wij willen het ook wat neutraal houden. wel 1 muur een kleurtje maar de rest lekker neurtraal en fris. wil het wel met allerlei accenten leuk aankleden. @ hier, voel me best belabberd eigenlijk, haha. de blaasontsteking hakt er ff in, ben moe, beetje moeite met concentreren en heb af en toe echt vervelende krampjes in mn nieren, niet lekker. wat wel weer leuk is: ik had afgelopen weekend een bh van de hema gehaald, zo'n t hsirt beha van 5 euro (liz, jij had die ook toch?) hoorde in ieder geval dat die fijn waren, dus dacht: hebbuh! normaal heb ik maat 75B, maar dat is een kleine b. zonder push up kussentje er in krijg ik ze dus niet echt gevuld zeg maar. bh's die me eerst wat ruim zaten (tijdens mn eisprong mooi vol en daarna konden ze ook wel wat open staan) zitten nu echt propvol en heb voor mijn doen een mega decollete (joepie!). maar deze bh, zonder vulling of iets, is me gewoon te klein! alles wordt plat gedrukt en het ziet er gewoon niet uit! Ik ga m dus ruilen voor een c. een C! Wauw! Het kleine meisje in mij dat altijd gefrustreerd was over haar mierentietjes is dus helemaal gelukkig. En het mooie is: in mn jurk heb ik straks een geweldig decollete! is er helemaal het model voor. heerlijk! ff van genieten de komende tijd voordat ze na de bevalling straks weer instorten Ik ben trouwens heel slecht: heb mn kraamzorg nog niet geregeld en ook de kinderopvang staat nog niet vast.... toch maar ff fixen vanavond....
@ Danty, vervelend! Hopelijk slaan de medicijnen snel aan!! @ Wolkje, ik heb hier de kinderopvang ook nog niet geregeld hoor! Ik neem gelijk mijn ouderschapsverlof op, dus heb nog wel even de tijd!! Maar wel gaaf van je bh!! Ik heb normaal een hele kleine C... nu heb ik een E aan!!! En die zit ook behoorlijk vol!!! Erg wennen!!!
@Pluus.. Ja heb ik ook zeker gedaan ! Ze steunt mij nu gewelig en helpt me overal bij, super fijn dus! Las dat je geboorte kaartje zo goed als klaar is... Gaaf zeg, nu komt het echt dichtbij! @Liz.. Besef net dat jij de eerste in het groepje bent wat ook werkelijk de kleine in zijn arme krijgt !! Moeten we eigenlijk met zijn alle op kraambezoek
@ ukkie: fijn dat je een vriendin hebt die je begrijpt en die hetzelfde heeft meegemaakt. lijkt me wel prettig om er met iemand dichtbij over te kunnen praten die weet wat je doormaakt. heb je de afspraak bij je dokter al gemaakt? Ik duim heel hard voor je dat jullie binnenkort een posi test in handen hebben! was je nu overigens al weer ongesteld geworden? of nog steeds drama cyclus?
@Danty.. vervelend ook voor jou meid zo'n blaasontsteking!! Knuf! @Pluus.. nog beetje wakker kunnen worden?! Haha.. heb ik ook last van.. ben een ochtend mens.. als ik dan te lang slaap benk de hele dag (vaak) duf/suf! Spannend van je kaartje zeg!! Ik heb gister EINDELIJK het proefdruk gekregen maar is me niet naar de zin.. we wilden ons adres en naam/foonnummers links hebben staan tegen de kant maar nu staat alles pontificaal in het midden... Nee.. ben het er niet mee eens... :x Hadden we nog wel een PDF bestand gestuurd hoe we het PRECIES wilden hebben! Ze zeiden toen nog nou je kan hier wel werken want zo leveren wij het ook! Nou... niet dus!! Is van alles aan gekloot! Word er boos van!! :x Hoop dat joune in 1x goed is! @Wolkje.. Moet je kraamzorg niet regelen eigenlijk zo'n beetje rond je 12e week meis?! Hoorde ik hier hoor.. omdat anders kans is dat de meeste kraamhulpen al 'gereserveerd' zijn ofzo.. Ik ben ook niet gezegend met een mooooie boezem van mezelf! Heb normaal 85B.. echt alles bij mij is groter, breder, dikker dan bij de gemiddelde nederlandse... behalve mijn voorgevel!!:x Zo gemeen!! En nu.... heb ik 85D....! Al vind ik ze nog niet groot eigenlijk.. Ze passen gewoon niet bij mij.... Haha... Ik kreeg destijds ook 3 visitekaartjes van de vk.. heb ze even op internet opgezocht en gekozen voor degene die mij het beste aansprak.. bleek ook nog het hoogste cijfer te krijgen van mijn ziekenfonds dus zit wel goed! @Liz.. en nog wat gehoord van je leidinggevende? @hier.. Gister de intake gehad.. stelde weinig voor... heb recht op 53uur kraamzorg.. .. schrok ervan.. vind best veel! Maar.. alleen maar moooooi! Was een erg leuk mens die kwam kletsen.. duurde maar half uurtje ofzo.. Gister naar de gyn geweest... echo gehad!! Inderdaad.. voordeel van onder controle staan bij de gyn.. haha! Alles was goed met ons manneke!! Ze heeft alles nogmaals opgemeten om te kijken of de trombose/bloedverdunners invloed hadden gehad op de groei maar dat is gelukkig niet zo! Ook heeft ze de placenta bekeken op eventuele afwijkingen door dit hele verhaal maar was ook goed! Heb gevraagd.. dat als zo'n stolsel losgaat..(hopelijk zijn ze inmiddels opgelost ) er kans bestaat dat het naar de navelstreng/placenta/baby gaat.. maar dat kon niet!! omdat het in een ader zit en die gaat eerst weer langs je longen.. en de beeb krijgt via de slagader bloed ofzo... GODDANK!! En moet... inderdaad in het ziekenhuis bevallen.. maarjah dat had ik zelf al bedacht.. En nu.... nog 1,5uur...!! Dan mag die k*tzwachtel (sorry )eraf!! Vannacht 2 uur wakker geweest van de jeuk en liggen janken man!! Word er gek van!! :x Maar.... nog 1,5 uur!!
@beertje: ja idd... Geloof nog niet met 12 weken, maar wel voor 20 weken, das morgen De vrouw van een collega heeft een kraamzorgbureau en voor zover ik weet hebben ze al wel rekening met me gehouden in de planning, maar ik vergeet steeds de formulieren op de bus te doen... Kinderopvang hb ik aangemeld vanmorgen, we waren al wezen kijken bij twee en hebben er nu bij 1 definitief ingeschreven. Even afwachten of de dagen die we willen ook kunnen!