Ha dames! @Liz: mooie buik weer hoor! Zie ik het goed dat je op bijna alle foto's je gewone spijkerbroeken nog aam hebt? Of doe je dat alleen voor de foto? Ik pas de mijne nog wel, maar bij de buik is het echt niet fijn, ook niet met een elastiekje. Ik ben nu echt helemaal van de zwangerschapsbroeken. Had er nog twee van noppies gescoord op de 9 maanden beurs! 2 voor 50 euro, netjes lijkt me . Die zitten heerlijk! @beertje: balen dat je weer in de zwachtels zit. En vet lomp dat ze de tape er zo stom af heeft gehaald dat je nu Met kapotte huid zit! Lijkt me niet fijn! Kan het misschien zijn dat je allergisch bent voor de tape? Dan krijg je dat sneller. Anders heeft ze je gewoon super grof geëpileerd met dat spul! @kleertjes: Ik vind het ook lastig, maar als je goed zoekt kun je echt wel wat unisex vinden. Zon tien pak van de Hema bijvoorbeeld. En ondertussen heb ik ook al een aantal snoetjes enzo gekregen die unisex zijn. Wit broekje er bij en klaar! En idd: ik koop gewoon voor beide sexen een leuk setje, kan het baby'tje in ieder geval als jongen of meid mee naar huis! En natuurlijk hoef je ook niet meteen een garderobe voor 10 jaar te hebben hè... Dus ik denk dat ik van tevoren een lijstje maak van kleertjes die ik wil voor jongen of voor meid en dan stuur ik zodra de beeb er is m'n moeder gewoon op pad weet je ook meteen de maat. @hier: vanmiddag de 20 weken echo! Vind het wel een beetje spannend! Over de beeb maak ik me eigenlijk geen zorgen, voel m zo vaak en veel (wordt er soms bijna bang van, als dit zo doorgaat heb ik straks echt gebroken ribben. Nu is het nog schattig en pijnloos maar het lijkt soms echt een kermis daar binnen) maar ik ga er dis vanuit dat die wel lekker zit daar! Maar bij de 12 weken echo zat m'n placenta heel laag voor de opening. Ze zei toen dat dit bij 95% van de mensen nog wel bijtrekt naarmate je bm groeit, maar zou fijn zijn als ik bij die 95% hoor. Anders wordt het zeker een keizersnee en daar zit ik niet zo op te wachten . Overigens willen we nog steeds niet weten wat t wordt! Dus hoop dat ik niet stiekem iets zie dalijk Verder gaat het met de blaasontsteking nu weer wat beter. Was de afgelopen dagen echt beroerd. Gister ook ff een dag in bed gebleven. Vandaag wel weer aan het werk, maar vanuit huis. Ik word alleen een beetje gek merk ik. Hoe meer ik doe, hoe meer werk er bij komt! En er blijven maar mailende open staan en mn to do list wordt alleen maar langer als dat er iets af gaat.... Pfff! Word er af en toe echt moedeloos van. Bijna weekend gelukkig!
Flierefluiter, welcome back! Begrijpelijk dat die scholing je uit heeft geput, maar gelukkig heb je het wel leuk gehad! Die schoentjes zijn echt helemaal leuk, goede keuze. Sita, thnx! Ze hebben niets geks in mijn urine gevonden, dus niets aan de hand. Blijkbaar zijn het de ongemakken van de indalende baby en het zwaarder worden van de zwangerschap. Maar het voelt gewoon echt vervelend. Daarnaast heb ik ook wat last van groeipijnen in mijn baarmoeder, dus het voelt allemaal wat onprettig aan momenteel in mijn buik. Ik vind het knap van je dat je niet wilt weten wat het wordt! Dat zou ik nooit kunnen, veel te nieuwsgierig en ongeduldig voor. Ik vond het al heel wat dat ik de 20 weken echo netjes af heb gewacht. Maar ergens in mijn achterhoofd houd ik er nog steeds rekening mee dat het misschien wel een jochie is...je weet het maar nooit! Veel plezier bij Prenatal, leuk! Bij Prenatal hebben ze wel uni-kleertjes, ik was er vorige week nog. Ook bij de V&D is wel het een en ander te vinden. Wolkje, thnx! Die broek draag ik gewoon voor de foto. Hoewel het een redelijk laag model is die ik daar aan heb, gaat het ding allang niet meer dicht. Ik draag al heel lang geen gewone broeken meer, alleen al de gedachte! Die broek die ik laatst bij de hema heb gekocht, dat is nu echt mijn favoriet. Die zit me erg goed. En ik heb er ook nog ergens een bij een outlet gekocht, ook daar ben ik erg tevreden over. Wat spannend; vanmiddag de 20 weken echo!! Als je niet wilt weten wat het wordt, hoef je ook niet bang te zijn dat je het stiekem ziet hoor. Zeker als je aangeeft dat jullie het geslacht niet willen weten. Deze echo is zo anders dan de 12 weken echo namelijk. Bij de 12 weken echo zie je de baby echt van de zijkant, dat is bij de 20 weken echo niet zo. Dan krijg je de baby in laagjes van de boven en/ of onderkant te zien en moet je heeeeeeel goed kijken, wil je iets herkenbaars zien! Ik was echt een beetje teleurgesteld, want op Facebook zie ik regelmatig mooie 20 weken echo's van de zijkant voorbij komen, waar je de baby dus goed op herkent. Zo'n foto hadden wij dus helemaal niet. Ik ben benieuwd hoe de placenta nu ligt, dat is wel even spannend. Fijn dat je je kindje zo goed voelt bewegen. Daar haal ik ook altijd enorm veel geruststelling en zekerheid uit. Gelukkig houdt ze zich 's nachts lekker koest. Want slapen gaat al erg lastig nu, dat wordt alleen maar moeilijker als ik ook nog zo'n druk kind in mijn buik heb, wat dat betreft gaat ze lekker met mijn ritme mee.
@Liz: fijn dat je geen blaasontsteking had!! scheelt weer een kuurtje met rotzooi in je lichaam. gisteravond op de weegschaal gestaan... pff... had ik niet moeten doen... was vanochtend erg in de stress of ik nog wel de broek maat 40 van de miss etam aan kon... (die had ik besteld via internet, maar kon ik vandaag ophalen). in de winkel dus direct gepast... en hij zat als gegoten... de kilo's die eraan gevlogen zijn, zitten iig niet op mijn benen/kont. en ik heb eergisteren voor het eerst een foto gemaakt van mijn buik.., maar ik vind dat je nog niets kunt zien... (ondanks de extra kilo's)
Ik heb even alles gelezen en geantwoord in word... anders was ik alles weer kwijt haha!! Wow liz, mooie buik hoor!!! Ik heb juist het tegenovergestelde van jou bubbel, ben juist heel erg met visite bezig en contacten aan het onderhouden haha! Heb dat weken niet gekunnen dus geniet er nu van!! Dat ontspannen is je vagina ontspannen he tegenovergestelde van je plas ophouden zeg maar Weet niet hoe ik het beter kan omschrijven haha maar dat helpt dus bij mij tegen de pijn van mijn stuitje! Vandaag weer een goede dag!!! Joehoeee!!! En ik snap helemaal wat jij bedoeld met de enge verhalen over bevallingen ik lees ze ook niet meer!!! @ Flier, Leuk schoentje!! Fijn dat de scholing leuk was!! Je hebt zeker nog niets gehoord van je examen?? Maar ben je al zo veel aangekomen dan? Ach meid, komt je kleintje in ieder geval niets te kort!! J @ Sita, lastig he, wel of niet het geslacht weten!! Ik wilde ook niet, tot ik daar lag haha!! Veel shop plezier!! @ Wolkje, al weer 20 weken!! Wat gaat de tijd toch snel he!!! Realiseer me nu pas dat jij best dicht achter mij zit haha!! Hoe was de echo?? Lekker genoten? @ Hier, ik krijg zin in de lente!!!! Zin in lekkerder weer en niet meer zo enorm ingepakt naar buiten!!! Betekent wel dat de uitgerekende datum ook dichterbij komt!!! Leuk!!!!
He meiden... Heb alles gelezen maar weet ook zo ff niet meer wie en wat...dus als ik neit op je reageer sorry woensdag 20 weken echo gehad en wou toch ff foto nog plaatsen..ze waren zo aardig de gyn dat ze 3d foto's voor me uit hebben geprint Bekijk bijlage 229213 mijn jochie en helemaal verliefd... @wolkje hoe was je echo?? @liz je buik is echt zoooo mooi @pluus fijn dat je weer een goeie dag had @beertje..fijn dat je weer ietsje beter voelt en dat je weer wat hebt kunnen doen... @flier leuke schoenen hoor.. @bevalling heb er gisteren een klein beetje over gehad met mijn VK..heb besloten een geboorteplan te maken en ben er vandaag mee bezig geweest..ze gaf me de site www.knvo.nl en daar staat een complete geboorteplan op die je uit kunt printen..ik wil geen medicatie..mijn motto het is er lachend ingekomen en het komt er huilend wel weer uit...ik wil ook geen tang of vacuum of knip als het nog niet nodig is..heb er echt een hekel aan..als er iets mis is het met kindje wil ik geen 8 dokters aan me bed gwn 1tje die het uitlegt...hoe meer gekkeheid hoe zenuwachtiger en stressvoller het word..heb een hele slechte bevalling met neefje mee gemaakt..en broer draaide compleet door..gelukkig is nu alles goed met hem hoor maar dat wil ik gwn niet en bij de 2e zoon van hun hebben ze dit ook alllemaal aangegeven en is alles veel soepeler verlopen... @hier...voel de kleine nu echt stukken beter en wat vaker...en weet nu ook dat hij het is doordat woe op de echo zag dat hij zijn beentje bewoog en ik zelfde voelde als vorige week dus het is toch echt hem en niet meer mijn darmen... Oja en ik heb ook foto´s in mijn album gezet..hebben jullie bij mij ook een gezicht..
Danty, mooi ventje hoor! Geniet er lekker van! Liz, fijn dat je in elk geval geen blaasontsteking hebt! Komt dus gewoon door de zwangerschap.. haha! Niet dat dit helpt om van de pijn af te komen, maar goed.. Wolkje, hoe was je echo? Kun je op een gewone manier bevallen, of moet je een keizersnede? Hier, net bij Prenatal geweest! Leuk hoor! Kleertjes heb ik niet veel gekocht, ook niet heel lang gesnuffeld. doe ik binnenkort nog wel weer.. Wel een slaapzakje gekocht met sterretjes, een ledikantlaken (wit met grijze letters) en een aankleedkussenhoes (antraciet grijs). Ik neig toch naar het wit/grijs aankleden van het kamertje. kan voor zowel een j als m! Ik hou me elke keer nog netjes in, haha! Valt me mee dat ik niet los ga met het shoppen!
@Danty: Stoer die foto!! En leuke trouwfoto's!!! Ik had je wel als een blondine ingeschat.... ik ga ook eens op de website van de KNVO kijken. @iedereen: gaan jullie aan zwangerschapsgym doen oid???
Hmmmm... ik kan die website niet vinden.., dus even gegoogled, maar het moet KNOV - Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen zijn
@ Danty, mooi ventje hoor! Echt een leuk gezichtje zo!! Ennuh leuke foto van jullie!! Mooie jurk!!! @ Sita, Ik had ook verwacht dat ik veel meer los zou gaan met shoppen maar dat viel ook erg mee... haha t komt vanzelf hoor! @ Flier, ik wil eigenlijk nog wel zwangerschapsyoga gaan doen maar vergeet het steeds om verder te informeren... heb niet zo lang de tijd meer zeg maar hahaha
Pluus, dus jij bent ook nog niet los gegaan? haha! Morgen 12 weken! Gaat best hard! Trouwens.. ben t nu al zat dat sommige mensen al zeker denken te weten wat het is, en het merendeel denkt dat het een meid is! Zucht.. Lastig, ik weet niet eens meer wat mn eigen gevoel zegt!
@Danty... heb je uitgenodigd om vriendjes te worden! Jah.. mooi heh zo'n 3d van je 20weken echo! Ik had er ook 1tje.. heb gejankt als een klein kind zoooo mooi vond ik m! @zwangerschapsgym.. ik zou steeds.. maar kwam er niet van.. en vind dak nu een beetje te laat ben.. ze zeggen overal ongeveer vanaf 20 weken..! Dus tjah... @Liz.. fijn dat het geen blaasontsteking was! Bedoel antibiotica is toch.. ondanks dat het ons zo helpt.. rommel! Vind ik dan... Hopelijk gedraagt je meisje zich de komende weken en voel je je snel wat lekkerder! @Flier.. jahaaaa... jeuk is stukken minder nu ik deze zwachtels heb!! En.. mocht ik nu jeuk krijgen.. kan ik die steunkous tot mijn knie naar beneden vouwen en dan met 'iets' bij het verband in steken om te krabben... @hier... Ik had vanmorgen even weer wat foto's gemaakt .. van de zijkant...! Nou ... echt serieus... lijkt net alsof ik niet zwanger ben!! Dat mijn buik dunner is dan voorheen!! Hoe kan dat nou?! Als ik van bovenop kijk lijkt ie toch echt groter..... Zo vaag... Zal morgen 1tje posten.. misschien verbeelde ik het me ook wel vanmorgen.. en kijk ik straks en denk JEMIG wat een toeter! Maar.. echt.. vond zo raar..! Krijg m niet goed op de foto zichtbaar... Verder... tjah.. gaat hier zijn gangetje..! Beleef weinig.. rommel wat om in huis..! Baal er van dat we het kamertje nog niet hebben.. dan kon ik daar lekker om rommelen! Wilde zondag naar de Ikea om de meubeltjes te halen.. blijkt dat ze afgelopen zondag hun koopzondag hadden!! :x Dus word ook weer niks.. hopelijk kunnen we dan maandag heen.. dan eerst sochtends Geregistreerd Partnerschap.. Dan met ouders even koffie drinken en gebakje doen.. en dan maar Ikea ofzo..! Bedoel... wil graag verder met het kamertje!!!
Beertje, tja.. buiken kunnen rare dingen doen, misschien staat ie even stil. haha! Hoop voor je dat je snel weer door kunt met je kamertje! Hier, 12 weken!!!! haha, moest er even uit. Heb het eerste trimester al bereikt! Heb zelf ook zin om met het kamertje bezig te gaan... alleen is mn mannetje zo druk de laatste tijd... Hopelijk snel meer tijd om ons samen op alles rondom de beeb te richten!
Goeiemorgen meiden! Jeetje wat hebben jullie weer lekker veel gekletst! @ Juf: Fijn dat de uitslagen goed waren in ieder geval! Ben benieuwd wat er nu bij de gyn uit gaat komen voor jullie! @ Beertje: Niet normaal dat ze gewoon je vel kapot hebben getrokken met dat verband! Hoop voor je dat het snel mooi geneest en dat je binnenkort gewone steunkousen aankan ipv die plakdingen! Balen dat de ikea deze zondag dicht is meis, kunnen jullie niet vandaag gaan kijken dan? @ Danty: Mooie echofoto's van je kleine mannetje hoor! @ Wolkje: hoe was jouw echo? @ Liz: Gelukkig maar dat je geen blaasontsteking hebt en goed van je dat je een gesprek bent aangegaan op je werk! Niet zo streng zijn voor jezelf hoor! Nog maar heel eventjes en dan kan je lekker genieten van je verlof, ben je wel aan toe volgens mij! @ Sita: Heerlijk dat je je eerste trimester nu achter de rug hebt! Vind t echt knap van je dat je niet wilt weten wat het wordt hoor! Ik wil t echt zo snel mogelijk weten hahaha @ Uk: Hoe was je telefonische spreekuur met de dokter? @ Flier: Ik wel ook wel iets als zwangerschapsgym gaan doen, maar weet nog niet wat precies... in ieder geval geen yoga, daar ben ik niet echt t type voor... @ Pluus: Dacht dat de meeste cursussen rond de 30e week startten? Dat is wat de vk mij in ieder geval had verteld.... Zo hehe, na een korte onderbreking heb ik toch nog op iedereen kunnen reageren. Was hier vrolijk aan t typen en ineens moest ik hoesten, niezen en spugen te gelijkertijd....erg prettig hahaha. Ben af en toe nog misselijk in vlagen, maar dit kwam wel heel plotseling ineens, dat heb ik nog niet eerder gehad zo! ( hopen maar dat het bij deze ene keer blijft ) Heb gisteren na een hele dag werken een teamuitje gehad, we gingen lasergamen en daarna gezellig een hapje eten. Het lasergamen was erg leuk, ben 4e geworden van de 14, dus dat vond ik best een goede prestatie Helaas liep t lasergamen al wat uit, we konden pas om 19.40 beginnen ipv 19.15, waardoor we pas om 20.15 aan tafel gingen, werd er gewoon niet echt lekker van en alsof dat nog niet laat genoeg was, arriveerde ons eten pas om 21.30!! Niet normaal meer! Was blij dat ik een appeltje had meegenomen voor de zekerheid. Weet wel dat ik daar nooit meer ga eten! Zal in t volgende berichtje ffies een fotootje van onze uk plaatsen
Hier is onze ukkepuk dan! Zoals je ziet keek ie recht in de camera! Ben heel benieuwd naar 19 maart, dan hebben we onze volgende echo alweer in t ziekenhuis, dat wordt dan ook de officiele termijnecho
Engeltje, haha dat lijkt me echt vies! niezen, hoesten en spugen tegelijk.. Sorry, ik zie er al een plaatje bij.. Mooie echo hoor! Grappig om te zien dat het ene weekje verschil al zoveel uitmaakt met de armpjes en beentjes. Bij mij waren de armpjes/beentjes kleine minuscule bolletjes die aan t lijfje vast zaten. Klopte de echo met de duur van je zwangerschap? Ik mag donderdag voor het intake gesprek, en hoop eigenlijk dat ze dan nog snel een echo maken. haha! Anders prik ik donderdag de volgende datum.
@ Sita: Ja dat was t ook! Sorry dat e er nu een beeld bij hebt haha. Ach ze zeggen dat je rond week 10 je piek hebt qua hcg, dus wie weet gaat t nu echt snel minder worden en zit ik nu dus op mn piek. Leuk om die verschillen te zien idd he! Ik ga zo ook ffies naar mn vriendin, ff onze echo's naast elkaar leggen De echo gaf 1 a 2 dagen minder aan, maar de vk zei al dat ze t in t ziekenhuis nauwkeuriger konden meten, dus voor nu moest ik gewoon aanhouden wat ik zelf dacht, want zij dacht dat t wel aardig kon kloppen ja Deze echo was dus ook tijdens mn intake, dus ik hoop voor je dat je inderdaad weer ffies lekker naar je ukje mag kijken donderdag! Ben zelf ook wel blij dat ik ongeveer over een week alweer een echo heb
Wow, stap net onder de douche vandaan na t sporten, kijk naar mn buik.. zie ik gewoon een zwangerschapsstreep lopen van mn navel naar onder zeg maar! Best apart! maakt t allemaal wel echt hoor! Engeltje, bij mij zaten ze met de 7w5d echo goed, toen ik exact 3 weken later terug kwam was ik 10w5d. Zat even terug te rekenen, maar onze uk is dus met oud & nieuw verwekt!
Fijn die 12 weken grens he!!!! Ik neem aan dat dit nog meer bevestiging voor je is dat het nu wel allemaal goed gaat!!!! Geniet er maar lekker van.
Meiden, heb niet bijgelezen; hier even snel een berichtje. Was wel fijn HA zei we hebben afgesproken dat als je in Maart niet zwanger bent dat ik je dan doorstuur. Dus ik kreeg een nummer wat ik door moet geven als ik naar de gyn bel. Vrijdag zijn ze om 12:00 al niet meer aanwezig dus dat was wel balen, maargoed maandag morgen maar even bellen voor een afspraak! Ik zit inmiddels alweer op dag 46 en geen ongi te bekennen.. tempratuur ook nog hetzelfde. Heb ergens gelezen dat sommige vrouwen pas HCG aanmaken nadat ze 10 weken zwanger zijn, en ik begin voor mijn gevoel echt een dikke pens te krijgen ahaha... Nee dat is dom, maar wil zoveel voelen. Mijn vriendinnetje heeft een kleine van 5 maanden, en is weer zwanger van hun 2e natuurlijk erg leuk, wil zograag met haar zwanger zijn dus hopelijk komt onze tijd snel ! @Engeltje.. Moooie foto van je echo, kun je trots op zijn !!!