Wil gaat er nu ook voor je 1e kind!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Danty88, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    ik hoop t ook liefiejj !! KUSSSS

* sorry dat ik even inbreek.. *

2. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag vriendin van Ukkie... Gefeliciteerd met je tweede zwangerschap :D

Ukkie... we duimen voor je meis!!! Het is je hartstikke gegund!!! En wie weet ben jij idd de uitzondering die hoort bij die groep mensen die pas vanaf week 10 HCG aanmaken.... who knows... maar hopelijk heb je gewoon snel een posi-test in handen!!!
    Dikke knuf!!

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Ukkie: Ik hoop zo ontzettend voor je dat het nu gelukt is meis! Ga weer heeeeel hard voor je duimen!!

4. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ Engeltje, jeetje, spugen, niesen en hoesten gelijk... niet fijn!!!
    Hopelijk zit je nu inderdaad op je piek en neemt het snel af!!!
    Wel een ongelooflijk mooie echo meid!!!!

@ Sita, een zwangerschapssteep... jeetje dat maakt het lekker echt he!! En 12 weken! Kijk, dat is al een hele fijne grens!! Nu leker van de overige gaan genieten! :)

@ Ukkie, wat fijn dat het gesprek met de HA goed was!! Hoop dat je snel geholpen kan worden bij de gyn zodat je ook lekker zwanger bent meid!!

@ Lydia, gefeliciteerd met je zwangerschap!

@ Hier, gisteren zijn we aan de andere kant van nl op visite geweest en heb dus zo'n 5 uur in de auto doorgebracht... Dat was netjes gezegd niet fijn!! Heb vannacht pijn in mijn stuitje en rug gehad niet normaal meer... Heb heel de nacht liggen kreunen van de pijn :(
    Gelukkig was mijn mannetje wel heel lief voor me en die heeft het wat weg proberen te masseren... Nu vandaag goed op mijn oefeningen letten en mijn houding zodat de pijn vandaag wat verder wegtrekt!!

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ pluus: hoop voor je dat je pijn snel wegtrekt meis! 5 uur in de auto, pfff das een aardig tijdje! Wel lief dat je mannetje je heeft gemasseerd! Nou doe vandaag maar lekker rustig aan dan he!

6. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ha meiden,

Gisteren een leuk feestje gehad van mn tante die 60 is geworden. Alleen jammer dat dan de vrouw van mijn neef aankondigt zwanger te zijn van hun 2e kindje! En ook jammer dat een andere nicht klaagt over hoe zwaar de bevalling was (zij is 06-02-12 bevallen...) Het lag op het puntje van mijn tong om te zeggen dat voor sommigen de bevalling niet zwaar is, maar het zwanger worden!!! Gelukkig heb ik me in kunnen houden, maar ik voelde me in ieder geval erg ongemakkelijk. We hebben het ook niet laar gemaakt. Zo kan vriendlief vandaag weer in de tuin verder en ik ga weer aan de studie.

Best nerveus voor onze 1e afspraak bij de gyn. morgen... Er zijn veel mensen in de familie en mijn vriendenkring die daar werken. Maarja, eigenlijk is dat iets waar ik me helemaal geen zorgen om moet maken!

@ Ukkie: Ik hoop dat ze je verder kunnen helpen! We zitten wat dat betreft in hetzelfde schuitje. Succes meid...

liefs jufaman

7. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ Engeltje, ik doe het zeker rustig aan vandaag! Morgen weer werken he!!

@ Juf, jeetje wat ongemakkelijk zeg!! Ik kan me voorstellen dat je het lastig had gisteren!
    Als ik je niet meer spreek vandaag... veel succes morgen!! Ik ga voor je duimen meid!!!

8. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pluus: 5 uur in de auto... bahbah... kan me voorstellen dat je daar een stalen aersch van krijgt.. en dus last van je stuitje. Sterkte daarmee meid!

@Juf: Ohhh meis, wat zul jij je ongemakkelijk gevoeld hebben. Knap dat je je kon inhouden. Ze zeggen het natuurlijk ook niet om jou te kwetsen ofzo... En als ze zouden weten hoe de situatie was, dan zouden ze vast niet durven klagen over een bevalling.
    Veel suc6 met de studie... en heeeeeeel veel suc6 morgen bij de gyn!!!!!

9. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Liz: Sterkte vandaag meis.

10. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Engel... mooie echofoto meid!

@Juf.. veel succes morgen!! Ik zal zeker aan je denken!! En gewoonweg kl*te dat je allemaal zwangerschapsverhalen moet horen op zo'n verjaardag!! :( Hopelijk hoor je morgen echt positief nieuws!!

@Uk.. Hopelijk kun je snel bij de gyn terecht meid!!

@Pluus.. Erg heh dat stil zitten dan! Had laatst etentje.. nou werkte mn trombosepoot ook niet mee.. maar jemig.. zo lang stil zitten! :x Wiebelde steeds wat heen en weer.. voelde veel fijner aan mijn rug/bekken! Miss tip? Gewoon van je ene bil op de andere gaan zitten als je lang moet zitten.. ;) Helpt mij ontzettend..

@Lydia.. gefeliciteerd!!;)

@Liz.. denk aan je meid! :(

@hier.. vandaag eindelijk plintjes in de beebkamer geplakt..! :D en commode in mekaar gezet..! Noujah.. vriendlief het meeste en ik kon af en toe helpen.. kan niet op de vloer kruipen met m'n been.. of bukken/hurken..! :(
    Morgen naar de Ikea om ledikantje en kast te halen en dan schiet t eindelijk wat op! :D

Zal zo even douchen.. noujah.. even! Hele onderneming met zo'n been in de zwachtels man!
    Maar morgenochtend naar het gemeentehuis voor geregistreerd partnerschap.. wil ik toch een beetje mooi/schoon zijn eigenlijk..! ;)

11. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    haha dank je wel meiden, maar wil gewoon dat ukkie haar lichaam ook lief is voor dr en een vriendje/vriendinnetje voor onze jinnepin&nieuwe mini krijgt :D!

12. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    @Liz: beetje laat al, maar heb ook aan je gedacht vandaag!

@juf: succes morgen. Kan me voorstellen dat het spannend is. Vooral met al die bekenden in de buurt. Maaarrr: je kunt voor zoveel redenen naar de gyn! Voor spiraaltje, voor zwangerschap maar ik ben ook wel eens geweest voor een uitstrijkje nadat de ha me niet kon helpen met wat klachten. Dus ach, als je iemand tegenkomt weten ze ten eerste niet waar je naartoe op weg bent (of je mept ze in de wachtkamer tegen komen) en ten tweede weten ze nie waarvoor je komt. Mocht je iemand tegen komen die je even uithoort (zou ik nooit doen in een ziekenhuis, je weet toch nooit waar iemand voor komt, maargoed, niet iedereen is zo) zeg je desnoods dat je last hebt van hele heftige menstruaties ofzo, en dat je bent doorgestuurd door je ha. Mooie smoes toch :)
    Ben wel emoties wat ze gaan zeggen! Succes!

@beertje: leuke dag morgen dus! Veel plezier!

@hier: vrijdag de 20 weken echo gehad en alles was goed! Helemaal gezond kindje en hij/zij duimde zelfs! Zo schattig! Zal morgen even de foto plaatsen!

Slaap lekker allemaal!

13. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Oké, op mijn tel typen gaat niet altijd goed... Mept moet moet zijn en emoties moet benieuwd zijn :) hahaha

14. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL

HAhahahahhaha... ik vond het al een hele agressieve reactie... 'je mept ze in de wachtkamer...' :D :D :D :D :D

15. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Hihi! Ja idd! Komt omdat het woordenboek op m'n telefoon soms een eigen willetje heeft! Misschien heeft mijn telefoon een lesje anger management nodig ;)

Oh vanavond weer naar de verloskundige! :)

16. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    HAhahaha Wolkje, ik snapte je berichtje ook al niet!! :D:D:D

@ Beertje, geniet van vandaag!! Toch een hele bijzondere dag he!!!

Ennuh dat wiebelen, dat lukt wel behalve in de auto!! Ik ga gewoon niet meer op visite zo ver weg heb ik besloten haha!

@ Juf, veel succes vandaag meis!!

@ Wolkje, fijn dat je echo helemaal goed was. Leuk he, dat duimen!! Deed onze uk ook!!

@ Lydia, we duimen mee hoor voor Ukkie!!

@ Hier, ik heb net gebeld voor de echo met 32 weken (moet er dan ook 1) hebben ze een planning voor 6 weken. Ik kon dus alleen ergens midden op de dag en anders moet ik donderdag terug bellen voor de planning de week erna... echt heel slecht zeg!!

17. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Hallo meiden!

Iedereen met een goede echo; gefeliciteerd! De echo foto die ik voorbij zag komen was ook mooi en duidelijk, kun je trots op zijn. En nu genieten maar! Jammer dat ik geen echo meer krijg. Met de 20 weken echo was de laatste. Pff...is voor mij al weer een tijd geleden. Bij veel praktijken is de groei echo omstreeks de 30 weken standaard, bij onze praktijk is dit helaas niet het geval. Maar goed...voor ons is het nog maar een paar weekjes voordat we onze baby in onze handen hebben!

Verder had mijn vriend het briljante idee om de muursticker op een glasplaat te plakken en dat is zooooow leuk geworden! Dus...bij deze, de tip van de dag. Daarnaast hebben we een asociaal dure camera gekocht die ook heel scherp kan filmen. Dus daar hebben we de afgelopen dagen heel veel mee geëxperimenteerd. Leuk speelgoed!

Verder had ik vannacht volgens mij voor het eerst last van 'oefenweëen', ik werd echt een paar wakker van een zere en gespannen buik! Was niet prettig. Alsof ik heel erg ongesteld ging worden. Morgen moet ik weer naar de verloskundige, dan zal ik het eens navragen. Verder heb ik de laatste dagen de ene flater na de andere geslagen op mijn werk. Ik vergeet echt al-les!! Wat normaal routine is, daar moet ik nu gewoon heel erg over nadenken. Vreet energie en is erg vervelend. Kan ik goed aan merken dat de koek gewoon echt op is. Zo heb ik alles hier ook weer bijgelezen, maar het blijft niet meer hangen. Sorry meiden! Heeft niets met jullie te maken....ik houd het gewoon niet meer zo goed bij. Vandaar dat ik op bepaalde onderwerpen wat meer in zijn algemeenheid reageer.

Ik wil nog wel even hoe het bij de gyn was? Juf, jij was daar toch geweest als ik me niet vergis?

18. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Leuk dat de muursticker zo leuk is geworden liz! en vervelend van je oefenweeen... lijkt me niet fijn.

Ik heb ook weer vage kwaaltjes, ik heb het idee dat die pijn van vorige week er nog zit in mn buik, maar heb vanmorgen weer een potje pies ingeleverd en net voor gebeld en er zit niets meer in. blaasontsteking is het dus nu niet meer. vanavond maar eens vragen aan de vk, benieuwd wat zij zegt. wellicht stel ik me gewoon aan :)

Ik had trouwens zaterdag dat de beeb zo raar lag! helemaal aan 1 kant en het leek wel alsof hij/zij met het ruggetje tegen mn buik lag en dan met handen en voeten aan het afzetten was tegen mn rug, zodat het ruggetje helemaal uitstak! een grote bult aan 1 kant van mn buik en het deed zeer!! was niet leuk. dus heb maar even zitten porren tegen die buik van: hallo, jij daar, ga eens ff anders liggen!

en vorige week trouwens ook mn eerste echte outburst van zwangerschapsdementie gehad. zondagochten, sinaasappeltje geperst, boordje gesmeerd. in mijn beleving had ik nog geen slok van mn glas sap genomen. mn boetrhammetje was op, ik denk: ah lekker een sapje, kijk ik op tafel: glas leeg! dus ik tegen mn vriend: heb jij nou mijn sap opgedronken??? hij: euhm, nee dat heb je zelf gedaan net.... ik was (en ben er nog steeds) van overtuigd dat ik echt niks gedronken heb van dat sap. maargoed, hij heeft het echt niet opgedronken (waarom zou hij) dus ik moet het echt zelf hebben gedaan.... vaag! wist er echt helemaal niks meer van!

en op het werk ook, het is op het moment zo druk! ik moet echt alles opschrijven anders vergeet ik het. zo erg! en dan wordt ik snachts wakker en dan denk ik: had ik dat nou gedaan?? zo irritant!

nou, ik ga weer aan de slag! fijne dag meiden!

19. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Hey dames,

Ik ben weer terug van de gyn. en het is ons 100% meegevallen. We hadden een hele lieve vrouw die alles perfect uitlegde. Als eerste het zaadonderzoek van mijn vriend. Hij had 72 miljoen zaadjes, waarvan 48% goede!! Dat is een hele hoge score zei zij, dus dat geloven we dan maar. Mijn bloedtest was inderdaad ook in orde.

Ik heb een inwendige echo gehad. Ook dit vond ik niet vervelend. Ze legde alles prima uit. Bij mij was alles in orde voor zover ze kon zien! Mijn eileiders en mijn baarmoeder heb ik allemaal op het schermpje gezien. Dus dat is ook mooi. Ik voelde me erg op mijn gemak bij haar, ook wel fijn!!!

Omdat ik halverwege deze week mijn eisprong moet hebben, moet ik woensdagochtend weer terug naar de gyn. Ze gaan dan een follikeltest doen, dus kunnen ze kijken hoeveel eicellen er groeien en of ze goed liggen. Ze gaan ook meteen een samenlevingstest doen. Dat betekent dat ze gaan kijken of de zaadcellen van mijn vriend en de eicellen van mij wel 'matchen'. Dat betekent dat we morgenavond moeten klussen, zodat er tijdens de inwendige echo gekeken kan worden naar de zaadcellen en de eicellen tegelijk!

Het is toch nog een heel verhaal geworden, maar ik heb nog steeds hoop dat het goed gaat komen!!

Thanxxx voor jullie medeleven mieden, dat doet me goed! Ennnneuh... ik ben geen bekenden tegengekomen. Gelukkig ga ik woensdag alleen zonder vriend, dan kan ik dat smoesje vertellen over de menstruatie ofzo!!

Liefs jufaman

20. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Heej Juf, super zeg dat het je zo is meegevallen! Ben benieuwd wat er bij je volgende onderzoek uitkomt!

Wolkje, wauw wat een mooie echo! Kan me niet voorstellen dat onze uk over 8 weken ook al zo groot is.. haha! Gisteren merkte ik wel dat mn baarmoeder weer aan t groeien was.. apart gevoel.

Hier gaat het goed! Wel veel te druk geweest vorige week, dus hoop dat ik deze week wel aan mn eigen huis/tuin toe kom en wat meer rust kan meepakken. Vanmiddag eerst maar weer aan t werk.

Beertje, gefeliciteerd met je gp!

Deel Deze Pagina