Wil gaat er nu ook voor je 1e kind!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Danty88, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Engeltje: Ah.. ik snap :D Kan je niet aangeven dat je graag bij de gyn wilt blijven???? :p Ja... wat een ramp die jongensnamen he!

2. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Jongensnamen echt een ramp..zucht..Dylan wordt het niet Jason ook niet of Djason..nu kwam die met Orlando of Brandon (D)jaimy

3. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha... toch wel grappig dat er meer mensen dit 'probleem' hebben...!!! :D
    Een naam kiezen vind ik ook gewoon moeilijk.. hopelijk vindt de kleine straks onze keus net zo mooi als wij zelf...

4. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Het meiden! Een dagje niet op het forum geweest, en wat lees ik nu!
    Wat schrikken Liz! Dat moet echt ff een domper zijn op ke roze wolk! Gelukkig ben je in goede handen en lijkt je meisje zich rustig te houden! En je bent al hartstikke ver, dus als geboren wordt gaat het vast allemaal goed. Houd je maar goed rustig, boekjes lezen, filmpjes kijken etc en lekker chillen, dan werkt dat vast door op je meisje en blijft ze nog even binnen! Beweegt ze nog wel fijn in je buik enzo? En ben je idd dan niet al je vruchtwater verloren? Want dan kan ze idd nog best ff blijven zitten! Hoop dat je lekker naar huis mag en daar lekker in je eigen bedje kan liggen. Is toch een stuk lekkerder lijkt me!
    Is je man/jijzelf een beetje van het downloaden enzo? Anders mag je me altijd een berichtje sturen met wat je leuk vindt: maak met alle liefde wat dvdtjes voor je met lekkere relax filmpjes voor je om de tijd te doden!
    Denk aan je!!

@dobber: wat fijn dat je wat meer rust hebt gevonden! Ik hoop voor je dat je cyclus lekker constant blijft en je snel aantelt :) ik moet zeggen: ook al duurde het bij mij niet zo lang als bij jou, de maand dat ik me ook rustiger voelde en er minder mee bezig was heeft het bij ons wel gedaan. Ga dus zo door en leef je leven, geniet van alles en zie een baby als een mooie aanvullig die straks zeker gaat komen! Ik heb er vertrouwen in!!

@hier: ook hier druk met de namen! Voor een meid zijn we er al lang uit en de jongesnaam wordt nu ook steeds definitiever! Paar welen geleden samen bedacht en hij blijft eigenlijk wel leuk!
    Gisteren ook echt weer drama met de schoonouders! Die mensen zijn zo bekrompen!! Grrr!!!
    We hadden een voorbeeld laten zien van de trouwkaart, hij is echt super leuk geworden en we zijn er zelf helemaal weg van. Super grappig geworden met de poppetjes erop uit de clip van gers pardoel (ik neem je mee) daar gaan ze op een gegeven moment trouwen en zitten ze op een kameeltje. Echt helemaal leuk en schattig en bovendien; we waren er allebei helemaal weg van! Komen we daar: ja het is wel speels zeg... Ja het zou niet mijn keuze zijn... Tja, moet het niet wat sjieker? Zou je dit nu wel zo doen, moet je niet zus, moet je niet zo? Die kaart van Pietje en marietje vond toen zo mooi! (zon hele klassieke met gouden sierletters)... Dat soort opmerkingen. Zeg dan niks denk ik dan!!! Laat t dan bij: niet mijn smaak maar als jullie t leuk vinden is het goed. Nee, dan gaat ze maar door in de hoop (???) dat wij dan zeggen: oh nee je hebt gelijk, laten we m helemaal anders doen! Wat denkt ze zelf!
    En niet alleen dat: ze willen alles tot in detail weten. Komend weekend gaan we met ze lunchen bij onze feestlocatie omdat zij dat perse van tevoren gezien willen hebben. Interesse: leuk! Maar dit is gewoon omdat ze precies willen weten wat we gaan doen. Wil wedden dat als zij t niet goedkeuren we dit echt te horen krijgen. Alles voelt gewoon alsof we toestemming en goedkeuring moeten hebben, zo irritant!
    Ook is mijn moeder dus laatst gescheiden en op de een of andere manier denken mijn schoonouders volgens mij dat ik uit een of andere freak familie kom. Want ja; mijn ouders zijn gescheiden en mijn moeder is geen typische poetsverslaafde huisvrouw en ik kom uit "de grote stad" (Eindhoven, hoe dorps wil je t hebben... Echte wereldstad hoor!) dus ja, ik zal wel vreemd zijn en raar! Dus ze zetten volgens mij echt bij alles wat ik doe of waar ik bij betrokken ben vraagtekens. Laatst zei ze of het allemaal wel hoed zou gaan met de trouwdag en dat ZIJ (ja zij en niet wij) geen zin hadden in gedoe op de trouwdag... Wat denkt ze dan? Dat mocht ik de exman van mijn moeder uitnodigen, er een soort jerry springer achtige scène uitbreekt op de wedding? Ik kom echt niet uit een SBS6 aso familie hoor!
    Af en toe!!! Grrrrr!!! Gelukkig staat mijn vriend hier wel hetzelfde in, maar hij vindt het toch leuk om alles te delen met zijn ouders. Is natuurlijk ook heel normaal, maar hij heeft geleerd de opmerkingen er in het ene oor in te laten gaan en in t andere er weer uit, maarja.... Ik kan dat gewoon niet! Alles wordt gewoon altijd bekritiseerd of ondervraagd. Had gehoopt dat dat na onze verbouwing 1,5 jaar terug wel over was, maar helaas!

Zucht!

Vanavond m'n frustraties maar even uitleven op de stofzuiger en de dweil in m'n huis... ;)

5. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Zal onze namen ook even delen, misschien nog leuke tips voor jullie!
    Meisje: Elin
    Jongen: Guus (nog niet definitief maar al een paar weken op nummer 1)

6. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Wolkje: Nou meis... ik leef met je mee! Wat irritant zulke schoonouders. Het is JULLIE dag en niet die van hun! Ik hoop niet dat je hen nu de voorpret laat vergallen... zoveel macht moet je ze echt niet geven hoor! Lekker genieten van jullie dag... ennuh.. het voorbeeld van jullie trouwkaart wat je een tijdje terug hier op het forum had gezet vond ik hartstikke leuk!!!!
    Leuke jongensnaam ook... wij kennen toevallig een Guus (leuke jongen, maar zo dichtbij ons dat we die naam niet zouden kiezen).

7. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Wolkje, sjonge zeg... ik herken er helemaal niks van bij mijn schoonouders, zijn zulke schatten. Lijkt me echt vreselijk om elke keer het idee te krijgen dat je 'gekeurd' wordt.. Nu ben ik wel benieuwd naar je trouwkaart hoor. haha!

Hier de jongensnamen Daan of Ruben. Daan dan wel als roepnaam (maar op papier als Daniël denk ik) Daan vind ik wel onwijs leuk en stoer klinken, maar twijfel af en toe onwijs..
    t zijn wel namen die in de top 10 staan, maar ik ken ze niet van dichtbij. Ken trouwens geen enkel jongetje dat Daan heet.

Meisjesnaam is al lang en breed duidelijk!

8. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey Meiden, even een heel vroeg berichtje!
    Ik moet om 7 uur in de auto zitten voor een visus vandaag! Bah! Geen zin en ik ben dus echt geen ochtendmens! Nog een paar minuutjes!

Over de schoonouders... Tja... T zijn opzich lieve mensen maar met dit soort dingen! Zij hebben echt de instelling van: doe maar normaal dan doe je al gek genoeg. En wat moeten de buren wel niet denken!
    Toen we vorig jaar net verhuisd waren hadden we op een gegeven moment de laatste spullen uit ons oude appartement gehaald omdt we de sleutel in moesten leveren. De woonkAmer van t nieuwe huis lag dus even tijdelijk vol met bergen laminaat en nog wat rommel uit t oude huis. We hadden niet eerder de tijd gehad dat weg te halen uit t app dus dat was in een dag snel gedaan en nog niet naar boven gedaan. Komt zaterdags schoonpa onverwachts langs om te klussen. Dat alleen was al niet erg leuk aangezien wij nog in bedd lagen en hij met de sleutel on aangekondigd binnen kwam. Maargoed, die zag dus al die zooi in de woonkamer staan. Vervolgens komen we savonds bij schoonouders eten, krijgen we als twee kleine kinderen letterlijk op ons kop! Al die rommel in de kamer! Wat moeten de buren wel niet denken van ons! We wonen nu in een nette buurt, dat kan niet zomaar hoor!!! Echt... Waar bemoei je je mee! Al zouden er als hobby hebben om naakt in de vensterbank te gaan zitten poepen, het is toch ons huis! Daar hebben de buren niets mee te maken!

Zucht, en zo heb ik nog bergen verhalen....

Maar nu snel opstaan en douchen! Fijne dag dames, en Liz: hoe is het met jou???

9. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Meiden, ik ben vandaag ongi geworden, op naar de nieuwe ronde !! Hopelijk met meer regelmaat en een positieve test !!!

@Liz, hoe is het met je?

10. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ Ukkie, nog 7 dagen meis... Wel balen van die ongi, maar je had hem wel verwacht toch?

@ Wolkje, wat vervelend van die schoonouders!!! Ik kan me voorstellen dat je daar wel mee zit!!! Ik heb ook niet van die leuke en die hebben ook echt een stempel op ons huwelijk gedrukt!! Gelukkig niet op de dag zelf maar vooraf... pfff heb er heel wat tranen om gelaten!! Maar meis, het is jullie dag, doe het zoals julllie willen. Als zij het er niet mee eens zijn, is dat hun probleem! Zeg ze dat ook hoor!!!!

@ Sita, wat vervelend van je namen probleem!!

Hier was dat met de jongens namen precies zo.

Ik vind de naam Lars nog steeds helemaal geweldig, en Luuk ook maar manlief vond dat geen leuke namen!!
    Daan stond ook erg hoog op ons lijstje maar die vond ik niet zo bij onze namen passen!

@ Engeltje, vandaar de gyn! Moet je nu ook echt in het ziekenhuis bevallen of is dat dan weer niet nodig (of wil je dat zelf ook heel graag?)

11. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    @Pluus.. Ja 2x negatief getest en zat alweer op CD 53 dus van mij mocht die ongi wel komen hoor !! Enja, nog 7 dagen.. *zucht* Succes met het verzinnen van namen, zal bij ons ook een hele opgave worden!

12. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Sita.. Owww.. ik vind Daan ook zooo mooi! Tis dat vriendlief Danny heet.. maar ik (en met mij vele anderen..) noemen hem Daan..;) Dus nee.. kindje gaat niet hetzelfde als zijn vader heten!:D

@Uk.. eindelijk meid!! Nou.. ik hoop zo voor je dat je cyclus toch eindelijk eens normaal gaat doen!!

@Wolkje.. wat een vervelende schoonouders man!! Maar.. onthou.. het is jullie dag!! Dus jullie moeten de kaartjes leuk vinden.. jullie moeten de locatie leuk vinden.. jullie moeten die dag alleen maar genieten!!
    En niet bij elk dingetje denken.. ow zelf had ik het liever zo en zo gehad!
    Dus meis... doe lekker je eigen ding.. ook al weet ik dat het soms heel moeilijk is om tegen je schoonouders in te gaan!;)

@namen... zelf heb ik ALTIJD gezegd dat mijn jochie Ryan of Daan zou gaan heten..! Helaas was mijn zus eerder met een jochie en die heet Brian.. dus jah.. was Ryan geen optie meer..:( enjah.. Daan kan dus ook niet.. ;)

Zelf hadden we eerst voor een
    jochie --> Roan, Ruben, Jorn.. totdat Jesse dus voorbij kwam!:D
    En dat is gewoon DE naam voor ons manneke!
    Meisje --> Robyn ... waren we al heel snel uit.. haha!:D

@hier..
    Gisteravond een borstvoedingscursus gehad..! Was echt heel leuk.. niet verwacht..:D Vriendlief was ook mee.. echt lief..!:D
    Zo bijzonder om te weten en te zien op filmpjes dat zo'n baby gewoon helemaal zelf op zoek gaat naar de borst zodra die op moeders buis word gelegd na de bevalling!
    Volgende week nog 1 avondje..!

Ben vandaag beetje veel te druk geweest geloof ik.. zus en moeder waren er om huis een beetje schoon te poetsen wat ik niet meer kan/mag.. stofzuigen/wc/badkamer.. maarjah.. als zij bezig zijn kan ik niet stilzitten!
    Dus heb wel 4x gewassen.. opgehangen.. opgevouwt.. afwas.. afstoffen enz... toen even op de fiets dorp in! Nou ben bekaf man!!:( KAPOT..! pff..

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ pluus: moet wel in t ziekenhuis bevallen ja, maar wel onder begeleiding van de vk zoals t er nu uitziet en er geen gekke dingen gebeuren. Pas als je BMI boven de 40 zit moet je onder begeleiding van de gyn bevallen.

@ beertje: hoe gaat zown cursus in zn werk dan? Ik wil waarschijnlijk toch ook bv gaan geven, maar heb zo'n raar idee bij die bijeenkomsten, lijkt me niet echt iets voor mij.... Wel fijn dat jullie t naar je zin hebben gehad!

@ uk: oh wat fijn zeg dat je ongi bent! Ga voor je duimen dat er nu wat meer regelmaat in komt en dat je snel zwanger bent!

@ wolkje: grrrr schoonmonsters, bah! Begrijp je helemaal! Waar bemoeien ze zichzelf toch mee? Tis jullie leven en jullie bruiloft en t doet er niet toe wat zij van jullie keuzes vinden, zolang jullie er maar blij mee zijn dan is t goed! Begrijp alleen helemaal dat je er een rotgevoel aan over kan houden..l.

Hier gister een pittig gesprek gehad met mijn schoonmonsters over het hyves/ faceboek gebeuren en mn schoonmoeder zat gewoon te liegen dat ze barst! Durf te wedden dat mn schoonvader niet eens weet hoe alles in werkelijkheid gegaan is en ze doet er dan ook alles aan om haar eigen hachje te redden. We hebben wel even flink de waarheid gezegd, maar of t tot ze doorgedrongen is, ik denk t niet!
    Met ons trouwen hebben ze ons ook al een keer opgedrongen dat we mn man zn oma ( waar we al jaren geen contact mee hebben) uit moesten nodigen, want anders zouden ze de verjaardag van mn zwagerthe ( die autistisch is ) niet vieren... We hebben toen een heel gesprek gehad met oma erbij en gezegd dat we dan wel willen dat na de bruiloft t eerste initiatief van haar moet komen al is t een telefoontje of kaartje en dat t anders echt over is. Tot op heden hebben we natuurlijk niks gehoord en nu wordt ons gvd weer opgedrongen dat we dr moeten uitnodigen en moeten vertellen dat we in verwachting zijn.... Oh wat was ik gister boos! Nu nog steeds eigenlijk, maargoed we hebben heel erg duidelijk gemaakt dat mn schoonmonsters er nu echt nooit meer op terug hoeven te komen, want we zijn zo klaar met dat gezeik!
    Toen ze weg waren hing ik dan ook weer spugend boven de wc van woede....bah bah bah
    Sorry moest echt even mn frustraties kwijt!

14. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ow Engeltje, meid, wat vervelend!!! Maar probeer je niet te druk te maken!!! Pas je wel op jezelf meis!!

@ Ukkie, dikke knuffel meis!!

@ Beertje, pas je ook een beetje op jezelf!! Niet te veel doen hoor!! Is niet goed voor je!!!

@ Liz? Hoe gaat het vandaag??

15. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Engeltje: Schoonmonsters... mooi woord en het dekt de lading ook nog eens volledig. Als ik jouw verhaal en dat van Wolkje lees, dan valt het met mijn schoonmoeder nog wel mee. (Maar ze weet dan ook nog niet dat we onze tuinboon weliswaar 2-talig gaan opvoeden, maar dat het Engels-Nederlands wordt, en niet haar taal. Overigens op aandringen van mijn vriend en niet van mij!) Ik vind het heel knap van jou en je vriend dat jullie met hun om de tafel gaan zitten. Daarnaast vind ik het erg laag dat ze dreigen met het 'straffen' van het autistische broertje (dus het niet vieren van zijn verjaardag... kan hij er wat aan doen???).

@hier: alles gaat z'n gangetje hier... ik vroeg me af... zijn er nog meer dames die misschien thuis willen bevallen? ik zit er namelijk ernstig over na te denken.

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ pluus en flier: probeer me ook niet zo druk te maken, maar zij krijgen t altijd voor elkaar om een bom bij mij te laten ontploffen. Ze kunnen ook niet op een normale manier communiceren en een simpele sorry kan er nooit vanaf. Het is zoals mn schoonmoeder wil en niet anders. Moet daarom ook wel de confrontatie aangaan, want anders loop ik me strax maanden druk te maken en dat is natuurlijk helemaal niet goed. Ff goed boos worden en erover praten lost bij mij zown 80 procent van de spanning op. Ben daarna nog wel boos, maar kan t daarna wel loslaten als ik mn zegje erover heb gedaan en t vervelende van mn schoonmonsters is dat ze altijd overal en over iedereen heen denderen, maar dat gaat ze bij mij niet lukken! Maargoed heb weer genoeg gemoppert, thnx voor jullie luisterend oog ;)

Thuisbevallen zit er dus voor mij niet in, maar vind t ook wel fijner in t ziekenhuis, lekker alles bij de hand en de troep blijft daar ;)
    Kan me wel voorstellen dat thuis wel lekker ontspannend werkt en je kan gewoon lekker in je eigen bedje blijven liggen...

17. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Engeltje, vervelend zeg, zulke schoonouders! Ik herken er eigenlijk niks van, gelukkig.. heb schatten van schoonouders.

Ukkie, fijn dat je ongi weer is gekomen! Hopelijk brengt t jullie over 7 dagen verder!

Beertje, doe je het rustig aan?!

Wat betreft de naam.. ik begin Daan weer leuker te vinden! haha, zullen de hormonen wel zijn..

Verder, ik lig nu ziek thuis. Werd vanochtend wakker met hoofdpijn, wat gedronken en een paracetamol genomen, daarna boodschappen gedaan en gewerkt. Tijdens het werk ging ik bijna onderuit, vraag me toch af of mijn bloedsuikerspiegel wel goed is. Goed, dat zullen we binnenkort van de vk horen. Heb al vaker gehad dat ik duizelig was en ik echt wit weg trok op het werk..
    Voelde me ook nog steeds niet fit tijdens het werk, dus na het werk op de bank gaan liggen en ik voelde de koorts in één keer flink stijgen. Heb vanavond dus maar weer een paracetamol gehad.. normaal gebruik ik totaal geen medicijnen, maar t moet eigenlijk wel nu.. de hoofdpijn trekt niet echt weg. Zit me echt vast in het voorhoofd.

Sjonge, wat een verhaal met geklaag. haha!

Liz, hoe gaat het bij jou nu?

18. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beterschap Sita!

19. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Dank je Flier!
    Vandaag gelukkig iets beter te pas.. heb net de Felicitas zwangerbox opgehaald bij de Etos. Mama buikolie van de etos, difrax speentje, 2 pampers newborn, zwitsal billendoekje (+bak), fles (anti koliek) en het 1 en ander aan boekjes.
    Kreeg laatst van de vk een tas mee met wat mini dingetjes van Zwitsal, erg leuk allemaal. t wordt best echt zo.

Hoe gaat het met de rest?

Ben ook benieuwd hoe het met Liz is...

20. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Nog niks van Liz gehoord... Nou we zullen maar positief denken en zeggen geen nieuws is goed nieuws....

@ Flier, Ik wil graag thuis bevallen!! Mijn man ziet het nog steeds niet zo zitten maar die heeft pech... ik moet het uit eindelijk doen. Zijn redenatie is dat je in het ziekenhuis alles bij de hand hebt, maar we zijn binnen 10 minuten in het ziekenhuis vanuit hier dus ja... ik wil thuis bevallen!!!
    Lekker ontspannen in je eigen omgeving, doen wat je zelf wilt met je eigen spulletjes!
    Ik heb het idee dat je in het ziekenhuis toch meer een nummer bent en moet doen wat zij willen... meer stress en minder ontspanning!!!

@ Engeltje, hou voor ogen wat je zelf wilt meis, laat je schoonmonsters maar kletsen!!!

@ Sita, doe rustig aan meid!! Niet fijn dat je bijna onderuit ging! Pas goed op jezelf!!! Beterschap!!

@ Hier, ik ben weer erg moe... hele drukke week op het werk, werk officieel wel halve dagen maar ben er zo goed als full time op het moment. Niet echt prettig! Morgenmiddag nog een belangrijke cursus en ik denk dat ik morgen even ga overleggen dat ik vrijdag thuis blijf!! Even aan mezelf denken!!! Had daarnet ook weer buikpijn dus dat is echt een teken dat ik het rustiger aan moet doen!!
    Ga nu lekker even languit met een boekje de tuin in! :)
    Fijn dat mooie weer!

Deel Deze Pagina