Wil gaat er nu ook voor je 1e kind!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Danty88, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    OW en Uk, nog 6!!!!

2. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Ow ja.. wat betreft thuis bevallen.. JA!
    Lijkt me heerlijk om gewoon thuis in mn eigen veilige omgeving te zijn, samen met mn mannetje gelijk met zn 3en thuis. Heerlijk!
    Mochten de echo's natuurlijk goed blijven en er geen complicaties zijn..
    Ik ben er dus helemaal voor, en mn vent gelukkig ook!

3. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Pluus, doe jij het ook rustig aan? ;)
    Is lastig, maar wel het beste voor ons zwangere vrouwen.. haha!

Hier gaat het een stuk beter. Heb nog even een thermometer gekocht (de oude was kapot), en had 37,3.. dus een beetje verhoging. Voel me ook een stuk beter!

4. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Hahaha ik lig met mijn beentjes omhoog, dus doe het zeker rustig aan!!
    Vanavond eens vragen of manlief de hangmat of tuinset buiten wilt zetten, dan kan ik het NOG rustiger aan doen! :)

Fijn dat je temp weer wat normalere vormen heeft!!! van koorts voel je je altijd zo lamlendig he!!

5. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Haha, goed bezig! Denk dat ik mn mannetje ook maar eens vraag om de tuinset naar buiten te doen..

Van koorts wordt je echt lamlendig, ja. Heb volledig plat gelegen gisteren.. haha!

Ben nu alweer teveel aan het doen... Vanochtend wat boodschapjes gedaan.. en ben net wezen kijken wat ik allemaal al heb aan de babyuitzet, mn kledingkast opgeruimd (Leger des Heils komt deze week langs om op te halen), wasje gedraaid en zo nog een wasje opvouwen. Vanavond maar even manlief zn kast doen voor de kleren.
    Vind t echt zonde om alles zo weg te gooien terwijl je er iemand anders nog blij mee kunt maken.
    Ach ja.. geen zwaar werk in elk geval wat ik nu doe, dus dat scheelt. En met dit lekkere weer heb ik ook gewoon echt zin om iets te doen, haha!

6. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Lieve meiden,

Hier weer even een berichtje. Ein-de-lijk mocht ik dan vanochtend naar huis na een gesprek met de arts van de afdeling. Een dubbel gesprek, want ik kreeg te horen dat ik een streptokokbacterie op heb gelopen. Tijdens/ na de bevalling kan ons meisje hier heel erg ziek van worden, dit kan zelfs levensbedreigend zijn. Maar ik krijg al sinds zondag een stevige antibioticakuur, deze zal de bacterie goed moeten kunnen bestrijden. Dus de kans dat de baby of ik er straks echt ziek van worden is minimaal. Tijdens de bevalling zal ik via een infuus antibiotica toegediend krijgen en als blijkt dat de baby antibiotica nodig heeft, zal zij ook een kuur krijgen. Dit grapje houdt dus in dat zowel ik als de baby na de bevalling nog ter observatie in het ziekenhuis zullen moeten blijven. En hoe lang dat gaat duren of hoe het er uit zal gaan zien, dat valt niet te voorspellen. Hoe dan ook, weer een klap te verwerken!! Een paar weken geleden nog urine ingeleverd bij de huisarts omdat ik dacht dat ik misschien wel een blaasontsteking onder de leden had, net als meerdere meiden hier. Achteraf gezien was dit dus gewoon die streptokok. Jammer dat dit toen niet op is gemerkt, misschien had dat het breken van mijn vliezen kunnen voorkomen. Dus meiden...het kan geen kwaad om je urine zo nu en dan eens gewoon te laten controleren, want je weet het maar nooit. Bij mij was de eerste uitslag in de eerste instantie onduidelijk en moesten ze nog een test doen waar ik pas de volgende dag voor terug kon bellen. Dus ergens was er blijkbaar toch iets niet helemaal schoon...? Hoe dan ook, ik merk echt dat mijn lijf een goede optater heeft gehad van de indrukken van de laatste dagen en ik voel dat al mijn energie in de baby en het bestrijden van kl*ten bacterie zit. Ik ben zo ontzettend moe en heb zelfs geen puf om nu lekker in het zonnetje op het balkon te gaan zitten. Hopelijk doet de vertrouwde thuis omgeving mij gauw goed en vind ik weer wat energie om ieder geval even wat buitenlucht en het zonnetje op te snuiven op ons balkon morgen.

Ik ga weer plat, doen wat me opgedragen is door de dokters: rusten! Zodra ik weer wat aan ben gesterkt zal ik proberen de boel wat bij te lezen en inhoudelijk te reageren op de onderwerpen van de laatste dagen. Knuffel voor iedereen en zorg goed voor jezelf en je uk <3

7. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ Liz, wat fijn dat je thuis bent meis!!!
    Ik heb veel aan je gedacht!!
    Wel vervelend van die streptokok!! Raar dat ze die toen niet gezien hebben met je urine!!!!
    En ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om je meisje!! Hopelijk krijgt ze er niets van mee en mag ze snel naar huis als ze geboren wordt, maar laten we hopen dat ze voorlopig nog even blijft zitten!!

Meis neem je rust en laat je zelf verwennen!! Dikke knuffel!!

8. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een eng verhaal Liz!!! Enig idee hoe je aan die bacterie komt? Hopelijk slaat die kuur goed aan voor jou en de kleine meid!!!! Bah zeg! En wat pluus al zei.. laat je maar lekker verwennen, want dat heb je zeker verdiend! Dikke knuf

9. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    @Liz.. Zo wat een verhaal weer, wel weer schrikken zeg! Wel fijn dat je thuis bent.. en zoals de doktors zeggen: RUST nemen!

Ik ben weer maar 1 kleine dag ongesteld geweest, en ook nog is MINIMAAL, maar wel echt helder rood.. snap er de ballen niet meer van, maargoed dat we dinsdag mogen :)

10. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    ha liz, wat fijn om weer even wat van je te horen. goed en minder goed nieuws dus... fijn dat je weer naar huis mag en lekker in je eigen bedje kan liggen. das toch altijd het fijnste als je ziek bent en je niet fijn voelt. neem je rust, laat je goed verwennen, slaap en rust goed uit voor jou en je kleine meid. en probeer toch een beetje te genieten van je meisje in je buik. dat zijn hele speciale momentjes samen en het geeft je vast wat troost. en zoals de andere meiden al gezegd hebben, je bent een sterke meid en als jullie meisje ook maar een beetje op je lijkt komt ze hier zonder kleerscheuren uit! komt vast goed allemaal en probeer lekker vooruit te kijken naar het moment dat je haar straks vast mag houden!
    succes meid! en we denken allemaal aan je! *knuffel!!*

@ engeltje: jij ook al met die schoonmonsters... gelukkig kun jij wel van je af "slaan" en komt dit (grotendeels) ook aan. dat hele facebook verhaal vind ik ook echt achterlijk. dat doe je toch niet! als jullie die keuze maken dan is dat jullie zaak en dan mag zij dat toch niet gewoon zomaar op internet gooien vast.... achterlijk!
    Ik kan dat bij mijn schoonouders dus niet. heel soms ontplof ik echt, maar het probleem bij mij is dat het heeeeel lang duurt voor mijn emmertje overloopt, maar als het dan overloopt dan wordt ik echt emotioneel en kan ik niet zeggen wat ik wil. ik wordt dan even boos en flap er iets uit, maar meestal werkt dat niet. daarbij zijn mn schoonouders niet gewend dat mensen tegen ze in gaan, dus wat gebeurt er: ze klappen dicht of lopen weg. niet handig dus. het zijn opzich echt lieve mensen, maar ze zijn gewoon hopeloos ouderwets en bekrompen. ze bemoeien zich met zaken waar ze niks van weten en vormen zich er een mening over met maar 5% van de informatie. en ze maken zich veel te druk om de buitenwereld, wat anderen wel niet moeten denken. ook zijn ze heel terughoudend. Ik ben bijvoorbeeld altijd opgevoed met het idee: je moet alles proberen (uiteraard niet blindelings, maar ok) en als het niet lukt, nou ja, dan weet je dat en leer je er van en ga je verder. mijn vriend is opgevoed met het idee: doe maar normaal dan doe je al gek genoeg. en maak geen gekke keuzes, neem geen risico's want risico's zijn eng. resultaat: mijn vriend twijfelt dus altijd! niet over dingen als een baby en ons huwelijk (gelukkig!) maar bijvoorbeeld wel in zn werk. het heeft hem drie jaar balen gekost voor hij de stap durfde te zetten om een nieuwe baan te zoeken. dat zou ik dus nooit doen.

ik heb tijdens onze verbouwing (waar we dus echt elke keuze die we maakten moesten verdedigen tegen hen) het echt heel moeilijk gehad er mee. schoonpa is met pensioen, super handig en klusverslaafd en zat dus elke dag bij ons. heerlijk, want zonder zijn hulp hadden we het nooit gekund (we hebben een huis echt van onder tot boven vernieuwd en opgeknapt) en had het nooit zo geworden als het nu is, maar hij deed het uit zichzelf. we hebben hem nooit gedwongen om te komen, sterker nog: we hebben hem vaak weggestuurd omdat we vonden dat hij ook wel eens een dag vrij mocht zijn van t klussen. super dus, maar door alle hulp meenden zij zich dus wel dat ze inspraak hadden op t huis (ja schoonmoeder ook terwijl die misschien 3 keer is geweest).kijk, dat werkt zo dus niet. avonden heb ik liggen janken van frustratie, ook omdat het even duurde voor mijn vriend het door had. hij is het zo gewend dat hij het niet zag en de opmerkingen bij hyem dus niks deden. het heeft me echt een paar maanden gekost hem te laten in zien wat het met mij deed.
    die dingen kan ik ondertussen goed loslaten, maar ik merk dat er nog een paar dingen zijn die me echt dwars zitten.
    zo is mijn vader gewoon een vreemde vent. hij heeft enorm autistische trekjes. zo is hij nooit uit zichzelf komen helpen. als ik hem t vraag kwam hij, maar nooit uit zichzelf. ook kwam hij dan waar ik hem specifiek om had gevraagd (bijvoorbeeld het stucen van de wc) maar zodra dat klaar was ging hij. typisch autistisch: ik kom voor ding a, ik doe ding a en dan ben ik klaar. en dat er dan nog een heel alfabet achteraan komt ziet hij niet. ik heb een flinke geschiedenis met mijn vader en pas sinds een paar jaar heb ik weer contact met hem nadat er van alles is gebeurd. ja het is een vreemde man, en ja ik neem hem van alles kwalijk, maar ik heb er voor gekozen daar niets meer mee te doen en het zo te laten, omdat het niet opgelost kan worden. ik wil mezelf later nooit verwijten dat het aan mij heeft gelegen dat het niet werkte, dus ik heb voor mezelf een manier gevonden om met hem om te gaan en een relatie met hem te hebben die voor mij goed is. daar is dus nogal wat aan vooraf gegaan.
    een van de dagen dat ik mn vader had gevraagd te komen helpen, kwam hij braaf om de wc te stucen. mijn vriend was echter nog bezig met de electriciteitsleidingen daar, dus er kon op t laatste moment niet gestuct worden. dus wat doet mn pa: die kan zn klus niet doen en gaat dus naar huis. hem ter plekke vragen iets anders te doen werkt niet: hij heeft in zn hoofd waar hij voor komt en dat kan niet dus gaat hij weer. schoonvader was er die dag ook en is daar dus enorm boos op geworden. achteraf hoorde ik van mn vriend dat toen hij bij ze was geweest ze dingen hebben gezegd als: de appel valt niet ver van de boom, dus kijk maar uit.... en vervolgens waren zij boos op mijn familie, want zij deden alles en mijn kant deed niks, of niks goeds. ja, dat klopt, mijn kant deed niet veel, maar kan ik daar iets aan doen? ben ik verantwoordelijk voor het gedrag van mijn vader? alsof ik het daar zelf niet moeilijk genoeg mee had, nee zij moeten zich er mee bemoeien. en dan dat soort dingen zeggen? ook hadden ze niks goeds te zeggen over mijn broer aangezien die iets niet heel netjes had gedaan (klusje) toen hij kwam. vervolgens wisten zij dus te melden tegen mn vriend dat zij geen zin hadden om nog in ruimte te zijn met mijn familie want ja: zij deden alles en mijn familie deed niks en dus waren ze boos. en als het zo doorging hadden ze dus geen zin om op mijn verjaardag te komen.
    fraai, heb ik al twee ouders die amper met elkaar praten (long story), het laatste waar ik dan zin in heb is om daar nog eens een paar schoonouders aan toe te voegen. ze hebben totaal geen benul van de situatie waar ik al in zit met mijn af en toe moeilijke familie, en dan gaan zij zich er op deze manier in mengen en zich er mee bemoeien terwijl ze geen idee hebben wat er speelt.
    dat soort dingen hebben mij echt heel veel pijn gedaan en zij hebben geen flauw benul wat het met mij doet als zij zo reageren. ik heb toen altijd gezegd: ik ga er nog een keer op terug komen wanneer het moment daar is. moet zeggen: ik heb zo'n idee dat het nu het perfecte moment is. ik sta op het punt om te trouwen met hun zo'n en krijg straks hun kleinkind. ik zou ecdht graag met een schone lei verder te gaan en ik denk ook dat zij vatbaarder zijn voor een rustig verhaal nu, dan een boze sneer op t moment zelf. ik wil hen gewoon heel graag duidelijk maken wat dat soort dingen met mij doen en dat ik daar in de toekomst geen zin meer in heb. ik ben nu eenmaal anders en doe dingen anders, maar dat is wel waarom hun zoon met mij wil trouwen! dus zij kunnen dat vreemd vinden, maar ik bolijf nog heel lang plakken, dus ze kunnen mij en mijn gestoorde familie ( :)) maar beter accepteren. en ik wil ook dat ze zich minder met ons bemoeien. vooral ook met ons kindje straks: wij voeden het samen op en maken samen onze keuzes en daar staan zij buiten.
    heb er de afgelopen dagen eens over nagedacht en ik denk dat ik echt eens het gesprek aan ga binnenkort. eens met mn vriend over hebben wat hij er van denkt. misschien face to face en anders in een brief ofzo.... we zullen zien.

zo, dat was even een ego post, maar moest er even uit. :)

Meiden: zorg goed voor jezelf en alle beebs, we hebben nu de verantwoordelijkheid over een klein minimensje in onze buik en daar moeten we alles voor doen. sita en pluus: doe het dus op tijd rustig aan!!!

11. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Wolkje... WOW..:$ wat een verhaal meisje!! Als ik jou was.. zou ik inderdaad.. hoe moeilijk het ook is/kan zijn binnenkort met je schoonmonsters op de tafel gaan! Want om het net voor de bruiloft te doen kan ook nare gevolgen/taferelen met zich meebrengen!;) En zoals je zegt.. hun zoon heeft voor jou gekozen.. dus of ze nou willen of niet.. jou familie horen ze met respect te behandelen!! En jullie beebje gaan jullie met zijn 2JEN opvoeden..! Hebben zij NIKS over te zeggen!
    Zou zeggen.. probeer het ze nu duidelijk te maken..! Want straks kom je in drukdruk vaarwater en al die stress kun je er dan niet bij gebruiken meid!!
    Toitoitoi!! Denk aan je!!

@Liz.. meisje..! Wat een verhaal weer.. maar.. wat ik niet snap.. die streptokok heh.. die zat dus in je urine? Dan moeten ze die toch gezien hebben bij de HA? Bedoel... bacteriën zie je in een urinesediment..! ;)
    Baal er zo van dat je dit nou mee moet maken meid..!
    Gelukkig ben je weer thuis.. maar.. doe wel rustig aan..!! (hoor wie het zegt...;) ) Ik weet dat ik thuis heel moeilijk kan niks doen..!
    Dikke knuffel voor jou meisje.. en ... denk aan jezelf aan je kleine meid!
    Je word nu goed onder controle gehouden ook?

@Engel... wat een verhalen man! Vreselijk.. zo'n schoonmoeder die dan ook nog alles gaat ontkennen als je haar er mee confronteert! Alsof jij achterlijk bent ofzo! :x

@Uk... wat raar weer meid..! Gelukkig nog maar 5 dagen!! Hoop zo dat die beste dokter je op alles antwoorden kan geven!!

@Pluus... eigenwijze vrouwen zijn we ook heh! Opgedragen om rustig te doen maar ondertussen toch veel te veel doen/willen!
    Begin je nu ook te merken dat het nu zwaarder word allemaal? Heb ik op t moment wel.. als ik naar het dorp ben gefietst en ben paar winkels in geweest.. begint mijn buik flink te protesteren!
    (denk aangezien we bijna gelijk lopen.. even jou ervaringen vragen;) )

@Sita... en... koorts al helemaal weg? Beterschap meid!

@hier... gisteravond zijn 3 collega's langs geweest..! Was zooo gezellig! Zijn uit eten geweest.. mjumjum!
    Zo fijn om ze weer even te zien.. mis mijn werk zooooo...:( En ook vooral fijn om even mensen om me heen te hebben en de deur uit te gaan! Ze hebben stapels boeken meegenomen... heb ik maar wat te doen! :D

Werd van de week gebeld door het UWV.. leuk gesprek gehad met die mevrouw.. ze vroeg van alles hoe en wat en wat verder gezegd was door de gyn.. toen gaf zelfs zij al aan.. aan de telefoon dat ik waarschijnlijk niet voor mijn verlof (19april..) weer aan het werk zou komen! :( Best shocking... al weet ik het natuurlijk wel.. maar ik wil zo graag! ;)

Vandaag heb ik een NIKS doe dag...! Gister ook alweer teveel gedaan.. en dacht als ik nu weer bezig ga op het kamertje ofzo.. blijf ik aan het sjouwen en doen... mij kennende.. dus denk als ik nou nergens mee begin.. ;) Ga zo de tuin in met een boek! :D HEEEERLIJK weertje om 'vrij' te zijn.. dat weer wel.. haha! ;)

12. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Wolkje, meis wat vervelend zeg van je schoonmonsters!!!!
    Ga inderdaad in gesprek met ze voor jullie bruiloft!! Ik zou het inderdaad op papier zetten en dat aan ze geven. Dan heb je tenminste de kans op je verhaal echt te doen, niet dat ze halverwege het verhaal je onderbreken en jij vervolgens je ei niet meer kwijt kan!
    Sterkte!!!

@ Uk, nog 5 dagen meis!!!!! Vreemd van je ongi weer!!!

@ Beertje, moeilijk he, dat rustig aan doen!! Ik heb vandaag op het werk gezegd dat ik morgen niet kom! Ik loop mezelf weer compleet voorbij!!!
    Ik herken het wel dat het zwaarder wordt! Ik was net even naar de winkels gelopen en halverwege krijg ik weer zo'n steken naast mijn navel... ja weer te veel gedaan!!! Het is een vorm van bandenpijn heeft de VK gezegd maar ik heb het alleen als ik druk ben... Nu dus weer!!!
    Heb manlief dus ook liefelijk verteld dat ik, als zwangere!!! ;), niet ga helpen met klussen in de babykamer! Zelfs geen latexje of grondverf!!!! Haha hij snapte het gelukkig wel!

Wat grappig trouwens Beertje, mijn verlof begint een dag later als die van jou!! Officieel begint ie trouwens pas 2 weken later maar dat valt precies in de meivakantie dus 20 april begint mijn verlof!!! Ik heb er stiekem wel zin in moet ik zeggen!!!

13. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Jeetje wat een rust!! Iedereen is vast van het mooie weer aan het genieten!! Ik ook hoor!!!!

Over het mooie weer gesproken... Jeetje wat is het toch onhandig om je benen te scheren met die dikke buik!!!
    Ik denk dat het vanaf nu een taakje wordt voor manlief!!!

14. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    hihi, Pluus! Je laat me wel lachen hoor... zal t straks met de zomer ook aan mn mannetje moeten vragen.. hahaha! Zie t hem toch echt niet doen he.. :D

Liz.. vreselijk zeg! Hoop echt dat alles goed blijft gaan.. maar zo te lezen zijn jullie sterk met zn 3tjes, dus komt vast goed! Kun je al een beetje beginnen te genieten van het mooie weer?

Wolkje, ga snel met je schoonouders praten, lekker met brief. Stress is straks niet goed, maar nu ook zeker niet voor je kleintje. Jullie zijn de ouders en mogen hem/haar zelf opvoeden. Enneh.. praat er goed met je 'bijna man' over. ;)

Hier, koorts is wel gezakt. heb nu 37 graden, dus vrij normaal.
    Maar.. heb er nu een fikse verkoudheid bij, voel me er echt BAGGER door. Ik weet dat het maar een verkoudheid is, maar wil graag van t mooie weer genieten, door mn huis heen.. maar voel me best lamlendig. Echt niks aan. Vanavond willen vrienden een avondje weg met zn allen, erg leuk, maar hoop dat ik dan fit genoeg ben. Morgen staat er een etentje gepland, maar weet ook niet of ik dan fit genoeg ben.
    Verder voel ik me wel goed hoor, die kleine groeit goed. heb soms echt van die groeipijnen. En begin nu ook iets aan te komen (zal wel door het groeien van die uk en het vruchtwater komen).

Gisteravond (ondanks dat ik me niet fit voelde) met mn mannetje naar Babypark geweest. Erg leuke zaak. Wel veel spulletjes en duur, maar goed.. We hebben in elk geval wat beter naar de kinderwagens kunnen kijken (nog niet besloten hoor), en manlief heeft zijn oog laten vallen op een kinderwagen met 'lichtmetalen velgen'. hihi! Ach ja.. zo zie je maar, verschil tussen man en vrouw..

15. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Hallo dames!

Beertje, geen idee of die streptokok ook in je urine zichtbaar is. Je zou denken van wel. In het ziekenhuis hebben ze een kweek afgenomen, daar bleek in ieder geval uit dat ik de streptokokbacterie heb. Maar ook daar hebben ze nog eens urine afgenomen. Er is zoveel gebeurd, we hebben zoveel te verwerken gehad...geen idee waar welke uitslag bij hoort. Het maakt nu ook niet meer uit. De zaken zijn helder en duidelijk en de vooruitzichten helaas drastisch bij gesteld. Ik word idd goed onder controle gehouden. Dagelijks komt er iemand van het ziekenhuis langs om een CTG af te nemen en te vragen hoe het gaat. Ook moet ik 4x maal daags tempen en antibiotica innemen. De temperatuur is redelijk stabiel. Laatst zat ik 's avonds wel een keer op 37.8. Was even spannend, want vanaf 38 graden moet ik weer linea recta terug naar het ziekenhuis! En dat willen we natuurlijk niet.

Ik merk verder dat ons meisje weer steeds meer zichzelf wordt, weer lekker net zo beweeglijk als voor de ziekenhuisopname. Tijdens de opname heb ik dr ook wel goed gevoeld, maar was ze wel iets tammer. Blijkbaar komt dit door de longrijpingsinjecties die ik heb gehad, dan gaat alle energie van het kindje in het rijpen van de orgaantjes zitten en zijn ze wat rustiger. Dus het klopt precies met wat ik zelf ook waar heb genomen. Ook ik heb sinds vandaag weer iets meer energie en ben wat vrolijker. Het viel me even niet mee de afgelopen dagen. Ook mijn vriend zat er eventjes goed doorheen, was voor mij niet echt bevorderlijk om positief te blijven en aan te sterken. Gelukkig is het al iets bijgetrokken en hebben we fijne en goede gesprekken gehad, ik ga het natuurlijk niet volhouden wanneer mijn vriend zijn hoofd ook nog eens laat hangen. Ik moet al voor mezelf en de kleine zorgen, ik kan me ook niet nog eens zorgen gaan maken over zijn gemoedstoestand. Net bezoek gehad van een schat van een vriendin die zelf 30 weken zwanger is. Zij had voor de zekerheid ook dr urine laten checken...en eh...zij blijkt dus ook een blaasontsteking te hebben! Meiden, dus...hup, op zijn tijd echt even wat urine inleveren. Hoe dan ook, haar bezoekje deed me echt goed. Heb even lekker van me af kunnen praten maar ook weer heerlijk kunnen lachen en de mooie dingetjes weer een beetje door kunnen laten dringen. Had ik echt even nodig hoor!

Dus dat gevoel probeer ik maar een beetje vast te houden en te wennen aan het idee dat ik straks in het ziekenhuis zal bevallen aan het infuus met anti biotica en dat de kleine en ik nog even een paar daagjes zullen moeten blijven. Ik moet nog even wennen aan het feit dat een onbezorgde zwangerschapsverlof er niet in zit en ik echt pas op de plaats zal moeten maken. Niet meer even dit of dat, nee...helemaal niets meer...rust.

16. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jemig Liz, wat een toestanden allemaal! Het lijkt me niet meer dan logisch dat jullie er af en toe even door heen zitten. Dit past natuurlijk helemaal niet in een rustig verloop naar je bevalling toe. Ik wens jou en je vriend heel veel kracht toe.. en ik duim dat je temp niet boven de 38 komt :)

btw.. ik heb maar 1x eerder een blaasontsteking gehad, maar dat is al 8 jaar geleden... zijn de symptomen tijdens je zwangerschap hetzelfde als wanneer je niet zwanger bent? (dus pijn bij plassen, continu moeten plassen of het idee hebben dat je moet). waar moet ik verder op letten?

17. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag moest ik vroeg opstaan (vond ik zelf), want ik moest om 6.15u de deur uit.... pfffff.. ik liep vandaag stage in een ander ziekenhuis, namelijk in het UMC Utrecht.. om mee te kijken bij de tests die verricht moeten worden om te bepalen of iemand in aanmerking komt voor epilepsiechirurgie (dus verwijderen van zieke hersengebieden, of soms zelfs een hersenhelft). Was super interessant!!! Ik had me van tevoren ingelezen op internet... en daar stond niets over rontgenbewaking.. maar omdat het hier om een kindje ging bij wie narcose gebruikt was, gebeurde dit dus wel.. moest ik noodgedwongen opbiechten dat ik zwanger was.... waarop ik verbaasd werd aangekeken omdat er nog erg weinig te zien is (ookal begint er nu eindelijk een kleine bolling te komen). Gelukkig was bij het tweede patientje geen rontgenbewaking nodig, dus kon ik alsnog het hele onderzoek meekijken.

Om 12uur was het allemaal klaar en mocht ik naar huis!!! Heerlijk buiten een boek gelezen.... Ben lekker tot rust gekomen!!!!

Tja... ik wilde het gewoon even delen omdat ik een enorme leuke dag heb gehad :D En ik hoop jullie ook!!!! Fijn weekend allemaal!!!!!

18. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Flierefluiter, dat is het hem juist. Blaasontsteking kan totaal anders voelen wanneer je zwanger bent. Kijk maar naar mijn vriendin, zij had helemaal geen klachten, ze heeft het puur eens na laten kijken na mijn hele verhaal. Tja..en kijk ook maar naar mij, ik had ook geen heel ernstige klachten, maar loop wel met een streptokokbacterie rond!

Gaaf trouwens dat je zo'n leuke dag had. Die heb je mooi in de pocket, geniet er maar lekker van na!

19. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Flier... je hoeft inderdaad helemaal nergens last van te hebben als je zwanger bent en toch een fikse ontsteking blijkt te hebben!
    Dus inderdaad.. lever t ook maar regelmatig in..! Ik moet dat sowieso al vanwege elke keer testen op eiwit en mijn blaasontsteking historie..;)

Fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad meid! En... buikfoto?! Miss zien wij wel veeeeel meer dan jij!;)

@Liz... hele omslag heh meis.. dat het in ene niet meer 'vlekkeloos' gaat! Niet dat ik het op het moment zo ernstig heb als jij.. maar weet er alles van! ;) Helaas..! Snap echt zo goed hoe je je voelt..!
    Ik vertrouwde mijn hele lichaam niet meer nadat die trombose vast gesteld was..! Voelde me zo in de steek gelaten door mijn eigen lichaam! Waarom nou opeens..! Ben echt ook best flink boos geweest...
    En nog wel eens.. elke keer als die klote wekker gaat dat ik er weer zo'n spuit in moet jensen.. :x
    Maar.. inderdaad.. pak alle rust die je kunt nu.. je lichaam en je meisje hebben in ene zoveel te voortduren gehad!
    Doe rustig aan meid! Dikke knuf!

@Pluus.. ik heb dus precies hetzelfde..! Als ik wat druk ben geweest/lang heb gelopen.. heb ik ook die steken en een kei en kei harde buik joh!
    Dus inderdaad.. van tijd tot tijd moet ik gewoon echt zitten en heeeelemaal tot mezelf komen.. dan word buik weer 'normaal'..!

Jij hebt zeker dan schoolvakantie vakanties of niet?
    Want 'officieel' zou mijn verlof pas 1 mei ofzo in gaan (4 weken van te voren..) maar had t al bijgesteld tot 19 april (6 weken..)
    Mazzel voor jou zeg dat die vakantie zo gunstig valt! :D

@Sita.. al wel een voorkeur voor een wagen?;)

@hier.. vandaag rolgordijnen gehaald voor de beebkamer..! En een prachtig boxkleed..! Wat was dat ding duuuur! (€50,-) maar dacht.. ach wat zeg.. normaal tankte ik elke week €70,- diesel.. maar aangezien ik nauwelijks de duur uitga..! Haha... :D En ook hebben we niet veel dure 'nieuwe' dingen gekocht nog..! Meeste komt van marktplaats.. ;) (box, kleertjes, commode)

Owjah.. en... heb stof gehaald voor een hemeltje..! Hele mooie soepele wit satijnen stof..! En heb ik ook woezel en pip stof besteld en gaat de schoonmoeder van mijn zus dan aan die witte stof zo'n randje w en p doen..!
    Zoiets als foto maar dan de bovenkant open... Hopen dat het mooooi word! :D

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ liz: jeetje meid, wat een heftig verhaal, niet leuk! :( Wel fijn dat je nu weer lekker thuis bent en toch eigenlijk ook wel een fijn idee dat er iedere dag iemand langskomt om je even te checken! Natuurlijk had je het jezelf heel anders voorgesteld, is toch ook te begrijpen? Maar lieverd t komt vast echt wel goed met jou en de kleine meid! Laat jezelf nu maar lekker verzorgen en in de watten leggen en probeer daar gewoon even van te genieten, je moet strax zelf genoeg gaan zorgen! Weet je meis, je bent zo streng geweest voor jezelf en zo in een rap tempo met vanalles en nog wat doorgegaan dat je lichaam nu gewoon echt RUST nodig heeft. Jammer dat je lichaam alleen zown heftig signaal geeft en dat t zo heftig is voor jullie, maar kop op, nog heel even en dan kunnen jullie lekker gaan genieten van jullie kleine meid!

@ wolkje: wat een heftig verhaal van je vader en ook hoe je schoonouders daarop reageren! Is je vader echt autistisch? T vervelende daarvan is dat niemand t aan de buitenkant kan zien, mn zwagertje wordt ook door veel mensen veroordeelt, maar hij kan er niks aan doen, het is een handicap!
    Wel goed hoe jij met je vader omgaat en wat je schoonouders betreft, zorg ervoor dat je praat voordat alles te hoog oploopt lieverd, anders zit je er zelf weken of maanden mee en loop je jezelf alleen maar druk te maken, wat nu echt niet goed is! Probeer t er wel eerst met je mannetje over te hebben en als je t idee hebt dat je t zelf niet aankunt, dan zou hij t tog echt eens even zelf op moeten knappen en met zijn ouders gaan praten....succes ermee wijffie!

@ beertje: zeker even schrikken dat je in ieder geval niet meer mag werken ot en met je verlof! Maar misschien kan je jezelf er nu wel bij neer gaan leggen en lekker te gaan genieten van je laatste weekjes zwangerschap! Fijn dat je collega's even op visite zijn geweest, zo te horen kwamen ze precies op t juiste moment ;)

@ sita: vervelend dat je niet zo lekker bent meis, hoop dat je jezelf snel beter voelt!

@ pluus: laat die man van je maar lekker zwoegen in de kinderkamer! Goed dat je even je rust pakt!

@ flier: heerlijk dat ke zown leuke leerzame dag hebt gehad! Lijkt me ook erg interessant!

Hier gaat alles eigenlijk wel prima! Voel me zo ontzettend veel beter nu ik die pilletjes heb, ik alles eruit heb gegooid wat betreft mn schoonmonsters, t zulk heerlijk weer is en nu ik weer heerlijk op mn eigen leuke lieve babygroepje werk!

Deel Deze Pagina