Wil gaat er nu ook voor je 1e kind!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Danty88, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Liz.. meid... al je aandacht gaat nu naar jezelf en jullie kleine meisje!! Dus denk dat ik namens iedereen wel zo'n beetje zeg dat je groot gelijk hebt en hier niet op iedereen hoeft te reageren hoor!
    Zo af en toe binnen komen waaien en vertellen hoe het met jullie gaat vind ik belangrijker! ;);)

En... inderdaad... wat een prachtmeid!! Mooie geweldige ogen en dat bosje haar..! Heeeeerlijk om naar te kijken!! :D

@Danty... vervelend voor je meid.. ben je eindelijk van de misselijkheid af.. heb je dit..! Geniet toch van je kleine kereltje!!

@Sita.. moooi kamertje ook! Er zijn zoveel mooie heh! Haha.. :D

@hier.. sinds gister gaat het allemaal niet zo soepel meer.. haha.. ;) Gister had ik constant een kei en keeeeei harde buik..! Voelde niet fijn.. deed geen pijn maar was gewoon erg vervelend gevoel!
    Wat ik ook deed.. liggen zitten.. zelfs bij de yoga wilde t niet afzakken!
    Ook vannacht wist ik niet hoe ik moest liggen man! pfff.... ;)

Is nu gelukkig beetje afgezakt.. denk.. misschien hoort t ook wel zo natuurlijk.. bedoel.. beeb groeit wel verder dus buik lijkt mij ook dat die harder hoort te worden toch?! (nou is Liz dr ervaring handig.. haha! ;) )

Yoga gister was echt lekker.. inderdaad.. heerlijk 1,5 uur voor mezelf ontspannen!! Volgende week gaan we weer! :D

Net bij mijn moeder geweest.. die past woensdags/donderdags altijd op de 2 kleintjes van mijn zus.. (1,5 en 3,5).. en eigenlijk sinds ik thuis 'zit' verwacht ze dat ik elke woensdag en donderdag kom rond koffietijd.. en vertrek na lunch.. om vervolgens woensdag tegen de avond weer te komen (dan eet ik daar altijd..)..
    Ik breng ze op bed tussen de middag.. en woensdag avond..
    nu net weer thuis.. en ben acht KAPOT!! :( al dat geschreeuw.. gegil.. (zijn ernstig drukke jongetjes.. ;) )opgetild willen worden enz...

Ook al sms of zeg ik al dat ik doooodop ben.. toch vraagt ze of ik kom.. en anders laat ze dat oudste jochie bellen of tante ook komt..! Nou dan kan ik geen nee zeggen... :(
    Baal er van.. waarom snapt ze niet dat ik gewoon doodop word van dat gevlieg en gesjouw...! Zit niet voor niks thuis...

Sorry even voor dit klaagstukje.. heb het eventjes gehad... ;)

2. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ sita, wow wat een mooi buikje krijg jij zeg!!!
    Dat jeuken had ik in het begin inderdaad ook, dat is je huid die wat oprekt!! Goed smeren!!! De buikcreme van de hema is lekker maar die van etos ruikt naar zwitsal!! Heerljik!!!

@ Liz, denk jij maar lekker aan jezelf en je mooie meisje! Dan komt dat reageren ook wel weer een keer…. Is helemaal begrijpelijk dat je daar niet aan toe bent!! Pas maar goed op jezelf!!
    En wat een schitterende foto’s heb je weer joh!!! Ik krijg helemaal kriebels in mijn buik als ik jou foto’s zie! Laat staan hoe gelukkig jij je moet voelen!! Geniet daar maar lekker van hoor!!

@ Beertje, mooi dat jij ook zo genoten hebt van de yoga!! Wel vervelend van die harde buiken! Toch ook een teken dat je rustiger aan moet doen!
    Vertel dat ook tegen je moeder! Zeg dat je het leuk vindt om te komen maar dat je meer rust nodig hebt en dat je wel heel graag wilt maar dat het niet gaat. Geef ook aan dat je het heel vervelend vind als je neefje belt… het kost je al zo’n moeite om het rustig aan te doen!!
    Je moeder zal het vast wel begrijpen!!!

@ hier, het gaat hier wel lekker! Gisteren weer heerlijk ontspannen bij de yoga!! Meiden het is ECHT een aanrader!!! Even lekker met jezelf en je baby bezig zijn en verder helemaal niets! Heerlijk!!!!!
    Vanavond gaan we lekker met collega’s uit eten. Heb daar wel zin in!!

3. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ow, ik zie net dat ik 2 berichtjes over het hoofd gezien had...

@ Danty vervelend meis van je bekken!! Ben je al naar de fysio geweest! Die kan je veel helpen hoor!!! Ik ben net weer geweest en we hebben afgesproken dat ik voorlopig niet meer ga omdat ze me na 3 keer al zo goed geholpen had!!!

@ Ukkie, heb je alles al een beetje kunnen laten bezinken?

4. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Danty, ik zie ook je berichtje over het hoofd! Vervelend zeg! Misschien inderdaad even naar de fysio?

Beertje, gewoon zeggen tegen je moeder hoor, en echt voor jezelf kiezen. Moet ik hier ook leren, maar is wel het beste!

Pluus, ja he.. mn buikje groeit goed! Je ziet t nu ook zelfs al iets als ik mn winterjas aan heb. Erg leuk! t valt mn mannetje ook echt op. Volgens mij heb ik beide crèmes, en nog allerlei proefmonsters gekregen her en der. Ik denk dat ik mn zwangerschap wel doorkom. haha!

Ik heb hier laatst aangegeven dat mn man maar wat vaker mee moet met boodschappen doen. Valt me toch zwaar voor mn rug, helemaal bij de grote boodschappen. :) Lastig om toe te geven dat niet alles meer zo goed wil met mn rug, maar moet gewoon niet zo zwaar tillen en op mn houding letten, dan komt t vast goed.

5. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Sita, goed dat je dat hebt aangegeven!
    Gelukkig ziet mijn man gelijk als het met mij niet lekker gaat dus ik hoef dat tegen hem niet te zeggen! Dat scheelt wel enorm!!

6. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Jep, vond t ook heel wat om te zeggen. Niet omdat ik bang ben of zo hoor, maar ik doe gewoon veel zelf al overdag wat betreft boodschappen. Dan is hij aan het werk, en ziet het niet. Gisteren was hij een dagje vrij, en heeft me super in huis geholpen. tis een schat hoor, maar moet zelf soms wel even aankaarten dat het even niet makkelijk gaat. :) Hij bood al aan om vandaag frisdrank te halen, de schat. ;)

Heb eind van de middag nog een groepsles van de fitness, met buikspieroefeningen. Ben zaterdag 16 weken zwanger, en merk dat mn buik toch echt wel is veranderd, en de lessen me zwaarder worden voor mn buik. Straks maar eens goed op mijn gevoel af gaan en een beslissing nemen.

7. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    @Liz: wat een dotje... Prachtig meisje! Lekker van genieten en maak je niet druk om ons hier, wij vinden t al super om af en toe te horen hoe t gaat!

@beertje: gewoon tegen je moeder zeggen. Je bent niet voor niets thuis! Neem je rust en ga alleen als je er zelf in in hebt en puf voor hebt. Rustig aan doen!!

@sita: mooie buik! Wauw! Bij mij is ie nu pas zoals bij jou! Vanavond eens een nieuwe foto maken, kunnen jullie mij ook weer eens Checken :)
    Wat betreft de jeuk: heb ik ook af en toe, vooral aam de zijkant , net onder de ribben. Ik smeer elke dag na het douchen met buikcreme van zwitsal. Die is heeeeerlijk en bij mij helpt het super goed voor de jeuk!
    Kijk uit met je buikspieren! Ze zeggen dat je vanaf 4 maand geen buikspieroefeningen meer mag doen. In ieder geval niet de rechte buikspieren. Opletten dus daarmee, afhaken als t niet lekker meer gaat! Ik doe nu alleen nog fietsen en op de crosstrainer na advies van de sportcoach.

@hier: ik werk nu halve dagen vanaf vandaag! Super fijn en heb t nodig want heb de hele middag geslapen. Ik vertel vanavond even uitgebreid :)

8. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ Sita, goed dat je het aangeeft meid! Die mannen zijn er niet voor niets he!!!
    En wat betreft je buikspieren, volg inderdaad je gevoel goed! Je merkt zelf wel wat prettig is en wta niet!!

@ Wolkje!! Goed dat je halve dagen gaat werken!!!! Lekker he, even een middagdutje!! Ik doe dat ook regelmatig!! We horen het hele verhaal nog wel!!

9. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    @Sita.. Mooie buik meid!

@Liz.. Genieten van die prachtige dochter van je, erg leuk dat je zo nu en dan fotos post!

@Pluus.. Jawel hoor maar ben niet echt 'gerust' op dat vlekje, maarja het is alweer bijna dinsdag ;)

10. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Even snel voor wat betreft de harde buiken voor Beertje. Als het storend en pijnlijk is, is het gewoon niet goed en echt een teken dat je nog teveel doet. De spanning die je moeder je oplevert klinkt niet ok. Je zult toch op je strepen moeten gaan, ze vraagt teveel van je. Ze speelt in op je schuldgevoel, niet helemaal eerlijk als je het mij vraagt. Een lekker warme douche of bad geeft vaak verlichting, probeer dat maar eens.

Jeuk: dat had ik ook in het begin. Vooral aan de flanken van mijn buik en mijn enkels. Trok vanzelf weer weg na verloop van tijd. Ik heb gedurende mijn zwangerschap de zwangerschapsolie van Weleda gebruikt. Dat is zo'n heerlijk spul..en geen striemetje gehad, nu na de bevalling nog steeds niet. Zal niet helemaal aan alleen die olie liggen, tegenhouden kun je het toch niet als je er aanleg voor hebt. Ook na mijn zwangerschap smeer ik mijn buik en benen nog lekker in met de Weleda zwangerschapsolie.

Nou meiden...ga weer op de bank, ben zo moeeeeeh. Om 21:00 uur mag Liza weer aan de borst. Vanochtend heeft ze ook al heel goed aan de borst gedronken. Ze is ook nog in bad geweest vanmiddag, dus het kan zijn dat de borst vanavond niet zo wil vlotten. Want de borst en het badje kosten haar nu nog heeeeel veel energie, daar is ze de rest van de dag echt moe van. Zeker als het en de borst en het badje op 1 dag is.

11. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals jullie misschien gemerkt hadden was ik even wat minder actief op het forum. Afgelopen week escaleerde er iets op werk, wat nogal veel energie van me vroeg (het had niets met mij te maken..., maar toch merkte ik de impact ervan op mijn eigen energieniveau). Afgelopen maandag had ik voor het eerst geen zin om naar mijn werk te gaan omdat de sfeer zo verrot was en dacht ik erover om me ziek te melden... Dat heb ik gelukkig niet gedaan, want dat zou ook niet goed zijn. Die dag hebben we met het team erover gesproken wat er nu gebeurd is.. en dat de persoon in kwestie ernstig moet veranderen willen we met z'n allen verder kunnen.. De lucht is nu wat geklaard... en iedereen doet z'n best om weer de hechte groep te worden die we waren zodat we straks ook sterker staan in de reorganisatie.

Sorry voor mijn geklaag... maar ik trok het letterlijk even niet... al die stress.. daar zat ik echt niet op te wachten.... zeker niet omdat ik volgende week ook weer een examen heb.......

@iedereen: Maar goed.. ik heb niet alles gelezen... sorry... ff snel overal doorheen gescrold.. en ik zag prachtige foto's van LIZAAAAA!!! Wat een snoepje!!!! En Sita.. jouw buikje is prachtig (en 2x zo groot als de mijne.. :D ) Ook de kinderkamers die voorbij zijn gekomen waren allemaal prachtig! En Ukkie.. ik hoop voor je dat het vlekje iets onschuldigs is, altijd lastig als je dan moet wachten op de uitslag he.... ben wel heel blij voor je dat je nu geholpen wordt!!! En Danty... let goed op je lichaam!!! Het advies van Pluus aan jou om eens bij een fysio langs te gaan, lijkt mij een heel goed advies. En Pluus, mag ik vragen wat de yoga in jouw regio kost (vond het hier best prijzig namelijk)? Jouw enthousiasme werkt wel aanstekelijk! En Wolkje, goed dat je halve dagen bent gaan werken als het te zwaar is geworden. Knap dat je zo voor jezelf bent opgekomen. En Beertje, als jij het niet trekt om koffie te drinken met rondrennende jengelende kinderen... dan moet je dat zeker niet doen! En emotionele chantage lijkt me niet echt fair naar jou toe!

12. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Wolkje, goed van je dat je nu halve dagen werkt! Lekker je rust pakken wanneer nodig meid.

Heb de buikspiertraining weer gehad, maar besloten om ermee te stoppen. Het valt me gewoon te zwaar. Ze zijn met een nieuwe training begonnen, maar sommige oefeningen deden me gewoon zeer in mn buik. Voelt dus niet goed. Heb net ook op internet nog even gekeken, en daar wordt ook gezegd na 4 maanden geen rechte buikspieren. Bij de buikspiertraining gebruik je eigenlijk continue ook je rechte spieren. Zullen mn vriendinnen niet leuk vinden, maar stop er echt mee. Ga dan maar meer op cardio richten en minder op kracht en buikspieroefeningen maar even niet meer.

Flier, ik had ook al een buikje van mezelf he. ;) Maar t gaat wel erg hard bij mij! Sta er echt van te kijken!

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hey meiden,

Ook hier even een kort berichtje maar van mij, zal van t weekend nog even uitgebreid op iedereen reageren hoor, maar oh liz wat een mooi plaatje is liza toch! En wat een mooi gezonde kleur heeft ze al in haar gezichtje, lijkt me een heel goed teken toch?
    Snap best dat het best even zwaar is voor jullie zo, dus neem lekker de tijd, je bent ons niets verplicht, geniet maar gewoon even lekker van je gezinnetje en rust lekker uit wanneer dat kan!

@ allemaal: Volgens mij kan zown btje iedereen hier een dikke knuffel gebruiken, dus bij deze!!
    Hoop dat alle klachten snel minder worden of verdwijnen en uk, ik ben blij dat je geholpen gaat worden en hoop voor je dat t vlekje niks ernstigs is!

Hier valt t spugen me nog steeds erg zwaar, gister ging t redelijk, maar vandaag was echt een rotdag... T vreet zoveel energie van je dat ik merk dat ik op de groep echt de rustmomentjes tussendoor moet pakken en geen extra dingen moet gaan doen zoals schoonmaken en mn adjunct taken enz. Ben zelf erg perfectionistisch en vind dit ook echt vrij lastig om aan anderen over te laten. Gelukkig is nu de officiele opening van de snoezelruimte geweest, dus dat geeft wel wat meer rust en ook heb ik mn eerste echte huilbui op t werk gehad toen ik er met mn vestigingsmanager over ging praten. Ze was echt heel lief en begripvol en mijn collega's natuurlijk ook en dat was wel fijn, al moest ikdaardoor nog meer huilen...pfff hormonen :)

14. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Engeltje, neem jij ook de tijd om bij te komen en het rustig aan te doen? Je komt aardig vermoeid/emotioneel over.. :) Wel fijn dat je vestigingsmanager en collega's zo lief voor je zijn! Lijkt me echt een pak van je hart dat ze begrip tonen.

Slaap lekker allemaal!

15. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ Ukkie, ik kan me voorstellen dat je daar niet helemaal gerust op bent! Laten we hopen dat het een beginnende zwangerschap is!!!

@ Liz, heeft ze nog lekker aan de borst gelegen? Of was ze toch te moe?

@ Flier, vervelend meid van je werk!! Hopelijk ga je nu weer met meer plezier en kun je het een plekje geven!
    De yoga kost hier 110 voor 10 lessen. De meeste zorgverzekeraars vergoeden een deel dus dat zou ik even navragen als ik jou was. Zou fijn zijn toch? Je betaald al genoeg aan je zorgverzekering!

@ Sita, goed dat je de keuze hebt gemaakt om te stoppen! Goed aan jezelf denken!

@ Engeltje, fijn he, die hormonen!!! Maar meis, doe het echt rustig aan met je misselijkheid he! Wat niet gaat, dat gaat niet!!!! Sterkte meis!

@ hier, ik ben weer door de APK!! Ik had vandaag weer de stagiaire bij de vk… ik vind haar echt niet fijn!! Ga dat de volgende keer weer aangeven. Ze is heel zakelijk en kortaf. Ik was er nog niet helemaal bij met mijn hoofd toen ik op de bank moest gaan liggen om het hartje te beluisteren. Ik dacht er dus niet aan om mijn buik bloot te maken. Keek ze me schaapachtig aan… dus ik keek schaapachtig terug… zegt ze nog niks. Uit eindelijk duurde dat zo’n minuut… toen ging bij mij het belletje pas rinkelen… ipv dat ze wat zegt… Schaap!!! Nee ik ga echt aangeven dat ik haar niet meer wil! Ik ben er voor om mensen iets te leren en sta altijd open voor stagiaires maar niet voor haar…

16. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Pluus.. gewoon aangeven dan ook he volgende keer! Ik ben dan ook zo iemand die zal er iets van zeggen maar de volgende keer denk ik dan ook weer.. ach misschien gaat het deze keer vlotter/soepeler!
    Maar... je bent misschien nog maar 10 weekjes zwanger (of niet eens meer :$...) en dan is het gebeurd met de controles... dan denk je.. had ik er maar wat van gezegd en er meer van genoten..! ;)

Dus.... gewoon zeggen!!

@Sita.. goed van je dat je dat hebt besloten.. ze zeggen ten slotte niet voor niks dat je vanaf 4 maand op moet passen met die buikspieroefeningen! ;)

@Flier.. och meid... hoop zo dat de werksfeer snel beter word!! Weet hoeveel je van je werk houd..! En.. ik betaal €7,- per yogales... ;)

@Engel... dikke knuf terug meid.. jij kan er ook 1 gebruiken zo te horen!!

@Liz.. dankjewel voor je advies meid! Ik snap soms ook niet waarom ze mijn neefje laat bellen of altijd vraagt of ik kom of iets voor dr wil doen! Ze heeft me vrij goed 'in haar macht' zeg maar.. want als ik een keer nee zeg of liever niet.. hoor ik niks meer van dr en is ze erg kortaf..!
    Wat ik dan weer vervelend vind omdat ze vaak wat depressief is..!
    Beetje een spelletje van haar volgens mij.. maar ik zit er maar mee... :(

Dus.. vandaag.... weeeer heen geweest.. weer kinderen op bed gebracht... :( En nu zit ik lekker thuis.. ga zo even omrommelen in beebkamer nog.. heb pampertjes gekocht..! :D Zo skattig!! :D

Maar dan hou ik ook op voor vandaag want vanmorgen ook al in tuin bezig geweest... ;)

Damn man... rustig aandoen is zo niet mijn ding.... en bedenk me net dak al 5 weken thuis zit! :$ pfff...

17. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Dank je wel Beertje, voor je lieve woorden!! Ik ga er volgende keer zeker iets van zeggen!!

En meis, ook al ben je niet zo goed in rustig aan doen... je moet het wel doen hoor!! Ook lekker genieten!! Dat prullen in de babykamer is prima, maar ben echt duideijk tegen je moeder hoor meid!!!
    Dan gaat ze maar even kortaf doen... jullie ventje is nu belangrijker!!!
    Sterkte meis!

18. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Pluus; ze heeft wederom heel goed gedronken bij me. Zowel gisteren avond als vanochtend. Ze laat me iedere keer weer verbazen! Ze is zo lief, zo zoet. Gisteren lag dr buurvrouwtje behoorlijk te huilen en de overbuurvrouwtjes werden ook aangestoken. Echter maakte dit geen indruk op Liza, ze trok zich er werkelijk niets van aan en bleef lekker op dr speentje sabbelen terwijl ik haar hoofdje aaide. Dat is nou mijn kindje, kanjer!

Beertje; graag gedaan meid. En wel weer een beetje jammer dat je er vandaag toch weer aan toe hebt gegeven. Besef je dat dit ten koste gaat van jouw rust die je zo hard nodig hebt en die van je kindje. Ze is een volwassen vrouw die niet zo op jou moet leunen. Dat kun je haar best kenbaar maken. Dat heb ik ooit ook eens moeten doen bij mijn schoonmoeder. Zij ging zo in op de komst van de baby dat ze een beetje doorsloeg in het kopen van allerlei dingetjes. Op een gegeven moment vond ik het een beetje vervelend worden en heb ik haar dit ook aangegeven, gewoon normaal op een respectvolle wijze. En ze begreep het en heeft zich toen ook keurig wat meer op de achtergrond gehouden. Ja..is best lastig, maar zo weet zij wel waar ze aan toe is en ik hoefde me niet meer te frustreren. Zou jij ook moeten doen! En als ze er geen begrip voor heeft, dan is dat echt haar probleem.

En nog een foto van ons hummeltje van vandaag!

19. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Pluus, wat een goede tip om eens bij de verzekering na te vragen.. ik dacht idd dat ik het zelf moest ophoesten! En idd gewoon zeggen dat je geen schaap meer wilt... bahbah... niet leuk!

@Beertje, dat klinkt idd alsof het rustig aan niet echt wilt lukken.. terwijl het wel heel belangrijk voor je is!!!! doe ajb een stapje terug!!!

@Liz, wat een prachtige foto weer van Liza!!! echt een mooie meid!

@hier: de sfeer op het werk is enorm verbeterd. gisteren en vandaag met plezier naar het werk gegaan. morgen nog 1 dagje... en dan even bijtanken het weekend.. nou ja.. wel aantal familiebezoekjes op het programma staan en studeren.., maar dat vind ik al best rustgevend.
    Zie net bij Editie.NL dat je als zwangere meer moet sporten... en dat terwijl ik net een verbod heb gehad op hardlopen... ;)

20. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ Liz, wat geweldig dat Liza het zo goed doet!! Wat zul jij trots op haar zijn!!
    En ik smelt weer helemaal van je foto hoor!! Meis, wat is ze MOOI!!! Hoe groot en zwaar is ze nu?

@ Flier, fijn dat het weer beter gaat op je werk!!
    En inderdaad even navragen bij je zorgverzekering!!!

Deel Deze Pagina