Flier, super dat de sfeer is verbeterd! Lijkt me een stuk prettiger om dan weer naar je werk te gaan. Sporten is zeker goed, maar meer om conditie op peil te houden en fit te blijven. Misschien een andere sport zoeken? hihi! Ach, en zulke dingen worden ook over het algemeen gezegd, terwijl iedere situatie op zich weer verschillend kan zijn. Liz, ze is zo mooi! Wat gaaf dat het zo goed gaat! Kan me voorstellen dat je trots op haar bent. Hier een dagje gezellig met mn mams weg geweest. Erg leuk! Nu op.. heb alweer 1,5 uur op de bank liggen slapen. Heb wat pijn in mn buik, maar weet niet zo goed of het nu gewoon mn buik is of spierpijn van de training gisteren. Ach ja... Morgen nog 1 dagje werken en dan lang weekend!
@Liz.. wat een prachtig tevreden meisje hebben jullie!! En... ben heeeeeeel benieuwd wat jullie geboortekaartje is geworden.. Inderdaad je verwoord het zo goed.. ze leunt erg om mij.. Precies de goede woorden! En ben dr een beetje zat van.. maar omdat ze vaak zo depressief is durf ik er niet erg tegenin te gaan.. Ze heeft ooit eerder poging gedaan om haar zelf van het leven de beroven.. en wat als ik... degene die altijd toegeeft.. ineens ook 'tegen' haar is..! Wat kan ze dan allemaal wel niet bedenken in haar hoofd..! Zo moeilijk.... @hier.. net terug van de fysio.. hoef niet terug te komen! Tenzij ik last krijg natuurlijk.. ze heeft me echt goede tips/houdingen aangeleerd! Af en toe nog wel eens moeilijk want vanwege mijn ernstig holle rug heb ik mijn bekken al 26 jaar verkeerd staan..! Dus wel even wennen nog om 'goed' te lopen en de tillen enz... Had maar bedacht dat ik vandaag niets ga doen..! Desnoods zet ik de hele twilight serie op.. dan blijf ik wel zitten! Misschien een beetje rare vraag.. maar heeft iemand van jullie ook last van dat de stoelgang erg moeilijk gaat? Ik had het in het begin (rond 12weken ofzo...) maar dan at ik kiwi's en ging het wel weer.. Nu sinds ik thuis zit.. (al 5!!! weken) dus eigenlijk sinds ik die spuiten heb.. gaat t niet meer..! Het is echt kei en kei en keiiiii hard..! Zou er iemand mee kunnen doodslaan (sorry... ) En denk zelf dak nu aambeien heb gekregen daardoor..! Kiwi's helpen niet nu.. eet sochtends al yoghurt met muesli.. lauw water helpt niet.. veel granen/zemelen enz...! Heb sinds vorige week van de internist lactulose gekregen! Nou..... helpt ook voor geen meter!! :x Ben al 4 dagen niet wc geweest nu.. en voel me echt zoooo verstopt...! Heeft iemand misschien nog een tip?! Ben bereid alles te proberen..!
Ow Beertje wat vervelend van je ontlastig! Ik heb inderdaad ook zo rond de 13 weken heel erg last gehad en heb toen zakjes met laxeerspul gekregen. Die hielpen heel goed. Nu gebruik ik die overigens niet meer! Ik zou als ik jou was toch even naar de huisarts bellen! Ik kan m evoorstellen dat je 'vol' zit!! Vervelend gevoel!! En wat betreft je moeder, wellicht dat je kunt zeggen dat je heel veel om haar geeft maar dat je nu echt aan jezelf moet denken? Ik kan me voorstellen dat het lastig ligt en moeilijk is maar je moet het toch proberen? Wellicht dat je vader hierbij kan helpen? Of je zus (daar waren de kindjes van toch?) Sterkte meid!!!
Mijn vader.... die heeft altijd zijn ogen gesloten voor 'problemen' ... en mijn zus die doet evenhard mee.. Dan appt ze mij.. ben je ook bij moeder?! Als ik nee zeg zegt zij weer maar vinden mannetjes zooo leuk als tante komt..! :x En als ik een keer iets heb .. afspraak ofzo.. dan krijg ik zo'n reactie van had je dat niet op een andere dag kunnen plannen.. :x Af en toe loopt t me over de schoenen.. ben de jongste thuis (van 3 kinderen..) en echt IEDEREEN moet wel IETS van me..! Daarom cijfer ik mezelf vaak ook weg denk ik... kan moeilijk om mezelf denken.. omdat ik iemand anders altijd boven mezelf zet... Wat betreft die zakjes.. wacht tot na de paasdagen.. dinsdag moet ik ook gyn dus helpt die lactulose dan nog niet dan vraag ik haar iets..! Ben dr misselijk van..
Wat vervelend Beertje!! Wellicht dat je het in een brief kan schrijven? En je bent misselijk en wacht toch na de paasdagen? Ik zou nu bellen!!! Meis na de paasdagen duurt nog kei lang!!!!!
Beertje, jeetje...wat heftig van je moeder. Ik weet precies hoe dat is. Mijn moeder heeft zich daadwerkelijk van haar leven beroofd en liep voor haar dood ook altijd met een enorm verantwoordelijkheidsgevoel en schuldgevoel rond. Maar weetje? Die verantwoordelijkheid en dat schuldgevoel is heel misplaatst en hoort niet bij jou. Het 'geluk' en welzijn van je moeder is maar de verantwoordelijk van 1 persoon. Er is maar 1 persoon die dat in de hand heeft en hier iets mee kan doen, of niet. Dat ligt niet bij jou lieve schat, hoe zwaar en hoe moeilijk dit ook is. Want je hebt alles over voor je moeder. Ik ken het gevecht, heb hem ook gestreden. Ik heb er destijds een heel dagboek van bijgehouden. o.a. Pluus heeft gelezen, maar misschien heb jij er wel iets aan. Daar staat mijn worsteling die jij omschrijft ook in beschreven. En de stoelgang. Wacht maar tot na de bevalling....muhaha! Tijdens de zwangerschap had ik er met vlagen last van. Ik kon dat goed oplossen met kiwi's en Roosvicee Laxo. Na de bevalling had ik er meer moeite mee. Het ging wel, doet ook geen pijn. Maar het moet echt weer op gang komen, ik moet echt weer opnieuw leren ontlasten en 'persen'. Dat persen voelt heel gek nu en alles moet weer even op zijn oude plekje landen, levert soms enorme kramp in mijn kont (excuse me my language) op. Geen aambeien gelukkig, maar alles moet weer even in het gareel komen. Het geboortekaartje zet ik even in mijn foto album, want er staan ook adresgegevens op.
Beertje, ik kan je niet echt helpen.. ik heb geen depressieve moeder gehad, maar wel één die soms aardig kon claimen. Wel vind ik echt dat je voor jezelf moet kiezen. Je zit niet voor niks al 5 weken thuis en moet het rustig aan doen. Ik heb zelf moeten leren om ook voor mezelf te kiezen en niet altijd voor een ander te lopen. Is niet makkelijk, maar wel de moeite waard. helemaal omdat je zelf een kleine kanjer in je buik hebt zitten die jouw rust goed kan gebruiken, en jij zelf ook! Laat de rest maar praten, nu voor jezelf kiezen meid. Met de ontlasting kan ik je ook niet helpen, heb zelf roosvicee laxo in huis voor als het niet wil, dat hielp bij mij goed genoeg. En anders inderdaad de vk of ha bellen! Liz, wat een schitterend kaartje! Jammer dat onze meisjesnaam langer is, hihi! En wat een leuke tekst om contact op te nemen voor bezoek. Vind je t erg als wij die tekst ook gebruiken? Hier nog een middagje werken en dan weekend. Ben er ook aan toe. Nu hopen dat het weer nog mooi blijft, en dan volop genieten.
Sita, thnx! Ik ben er zelf ook erg blij mee. Natuurlijk mag je de tekst gebruiken. Of het weer nou mooi wordt of niet, gewoon van je weekend genieten meid! Trouwens, ik maak echt optimaal gebruik van mijn zwangerschapsverlof. Op mijn eerste officiële verlofdag opgenomen in het ziekenhuis, en op mijn tweede verlofdag bevallen. Whaha! Idioot he?!
hihi, Liz! Bofkont! Je maakt er wel weer wat positiefs van he, terwijl het zo schrikken was eerst. Geniet er lekker van! Enneh.. ik ga zeker van mn weekend genieten hoor.
@liz... Echt heel mooi fleurig kaartje! Ook veel mooier dan de eerste die je destijds postte! En.... Dat gedichtje... Hebben wij dus ook maar dan in het fries.. En....heb vandaag nee gezegd tegen mijn moeder.. Ze vroeg weer of ik kwam.. Nou heb van 2 tot 5 op bank liggen slapen dus had t nodig..! Ik zou erg graag jou verhaal willen lezen.. Als dat mag.. Misschien heb ik er wat aan! @hier.. Miss moet ik ook die roosvicee laxo maar halen.. Misschien helpt dat me! En... Ons geboortekaartje is eindelijk klaar!!! Yeah.... Iemand anders bij die drukkerij had m nu in bewerking en is gewoon in 1x goed! Ben dr zo blij mee! Mag ook wel na meer dan 2 maand dacht ik zo.... Haha...
Beertje, goed van je dat je nee hebt gezegd! Zo blijkt maar hoeveel je toch je rust nodig hebt. En.. super dat je geboortekaartje eindelijk klaar is! Hoef je daar ook niet meer aan te denken. Zit zelf nu weer uit te rusten op de bank, heb een zere buik. Denk dat het voornamelijk spieren zijn van de groepsles 2 dagen geleden, voelt helemaal gespannen aan. En weer een zere rug na het werken vandaag. Ach ja.. dan maar even neuzen voor geboortekaartjes met de hond gezellig naast me. Dobbermama, hoe gaat het nu met jou?
@ beertje: hier ook last van de stoelgang op t ogenblik, maar das natuurlijk niet gek ook als alles er eigenlijk van boven uitkomt Wat ook nog wel eens wil helpen lauwwarm water met een scheutje citroen en een schepje honing erdoor. Vind t zelf echt smerig, maar t werkt wel, tenzij je ook misselijk bent Wat fijn dat je kaartjes nu klaar zijn! Zodra wij weten wat t wordt, laten wij t kaartje door mijn broertje ontwerpen, ben benieuwd of de kaartjes dan net zo mooi worden al ons trouwkaartje @ liz: wat een mooi kaartje zeg! Erg uniek ook moet ik zeggen! Er komen er echt honderden binnen op mn werk, maar deze heb ik nog nooit gezien Hebben jullie nog leuke paasplannen dit weekend? Zondag wordt hier vrij rustig, mn zwagertje en schoonouders komen dan ontbijten en maandag hebben we een verjaardagspaaslunch met mn man zn familie en daarna een diner met mijn familie. Verder ga ik denk ik even zorgen dat onze nieuwe kledingkamer helemaal leeg is zodat de kast erin kan. Er moet daar ook nog een stukje behangen worden, want we hebben een kleine lekkage gehad en er moeten nog rolgordijnen opgehangen worden. Nick heeft gisteren de kinderkamer al in elkaar gezet om te kijken of alles compleet was ( moet dus een nieuw handvat komen voor een la, dis is stuk ) maar t is echt supermooi! Nu dus nog daar de kledingkast eruit en alles leuk inrichten en behangen en dan is de kamer voor de beeb ook alvast lekker klaar, maargoed we wachten eerst nog even af wat t word, ben zo benieuwd naar de 26e! Verder gaat t hier redelijk, heb nu 2 nachten heel goed geslapen( wel weer raar gedroomd) en vandaag niet gespuugd gelukkig!! Wel de hele dag misselijk, maar er is een vooruitgang! Nu hopen dat ie door gaat zetten Mn collega en ik waren vandaag in een hele relaxte en melige bui, dus we hebben in onze pauze een lekker maskertje gekocht, opgedaan en zijn lekker in de snoezelruimte gaan liggen hahaha heerlijk genoten dus
Engeltje, leuk zeg dat je broer het kaartje gaat ontwerpen! En wat super gaaf dat jullie het kamertje al hebben. Ik krijg er ook helemaal zin in om lekker met het kamertje bezig te gaan. Wij hebben niet veel paasplannen. Maandag hebben we in elk geval een brunch met mn schoonouders/zwager & schoonzus. Verder nog maar even kijken.
Wat een leuke en lieve reactie op ons geboortekaartje! Thnx meiden, leuk om te horen en doet goed. Beertje, wat ben jij een kanjer! Wat ontzettend knap dat je voor je zelf kon kiezen vandaag, mag je trots op zijn...want zal niet makkelijk voor je zijn geweest. Wat heerlijk dat je nu zo hebt kunnen rusten. Goed bezig! *Thumbs up* Als je me even je mail adres stuurt in een prive bericht, dan zal ik je mn stuk eens doorsturen. Zal vast herkenbaar voor je zijn! En wat fijn dat jullie geboortekaartje nu eindelijk in orde is. Weer een zorg minder! Sita, jij ook een beetje op jezelf passen he? En misschien wat rustiger aan doen met de groepslessen? Ik weet nog dat ik met 6 weken zwangerschap mijn trainer al op de hoogte had gesteld van de sportschool. We hebben toen vrij snel al een aangepast schema voor mij gemaakt. Hij raadde me toen al af om rechte buikspieroefeningen te doen. Engeltje, geen paasplannen. Wij hebben Liza plannen haha! Alles draait momenteel om haar. Ziekenhuisbezoekjes zoveel we kunnen en kolven om de drie uur. Pfff....druk schema dus. Pasen zal aan ons voorbij gaan vrees ik. En wat een vooruitgang met jullie kamertje, joepie...leukeeeeuk!! Fijn dat je weer een paar nachten goed hebt geslapen, kan je zo goed doen. Ik heb verder bijzonder goed nieuws! Wij hadden vandaag een gesprek met de kinderarts. En voordat dat gesprek plaats vond, ben ik nog even bij Liza geen spieken. En wat schetste mijn verbazing?? Onze kleine druif was gewoon van de monitor af! Dat betekend dat ze nu draden vrij is (alleen nog een slangetje in dr neus voor de sondevoeding). En dat betekent ook dat ze naar de kinderafdeling mag zodra daar een plekje is. En op de kinderafdeling is er de mogelijkheid tot 'Rooming in', dan mag ik dus bij dr blijven slapen. En dat is weer heel gunstig voor haar nachtvoedingen. De kinderarts was ook erg tevreden over Liza, sterker nog...er zijn nog maar 2 puntjes waar ze aan moet voldoen eer ze naar huis mag!! Ze moet alle voedingen zelf kunnen drinken en ze moet goed blijven groeien. Ze drinkt al keurig aan de borst en als ze straks over wordt geplaatst naar de kinderafdeling, dan kunnen we deze voedingen dus ook opschroeven. Ze moet ook goed uit een flesje kunnen drinken. Daar zijn we gisteren voor het eerst mee begonnen. Dat ging gisteren nog niet, vandaag overdag wilde het ook nog niet. Maar toen ik er net voor het laatst was, bleek ze dus voor het eerst ook uit het flesje te hebben gedronken. Dat ging nog niet zonder horten of stoten, maar het begin is er!! Dus...als we op deze voet door gaan, dan kan het zomaar zijn dat ze volgende week rond deze tijd thuis is. Zoooow blij!!! <3
@ liz: oh, wat een fijn bericht zeg!! Ook wel fijn dat je snachts lekker bij haar kan zijn, heerlijk zulke nieuwtjes! Kan ook echt niet wachten tot onze kleine uk er is, zeker als ik dit zo lees! Truste meiden!
Wauw, Liz! Wat een super goed nieuws! Hier wordt een mens vrolijk van. haha! Enneh, wat betreft de groepslessen. Ik heb na de dinsdag besloten om te stoppen met de groepsles. Het is me te zwaar voor de buik. Had me ook voor genomen om een keuze te maken die dinsdag, nou het is duidelijk genoeg geworden dat ik het niet meer trek. Ze zijn wel op de hoogte dat ik zwanger ben, maar het zou in principe moeten kunnen als ik het rustiger aan doe. Nou, niet voor mij. Ik ga zo naar de sportschool puur voor de cardio, en denk dat ik het daar maar bij hou de rest van de zwangerschap! Meiden, ik zit vandaag alweer op de 16 weken! Gaat hard zeg.
Hey meiden! Liz: wat een goed nieuws! Jullie meisje lijkt dus echt op jou: een doorzetter!! Geweldig nieuws! @ engeltje: leuk hè, met het kamertje bezig zijn! Ik ga dit weekend ook weer lekker rommelen @hier: ff een update. Maandag was ik dus bij de ha en die vroeg meteen: heb je et druk oP t werk? Dus meteen verteld hoe t is de laatste tijd. Heel druk, te weinig bezetting en dat ik de laatste tijd steeds meer t gevoel heb de controle kwijt te raken. Heb de dingen niet meer helder op t werk zeg maar. Hij voelen en duwen in m'n buik, nou ik ging door de grond! Het was voor hem duidelijk: veel harde buiken en deze pijn was dus gewoon stress en apanningspijn. Dinsdag dus aangegeven op m'n werk. Pfff, wat was dat lastig zeg! Ik vond het toch een stuk "falen" in m'n werk. Gelukkig pakten ze het goed op en Zijn er meteen wat zaken geregeld. Volgende week do een gesprek met een arboarts en tot die tijd halve dagen en dan kijken we wel weer verder. Verder gaat t ook even wat minder. In t begin heb ik jullie allemaal verteld over dat m'n ma en haar man zoveel problemen hadden. Dat er van alles speelde tussen hem en een vriendin van m'n ma. Nou ondertussen zijn ze gescheiden en is m'n moeder verhuisd. Met m'n moeder gaat alles heel goed, is dolblij in haar nieuwe huisje nu. Maar het is gewoon super lastig. De verhalen over m'n stiefvader met die vriendin blijven binnenkomen via allerlei kanalen. Van alle kanten hoort m'n moeder weer nieuwe verhalen, het kan gewoon niet anders als dat die twee wat hebben. Ze Is bijna elke dag daar thuis (de buurvrouw van daar is een goede vriendin van m'n moeder dus die ziet alles) en in het weekend zelfs met haar kinderen. De week dat mijn moeder ging verhuizen wilde hij een weekje weg want hij kon het niet aan dat zij aan het inpakken was. Vervolgens neemt hij zes flessen wijn mee... Als je alleen een week in een huisje zit!?! En via via er achter gekomen dat ook zij een week weg was. Toeval? Ook hoorde ons mam weer van iemand bij t koor dat haar zoontje bevriend is met t zoontje van die muts en die had verteld dat toen ie daar een keer was, de muts haar tas aan het inpakken was om een weekend met m'n stiefpa naar Scheveningen te gaan. En het is dan wel via via, maar waarom zou een kind zo'n verhaal verzinnen? En al helemaal niet zo specifiek. En t lullige: Scheveningen was "hun" plekje... Ons mam en m'n stiefpa zijn daar op huwelijksreis enzo geweest. Dubbel hard dus! Nou ja, zo kan ik nog wel even doorgaan. Komt er dus op neer dat er van alle kanten uit dingen naar boven komen die het steeds moeilijker maken om hem te geloven, hij ontkent nog steeds. Nu komt dus t volgende moeilijke punt: de bruiloft. Nodig ik hem uit? Eerlijk gezegd heb ik er niet zon zin in. Ik ben er 95% zeker van dat hij m'n ma heeft belazerd. Ja hij is 17 jaar m'n vader geweest maar als alles echt waar is (waar het wel op lijkt) heeft ie niet alleen mn moeder maar ook mij bedrogen. En hoe hij met m'n moeder is omgegaan.... Dat maakt het voor mij heel makkelijk om hem uit m'n leven te bannen. Gisteren belde hij me en begon hij me een beetje te verwijten dat ik nog niets had gezegd overde bruiloft. Heel naar gesprek en hij probeerde me de hele tijd een schuldgevoel op te leggen. Heb eerlijk gezegd dat ik daar niet op zit te wachten, maar hij deed echt lomp. Niet leuk, t is allemaal al moeilijk genoeg. Heb m net nog even een sms gestuurd om dat te zeggen. Hij kan zeggen dat het hem pijn doet, maar zijn reactie doet mij pijn. Zucht!! Moeilijk allemaal weer. Maargoed, ik ga lekker opstaan en me douchen, want: ik heb vandaag mijn vrijgezellenfeest!!! Ik had gevraagd of ik de dag mocht weten omdat ik er dan een beetje rekening mee kon houden dat ik de rest van t weekend niets geks ga doen. Om half 12 word ik opgehaald en moest me mooi aankleden.... Ben benieuwd!!!
Wolkje, lastige situatie zeg! Ik kan je ook niet echt advies geven wat betreft uitnodigen voor de bruiloft. Wel vind ik dat je je hart moet volgen. Maar ja.. wat zit daar nu in dan he. EN... een super fijne gezellige dag vandaag! Geniet er lekker van, en doe het de rest van het weekend rustig aan!
@ wolkje: jeetje wat een lastig parket zeg! Misschien is t verstandig om eens goed met hem te gaan praten voordat je een beslissing neemt over of hij wel of niet op je nruiloft mag komen. Niet om het goed te praten hoor, maar hij is natuurlijk wel jarenlang als een vader voor je geweest. Bedenk wel dat je je bruiloft niet nog eens over kan doen en dat je dus niet later spijt gaat krijgen, wat je ook beslist. Sterkte ermee meis! Hoop dat je er snel uitkomt en vrede hebt met de beslissing die je dan neemt. Oh meiden ik ben op t ogenblik zo erg aan t dromen, maar vannacht sloeg echt alles! Vannacht moest ik op controle bij de gyn in t buitenland. Er waren allemaal kleine kamertjes waar allemaal zwangere vrouwen lagen, je moest er blijven slapen en iedere dag zou er iemand komen kijken. Er was een vrouw bij waarvan haar kindje tijdens een echo werd gestolen door de gyn en toen kwam de politie vragen of ik iets had gezien... Ik wilde toen ook heel graag naar huis, maar dat mocht niet van Lucas uit gtst ( mijn gyn, ja echt te bizar voor woorden ) hij wilde een echo bij mij maken en zei dat mijn kind van hem was, voordat hij de inwendige echo kon maken brak er brand uit en kon ik vluchten, maar hij bleef me maar achtervolgen. Uiteindelijk heb ik me kunnen verstoppen bij de mac donalds hahaha echt hoe verzin je zoiets?