Wil gaat er nu ook voor je 1e kind!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Danty88, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    @Liz... prachtig!!! En inderdaad.. hoe gaat het.. met jou, Liza maar ook met de hele toestand?! Ziekenhuis reizen enzo..!?

@Ukkie.. wat raar joh.. nou jah.. beter 23 dagen dan 63 toch?! Maar wel apart.. gelukkig ben je nu goed onder controle..! En hopelijk komt je cyclus nu eindelijk in een mooi ritme..! (of gewoon 9 maanden niet.. ;) )

@Wolkje.. Jah we zijn echt ontzettend van het downloaden joh.. ;)
    Ben nu dus Criminal Minds aan het kijken..(die heeft tenminste 7 seizoenen dus ben ik even zoet...) Heb CSI LV al gekeken, Castle, Dexter, Friends, Ghost Whisperer.. en vast nog meer... ;) Allemaal tot de laatste aflevering..

En qua films.. weet ik nooit zo goed wat ik moet downloaden...
    Iemand misschien leuke film/serie tips?!

ZE ZIJN ERNSTIG WELKOM!!! ;)

@Pluus.. weet je wat ik eigenlijk misschien nog wel het ergst vind.. ik heb niet kunnen aftellen naar mijn verlof.. das toch een 'mijlpaal' in je zwangerschap.. En baal er best van dat ik gewoon niet kan showen met mijn buikje en leuke reacties krijg! ;) Omdat niemand me ziet hier thuis heh!

@Danty.. ja jij hebt dat ook heh meis... vreselijk heh! Je weet dat het moet en beter voor jou en je beeb is.. en dat wrijft iedereen er ook wel in! Maar ondertussen kun je je zo alleen en hopeloos voelen!!
    Wat doe jij zoal op zo'n dag? Misschien heb je leuke tips?!

@Geboorteborduursel...
    Heb ik dus al af..... Ben nu met de ballonnen bezig.. maar zijn ook zo goed als af... ;)
    Ja je komt ver hoor als je weken thuis zit!

@hier.. had gister echt mijn dipmoment..! Voel me vandaag al wat beter hoor.. wat minder zelfmedelijden.. ;)
    Moet ook wel want morgen weer ziekenhuis heh.. en hoop zo dat de bloeddruk lager is!;)

Nog een klacht(je..) Ik heb sinds.. nou een dikke week denk ik zo'n pijn aan mijn oor en dan vooral snachts als ik er op lig.. ik dacht dat het van mijn oorbellen kwam.. dus die uitgedaan!
    Maar nu ben ik doof aan m'n oor...! Hij is ook wat dik aan de binnenkant maar alleen in de schelp zeg maar.. niet de gehoorgang in.. en rood aan de buitenkant..!
    Ben helemaal doof... kan dat nou zijn?! ;) Zou het van de bloeddruk kunnen komen?

Iemand enig idee?

2. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Heej meiden!

@ Ukkie, wat vreemd van je menstruatie!! Laten we inderdaad hopen dat dit de laatste is voorlopig!

@ Liz, wat een prachtige foto's weer!!!! Hoe is het met jullie? Al een idee wanneer ze mee naar huis mag?

@ Beertje, ik kan me voorstellen dat je dat heel moeilijk vindt. Dat aftellen inderdaad en showen met je buik!!
    Meis, trek morgen je mooiste kleren aan en show die buik maar goed in het ziekenhuis!!!!
    Vreemd van je oor trouwens, heb je geen oorontsteking ofzo?

@ Hier, ben weer erg moe! Ik kan merken dat het zwaarder begint te worden! Zit over de 30 weken he! Ga zo lekker even op bed liggen en dan straks nog even terug naar het werk, even wat kleins doen!

3. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ja heel raar maargoed, zometeen even bellen voor een nieuwe afspraak... en morgen beginnen met chlomid!

@Beertje.. Ik zal vanavond wel eens voor je kijken op de computer... ik & mijn vriend zijn namelijk film verslaafd hahaha... Van wat voor films hou je ?

4. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Hi meiden,

Nou...ik zal dan maar even een update geven. Met Liza gaat alles helemaal goed. Ze doet ontzettend dr best met drinken, maar het kost haar nog heel erg veel energie. Na een goede aanloop en een goede start, valt ze heel hard in slaap. Vandaag een gesprek gehad met een logopediste, zij wist me te vertellen dat dit toch een teken is dat het haar teveel kost en ze er dan nog niet echt aan toe is. We kijken nu per voedingsmoment hoe haar gesteldheid is en of ze aandrang/ honger/ alert/ wakker is. Is dat het geval, dan bieden we dr een flesje/ borst aan. Zo niet, dan heeft ze haar rust nodig en krijgt ze haar voeding via de sonde. Dit hoeft nog niets te betekenen, dit past precies bij het beeld van te vroeg geboren baby's. In principe is ze dus heel goed in staat wat ze wil en wat wel- en niet aan kan. Dus daar gaan we nu op in spelen, dan krijgt ze de kans om zichzelf te melden voor een voeding en wordt het voor haar misschien wat makkelijker. Dus veel slapen, slapen, slapen...dan groeit ze goed en bouwt ze voldoende energie op om strakjes al haar voedingen zelf te drinken. Het kan ieder moment zomaar ineens omslaan, dat de knop ineens omgaat en dan kan ze zo in 24u thuis zijn. Maar hier kan niemand iets zinnigs over zeggen helaas. Want ik ben het nu na 2 weken echt wel beu dat heen en weer gependel tussen thuis en ziekenhuis. We zijn nooit alleen, er is altijd iemand bij...begin er echt van te balen!

Verder ligt ze nu op de kinderafdeling en dat is eigenlijk zo goed als de eindhalte. Eigenlijk allemaal heel positief...maar ja, mn geduld begint nu wel aardig op te raken. Ik moet ook gewoon 's nachts en overdag kolven, dus al met al heb ik het er erg druk mee en zou het zo heerlijk zijn als ons schatje lekker bij ons is.

Met mij en vriend gaat het momenteel iets minder. En dan met name met mijn vriend. De stress en de spanning van de afgelopen periode is hem teveel geworden en dat uit zich momenteel in huidproblemen. Huidproblemen waar hij compleet in doordraaft en door in de put raakt. Hij is er totaal op gefixeerd. Het klimaat in het ziekenhuis wakkert zijn huidproblemen aan, dat zorgt er voor dat hij op een gegeven moment ook niet meer mee wilde naar het ziekenhuis. Ik heb er dus een tijd alleen voor gestaa voor wat betreft de zorg voor Liza en de bezoekjes naar haar toe. Ik heb hem zo'n twee weken alle ruimte gegeven. Maar sinds deze week is de maat voor mij ook vol. Zijn fixatie is niet normaal en niet gezond. Heel vervelend dat hij last heeft van zijn huid, maar het leven gaat gewoon door en je hebt nu een lief, klein meisje waar je ook de zorg over hebt...daar hebben wij SAMEN de zorg en de verantwoordelijkheid voor! Mijn doos ligt verdorie helemaal aan de gruzelementen en ik heb een slappe buik. Hoor je mij ook niet over klagen. Direct na de bevalling was ik al op de been, ondanks dat alles me pijn deed. Ik had er alles voor over om mijn dochter te kunnen zien en om bij haar te zijn. Hij haalt zijn probleem totaal uit perspectief en hij komt er niet meer uit. Dus ik heb hem deze week een schop onder zijn hol gegeven en hem naar de dokter gestuurd om een doorverwijzing te vragen voor een psycholoog. Dit heeft hij keurig gedaan en hij kon vandaag gelukkig al terecht. Dit is niet de kraamtijd waar ik op gehoopt had. Ik hoor in bed te liggen en lekker gepampert te worden. In plaats daarvan ben ik al weer helemaal op de been en iedere dag druk in de weer. Ik heb zelfs mijn oude gewicht van voor de zwangerschap al weer terug! Ik kan gewoon mijn normale kleren weer aan.

We praten er gelukkig heel veel en goed over. Hij ziet ook wel in dat zijn beeld niet reeël is met de realiteit, hij kan het alleen niet van zich af zetten. Hij denkt echt dat zijn huid finaal aan wordt gevreten en dat het niet meer goed komt. En wat ik ook zeg, het komt niet binnen. Dus hopelijk kan die psycholoog iets betekenen. Tot die tijd zal ik hem blijven steunen maar hem ook eens een schop onder zijn kont geven en boos op hem zijn. Zo heb ik min of meer geeist dat hij iedere dag minimaal 1 keer per dag met mij mee gaat naar het ziekenhuis. Gelukkig neemt hij dat dan wel weer aan. Hoe dan ook, we komen er uiteindelijk wel uit samen, maar pittig en verdrietig is wel eventjes! Daarnaast haal ik wel heel veel energie en vreugde uit ons poppetje. Ze is zo'n schatje, zo zoet, zo lief! Een heel tevreden meisje.

Het lukt mij tot dusver aardig om niet mee te gaan in de somberheid van mijn vriend. Dit werkt voor hem zo nu en dan ook aanstekelijk en motiverend, zodat er ook af en toe nog wel een klein beetje wordt gelachen. En ik blijf hem steeds maar zeggen dat hij er prachtig uitziet en het echt niet zo erg is als dat hij zelf denkt.

5. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    @Liz.. Wat een prachtige foto's weer...
    Meid wat een verhaal dit verdien je niet, knap dat je je vriend een schop onder zijn hol hebt gegeven want dat verdiend hij ook! Wel goed dat hij meteen een afspraak maakt en toch netjes met jou 1x per dag meegaat! Weet zeker dat hij zielsveel van jullie houd dus dat komt allemaal wel goed, goed dat jullie blijven praten.. zo'n kraamtijd verdien je niet schat! Ik vind dat je het super goed doet..
    je mag trots op jezelf zijn !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Net gebeld met de gyn...
    Als je na 18:00 ongi bent geworden moet je de volgende dag als CD1 tellen.. Wist ik ook niet hoor, gister ongesteld geworden. Vandaag dus CD1, zaterdag starten met Chlomid, maandag 23-04-2012 nieuwe echo :)

6. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    @ Liz, jeetje wat een verhaal! En wat ben jij sterk zeg!! Jij mag inderdaad heel trots zijn op jezelf!
    Goed dat je je vriend een schop onder zijn kont gegeven heeft en hopelijk helpen de gesprekken bij de psycholoog hem snel zodat hij weer in verhouding na kan denken!
    En dan jullie kleine meisje nog... wat is ze toch mooi! Op haar mag je ook heel trots zijn! Fijn dat ze geen vertekend beeld geeft van een te vroeg geboorte maar ik kan me voorstellen dat je er klaar mee bent, met dat op en neer gependel! Dat is ook niet niets! Net wat je opschrijft... je verwacht een kraamperiode waarin je verzorgt wordt en kan genieten... nu ben je alleen maar aan het zorgen voor je meisje, voor je zelf en dan ook nog eens voor je vriend! Zo had je het inderdaad niet voor ogen!
    Probeer er ondanks alles toch van te genieten! En nogmaals je mag trots zijn hoor!!! Je bent een kei!

@ Ukkie, zaterdag starten... spannend!!!

7. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland
    @Liz... meid... volgens mij heb jij niet eens half door hoe sterk je bent!! Wat een verhaal.. en inderdaad.. je zou nu lekker thuis moeten zijn de hele dag naar je kleine meid staren en iedereen om je heen die rent en vliegt voor jou!!
    Vind het echt zo naar, klote, en woorden die ik niet mag noemen voor je dat je dat niet hebt momenteel!!
    Je wilt natuurlijk het liefst de hele tijd bij Liza zijn.. maar ondertussen vergeet je jezelf op het moment denk ik!
    Vergeet niet dat je wel een kraamvrouw bent meisje..! Denk alsjeblieft ook aan jezelf!!

En dan je vriend... serieus... ik had hem wel 10 schoppen onder zijn hol gegeven! Als het mijn vriend was geweest.. ik ken jou vriend natuurlijk niet.. maar het lef... het lef om zich 'zieliger'/'kwetsbaarder' voor te doen dan jij!!:x
    Het idee alleen al maakt mij boos!!
    Snapt hij niet dat dit nog veeeeel meer energie/tijd kost dan hem! Dat jij nu eigenlijk bij had moeten mogen komen van 9(noujah 8 dan...) maanden zwangerschap en een bevalling!!

Grrr... is hem geraden dat hij naar die psycholoog gaat en elke dag met je mee gaat!! :x

Hele dikke knuffel voor jou meisje..!! En nogmaals... denk ook aan jezelf meid!!

@Uk... oowww.. zaterdag beginnen!! En dan..?! Kijken ze de 24e op de echo of er een eitje is ofzo?
    en... niet de filmtips vergeten!! ;) Haha...!

@Hier... morgen ziekenhuis voor bloed/urineonderzoek, CTG en naar de gyn.. ben een beetje zenuwachtig..! ;)
    Hoop zo dat bloeddruk gezakt is.... of dat ik in ieder geval niet hoef te blijven!

Wil nog minimaal 5 weken genieten van een beebje in mijn buik!! :D

8. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Liz, wat een verhaal.. lijkt me zwaar om zo sterk te moeten blijven, want dat is het eigenlijk. Je wil voor je meisje zorgen, en natuurlijk ook voor je vent, maar hebt zelf de zorg zo hard nodig. Hoop echt dat Liza snel met jullie mee naar huis mag en je echt kunt gaan genieten.
    Hoe zit dat met jouw kraamzorg dan? Krijg je die later alsnog, als Liza thuis is? Misschien kun je dan toch nog bij komen van alles.

Hier, net weer controle gehad. Alles was goed bij het bloedprikken, bloeddruk was weer keurig (130/65), en de lage onderdruk verklaart waarom ik soms duizelig ben en bijna flauw val. Vooral bij inspanning. De lage rugpijn kunnen ze niks over zeggen. Moet rust blijven nemen tussendoor. Ow, en dat hartje klopte weer mooi!!! De kleine uk was ook lekker druk, je hoorde allerlei bewegingen tussendoor... Ben nu weer thuis en ga niks meer doen vanavond. Haha!

9. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties, doet goed en geeft weer even een oppepper! Kan ik wel even gebruiken.

Beertje, het verhaal ligt even iets complexer. Ik begrijp ergens heel goed dat de vroeggeboorte van onze dochter en alle hectiek daar omheen een druppel voor hem is geweest. We hebben het de afgelopen jaren niet al te makkelijk gehad. Beiden een ouder verloren en nu de geboorte van ons eerste kindje die ook niet vlekkeloos is verlopen. Dit was gewoon echt de druppel die hem zijn kracht liet verliezen. De spanning was zo groot, dat dit zich zelfs uitte middels zijn huid. En ja...die huid, dat is een mooie uitvlucht om de onderliggende pijn niet te hoeven ondergaan en het laatste beetje kracht wat hij nog in zijn lijf heeft, in tact te laten. Het is puur een overlevingsstrategie, die hem nu overeind houdt. Emoties en kwetsbaarheid zijn bijna het engste wat er is...op loslaten na. Dat doe je niet in een dagje of een weekje, dat is een proces. En dat proces komt nu pas bij hem op gang. En daar kan ik heel erg boos om worden en het hem nog moeilijker maken, of ik laat hem dit proces doorlopen zodat hij de puinzooi nu eens goed op kan gaan ruimen. Maar ja...het moment is gewoon kloten natuurlijk! En ja, af en toe word ik ook goed boos op hem en vertel hem eens goed de waarheid, dat moet zo nu en dan ook gewoon om het een en ander in zijn 'waanzin' te doorbreken. Maar op dit moment voelt en beleeft hij het nou eenmaal zo. Wie ben ik om zijn gevoel en beleving te ontkennen? Dat recht heb ik niet, al zou ik het zijn hoofd wel uit willen rammen! Dat betekent niet dat ik mee ga in zijn irreëliteit, want dat doe ik niet. Maar het kwartje zal bij hem zelf moeten vallen, dat kan ik niet voor hem doen. Hopelijk helpt die psycholoog daarbij en lukt het hem straks om dingen weer in perspectief te zien...want ik kan dit niet, ik ben niet zijn hulpverlener en dat wil ik ook niet zijn. Ik ben zijn vriendin die er voor hem wil zijn en die af en toe flink dr kont in de krib zal gooien om hem een beetje in het hier en nu te houden. Want wat er ook gaande is, we zullen samen voor ons meisje moeten zorgen en dat verwacht ik nu dan ook echt van hem. Het is niet eerlijk mij dat ik in mijn eentje te laten doen, ik ben ook nog herstellende. Die boodschap is nu wel aangekomen, hij gaat ook mee naar het ziekenhuis en doet het zo goed met ons hummeltje! Erg mooi om te zien en ook fijn om op te merken dat het hem dan warempel lukt om even met iets anders bezig te zijn. Ik zie hem dan nog wel eens worstelen en vraag hem dan om eventjes een uur niet bezig te zijn met zijn obsessie, daar heeft hij de godganze dag de tijd al voor! Echt, het is te vergelijken met een anorexia patiënt die voor de spiegel van zichzelf staat te walgen en overal vet ziet waar ieder ander vel over been ziet. Niet te begrijpen, maar voor die persoon wel waarheid en zijn beleving. Hopelijk komt er gauw verbetering! In de tussentijd laat ik me door niemand van mijn roze wolk gooien, niemand neemt me mijn geluk en trots; Liza af. Ik geniet nog iedere dag van dr en kijk elke dag weer uit naar de bezoekjes en onze momentjes samen. Het is zo'n heerlijk kindje.

Vanavond heeft ze bijna dr hele flesje leeggedronken!! Ik heb de borst nog geprobeerd, maar dat was te vermoeiend voor dr. Het flesje kost haar duidelijk minder moeite, is minder intensief voor dr. Dus de komende tijd ga ik minder tijd steken in de borst, wanneer blijkt dat ze er te vermoeid voor is, dan gaan we gelijk over op het flesje. Daar zit ook mijn moedermelk in. En of ze nou aan de borst drinkt of van de fles, maakt me niets uit...zolang ze maar zelf drinkt. Ik word er helemaal blij van <3

10. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland
    Liz.. Dacht al wel dat er wel iets onder moest liggen hoor.. Daarom zei ik al.. Ik ken je vriend niet!
    Maar lijkt me sowieso niet iets wat een vent doet nu een bevalling als hij verder geen 'problemen' heeft!
    Sorry als dat zo over kwam.. Hoop echt dat je vriend ook snel alles goed verwerkt.. En jullie samen kunnen genieten van jullie meisje!

Dikke knuf!

11. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Super dat ze goed heeft gedronken vanavond Liz!
    Enneh.. hoop dat je kerel snel alles een plekje kan geven en kan verwerken. Komt vast goed meid!

12. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Beertje, geeft niets hoor. Ik bedoelde het ook niet aanvallend ofzo hoor. Kun je ook niet weten en begrijp ook best dat mijn verhaal deze reacties oproept. Mijn vader was ook echt niet amused toen hij het hoorde. Nu het wat is bezonken kan hij voor mijn vriend ook wel wat meer begrip op brengen. Het valt ook allemaal niet mee. Binnen 3 jaar gewoon allebei een ouder verloren op een vrij traumatische wijze. Het een is nog niet verwerkt of het ander komt al weer op je pad, een beetje dat idee. Het is ook echt sneu om hem hier zo mee te zien worstelen en zo weinig voor hem te kunnen doen. Anderzijds maakt het me ook pissig, je hoort mij toch ook niet klagen over alle ongemakken na mijn bevalling? Maar ja...ik zoek mijn toevlucht dan ook niet in lichamelijke ongemakken. Ik heb de boel geloof ik aardig een plekje weten te geven en weten te verwerken. Zo ver is mijn vriend dus blijkbaar nog even niet, dat is het verschil en tegelijk de frustratie. Maar goed...laten we het een beetje gezellig houden in dit topic ;) Ik ga op de bank, ben weer bek af van deze dag.

13. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Heej meiden,

Ik had alles gelezen maar toen kreeg ik telefoon... ben nu dus weer alles kwijt! Sorry!!

@ Liz, goed hoe jij hierin staat, maar geef jezelf ook quality time he!! Niet alleen maar zorgen, zorgen en nog eens zorgen! Neem ook goed rust!!

@ Beertje, hoe was het in het ziekenhuis?

@ Hier, ik heb net de intake voor de kraamzorg gehad... alles is goed gekeurd! Hahaha dat mens dacht dat ze van alles moest gaan controleren volgens mij... ik heb gewoon gezegd dat ik alles begreep en na 20 minuten stond ze weer buiten! Ach alles komt ook wel goed en daar had zij ook wel vertrouwen in volgens mij! :)

14. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff... 1dag niet op de site gekeken.. en moest meteen 2 pagina's bijlezen... :)

@Liz... meis... wat pittig voor jou.., maar zeker ook voor je vent. En je mag idd zeer trots op jezelf zijn. Ik vind het heel knap van je hoe je de afgelopen twee weken alles hebt kunnen volhouden!!! Goed van je vent dat hij hulp is gaan zoeken. Jullie komen er vast uit! Dikke knuf

@Beertje & Danty: Pfff... Ik kan me indenken dat het lastig is om de tijd door te komen. Ik hoop ook echt dat ik mag doorwerken tot mijn verlof, want ik weet niet wat ik anders met mijn tijd zou moeten... Tips voor degenen die van detectives/misdaad houden: 'Alias', serie met o.a. Jennifer Garner; deense serie 'The Killing'. En als je iets simpels wilt zien... online kan je de hele reeks van 'All Stars' (errug flauw...) en 'Coupling' (ook errug flauw)... Ter voorbereiding op kinderen 'Outnumbered'.

@Ukkie: WAT SPANNEND ALLEMAAL!!!!

@Sita: Mooi dat alles goed was bij de vk!!!

@Pluus: Nou Pluus, dat klinkt alsof je er nu helemaal klaar voor bent!! :D

@hier: Bedankt voor het duimen gisteren.. het heeft geholpen. Ik heb het idee dat ik dit examen wel gehaald heb. Sinds gisteravond staat ook online dat ik die andere gehaald heb, maar ik heb nog geen brief ontvangen. Nu heerlijk weekend!!! Morgen lekker genieten en zondag weer even aan de studie... Nog 1 examen voor mijn verlof.. dan lekker genieten... en daarna gaat het leven weer verder :p

15. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Pluus, hihi.. 20 minuten! Hoop dat ze hier ook zo snel weer weg zijn. Lijkt me alleen maar positief, toch?

Flier, hopen dat je de examens hebt gehaald! Enneh.. nu even genieten van je weekend he.. ;)

Hier, vanmiddag weer naar de Babydump geweest. Wilden toch even goed naar de kinderwagens kijken. Net besloten dat we morgenochtend gaan bestellen.

Kinderwagen: Maxi-Cosi Mura 4 Total Black 2012 | Maxi-Cosi Mura 4 2012 + GRATIS MAXI COSI CABRIOFIX | Baby-Dump

Babykamer: Ledikant 60-120/Commode 3 Laden Silas | Bopita | Baby-Dump

Kan na week 24 geleverd worden, dus dan ben ik 26 weken.. wat inhoud dat we dan net vakantie hebben. Zou dus perfect uit komen! Het wordt wel erg echt zo... hihi! Leuk hoor!

16. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sita: Mooie spulletjes!!!! Ja... dan wordt het ineens heel erg echt he!!!! Zie net je datum van je 20wk echo.. mooie datum! Bij ons doen ze helaas geen echo's op zaterdagen...

17. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Flier, Ja, ook erg blij mee! Het wordt echt echt nu, krijg er gewoon kriebels van. Hebben jullie al dingetjes besteld/gekocht?
    hihi, zie net dat die datum niet klopt, is 4 mei, dus op vrijdag!
    Hier kunnen we wel op donderdagavond altijd voor een echo, ook ideaal! Hoeven we niet per sé vrij te nemen als we samen naar een echo willen. Jij hebt volgende week al je echo, gaat snel zeg!

18. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Friesland
    @liz.. Nee joh.. Zo kwam je ook niet over hoor.. Maar dacht miss kwam ik verkeerd over.. Haha!
    Heel veel sterke en knuffels voor jou en je hele gezinnetje.. En hoop zo dat jullie snel met zijn 3jen kunnen genieten van elkaar!

@flier.. Nou das al 1 in de pocket! Die andere is vast ook goed gegaan joh! Weet t zeker!

@pluus.. Thanks for asking want voel me echt zo klote!
    Heb van half 10 tot uur of 1 in ziekenhuis gezeten! Speciaal zelf naar lab gelopen zodat bloed uitslagen er zouden zijn terwijl ik ctg liet maken! Urine onderzoek hoefde niet (raar...) Dus ik naar afdeling voor ctg en gezegd van urine.. Nou dat moest toch echt wel! Dus alsnog weer ingeleverd!
    Aan de ctg.. Begin rond de 150 (hartslag...) En hij daalde maar en daalde maar.. En dat ding ging steeds harder piepen! Op laatst was ie 85 ofzo..!
    Dus ik maar gebeld (lag inmiddels al 40 min aan dat ding..) En mede gedeeld dat het toch echt zeker weten mijn eigen hartslag was die ze 40 minuten hebben zitten registreren en niet die van beeb!
    Dus... Nog een x..!

Bloeddruk was daarna veel te hoog natuurlijk.. 140/100.. Maar... De bloed uitslagen waren nog niet binnen! ik had ze al gezegd dat t niet met spoed was aangevraagd..
    Had ik na gevraagd bij t prikken.. Dus of ik even in restaurant ofzo uur wilde wachten
    was het er vast wel..
    Dus.. Wij weer wachten... Toen weer bloeddruk laten meten.. Nou precies hetzelfde.. bloeduitslagen waren zelfde als dinsdag..
    Maar na overleg met de gyn toch besloten dat aan de medicijnen moet.. Normaal gesproken worden zwangeren daarvoor opgenomen.. Maar omdat ik nergens last van heb.. En ook alle uitslagen goed waren mocht ik naar huis.. Maar moet zondag wer komen voor bloeddruk en een ctg...
    Dus... Mijn hele verhaal... Baal als en stekker..

Wil zo graag genieten van het zwanger zijn... Wil zo graag dat mensen zeggen.. Goh wat en mooi buikje...
    Nee mensen zeggen straks... Waar komt dat kind vandaan? Wist niet dat je zwanger was joh...

19. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Lieve Beertje, jij krijgt van mij een hele dikke knuffel!
    Ik kan me zo goed voorstellen dat je je zo klote voelt!
    Iedereen zegt, zwanger zijn is fijn, je kunt er lekker van genieten etc etc etc maar als de zwangerschap niet vlekkeloos verloopt kan het ook echt een rottijd zijn!!
    Probeer toch positief te blijven! Ik snap dat het lastig is maar hoe drukker je je maakt hoe slechter het met je bloeddruk gaat... Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan...
    Maar nog even volhouden meis, dan heb je je knappe ventje in je armen en kan het echte genieten gaan beginnen!!
    Sterkte meissie!!!

@ Sita, wat een leuk he, al die spulletjes uitzoeken! Geniet er maar lekker van!

@ Flier, wanneer krijg je de uitslag van je examen? Succes met leren voor de volgende!

@ Nou ik was gisteren zo positief over de kraamzorg he...
    Ik kreeg gisteren nog een telefoontje... Ze was iets vergeten te zeggen en eigenlijk was dat wel wat slecht nieuws...
    Omdat ik in een drukke periode beval, heb ik kans dat ik mijn kraamhulp moet gaan delen met een ander gezin. Dus ipv 6 uur hulp op een dag, krijg ik dan maar 3 uur. Ze helpt dan de baby en mij met de verzorging maar het poetsen moet mijn familie maar doen!! PARDON!!!
    Nou daar ga ik natuurlijk helemaal niet mee akkoord! Ik heb dat ook al wel duidelijk gemaakt... ik heb recht op 6 uur op een dag, zij zijn ook voor de de hygiene van de badkamer en was etc dus die gaat ze maar doen ook!! Ze regelen het maar!
    Ik was dus best wel een beetje pissig! Maar goed, dat zullen ze merken ook als ze me dit flikken :)

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ flier: he wat vervelend van je schoonmonster dat ze je wil opdringen dat je kindje pools gaat leren! Volg je eigen gevoel hierin en maak ze gewoon goed duidelijk dat jullie dit echt niet willen! 2 talen is al heel wat voor een kind om onder de knie te krijgen, laat staan 3 talen! Daar kan je kind t echt heel moeilijk mee krijgen!

@ wolkje: nog even een toevoeging op het verlof.... Mocht je gedeeltelijkof volledig tijdens je zwangerschap in de ziektewet komen, dan moet je verplicht 6 weken van tevoren nemen en krijg je 10 weken erna.

@ ukkie: wat spannend allemaal meis! Ik hoop dat de chlomid snel gaat helpen!

@ sita: hihi wij hebben dezelfde smaak qua kamer en kinderwagen. De wagen is precies tzelfde, ook de kleur en t kamertje is ook bijna tzelfde, toevallig!

@ beertje: wat vervelend dat je bloeddruk weer te hoog was! Wel fijn dat je je medicijnen gewoon lekker thuis mag nemen en niet in het ziekenhuis hoeft te blijven. Hoop dat je controle morgen goed gaat en dat je daarna wat meer kunt gaan genieten van je zwangerschap! Hele dikke knuf voor jou!

@ pluus: gewoon op je strepen gaan staan hoor! Jij hebt recht op die 6 uur, dus ze zorgen er maar voor dat je het krijgt! Vervelend dat het zo loopt in ieder geval!

@ liz: jeetje meis, wat krijg je toch een hoop voor je kiezen, je valt van het 1 in het ander, dit geldt natuurlijk ook voor je vriend! Echt knap van je dat je zo sterk blijft en dat je je vriend de juiste schoppen onder zijn kont geeft! Jullie hebben nu een heel mooi klein meisje waar jullie voor moeten zorgen en dat kan je niet alleen. Goed dat je vriend nu naar een psycholoog gaat en dat jij die taak niet op je neemt. Je hebt er al een grote nieuwe taak bij en dat is MAMA zijn!
    Wat goed dat jullie kleine meid zo goed uit t flesje drinkt, uit de borst komt straks misschien ook wel weer als ze wat meer is aangesterkt. Als ze nu zo goed blijft drinken, mag ze dan al snel naar huis?
    Meis je hebt een prachtige dochter, geniet ervan en vergeet niet dat je zelf ook een toppertje bent! Dikke knuf!

Ik durf het bijna niet hardop te zeggen, maar t lijkt hier weer beter te gaan... Heb al 4 dagen niet gespuugd! Begin nu dan ook steeds meer fut te krijgen voor dingen en ook komt mijn etenslust weer langzaam terug! Ben woensdag naar de vk geweest en ben toch gelukkig weer aangekomen ( nooit verwacht dat ik daar blij om zou zijn haha ) ben 2 kg aangekomen en dat ligt mooi op schema volgens de vk. Mn bloeddruk was ook heel netjes 120/70 vorige keer was hij 140/85 dat was net aan de hoge kant zei ze toen,zal wel spanning zijn geweest ;) verder hebben we nu voor het eerst het hartje van onze kleine uk horen kloppen 130 slagen p/min dus ook dat was helemaal prima, kreeg er gewoon een brok van in mijn keel :)
    Verder ben ik zoooooo benieuwd naar 26 april als we onze 4 D echo krijgen. Hoop echt dat ze kunnen zien wat het wordt, want ik wil het gewoon weten nu!
    Weten we ook gelijk of we nog hard moeten gaan brainstormen over een jongensnaam of niet..... ;)

Deel Deze Pagina