@Uk... En was het dit keer 1 goed eitje? Of weer een heleboel van verschillend formaat? En dat je ongi nu al zo lang duurde? Was niet erg? @Liz.. wat een mooie foto's weer.. je ziet er echt supertrots uit meid.. zo achter de kinderwagen! En.. psst... hoeveel groter zijn jou borsten geworden na de bevalling? Mijn borsten zijn nog nauwelijks gegroeid deze zwangerschap.. En denk jahaa.. miss verstandig om nu al grotere beha te gaan halen want kan nu nog steeds mijn 'eigen' aan.. die ik altijd al had.. @Pluus.. Fijn dat het toch een leuk weekend is geweest.. toch wel wat geholpen dus om achterin te gaan zitten hé! Heb je net even wat meer bewegingsvrijheid denk ik..! En jahaaa.. schiet al op bij mij hé.. dus... dan schiet het bij jou ook op! @Engel.. misschien inderdaad koelen met ijs ofzo? Wel even handdoeken ertussen natuurlijk want je wilt ze ook niet bevriezen heh! @Sita.. jahaaa... zelfs ik ben benieuwd wat voor een minimensje je in je buik hebt..! Dus... oeeww... spannend!! Hoop dat je vriend het ook wil weten! Betreft kleertjes kopen is het inderdaad wel handig.. al heb ik ook nog vrij veel neutrale dingen inderdaad.. omdat niemand anders weet dat wij het weten.. en jah kan moeilijk dan allemaal stoere kleertjes in de kast doen (die iedereen open trekt als ze babykamer inkomen... waarom toch?! ) @Dobber.. en? heeft je man al een afspraak gemaakt? Superfijn dat hij al wel heeft toegezegd met je mee te gaan naar eventuele onderzoeken! Toch fijn.. extra stel oren die ook alle info opslaan en steun bij je te hebben! @hier.. Mijn kleine jonkje is zoooo onrustig vandaag.. buik zwiept van links naar rechts.. maakt nog net geen wokkeldraaitje..! En echt... ik ben nog HELEMAAL NIET klaar om afstand te doen van dit magische gevoel zeg... damn wat ga ik dan missen straks!! Zo jammer.. je kan foto's maken, kaarten inplakken, gewoon op de babykamer zitten.. maar je kan dat magische gevoel niet in een potje stoppen om af en toe later weer even te voelen! Zo jammer! Vind het geweldig!! Dacht vanmorgen echt even dat mijn vruchtwater ging breken zeg.. Ik liep gewoon en in ene nat in mijn onderbroek..! Ik naar wc.. kijken.. en ruiken(sorry).. (moest toch echt checken of het geen urine was...) en rook niet.. nergens naar..! Maar.. daarna niet meer gehad en meende dat Liz verteld had dat je ook in ene erg veel afscheiding kan hebben... TOCH LIZ? Was niet superveel dus dacht als het hierbij blijft kan het mijn vruchtwater niet zijn..! Heb het ledikantje vandaag opgemaakt.. en denk dat kamertje nu helemaal gereed is.. dus... de foto's!
Ook even een foto van het hemeltje erbij gedaan..! Die moet dus nog in de kamer..! Schoonmoeder van mijn zus heeft die gemaakt... had haar stof gegeven en gezegd hoe ik het wilde en ben er zooooo blij mee!!!!
Nu ik toch bezig ben.... gelijk nog een buikfoto...! Ben echt supersupersuper gegroeid joh laatste 2 weken!! (Alleen omvang.. niet in gewicht.. )
Beertje, wow! Mooie buik hoor! En zeker goed gegroeid de laatste 2 weken.. hihi! Enneh leuk kamertje! Vind de kleur op de muur en de vloer echt mooi. Wat betreft winkelen en mensen die in mn kast kijken,.. vriendin van mij wist het ook bij beide kinderen, en heeft de klink van de deur afgehaald zodat mensen niet het kamertje in konden gaan om te zien welke kleur/kleertjes. Denk dat wij het ook zo doen, want zou het dan wel stil willen houden voor de rest. Misschien mn beste vriendin die het dan wel weet, maar de rest niet. haha! Ach, eerst maar eens kijken wat die man van mij wil.
@ Beertje! Wow wat een schattig kamertje! Echt helemaal leuk!!!! En wat is je buik gegroeit zeg! Mooi!!! En wat betreft de wokkeldraaitjes! Heel herkenbaar!!! Haha ik heb ze ook heel vaak als ik lig! Heerlijk!!! Alleen die schoppen tegen mijn maag vind ik wel wat minder @ Sita, niemand weet dat wij het geslacht weten dus ik heb het ook heel neutraal! De specifieke dingen heb ik gewoon in een andere kast! Niemand die ze ziet!
@ beertje: leuk kamertje hoor en wow wat is je buik gegroeid zeg! Niemand kan er nu nog omheen dat je zwanger bent hoor! Zou het vochtverlies wel even in de gaten houden en in ieder geval even melden als je weer bij de vk bent. Heb van 2 mensen in mijn omgeving gehoord dat zij dit namelijk ook hadden en toen bleek dat er bovenin de placenta een scheurtje was ontstaan, even goed in de gaten houden dus maar! Ohhhh wat spannend toch allemaal he! Hihi ijs lijkt me geen optie, worden ze alleen maar harder en pijnlijker van! Zo vanmiddag lekker geshopt in de ikea, kadootjes gekocht voor Nick zn nichtje en neefje die bijna jarig zijn en verder nog wat kledinghaakjes gekocht voor de kledingkast van onze uk, stuk voordeliger als in de babyzaak hoeveel haakjes hebben jullie? Heb er nu 15 gekocht, want je hangt toch niet alles op, maar zou het genoeg zijn? Zo nu weer ff klaarmaken voor t dansen, is de laatste keer vanavond, hoop dat we niet al te drukke dansen gaan doen, want denk dat ik t dan niet zo goed vol ga houden.....Toch zal ik t wel gaan missen hoor!
Beertje, Leuk kamertje! Wat betreft je vragen over mogelijk vruchtwaterverlies...bij mij ging het ook druppelsgewijs en vruchtwater is geurloos. Dus houd dit wel in de gaten hoor. Misschien toch even je verloskundige bellen om te informeren. En ja, tijdens je zwangerschap kun je idd meer last hebben van afscheiding. Maar er zit wel een duidelijk verschil tussen afscheiding en vruchtwater, vruchtwater is echt veel dunner in vergelijking met afscheiding. En bij mij functioneerde Liza dr ingedaalde hoofdje als 'stop', dat zorgde er oa voor dat ik mijn vruchtwater druppelsgewijs verloor. Achteraf bleek dat het scheurtje vrij hoog zat, dat draagt er ook toe bij dat je niet alles in 1 keer verliest. Zo...er heeft iemand hongerrrrr hier, dus ben weer gevlogen!
pff, toch even de balen hier. Sport met 2 vriendinnen samen. Laatst gezegd dat ik met de xco stop, nou vonden ze prima. Hadden we gezegd dat we dan om de beurt wel konden gaan, ene week sport ik dan alleen andere week samen. Nou, vorige week alleen gesport, en morgenavond gaan ze weer naar de xco, met andere woorden weer alleen sporten. Ik weet dat alleen sporten er toch in zit, maar dit valt even rauw op mn dak. En nu helemaal met die hormonen erbij.. *zucht*
Ow wat een geweldige foto's weer Liz!! Ik kijk er zo naar uit om ons meisje te zien! Zeker als ik die mooie foto's van jou zie! Die eerste is echt geweldig, die frons! @ Sita, ik kan me voorstellen dat dat rauw op je dak valt! Kun je je vriendinnen er op aanspreken of niet? Sterkte meis! Zeker met die vervelende hormonsters kan je je er flink beroerd door voelen!
Damn.... nou maak ik me wel zorgen... Weet me nog te herinneren jah dat jij dat ook had.. zo in ene een golf (wat je toen dacht) afscheiding.. Was dat dan ook vruchtwater bij jou?! T bij mij namelijk ook gewoon dun.. en ongekleurd (afscheiding is toch vaak wel iets wit.. had zwarte ob aan... ) En... meisje... wat een prachtige meid hebben jullie toch gecreëerd!! En wat een geweldige bos haar al!!! @Sita.. en wat heb je ze gezegd dan toen ze zeiden weer naar de xco te gaan? @Pluus.. ik heb precies hetzelfde.. niemand weet dat wij het weten! Haha.. dus vandaar ook de echte jongenskleertjes elders 'verstopt' .. want echt iedereen trekt de kledingkast open in de babykamer!
Liz, wat een geweldige foto's! hihi, die frons! Ik heb via de mail gevraagd hoe laat ze morgen wilden sporten, en toen las ik dit. Heb gereageerd dat ik dan wel eerder ga omdat ik het onzin vind pas om 21.00 te sporten als we toch niet samen sporten. Ik laat eerst die hormonen maar weer even wat zakken, en dan praat ik er wel een keer met ze over. Ben er wel aardig beu van. Denk dat ik anders maar gewoon alleen ga. Hebben zij geen 'last' van mij dat ik niet alles kan, en kan ik op mn eigen tempo en eigen tijd gaan.
Pluus, thnx! Ben ook helemaal verliefd op dr! Nog even geduld...dan kun jij ook zulke mooie plaatjes schieten van je meisje <3 Beertje, Die zogenaamde afscheiding was idd vruchtwater bij mij ja. Probeer het op te vangen met een inlegkruisje of maandverbandje, dan kan de verloskundige dit heel makkelijk testen met een dipstick. Morgen ochtend gewoon even bellen, waarschijnlijk komt ze dan even langs om het te checken voor de zekerheid. Je kunt maar beter het zekere voor het onzekere nemen met dit soort dingen. Voor hetzelfde geldt is het wel gewoon wat dunnere afscheiding of misschien zelfs wat urine waar je momenteel even geen controle over hebt...maar ja, het kan ook zomaar wel vruchtwater zijn en dan wil je het toch wel graag weten ivm infectiegevaar.
Meiden, een eitje springt gemiddeld bij 18 mm en mij ei is nu 17 mm er zaten nog 3/4 kleinere eitjes maar die waren echt veel kleiner! Het is algemeen bekend dat eitjes met Chlomid vaak groter worden dan 18 mm soms groeien ze door tot 28 mm ! Dus het zal deze week wel gebeuren denk ik.. Ben NOG steeds ongi, en toch kun je dan gewoon een eisprong krijgen.. Wist ik niet hoor, Maargoed was niet erg zij de gyn omdat ik ook 1 jaar lang bijna NIET ongi ben geweest... Dikke Knuf
Het is dus heel spannend Ukkie!! Ik hoop zo voor je dat hij gaat springen het het gelijk raak is!!! Wel vervelend dat je nog steeds ongi bent... je moet nu toch ook om de dag klussen? Dat maakt het met die ongi niet echt fijn lijkt me!! Succes meis!! @ Beertje, haha grappig he, dat iedereen denkt dat je het niet weet en dat je het stiekem wel weet! Ik merk dat ik me mond eigenlijk helemaal niet voorbij praat maar mijn man.... poe die zegt echt vaak zij etc etc etc.... terwijl hij normaal heel goed geheimen kan bewaren zeg maar.... @ Sita, vervelend meid! Laat die hormonsters maar lekker even zakken en spreek ze er dan wel op aan hoor! Voel jij je ook weer happy en zij hebben het waarschijnlijk niet door dat jij er zo mee zit! @ Liz, ja nog ongeveer een week of 7 geduld en dan heb ik ook van die mooie plaatjes! Ik kijk er zo naar uit!! Ik merk trouwens wel dat ik veel meer afscheiding heb als normaal! Ik moet gewoon inlegkruisjes dragen anders is het echt niet te doen!! Vind dat echt vies!!! Maarja goed, het hoort erbij!! Ow meiden, ik heb het ultieme (en slechte) ontbijt bedacht... peperkoek met speculoos en daarop chocolade hagel.... hmmm dat is ECHT lekker.... hahaha gek he dat je als zwangere zo veel rare dingen gaat eten!
Uk, oow, spannend zeg! Veel klusplezier in elk geval. Beertje, dat vochtverlies klinkt wel spannend. Ik zou vandaag ook even bellen als ik jou was. Beter het zekere voor het onzekere. Pluus, ja zei mn man gister ook al. Toch even op aanspreken. maar heb er eigenlijk helemaal geen zin in zo. Is niet de eerste keer. Zodra er iets verandert met sporten nu (van mijn kant uit) is er wel weer zoiets als dit. Ach ja.. De hormonen zijn in elk geval wat gezakt. Enneh.. wat een uitvinding zeg, jouw ontbijt! hihi, ik zou er zelf niet op zijn gekomen! Hier weer een nieuw dagje, dus nieuwe kansen. Ben nog geen kwartier uit bed, dus dat begint in elk geval lekker in de rust. Zo even met de hond wandelen en dan richting de Baby-dump. Ze hebben nu de Difrax flessen in de aanbieding en een gave knuffel. Die s-flessen van de Difrax voeden erg fijn, een vriendin van me heeft ze ook. Verder een paar boodschapjes doen en dan kijken of ik vandaag aan het sporten toe kom, en anders ga ik morgen.
Beertje wat een gezellig kamertje en ook een flinke buik joh Pluus haha ja ik hoor wel vaker van de zwangere mensen om me heen dat ze hele rare dingen gaan eten haha. Ik had 1 kennis die was helemaal verslaafd aan de cola light van de mac (oke is drinken geen eten) die reed dus kei vaak daarheen alleen voor die cola. Ukk ik hoop het zo voor je meis dat het deze keer raak is! Lijkt me idd alleen wel vervelend dat je het nu moet gaan doen terwijl je nog ongi bent. Haha liz die eerste foto is wel heel mooi en grappig. Sita idd je homonen wat laten rusten en dan zou ik ze toch wel aanspreken hoor. Engel hoe was je laatste keer dansen gegaan? Nou man lief vindt het toch wel wat lastiger om een afspraak te maken om zijn zwemmers te brengen. Gisteren heeft hij niet gebeld met allerlei redenen..maar hij ging vandaag echt bellen zei die dus ben benieuwd. Nou ik kan vandaag de ha weer bellen (ben er gisteren ook geweest) heb last van verschillende bijwerkingen van de medicijnen en ik heb niet het idee dat de blaasontsteking al over is. Ben benieuwd wat ze me dadelijk kunnen vertellen aangezien ze me plasje op kweek hebben staan. Dus ja ik lig al sinds het weekend ziek te weze in bed...
He Dobber, wat vervelend van je blaasontsteking! Heb je ook al cranberrie sap gekocht? Dat helpt echt heel goed bij blaasontsteking!! Het is niet lekker maar wel effectief!! En ik kan me best voorstellen dat het voor je man ook lastig is... jij hebt je al een tijdje voor kunnen bereiden om naar de dokter te gaan, hij steunt je maar moet de stap geestelijk zelf ook nog maken... Het komt wel goed hoor! Geef hem de tijd... En anders aanbieden (zonder dwang) dat jij de afspraak best voor hem wilt maken. En ga natuurlijk met hem mee om hem te steunen! (Maar ik geloof dat dat vast goed zit!) Meis, het komt wel goed! @ Sita, vervelend is dat van dat sporten! Maar spreek ze er wel op aan hoor! Dan ben jij het kwijt! En wat heb jij een lekker relaxte ochtend! Heerlijk! Shopze bij de baby-dump! Ow ik heb net de folder van de trekpleister binnen gekregen... ze hebben leuke dingen zoals pyjama's en rompers in uni-sex! Wellicht vind jij ze ook leuk?
Net naar de huisarts gebeld en ik heb een urineweginfectie..... Krijg nu nieuwe medicijnen want die andere (waar ik dus echt goed ziek van ben geworden) die hebben dus helemaal niet gewerkt. Pluus mijn mannetje en ik hebben het er gelukkig wel goed over... ben wel blij dat hij tegenover mij wel open is over dat soort zaken al merk ik en zie ik dat hij het wel een heel moeilijk onderwerp vind.