Lijstje.nl - Home ja vond t ook echt een superidee! Niet alleen als je zelf een kadootje wil maar ook om iets voor een ander te kopen. Soms is het zo lastig om voor iemand wat te verzinnen en zo is het wel heel makkelijk! Je krijgt op deze manier ook niks dubbel, want als je een besluit hebt genomen over wat je wilt kopen, dan klik je datgene aan en wordt t van het lijstje afgehaald.
heel simpel kaartje hoor. Beetje krijtkleur-achtig. Linkerbinnenkant heeft dezelfde kleur als de buitenkant. En de rechterkant is wit met grijze letters.
Lekker simpel, maar heel leuk! Is dat ook gelijk de jongensnaam? Daar kunnen we vanaf morgen ook naar kijken, het geboortekaartje! Mn broertje gaat hem ontwerpen, ben benieuwd wat hij ervan gaat maken Hihi we zijn meer aan t chatten als forummen nu
hihi, jep tis meer chatten! Is inderdaad ook hoogstwaarschijnlijk de naam voor een jochie. Meisje wordt Esmee. Vrienden van ons kunnen het kaartje ook ontwerpen, maar dan moeten ze ook de naam weten. dus dat zie ik niet zitten.. haha!
Heej wat een gezelligheid hier!!! @ Engeltje en Sita, geloof me... ik heb onze uk al meerdere keren streng toe gesproken maar weet je wat voor reactie ik daarop krijg... een schop!!! Haha zal vast toeval zijn! en engeltje... ik rare combinaties? Kaas met stroop... JASSES!!!!! Echt.... Ik zou er spontaan misselijk van worden!!! Haha Wat een leuk kaartje sita!! Lekker simpel! I love simpel! Onze is ook simpel!
En wat betreft de theorieen... Ik heb geen puistjes, heb de eerste 12 weken enorm gespuugd, gezicht is hetzelfde gebleven, draag erg naar voren, krijg ineens grijs haar () etc etc etc... Ik zou een jongen moeten krijgen volgens vele theorieen (ik ben er zelf niet zo van op de hoogte) Maar heb nu al 2 keer een meid bevestigd gekregen hoor!!!
Gezellig he! Oh nee pluus je zou het echt eens moeten proberen! Recept van mn overgrootmoeder, heerlijk! Haha mn man zei ook gatberdamme dat neem je toch niet? Maar nu...... Ga nu ff lekker een tosti met kaas pesto en salami eten...mmm smullen maar! @ sita: wij vertellen de naam ook pas op t laatst hoor! En hij mag echt niks doorvertellen, doet hij ook niet, weet ik zeker
oow... heb het kaartje ook in de meisjesvariant gevonden, helemaal leuk! Ben zelf ook van het simpele.. maar had niet gedacht dat ik deze zo leuk zou vinden! oude kaas met appelstroop heb ik zondag voor het eerst gehad, alleen dan gewoon een blokje. Was best lekker! Maar om het nu op brood te doen.. nee. haha!
Nee niet met appelstroop, bah! Gewone stroop @ pluus: grijs haar? Oh nee wat verschrikkelijk! Gelukkig kan je het verven.....
Wat wordt er hier gezellig gebabbeld! Tijd om me er ook maar even in te mengen. Liza ligt lekker te slapen en ik heb de babyfoon met scherm (hoe luxe) naast mijn laptop staan. Ik ben vandaag een beetje chago. Ik wilde vanochtend wat melk kolven, want vanaaf verjaardag en ga daar niet en public de borst geven. Blijkt dat mn gloed nieuwe kolf gewoon niet 'zuigt'. Get, wat heb ik daar dan de balen van zeg!! Dus, morgen weer terug om dat ding om te ruilen. Kan ik niet uitstaan!! Verder lees ik dingen over gekke eetgewoonten. Tijdens mijn zwangerschap eigenlijk helemaal geen last van gehad, eerder dat ik dingen niet meer lekker vond..dat dan weer wel. Maar nu...?? Nu heb ik een enorme hang naar slagroom! Als de bus leeg is, dan is er paniek in de tent hier. Ik eet me scheel aan vanille kwark en dat is nu het lekkerst met een heel dikke, vette toef slagroom erop! Heerlijk. Nu ik dit type ga ik er gewoon van watertanden. Het enige voordeel van die slagroom is dat het zuivel is. Maar goed...de broeken van voor mijn zwangerschap zakken me nu van mn billen af, dus eh...moet me maar niet al te druk maken. Verder vroeg iemand, weet zo niet meer wie, hoe het nu met mijn vriend gaat. Het gaat af en aan. Dit is niet zo 1,2,3 opgelost. En ja...soms vliegt mij dat ook enorm naar mijn keel, ik voel me soms zo alleen en niet begrepen. Ik heb vaak het gevoel dat ik de bevalling maar in mijn eentje moet verwerken. Als ik eens ergens over klaag of mijn dag niet heb, dan heb ik volgens hem niet zo te klagen, want mijn klachten gaan vanzelf weer over en die van hem niet. Ik heb de bevalling grotendeels helemaal alleen gedaan, alleen de laatste 22 minuten, tijdens de persweëen had ik begeleiding en ondersteuning. En mijn vriend, die kwam pas rond 15:00 naar het ziekenhuis. En om 17:00 lag ik al op de verloskamer. Nou verwijt ik hem dit verder niet, want hij was die hele dag bezig geweest met de nodige voorbereidingen met betrekking tot de komst van Liza. Ik wist niet wat me overkwam, letterlijk niet. Ik was echt in paniek en overstuur en kon niets anders dan me overgeven aan die machteloosheid. En die aspecten maakten de bevalling heel heftig voor me en dat zal me echt mijn leven lang bij blijven. Een eventuele volgende zwangerschap zal bijvoorbeeld best eng voor me zijn. Dus hoezo gaan mijn klachten vanzelf weer over?! Daar ben ik afgelopen week wel even heel erg boos over geworden. En de kraamtijd is ook niet zoals deze hoort te zijn, ook dit zal in mijn herinneringen gegrift staan. Dus hoezo gaan mijn klachten vanzelf weer over? Ja, inderdaad, lichamelijk herstel ik goed en voorspoedig. Maar ook het feit dat ik direct na de bevalling al weer op de been was, is erg verdrietig. Dus in dat stuk voel ik mij vaak heel erg alleen en onbegrepen. De gene met wie ik dit zou willen delen en waar ik door getroost zou willen worden, die heeft het te druk met andere dingen.... En dat doet verdorie zeer! We praten wel heel veel en hij doet echt zijn best. Het paniekerige van twee weken geleden is er wel vanaf en we hebben het ook zeker heel erg leuk en gezellig samen, genieten volop van Liza. Maar hij heeft echt zeker nog wel zijn momenten. Onbegrijpelijk vind ik het, dat iemand zijn hele leven om zo'n obsessie kan draaien, terwijl je verstandelijk best in de smiezen hebt dat het niet reeëel is. Dat is ook het ongrijpbare. Hij loopt nu bij een psycholoog en een coach van zijn werk uit. Ik hoop dat dit snel zijn vruchten af zal werpen. Vandaag is Liza voor het eerst naar het consultatie bureau geweest. En ze doet het echt super. Ze groeit en ontwikkelt zich net zoals een normaal geboren kindje van 4 weken zou doen. Dus dat is heel positief! Ze weegt nu 2720 gram en is 47,5 cm. Haar geboortegewicht was 2215 gram. Dus ze is goed gegroeid. Ooh en de geboortekaartjes; wow!! Super schattig, heel erg leuk! En Sita, Daan en Esmee zijn erg leuke en mooie namen. Ik zou Esmee voor een meisje ook erg leuk hebben gevonden, maar heb al ee nichtje die zo heet. Verder werd er nog gespeculeerd over theoriën die het geslacht zouden voorspellen. Bij mij liep het geloof ik allemaal door elkaar, ik zou zowel een jongetje als een meisje kunnen krijgen als ik op de signalen af zou moeten gaan. Ik heb maar 2 keer hoeven spugen tijdens mijn zwangerschap en ik had verder geen huidproblemen.
Liz, fijn dat het zo goed met Liza gaat! Echt top. Maar daarentegen, goh meid wat moet t je soms zwaar vallen het gevoel te hebben het in je eentje te moeten dragen.. Hoop echt voor je dat de hulp die je vriend krijgt snel zn vruchten afwerpt en jullie echt als gezinnetje samen volop kunnen gaan genieten! Kun je met de verjaardag vanav niet even vragen of je op een slaapkamer of zo daar mag zitten om te voeden? Hier hebben een aantal dat destijds wel zo gedaan. hihi, en zo te horen is het niet erg dat jij je vol eet in vanillekwark met slagroom, haha! Geniet er lekker van zou ik zo zeggen! Esmee komt bij ons nog niet in de omgeving voor. Hoorde van een vriendin van mij dat zij die naam graag voor haar 2de had gewild als dit geen jochie was, maar in de tijd dat zij zwanger was kwamen er 3 Esmee's in haar omgeving op de wereld. haha! Dus ik weet dat die naam door haar in elk geval goedgekeurd wordt. Daan vind ik ook erg leuk. Twijfel alleen of we hem officieel Daniël gaan noemen, maar dat vind ik aan de andere kant eigenlijk té. Daan is kort maar krachtig, maar vraag me ook afof dit past bij iemand die 50 is.. En met de kaartjes ben ik echt super blij! Nu kijken wat mn vent er vanav van vindt.
@Liz: Ik ben op zoek naar de Niet leuk-knop, maar die kan ik niet vinden. Echt supervervelend hoe je alles beleefd hebt en nu nog wel beleeft. En ik snap de dubbelheid qua emoties er van.. de ene kant weet je dat je vriend het moeilijk heeft.., maar aan de andere kant is het #%$%#$%# dat hij er niet 100% voor je was/is. Overigens balen van die gloednieuwe kolf... Gelukkig gaat het met Liza perfect, zo te horen! En ze is prachtig om te zien! Veel sterkte meis.. dikke knuf.. en ik hoop dat de situatie snel beter voor jullie allen wordt! @Sita... Supermooie naam Esmee (is onze 2e naam ) En wat betreft de naam Daan.. Hartstikke leuk! Toevallig heet mijn voormalige buurman zo (en die is afgelopen jaar 50 geworden). En die naam past nog steeds bij hem!!!! Dus ik vind het gewoon kunnen! Over eetgewoonten... ik vind pate met appelstroop errug lekker...!!! maar dat vond ik voor mijn zwangerschap al hoor! en appelstroop met kaas kan ook prima..! ik dacht eerst ook dat het superranzig zou zijn... totdat ik het probeerde... en sindsdien ben ik om... Vandaag ben ik er achter gekomen dat 1 van onze secretaresses ook zwanger is... 12 weken.. en ze gaat het morgen vertellen... (ik gokte het, omdat ze wat voller in d'r gezicht was... ) Echt een babyboom op het werk (eentje is net bevallen... eentje is 28 weken.. en ik 21 weken) Verder was het een drukke.. chaotische dag... en dat kan ik nu merken.... zo even rustig koken.. en dan bijkomen.
Hierbkort berichtje sorry...maar lig weer in het ziekenhuis voor de vijfde keer pfff wordt er niet goed van...nog 11 wk te gaan oooh tel nu echt af heeb er zo genoeg van...
@ Liz, ik geef je even een hele dikke knuffel want die kan je goed gebruiken! Verder sluit ik me helemaal aan bij bovenstaande... Ik kan me best voor stellen dat je het soms helemaal zat bent dat je vriend niet reeel is... Denk ook goed aan jezelf! Het is niet niks en jij moet ook het nodige verwerken... En dat mag en moet ook! Neem daar de tijd voor meis!!! Gelukkig doet je knappe meis het goed! Fijn om te horen! En die kwark met slagroom klinkt lekker! Ga dat ook eens proberen haha! @ Engeltje, gelukkig zijn het was losse haren en geen hele plukken ofzo... maar ik ga het zeker verven als ik straks niet meer zwanger ben!! @ Sita, Esmee is zeker een hele mooie naam! Ik ken nog niemand die zo heet! Daan stond ook op ons lijstje op 6 ofzo... Mijn man wilde het dan ook verlegen naar Daniel maar dat vond ik weer niks haha! Daan is kort en krachtig... Daniel niet! Maar ik vind Daniel wel een hele mooie naam maar niet bij ons! @ Flier, wat leuk zo'n babyboom op het werk! Ennuh ik hou al niet van appelstroop dus ik denk dat ik het nergens lekker bij ga vinden... nee geef mij maar de hagelslag!
@Danty... meis.... NEEEEEEEEEEEEEEE.... bahbah... hoe lang moet je blijven??? is het weer vanwege al het spugen? Dikke knuf meis!!!
Danty, pff.. zit niet echt mee! kan me voorstellen dat je nu echt aan het aftellen bent. Dikke knuf! Pluus, Daniël vind ik zelf ook niet echt wat. Had het er net met mn kerel nog over, en we zijn eruit dat het dan gewoon Daan wordt. haha!
@ Danty, ik was al aan het typen toen jij je berichtje plaatste!! Jeetje meis!! Ik kan me inderdaad helemaal beu bent nu! Sterkte!! Hopelijk voel je je snel weer goed genoeg! @ Sita, haha Daan is leuk!
@ danty: oh nee toch, niet weer! Arme jij! Hoop voor je dat het snel weer goed met je gaat, want je kunt al je krachten straks nog goed gebruiken bij je bevalling. Hou vol he meis, nog maar heel eventjes en dan kun je je kleine mannetje eindelijk in je handen houden! @ liz: meis, meis, meis, je hebt t best zwaar te verduren he. Na die jaren ellende had je gehoopt dat jullie nu de leuke goede tijden tegemoet ging, maar nu gaat het weer niet goed met je man.... Gelukkig doet jullie kleine liza het hartstikke goed en kan je lekker van haar genieten, maar ik hoop voor je dat jullie nu echt snel als gezinnetje overal van kunnen genieten en dat de situatie weer normaal wordt! Meid, je bent een hartstikke sterke vrouw en doet het hartstikke goed, maar zorg wel dat je met een familielid of een goede vriend hierover kan praten he, want het emmertje moet niet gaan overlopen straks! Jij bent ook belangrijk! Emn andrs mag je hier altijd even spuien of een pbtje sturen als je daar behoefte aan hebt, want ook jij moet je emoties kwijt kunnen! Heeeele dikke knuf voor jou! @ pluus: als je zwanger bent mag je wel gewoon een spoeling door je haar doen he Hier net een leuk bhv avondje gehad, was lekker actief, gelukkig niet zoveel theorie als de vorige keer. Is dus voor herhaling vatbaar! 1 mei nog een keer ehbo en dan heb ik mn papiertjes weer op orde
@ Engeltje, i know van de spoeling maar doe het liever niet... want je zult net zien, met mijn geluk, dat het dan ineens knal oranje is of groen ofzo... ik wacht liever tot na de bevalling! Gelukkig vallen de grijze haren niet zo enorm op...