Wil gaat er nu ook voor je 1e kind!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Danty88, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    @ liz, thanks voor je reactie. zo probeer ik het zelf ook te zien.
    mijn vriend zei in het begin vaak: laat ze nou, ze zijn gewoon anders. en toen zei ik: prima dat ze anders zijn, ik heb daar respect voor en pas me aan aan hen. maar de opmerkingen die zij maken: zij geven mij niet het respect terug dat ik hen geef en dat is waar ik veel moeite mee heb. totaal geen respect voor anderen... Ik zie het dan ook maar zo dat ik hier de "volwassene" in ben en ze zo goed als mogelijk negeer (die opmerkingen dan) en me focus op de leuke momenten, want die zijn er ook. alleen zo nu en dan wanneer het teveel wordt laat ik het merken, en dan hou ik er ook daarna over op, hoe zij daar dan mee omgaan en of ze er iets aan doen meoeten ze dan zelf weten. het ligt dan in ieder geval niet voor aan mij!

gisteren was ik bij mn eigen moeder en die zei nog: ja dan moet ik binnenkort weer een "strikje" gaan maken! Strikje was een nijlpaardknuffel die ze ooit voor me heeft gemaakt toen ik klein was. in de loop der jaren hebben we er samen nog wel eens een paar gemaakt voor mensen die een kindje kregen, dus vandaar. en toen zei ze ook: oh leuk, dan kan ik weer elk jaar een verjaardagsjurk maken :) dus die ziet het al helemaal zitten en leeft erg met ons mee. fijn om dat te hebben tegenover de schoonfamilie zeg maar.

Wel heel vervelend voor jou liz, dat je nu twee dierbaren moet missen. dat lijkt me op deze momenten heel vervelend. heb broers/zussen met wie je dit kunt delen? wel fijn, voor zover je dat fijn kunt noemen in deze situatie, dat je mannetje hetzelfde heeft meegemaakt, dan kunnen jullie dit gemis in ieder geval samen delen en elkaar steunen. zmisschien ook leuk om een dagboek bij te houden voor je moeder zeg maar? om je gevoelens te delen met dr. ook een mooie herinnering voor later voor je kindje.

heel veel sterkte en je mag hier altijd je hart luchten! en verder genieten van je zwangerschap!!

*knuffel!*

2. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed idee.. ik ga ook even een lekker bakkie home made cappuccino maken!!!
    (Ik heb vandaag vrijgenomen omdat ik morgen dat examen heb en ik het lekker vind om dan de dag ervoor geen hectische werkdag te hebben :D )

3. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry Liz...... ;)

4. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    oh ja flierefluiter! Succes morgen!!! en lekker dat je vrij bent vandaag, idd wel eens fijn zo een dagje thuis lekker niksen :) Of moet je nog veel studeren?

Ik kom vanmiddag niet zo goed aan mn dingen toe... ben heel erg moe en heb flinke hoofdpijn.... gisteravond niet zo'n leuk nieuws gehad; wederom! Het lijkt wel alsof ik een of andere vloek over me af heb geroepen, het ongeluk blijft maar mijn kant op stromen... bah bah!!!

nu lekker muziekje aan en planningen invullen, dat is wat makkelijker werk, dus hoef ik niet zoveel bij na te denken ;)

5. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och Wolkje... het zit je niet mee he? Als je er over wilt praten... dan mag dat.. en als je dat niet wilt is natuurlijk ook goed..

Ik ben lekker aan het relaxen geweest.. vanochtend 6km wezen hardlopen.. lekker tv gekeken... en nu ga ik nog even de laatste dingetjes nakijken.. en dan ben ik klaar met studeren.
    En dankjewel!

6. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Jullie plagen mij! Maar ik moet er hardop om lachen, dus dat maakt het dan meteen weer goed :)

Wolkje, soms lijkt het of alles tegelijk komt. Het is dan niet gek dat je gedachtens krijgt alsof er een vloek voor dit soort dingen op je rust. Dat gevoel ken ik ook al te goed! Ik probeer het mezelf dan maar te gunnen dat ik me even zo voel. Vergeet tegelijkertijd dan niet om ook lief en mild voor jezelf te zijn, want ergens diep van binnen weet je dondersgoed dat er geen vloek op je rust en dit niet over jezelf afroept. Als je een goede balans hebt tussen jezelf rot voelen maar jezelf ook het beste gunnen, dan lukt het je wel om reeël te blijven en ook positief te blijven. Dan geeft het niet dat je af en toe ook eens enorm boos en verdrietig bent, dan lucht dat juist op! Dikke knuffel voor jou en kop op.

En Flierefluiter: toi, toi, toi en goodluck morgen!

7. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Zucht, zucht.... ach ja, jullie weten toch al alles over me hier :) maar voel me soms zo'n zeur! heb elke keer wel iets om over te "klagen!" Ben normaal eigenlijk altijd een heel rustig en vooral normaal persoontje waar nooit teveel gedoe is, maar de afgelopen twee maanden.... 2011 is niet mijn jaar denk ik maar...

maar wat er aan de hand is: mijn ouders zijn gescheiden toen ik in groep 4 zat. lang geleden dus al en moet eerlijk zeggen: ik weet niet meer beter. mn moeder is hertrouwd, vorige week 16 jaar geleden. de man met wie ze is getrouwd is echt een schat, hij heeft altijd voor me klaar gestaan en in veel gevallen is hij meer een vader geweest dan mijn echte vader. afgelopen jaar is zijn broer overleden en is er bij hem veel losgekomen uit zijn jeugd, veel onverwerkte trauma's zeg maar. daardoor is hij gaan veranderen, in zo'n mate dat hij nu zo erg veranderd is dat hij niet meer weet of hij nog wel verder wil met mijn moeder....
    de afgelopen maanden zijn heel zwaar voor haar geweest, ze heeft eigenlijk zijn (soms echt achterlijke) gedrag geslikt, in de hoop dat hij gewoon even een moeilijke tijd had. nu blijkt dus dat het einde echt in zicht is. ze hebben het al over (tijdelijk) apart wonen en het regelen van de financien. ziet er redelijk definitief uit dus.
    Het jammere is dat mn moeder wel wel wat vriendinnen heeft, maar geen handen vol. wij tweeen zijn erg close en aan mij heeft ze dus al die tijd alles verteld en nu dus ook dat het waarschijnlijk mis gaat. Ik vind het wel heel fijn dat ze dit met me wil delen en wil haar eigenlijk ook niet afwijzen daarin, maar voor mij is het zo lastig! Het is echt alsof je tussen twee vuren zit; ze vertelt me dingen waarin ik mn stiefpa gewoon niet herken! daarom kan ik het ook niet bevatten, ik denk steeds: dit klopt niet!!! Ik ken hem niet zo! Ik ken hen samen als het perfecte koppel, mijn voorbeeld dat huwelijken ook goed kunnen gaan! en nu valt dat beeld ineens weg....
    het is allemaal nog niet definitief, maar ik geef het niet veel kans meer dat het goed komt...

ik geloof zelf niet dat hij vreemd zou gaan, daar is hij het type niet voor, maar telkens als mn moeder weggaat zit een vriendin van mn ma (van je vrienden moet je het hebben...) bij hun thuis. zo vaak zelfs dat de buren er over kletsen: oh kijk, ze is weer weg, die ene auto staat weer voor de deur. ze wonen wat in het buitengebied en hebben paardjes aan huis, dus dat die dame komt om een keer te helpen met paardrijden, oke, maar elke keer als mn moeder weg is! ook zit hij om de haverklap daar! en hij geeft als excuus: ja ik weet dat jullie ruzie hebben (mn moeder en zij) dus zeg ik het maar niet als ze langskomt, uit bescherming voor jou... er zit gewoon een luchtje aan en iets klopt er niet.
    hele vreemde situatie weer.... ben er behoorlijk kapot van, vooral lichamelijk, ben helemaal op!

ik weet wel dat dit soort dingen nu eenmaal niet zo werken, maar je gaat je toch afvragen van: wat heb ik verkeerd gedaan dat we net als we weer een beetje zijn opgekrabbeld uit het vorige dal, weer keihard omlaag getrokken worden... het is niet eerlijk!

8. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wolkje, wat een verhaal!!!

Ten eerste: JE BENT GEEN ZEUR! En volgens mij zitten we hier o.a. op het forum om elkaar te steunen, dus je kan altijd je verhaal kwijt als je dat wilt. En wat je zelf al zegt... dit komt echt niet door iets wat jij gedaan hebt!!! Soms is het moeilijk te accepteren dat er nare dingen gebeuren waar je geen invloed op hebt, en dan is de schuldvraag bij jezelf zoeken een manier om er mee om te gaan (klinkt krom, maar denk maar eens aan jonge kinderen wiens ouders scheiden en er van overtuigd zijn dat het hun schuld is; zelfde principe)

Ten tweede: wat een ontzettend heftig, verdrietig verhaal en triest voor alle partijen. Het lijkt me heel moeilijk voor jou ook om het beeld van een liefhebbende stiefvader te rijmen met zijn huidige gedrag. En wat een sterke moeder heb jij dat ze al die maanden is blijven proberen om hem zijn ruimte te geven zichzelf te zoeken en de relatie te redden.
    Wat je vertelt dat hij die 'so called' vriendin van je moeder ziet wanneer zij niet thuis is..., komt wel vreemd over. Heeft je moeder die vriendin daar al mee geconfronteerd??

Logisch dat je van deze situatie helemaal kapot bent! Heel veel sterkte! En als we iets voor je kunnen doen....

Dikke knuffel

9. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ik sluit me aan bij Flierefluiter, je bent geen zeur hoor!
    Daar is het internet toch voor... lekker je hart luchten! Gewoon doen hoor!
    Veel sterkte!

10. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Cyclus lijstje:

- Wolkje: testen op 20 sep

- Liz: Zwanger!
    - Engeltje: ongi 14-9
    - Flierefluiter: testen op zondag 18 sep
    - Jufaman81: testen op 23 sep
    - Pluus: kan vanaf 20 sept, wacht hier wel wat langer mee!
    - Danty: NOD Zondag 09-10 en testen op 10-10

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Cyclus lijstje:

- Engeltje:testen op 15 oktober

Wat is er weer een hoop gekletst zeg! Is haast niet bij te benen haha, gaat nog wat worden als ik terugkom van mn huwelijkreis! ;)

@ Liz: Wat fijn dat je nog een keer mocht testen......gewoon echt nog steeds zwanger, heerlijk! Wat erg dat je smaken zo kunnen veranderen hè, zijn er nu ook veel dingen die je ineens wel lust? Zit je al aan de augurken met slagroom? haha

@ Wolkje: Je bent echt geen zeur hoor, tis toch juist fijn als je hier je verhaal kwijt kan? Anders prop je het toch alleen maar op tot het emmertje overloopt! Wat een vervelende situatie zeg! Tis altijd wel heel moeilijk om mensen van een hele andere kant te leren kennen, zeker als je zoveel van iemand houdt, echt geen pretje! Heel veel sterkte ermee en als je er nog meer over kwijt wil dan kan dat gewoon hoor!

@ Allemaal: Ik zei vanmorgen dat ik zo erg ongi was, maar heb nu helemaal niks meer! Gek he? Als dat iedere maand zo gaat worden heb ik er geen probleem mee hoor! Dacht vanmorgen eigenlijk pfff wil weer aan de nuvaring want die onttrekkingsbloedingen zijn echt niks in vergelijking met een echte ongi, niet normaal die krampen!
    Maargoed, mn eerste cyclus is in ieder geval 31 dagen, ben benieuwd hoe de volgende zal zijn. Tis in ieder geval een geruststelling dat je een beetje weet hoe je lichaam reageert zonder al die hormonentroep, denk dat dat voor mijzelf ook rustiger zal zijn in de volgende maand nu ik dat weet. Heb trouwens dan wel de dag van mijn eisprong goed opgemerkt, want het is nu precies 14 dagen later :)

12. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Cyclus lijstje:

- Engeltje:testen op 15 oktober
    - Sher: testen vanaf 28 sep

Heb het lijstje even aangevuld!

13. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Testen 18-september : Flierefluiter
    Testen 20-september: Wolkje
    Testen 20-sepember: Pluus (test iets later)
    Testen 23-september: Jufaman81
    Testen 28-september: Sher
    Testen 10-oktober: Danty
    Testen 15-oktober: Engeltje
    Zwanger: Liz
    Wachtbankje: Ukkie87 (verwacht ca. 17 oktober NOD)

Heb mezelf deze ronde maar op het wachtbankje gezet omdat ik nl. na een cyclus van 32-35-56 dagen het even niet meer weet.. Een vriendin van mij is nu 41.2 weken zwanger, en die heeft er 2,5 jaar over gedaan (weet er dus vrij veel van) die dacht dat ik misschien een cyclus heb overgeslagen? (Ontpillen?) 56 dagen : 2 = netjes 28 dagen ;) Weten mensen hier iets meer van ?!?!

Heb trouwens even het lijstje in de volgorde gezet.. is misscien iets handiger ??

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Ukkie: Sorry, geen verstand van! Hopelijk weten de anderen er iets meer vanaf. Lijstje is mooi overzichtelijk zo hoor! :D

Heb net ffies gekeken met de calculator wanneer mn meest vruchtbare dag is en dan zitten we precies in het vliegtuig hahaha Mooie locatie om te oefenen ;) Mag trouwens ook weer toevallig op een verjaardag testen dan, mn opa is dan jarig :)

15. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    #555 ukkie87, 14 sep 2011
    Laatst bewerkt: 14 sep 2011
    @Engeltje... In het vliegtuig, spannend! Zou leuk zijn als je kindje na 16jaar vraagt: Waar ben ik eigenlijk gemaakt... hahaha en testen op een verjaardag is ook altijd leuk!

PS Jammer dat het deze ronde niet gelukt is... succes met klussen :)

16. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Spannend Engeltje, in het vliegtuig haha! :)

Ik heb geen idee ukkie, nooit eerder van gehoord maar aan de andere kant zou het best kunnen?

17. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ukkie, mooie lijstje!!!

@Engeltje, als het je lukt om te klussen in het vliegtuig, dan mag je jezelf lid noemen van een zeer exclusieve club: Mile High Club!!!

18. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    @Pluus... Misschien hoop ik meer dat het 2 cyclussen zijn in 1 klap want dan zou het betekenen dat ik vanaf ronde 4 mooi een cyclus van 28 dagen heb.. haha, zal wel niet heb mijn NOD berekend op 35 dagen, en dan zien we wel :)

19. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ja lastig he! Jammer dat het lichaam geen handleiding heeft! Zou ons een hoop meer duidelijkheid geven!

20. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik zit er al in..... hahahahha :);):p

@pluus Pff.. Beste idee van Nederland? Vrouwelijke lichaams handleiding?

Deel Deze Pagina