Wil gaat er nu ook voor je 1e kind!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Danty88, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ik heb er gisteren een topic over geopend! Leuke reacties op gehad. Zodoende heb ik het toevallig gisteren ook met mijn vriend over gehad... We gaan pas echt discussieren als ik zwanger ben.

We zijn afgelopen mei hier komen wonen. Vanaf oktober 2010 zijn we flink aan het verbouwen geweest. We hebben tijdelijk in mijn appartementje gewoond. Mijn vriend woont hier al 6 jaar en gaat nu ineens aan die ene slaapkamer beginnen. Want die staat maar vol met rotzooi. Hij gaf stiekem wel toe dat hij daar graag de babykamer van wilt maken. Dus wij hebben heerlijk burgelijk zitten kletsen met zn 2tjes!!! Heerlijk.....

2. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Oh heerlijk hè! Dat soort gesprekken! Wij hebben het er eigenlijk al heel vaak over gehad, al voor we echt serieuze plannen hadden. Wel leuk, mijn vriend is wat ouder dan ik (ik 25, hij 33) dus hij wilde eigenlijk al wel eerder kids dan ik en zodoende konden we er al vrij vroeg in onze relatie heel open over praten. In tegenstelling tot vriendinnn van me, bij wie de mannen nog gillend wegrennen als ze het hebben oer baby's. Mijn vriend is ook al drie keer oom van zijn zus en die kindjes zijn zo lief! Dat scheelt ook vast.

Maar we hebben afgelopen zomer heel serieus gepraat over namen, een meisjesnaam hebben we al, we zijn allebei helemaal fan van 1 naam, die maakt een goede kans! En voor een jongen hebben we er ook 1, maat vriend liet laatst merken dat toch niet helemaal zeker te weten. Ach, hoeft ook nog niet, wie weet verandert dat tijdens de zwangerschap wel en denk je ineens: ja! Het moet sjakie worden!

Wat wel grappig is, jaren geleden hebben we tijdens een vakantie bedacht (na heel veel wijn) dat we ook kinderen wilde adopteren (een gedachte die we nog steeds hebben trouwens) en dat we ook kinderen van onszelf zouden nemen. Wij zij allebei blond met blauwe ogen, dus dikke kans dat onze kids dat ook zijn. Dan adopteren we er een heel donker kindje bij. Donkere kindje noemen we dan Sjef ofzo, lekkere Hollandse boeren naam, en het blonde kindje noemen we dan Achmed ofzo :) na al die wijn vonden we dat echt een mega grap, hahaha! Niet dat we het echt zouden doen hoor....

En jullie?

3. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriend en ik zijn ook pro-adoptie. We hebben er ook veel gesprekken al over gehad.., maar meer ook omdat we niet zeker zijn of ik uberhaupt zwanger kan worden (lang verhaal).
    We hebben samen besloten dat we nu kijken of het lukt.. en als ik niet zwanger wordt, willen we niet hele procedures ingaan, maar dan willen we sowieso kijken of we een kindje kunnen adopteren.
    Als we wel zwanger kunnen worden, dan willen we over een paar jaar alsnog ook een kindje adopteren.

4. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Ow spannend dan Flierefluiter... ik hoop voor je dat het wel lukt!

Wij hebben ook al een meisjesnaam... jongensnaam is lastiger! Ik ben wat dat betreft ook echt een meisjesmoeder (maar een jongen is ook welkom hoor!) dus dat maakt het ook makkelijker om een meisjesnaam te kiezen!

@ Wolkje, alvast veel succes morgenvroeg!

Hier is het rustig op het zwangerworden gebied... ben bijna klaar met ongesteld zijn dus tja dan staat het op een laag pitje!

5. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik vind zelf ook meisjes namen makkelijker dan jongens namen haha :) Een jaar geleden vond ik Marle of Marlie erg mooi maar nu een jaar later, mwa.. Wij hebben nu ong. 2 maanden een naam in gedachten maar vorige week vond mijn vriend hem ineens niet meer zo mooi hahaha... Ik vind het in ieder geval erg moeilijk.

Ik hou van nederlandse namen (kort) en mijn vriend van Engelse namen. We hebben al zitten denken aan Sofie, nederlands geschreven maar kan ook engels uitgesproken worden, alleen Sofie hoor je al best wel vaak... Hmm.. maargoed dat we nog niet zwanger zijn :p:p

6. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wolkje, suc6 met testen!!!!

7. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Negatief :(

8. Caro13

Caro13 Actief lid

26 feb 2011
    127
    0
    0
    Nee Wolkje, balen!! Nou mag je de hele dag in joggingbroek thuis zitten balen hoor. En maar weer afwachten... wat vervelend zeg! Ik hoop nog steeds op een positieve test voor je, die het gewoon wat later pas aangeeft!

Jee, met 30 weken er pas achter komen, dat lijkt me ook raar! En niet fijn, want dan mis je alle voorpret zeg maar :p

Ik was gisteravond druk, dus moest nu ff bijlezen, maar gezellig hier al die berichtjes! Ga nu snel naar werk, ben alweer aan de late kant, maar wilde toch ff snel bijlezen...

9. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    pffff.... wat baal ik zeg!!!
    Normaal ken ik mijn lichaam erg goed, daarom "wist" ik vorige maand ook dat er iets anders dan anders was. en toen was ik zwanger. nu is alles zo anders door die mlk, waardoor ik niet weet wat normaal is en wat niet. mezelf dus weer lekker gek zitten maken deze weken, grrrr wat baal ik daar van!

voor mijn gevoel heb ik precies twee weken geleden een eisprong gehad. ik had de "normale" eikrampjes op maandagavond en duurde tot dinsdagavond. daarna op woensdag alleen echt hele erge buikpijn gehad. alsof er echt letterlijk iets op knappen stond! elke keer als ik ging zitten of opstond deed het erg zeer! dit is wel echt iets wat ik niet herken, nog nooit eerder gehad. als ik er vanuit ga dat dát echt mn ei was, zou dat toch echt moeten betekenen dat ik vandaag ongi moet worden. of hooguit morgen.
    en dan die misselijkheid en hoofdpijn.....

normaal had ik echt een regelmatige cyclus en wist ik precies wat er aan de hand was en wat er anders was in mijn lichaam. daardoor wist ik ook meteen dat er iets anders was vorige maand. nu weet ik echt niet wat alles betekent, al die rare dingen.... misschien maar goed dat ik nu ongi ga worden, dan is alles weer een cyclus tot rust gekomen en misschien ben ik hierna weer de oude en voel ik weer wat ik normaal voelde.

hoop alleen wel dat het komende ronde raak gaat zijn.... ik heb echt geen zin meer in het hele "twee weken voor nod jezelf gek maken en dan weer een teleustelling" gebeuren.
    ik weet wel dat er al dames zijn die al veel langer proberen, en dat ik in ronde twee nog niet moet zeuren. maar ik heb het zwanger zijn gevoel gehad en ik wil het zo graag terug! en het voelt gewoon zo lang nu!

bah bah..... nu maar een beetje werken en lekker thee drinken en mezelf zielig vinden, hahaha!

10. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Testen 20-september: Wolkje - 25 jaar, 18 en 21 sep Negatief getest, afwachten op ongi...
    Testen 24-september: Jufaman81 - 30 jaar
    Testen 27-september: Beertje1986 - 25 jaar
    Testen 28-september: Sher - 26 jaar
    Testen 01-oktober: Caro - 30 jaar (NOD 29 sept)
    Testen 01-oktober: Inkey
    Testen 01-oktober: Flierefluiter - 29 jaar, 17 sep negatief getest.. in afwachting van ongi
    Testen 10-oktober: Danty - 23 jaar
    Testen 12-oktober: Pluus - 30 jaar
    Testen 15-oktober: Engeltje - 24 jaar
    Testen 17-oktober: Ukkie87 - 24 jaar
    Zwanger: Liz - 30 jaar

11. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Wolkje, da's nie leuk nie!! Verwen jezelf vandaag maar extra, heb je verdiend. Je hebt al eens geproefd van het zwanger zijn, dus begrijp best dat je daar weer naar terug verlangt en dat het je niet snel genoeg kan gaan. Maar gun je lijf ook de tijd om weer even tot rust te komen, die zal ook vast wel een optater hebben gehad van je miskraam. Wees lief voor jezelf en zorg goed voor jezelf, dan heeft je baby straks en mooi plekje om in te groeien. Dikke knuffel!

12. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej Wolkje,
    Wat een teleurstelling zo'n negatieve test he..! Ik hoop dat je lekker rustig aan hebt kunnen doen vandaag... en heb je al wat lekkers gegeten om jezelf te verwennen????

Ik wacht met je mee op de ongi....

Ik ga zo ook maar even mijn banner weghalen, want die slaat ook nergens meer op....

13. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Goedemiddag dames,

Wolkje, wat jammer zeg! Verwen je zelf maar goed! Dat heb je verdiend!

Hier eindelijk niet meer ongesteld! Joehoee we kunnen weer beginnen! Hebben we dus vanmorgen ook maar gelijk gedaan haha!

Vanmiddag ineens enorme buikpijn gehad, echt steken! Je zag mijn buik hierbij ook met de seconde dikker worden. Heel vervelend!

Vanmiddag zijn we ook op kraamvisite geweest... aaahhh zo'n lief klein hummeltje! Ben gelijk weer helemaal verkocht!

14. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahahha Pluus.. jij dacht zeker: een goed begin is het halve werk?!!! :D :D

15. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ha meiden,

Hier nog niks.... Geen ongi-kwaaltjes en geen evt. zwangerschapskwaaltjes!! Afwachten dus maar!!! Pfffffffffffffff.... wat duurt dat altijd lang dat wachten!

16. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Haha zo iets ja! :)

@ Juf, he wat vervelend zeg! Hopelijk merk je snel iets!

17. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Aah balen Wolkje... Helemaal als je je eigen lichaam zo goed kent!
    Ik denk elke keer van alles te voelen, maar blijkt dan niks te zijn!
    Dus ik ken helaas mijn eigen lichaam heel slecht!

18. Caro13

Caro13 Actief lid

26 feb 2011
    127
    0
    0
    Wachten, wachten, wachten, zo frustrerend! Kan mij niet snel genoeg gaan op dit moment...

19. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juf... spannend wordt het voor jou zeg!
    Weet je al of je gaat testen? Of wacht je eerst nog een paar daagjes?

20. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Hoi damen

weer een beetje bij gelezen gisteren en vandaag erg druk geweest dus ff offline geweest...

Wolkje balen zeg...maar miss later wel positest maar je mag best balen doe ik ook hoor als het weer nega is...

Wij zijn over de namen uit voor beide:D gelukkig vond het erg moeilijk...

Ik heb vandaag mijn Ovutesten binnen en net 1 gedaan en die 2 strepen kwamen gelijk...dus betekent aan de bak:D haha zei tegen mijn man hebben we deze maand toch een positieve test in de handen ook goed hahahaha....ik heb liever een andere positest maar goed deze is voor vandaag ook helemaal prima...morgen nog een testje en dat tot zondag want het moeten 2 knal strepen zijn...maar goed neem het zekere voor het onzekere en dus klus tijd:D...

had niet verwacht nu al 2 duidelijke strepen...

liefs

Deel Deze Pagina