Wil gaat er nu ook voor je 1e kind!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Danty88, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Dat is niet duur zeg! Denk dat ik die ook maar ga halen dan :D
    Had er nu een van de etos, geen idee hoe duur die was maar in ieder geval wel duurder als die van de kruidvat

2. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ukkie87; welkom! spannend deze dagen dan voor jou!!

@wolkje85; welkom! wat heftig zeg allemaal! kan me voorstellen dat dat een hele klap was. blijf de moed er gewoon in houden hoor!!

@jackey; tja... ik stoor me er absoluut niet aan als iemand borstvoeding geeft in een restaurant of ergens anders in het openbaar... ik zou het alleen zelf denk ik niet zo snel doen... :)
    ben je er al over uit of je gaat testen of niet?????

3. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Hallo dames,
    Zou het ook leuk vinden om met jullie mee te kletsen.
    Wij gaan ook voor ons 1e kindje... En zitten nu in ronde 4.
    Liefs Sher

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoi Sher, leuk dat je erover mee komt kletsen. Succes met zwanger worden!

5. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Hi dames!
    Ik lees ook mee als jullie dit goed en gezellig vinden. Ik ben in juni 2010 al met de pil gestopt en mijn vriend en ik hebben onlangs pas besloten er voor te willen gaan. 30 juli voor het laatst ongesteld geweest en vandaag had ik dus ongesteld moeten worden....niet gebeurd, spannend! Over het algemeen heb ik een heel regelmatige cyclus van 28 of 29 dagen.

Vrij vroeg nadat vriendlief en ik ons best hadden gedaan in mijn vruchtbare periode werd ik ''ziek'', misselijk en hoofdpijn. Mijn vriend vond dit direct verdacht, ik niet...was er erg laks over en hield het op een soort van griepje ofzo. De week erna leek het er op of ik blaasontsteking had. Ik had last van een zeurderig en weëg gevoel in mijn onderbuik en onderrug en had moeite met het ophouden van mijn plas en ook veel plassen. Het onderbuik en onderruggevoel is nu wel verdwenen, maar ik blijf als een malle plassen. Ik heb ook enorm gevoelige borsten en tepels en zag gisteren dat de aders op mijn borsten heel erg blauw zijn! Daarnaast nog een soort van kramp/ spierpijn in mijn bovenbenen. Dus ik begin me nu langzaam een beetje achter mijn oren te krabben, maar kan me er eerlijk gezegd nog steeds geen voorstelling van maken. Ik ben er te nuchter voor op de een of andere manier. Een beetje het idee van, eerst zien, dan geloven.

Eens kijken wat de dag mij morgen brengt. Ik denk nog steeds dat ik morgen of overmorgen gewoon weer ongesteld word. Leuk om deze ervaringen te delen!

6. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dames, jullie kletsen er heerlijk op los! Omdat jullie inmiddels een heuse club zijn, heb ik jullie topic verplaatst naar de Zwanger Worden Clubs.

Veel kletsplezier! :D

Groetjes,
    Josien (moderator)

7. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou Liz81, dat klinkt spannend en veel belovend.... ik duim voor jullie!!!

Ladies... weltruste allemaal!

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Dat was even zoeken naar het topic, maar gelukkig weer gevonden :D

@ liz : jeetje wat spannend zeg! wanneer ga je testen?

Ohw ik moet even iets kwijt, heeft niks met zwanger worden te maken, dus hoop dat jullie t niet erg vinden! Heb vandaag de kleertjes voor mn bruidskindjes gekocht! Het staat ze echt zo leuk!! Heb er al helemaal zin in!
    Jullie nog leuke plannen voor t weekend?

truste alvast!

9. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Hahaah wat leuk...ik had niet verwacht dat mijn onderwerp zoveel reacties kon krijgen...heel erg leuk...

voor de nieuwe vrouwen van vandaag welkom..hihi...ook voor jullie hoop ik op een snelle zwangerschap en een hele fijne...

@liz81 echt spannend hoor...maar als ik het lees zijn dat toch wel echt zwangerschapssymptonen...maar goed ik begrijp heel goed dat je zegt eerst zien en dan geloven....

Ik zag reacties over de Kruidvat zwangerschapstesten...ik heb ergens in begin van dit onderwerp verteld dat ik drie positieve testen had en dat waren die van de kruidvat 2 voor 5 euro...ik zeg niet dat ze slecht zijn maar die van mij waren alledrie 3 posi en de huisarts heeft het ook gezien en toen kreeg ik een bloedtest om te kijken of het ook positief was en dat was dus niet zo...dus mijn mening pas wel op met te vroeg testen...ik hoop voor niemand dat 1 van jullie ook zulke posi testen krijgt en dan toch niet...maar goed dat is mijn mening...ik ga nu lekker slapen werd wakker gemaakt doordat erg grote schreeuwend ruzie was in de flat naast de mijne...pffff drank...maar goed politie is er nu bij zag ik net dus nu is weer aardig rustig dus toch maar weer bedje opzoeken....

Liefs Mij

10. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @Danty, ik heb hetzelfde meegemaakt met die testen van de KV. Was een licht streepje maar de bloedtest zei Nee u bent niet zwanger.

Aan allen: Ik hoop dat ik hier ook mee mag kletsen. Ik en mijn vriend zijn nu 3 jaar bezig en hebben al het een moeten doorlopen. Nu zijn we in een nieuw ziekenhuis terecht gekomen en hebben we eindelijk weer kans/hoop op een klein wondertje. Mocht er belangstelling zijn voor het hele verhaal dan hoor ik het wel.

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoi Melanie, tuurlijk mag je meekletsen!
    3 jaar is al erg lang zeg! Ben wel benieuwd naar je verhaal als je het wilt vertellen. Heel veel succes met zwanger worden, hoop voor jullie dat het nu wel gaat lukken!

12. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
  13. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Goedemorgen dames!

Liz: dat klinkt mij toch echt als zwanger!! Ga je vandaag testen? Ben benieuwd!

@melanie: wat vervelend dat jullie al zo lang bezig zijn! Ik hoop dat het snel raak is voor jullie!

Ik ben ondertussen me suf aan het zoeken op Google over hoe snel je cyclus herstelt na een mk. Dan weet ik wanneer we aan de bak mogen ;)

Weten jullie trouwens hoe het zit met de frequentie van klussen tijdens de vruchtbare periode? Gewoon zoveel mogelijk of heeft het nog zon om niet 10 x per dag te klussen ivm aanmaak van de zaadjes?

Fijne zondag allemaal!

14. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Hallo meiden,

Nou...nog steeds niet ongesteld geworden. Maar ik kan er gewoon niet aan en verwacht toch nog steeds ongesteld te worden vandaag of morgen. Als ik het vandaag niet word, ga ik morgen na mijn werk maar even een testje doen. De reden dat ik het niet geloof is dat ik vlak na onze eerste poging me ''ziek'' ging voelen. Voor mijn gevoel zat ik toen nog ruim voor mijn ovulatie. Nadat ik opgeknapt was hebben we het een week later weer geprobeerd. Voor mijn gevoel was dit weer na mijn ovulatie. Dus ja...hoe groot is die kans dan? Bijna nihil! Het spannende is natuurlijk wel dat je nooit helemaal zeker weet wanneer de eisprong is. Ik voel wel het een en ander rommelen als het zover is, maar de exacte dag die weet je nooit. Wij doen niet aan ovulatietesten en zien gewoon wel waar het schip strandt.

En Melanie; pff..wat een verhaal! Wat zullen jullie je vaak gefrustreerd en machteloos hebben gevoeld. Volgens mij voel je je dan heel klein en onbegrepen in zo'n groot ziekenhuis waar iedereen onder een hoedje lijkt te spelen. Geweldig nieuws dat jullie nu toch worden behandeld! Jullie gaan een spannende tijd tegmoet :)

15. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @liz, zeker hebben we ons vaak gefrustreerd en niet begrepen gevoeld. Natuurlijk snapte we de arts wel. En gaat mijn gezondheid natuurlijk voorop. Maar ik had gewoon zo het gevoel dat het tja misschien wel aan het gewicht ligt maar..., dat dit niet betekend dat het meteen een HOOG RISICO zou zijn. Voor mijn gevoel miste ik gewoon wat hormonen waardoor ik een ei-sprong hoor te krijgen. Onze nieuwe dokter lijkt er ook zo over te denken. En tja we zijn van het type ok wij geven niet zomaar op want dit was te makkelijk. Maar goed het ziekenhuis mag een eigen protocol daarin hanteren, dus stonden machteloos bij de klachtencommissie.

Maar spannend bij jou dan. Een vriendin van me, die nu zwanger is, gaf ook aan direct naar DE daad wat misselijk te zijn, ze had ook het gevoel dat het raak was. Maar ja het blijkt nog zo te zijn ook haha.
    Zal voor je duimen meid!

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Melanie : Jeetje wat een verhaal zeg! Wel fijn dat je nu een andere arts hebt die je wel wilt behandelen/helpen. Het moet gewoon gaan lukken met jullie! Blijf vertrouwen houden!

@ Wolkje85: Mijn beste vriendin heeft vorige jaar in oktober een miskraam gehad en is in december weer zwanger geworden! Ze is dus bijna uitgerekend nu :D
    Wat betreft de frequentie van het klussen: Er is mij verteld dat vaker als 1 x in de 2 dagen niet veel zin heeft omdat zijn zaadjes dan nog niet genoeg gerijpt zijn. Moet zeggen dat ik hier zelf wel erg veel moeite mee heb nu, omdat ik als het goed is ook nu mijn eitje heb en je wilt er gewoon zoveel mogelijk voor gaan omdat je wilt dat ie bevrucht wordt hihi. Heb het nu dan ook vanaf de laatste dag van mijn ongi om de dag gedaan.

@ Liz : Jeetje wat een geduld heb jij zeg! Ik zou denk ik allang getest hebben! Kan me wel indenken hoor dat je wilt wachten, omdat je bang bent voor een teleurstelling, maar toch ;)
    Laat je het ons morgen wel weten als je getest hebt? :)

Liefs

17. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @wolkje, tja hoeveel MOET je klussen? niet... Je MAG zoveel klussen als je wil. Mijn gyn zegt het beste is als je het om de dag doet. Maar al doe je het 3 keer per dag dat maakt op zich niet veel uit. Wat wel aan te raden is, is om van dag 11 t/m 20 om de dag of dagelijks even lekker te vrijen. Zaad blijft max 72 uur goed. en een eicel maar ongeveer 12. Dus voor maar ook na de ei-sprong kan goed zijn. Ook tijdens natuurlijk. vandaar dat ik 11 t/m 20 pak.

18. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @engeltje, tja vertrouwen en hoop houden doe ik wel. Alleen tja ergens ben ik toch steeds bang dat er wat gevonden gaat worden, ofdat de kuur waarmee ik straks ook ei-sprongen ga krijgen misschien niet werkt. Ook al geeft mijn fa. ons 70 procent kans om tussen de 6 en 9 maanden in zwanger te worden toch tja.. is er altijd die twijfel of angst. Ik weet niet goed hoe ik het moet noemen... Maar we gaan er natuurlijk wel vol voor, en hoop hebben we maar nogmaals ook een beetje de zenuwen nog.

19. Flierefluiter

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Melanie013
    Jemig wat een verhaal zeg!!! Soms is het moeilijk voor te stellen dat bepaalde mensen in de zorg werken he... Ze kunnen soms zo onmenselijk zijn in hun benadering!! Ik hoop voor jou en je vriend dat er betere tijden gaan komen..... en dat je het resultaat ervan gezellig met ons kunt delen :D :)

@Liz81
    Ik had in mijn eerste ronde ook dezelfde symptomen... en stiekem een beetje hoop... op het moment dat ik me wilde gaan testen werd ik helaas ongi.... daarom snap ik wel dat je nog even wilt wachten met testen....
    maar ik duim voor je dat het raak is!!!!!

20. Liz81

Liz81 Niet meer actief

@ Melanie013: Ik denk dat alleen al het feit dat iemand zich weer open stelt voor jullie, al ontzettend fijn is. Dan voel je je weer serieus genomen en is er weer ruimte voor nieuwe perspectieven. Dat moet een heerlijk gevoel zijn!

@ Engeltje23: Mijn geduld is puur berust op die kansbereking die ik mij zelf voor houd. Het lijkt zo onmogelijk als je het nagaat. Maar ja, dat is ook de grap van het proberen zwanger te worden. Dat is niet te plannen en niet te gokken. Ja...en de dingetjes die ik nu voel, dat kan net zo goed een voorbode van een menstruatie zijn. Je lijf kan je zo voor de gek houden! Maar ja, als ik dan weer zie wat Melanie013 schrijft over die vriendin van haar...het kan dus toch! Alleen ben ik er niet van overtuigd dat ik zwanger ben. Een paar maanden geleden ben ik eens 5 dagen ''overtijd'' geweest en toen werd ik ook weer gewoon ongesteld. Daarna had ik overigens weer gewoon mijn oude cyclus. Over het algemeen kan ik de klok er op gelijk zetten. En de keren dat ik later ongesteld werd, is echt op 1 hand te tellen. Maar ja, zoals ik eerder al eens heb gezien kan je lijf je dus wel eens voor de gek houden. En daar ga ik ook maar gewoon van uit in deze.

Deel Deze Pagina