Wil gaat er nu ook voor je 1e kind!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Danty88, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Melanie : Dat kan ik me wel goed voorstellen hoor, na wat je nu hebt meegemaakt met je eerste arts en nu je er al zolang mee bezig bent!

Wij gaan er nu voor de eerste keer voor en heb nu al af en toe twijfels die misschien helemaal niet nodig zijn. Ik heb namelijk behoorlijk overgewicht ook al is het wel redelijk verdeeld over mijn lichaam en verbazen sommige mensen zich echt als ik ze over mijn gewicht vertel.
    Verder is mijn vriend kok en staat dus met "zijn zaakje" dagelijks in een hete keuken. Zijn broertje autistisch en heeft pdd nos en het is nog steeds niet helemaal bekend waar dit vandaan komt.
    Maargoed we gaan er gewoon voor en ik denk dat iedereen wel dingen heeft waar die onzeker over is wat beetreft het zwanger worden.

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Liz : Ja, je kan er inderdaad maar beter vanuit gaan dat het niet zo is, des te beter als dan blijkt dat het wel zo is! Toch blijf ik het knap vinden dat je zo kan denken, terwijl je gevoel misschien iets heel anders zegt. :D

3. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Ach..de tijd zal het uitwijzen. Het is niet dat ik nog tij-den in onzekerheid hoef te zitten. Morgen of overmorgen zal ik het in ieder geval wel zeker weten. Dat stelt ook wat gerust en maakt het allemaal wat minder spannend. Mijn gevoel zegt niet wel- of niet zwanger, mijn gevoel zegt dat het niet perse nu raak hoeft te zijn en dat het ook nog best wel even kan wachten. Ik heb er geen haast mee, maar ben er wel echt helemaal klaar voor! Ik vind het vooral heel erg spannend om hier zo met mijn vriend mee bezig te zijn. Dat onze relatie weer wat meer verdieping krijgt en we er samen het vertrouwen in hebben dat we dit als team aan kunnen. Samen fantaseren over hoe het gaat zijn, jongetje/ meisje, op wie het gaat lijken...daar geniet ik heel erg van!

En ja, de angsten die jullie omschrijven die herken ik ook wel enigszins. Maar ergens is dat natuurlijk ook het risico van het vak..bij wijze van spreken. Bij mijn nicht is het helemaal mis gegaan. Zij en haar kindje zijn nu nog steeds in behandeling in het ziekenhuis ver van hun woonplaats en huis. Haar kindje is nu ruim 1,5 jaar. Die kant van de medaille hebben we dus ook gezien en dat boezemt mij en mijn vriend af en toe best angst in. Maar wel belangrijk om je er bewust van te zijn dat dit ook zo kan.

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik vind het ook echt heerlijk om erover te fantaseren over wat het zou gaan worden, namen, kinderkamertje, hoe je het gaat vertellen enz.

Wat ik wel gek vind is dat je denkt dat je je eigen lichaam kent, maar nu dat ik gestopt ben met de nuvaring weet je echt allemaal niet meer wat er in je lichaam gebeurd.
    Zo had ik maandag al allerlei rare steekjes rechts en links in mijn onderbuik en ik had wat roze afscheiding en dan denk je, zou dit nou een eisprong zijn? Nu heb ik weer die steekjes, maar ook het gevoel dat je ongesteld gaat worden en wat hoofdpijn en nu denk ik dus alweer dat dit dan de eisprong moet zijn.
    Ik denk dat ik maar een soort van zwanger worden dagboekje bij ga houden, zodat je terug kan lezen wat je de maand ervoor allemaal voelde en of het misschien gewoon bij het ontringen hoort.

5. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    haha mooi om te zien dat jullie hetzelfde hebben. Ik was al bang dat wij te hard van stapel liepen haha. Maar ook wij hebben alles al besproken hoe alles eruit komt te zien. Wat de namen zouden worden haha. Om heel eerlijk te zijn hebben we zelfs de gehele uitzet al.. Dus ja zijn er wel klaar voor haha.

6. Liz81

Liz81 Niet meer actief

@ Engeltje, hoe lang ben je nu gestopt dan met de Nuvaring? Mijn ervaring is dat ik mijn lijf na het stoppen met de pil heel goed aanvoelde. Nooit eerder was ik mij zo bewust van wat er in mijn lijf gebeurde. Ik voelde idd opeens mijn eisprong, die ik eerder aan zag voor een blaasontsteking! De ''klachten'' bleven steeds maar terug komen...haha. Achteraf gezien was dat dus gewoon mijn eisprong. Maar die voel je dus niet als je de pil slikt. En die heb ik lang gebruikt, van mijn 18e tot mijn 29e.

Voordat ik ga ovuleren begin ik wat meer te vloeien dan anders en daarna krijg ik een weëg en zeurderig gevoel in mijn onderbuik. Als ik dat ervaar, dan weet ik dat de eisprong er aan zit te komen. Ik heb sinds ik ben gestopt met de pil, mijn cyclus nauwkeurig bijgehouden en de dingen die ik zojuist heb beschreven, die vallen inderdaad precies binnen mijn vruchtbare periode.
    Dus stel nu dat ik wel zwanger ben he. Dan is dan is het mij heel goed gelukt om meer dan een jaar geen gemeenschap te hebben in mijn vruchtbare periode. Want mijn vriend en ik hebben nooit andere bescherming gebruikt na het stoppen met de pil. Mocht het toch gebeuren, dan was het zeker heel erg welkom hoor. Dus dat zegt dan wel iets over hoe goed ik mijn lijf altijd aan heb kunnen voelen. En nu ik die gave het meeste nodig heb, laat het me in de steek! Want ik kan nu niet zeggen wat er in mijn buik gebeurt haha ;) Dat is dan wel weer humor!

7. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Hmmm...vloeien, klinkt meer als bloeden. Maar dat bedoel ik niet! Ik heb het eigenlijk over wat meer afscheiding.

En Melanie013: hihi...leuk dat jullie dat ook zo hebben! Heerlijk vind ik dat zelf. Van mij mag het daarom ook wel wat langer duren en zou ik het niet erg vinden als het deze keer niet raak is. Ik vind het zo bijzonder om daar samen zo mee bezig te zijn, daar wil ik best wel iets langer van genieten.

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Liz :Ben pas 14 augustus gestopt dus echt nog maar net. Heb idd sinds gisteren wat doorzichtige afscheiding maar het is meer waterig dan dat je er draden van kan trekken zoals de meesten het hier beschrijven. Ik vind het echt leuk om me er nu zo bewust van te worden.

@ Melanie : Wij hebben nog niet de gehele uitzet, puur omdat ik dat niet durf te kopen, want stel dat het niet lukt. Maar ik weet al wel hoe alles er helemaal uit moet gaan zien en wat ik allemaal wil gaan kopen ;)

9. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Ja spannend he Engel, om te ontdekken en te voelen hoe je lijf reageert op de grote verandering. Misschien is het voor jou ook handig om een kalender te kopen waar je je cylcus precies op bijhoudt. Dan kun je na een tijdje precies zien hoe je cylus eruit ziet en of de dingen die je mogelijk voelt ook overeenkomt met bijvoorbeeld je ovulatie. Ik weet niet of je het misschien al kent, maar deze website helpt mij altijd enorm met het berekenen van mijn cyclus. En het klopt eigenlijk vrijwel altijd bij mij.

Zo...en nu ga ik eens even douchen! Ik moet eerlijk zeggen...hoe langer mijn menstruatie uitblijft, hoe spannender het toch wel wordt hihi. Ik word meestal 's nachts of 's morgens ongesteld. Dus je zou denken dat de kansen voor vandaag ook wel verkeken zijn :)

10. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @liz: spannend!! ik hoop het echt voor je. Zou toch mooi zijn als je hier als een van de eerste met een positieve test staat.

@engeltje: wij hebben hier vorige week het toekomstige kamertje laten stucen, De meubeltjes kregen we van mijn schoonbroer die werkt in een babysuperstore. Was iets binnengekomen wat ze nooit besteld hebben en is ook nooit terug gevraagd. Zodoende mocht hij het gratis meenemen. Wij erg blij want blijkt ook nog is onze smaak te zijn. Nu maar gelijk alles alvast geverfd in de kleurtjes die we straks willen. Zijn nu toch vrij en gaan niet op vakantie, dan maar beter jezelf nuttig maken.

Maar ook bij mij zit er wel wat angst hoor dat het strak "af" zou zijn maar dat het dan alsnog niet lukt.. Dus het is echt een dubbel gevoel wat ik er bij heb.

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Liz : Wat een fijne site is dat! Eerst maar eens kijken hoelang mijn cyclus dus is deze maand.
    Ik ga gewoon in mijn agenda noteren wat er precies allemaal gebeurd en wat ik voel om zo een compleet beeld te krijgen in mijn cyclus.
    Thnx voor je tips!

Ik ga maar eens t huisje soppen en de was ophangen. Ik zal duimen voor een positieve test voor je liz!

12. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Zo...weer lekker fris en fruitig :) Als ik morgen na mijn werk nog niet ongesteld ben geworden, dan zal ik eens een zwangerschapstest kopen. En dan laat ik het natuurlijk hier ook eventjes weten. Dan ga ik nu even lekker bank hangen op deze luie zondag!

13. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    @melanie...Wat een verhaal en ik moet zeggen dat je echt ongelooflijk sterk bent..ik hoop voor je dat je nieuwe behandelingen snel aanslaan..mijn schoonzus heeft dit ook haar eisprong is er ook niet en als het er wel is dat groeit het eitje niet...bij haar wordt het ook op gewicht gegooit..zij moet eerst afvallen terwijl haar zus 2x dikker niet lulllig bedoelt..want ben zelf ook niet slank;)...maar goed zij heeft 2 kindjes nu dus wij hadden ook zoiets met zijn allen van tja...zo raar verhaal...zij moest hormonen spuiten en dat werd steeds verhoogd tot dat ze zo gek van zich zelf werd met al die hormonen..ze moest overal om huilen etc etc...dat ze nu ff gestopt is want ze is een beetje bang geworden voor al die zware emoties die ze ervan krijgt...

Welkom iedereen voor zich weer nieuw heeft gemeld hier...leuk al die verhalen..sommige minder leuk..maar goed dat is ook fijn om dat met mensen te kunnen delen...

En iedereen bedankt voor alle berichtjes die jullie er neer hebben gezet ik vind het echt leuk...

Liefs Mij

14. Jackey

Jackey Lid

6 aug 2011
    14
    0
    0
    Rotterdam
    @engeltje
    Nee, ik stoor me er ook niet aan maar soms hoor je mensen erover praten alsof het een schande is. Dat gaat wat ver...

Maar ik heb gisteren de stoute schoenen aangetrokken en getest....
    Het was echt een knaller van een test. Positief, en ik kan het nog steeds niet bevatten!!!:D

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Zo ook het huisje weer even gedaan!
    Heb trouwens even zitten lezen over vliegen en zwanger zijn en ik kom verschillende verhalen tegen... De meesten zeggen dat je kan vliegen tot 34 weken, maar ik heb ook gelezen dat je beter niet kan vliegen tijdens de eerste weken. Weten jullie hier misschien meer over, wij gaan namelijk begin oktober vliegen.

16. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Wat leuk Jackey! Gefeliciteerd!!!

Wat een heftige verhalen hier trouwens! Hopelijk wordt iedereen snel zwanger!!

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    GEFELICITEERD Jackey!! hihi ik krijg er hier al kippenvel van en ik ken je niet eens persoonlijk haha Kan je nagaan wat jij nu voor een gevoel moet hebben! Hoe reageerde je man?

18. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Jackey wow!! gefeliciteerd! hoe reageerde je mannetje?

19. Ameike

Ameike Lid

18 aug 2011
    93
    0
    6
    Vrouw
    He Jackey... gefeliciteerd!!

Ik was gisteren even wat aan het googelen en kwam ook een site tegen over baby draagdoeken. Ik vroeg mij af hoe jullie hier tegenover staan... het schijnt goed te zijn voor krampjes, prikkel waarneming, aansterken van spieren en natuurlijk huid op huid contact.
    Hoe denken jullie hierover?

20. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Jackey!!! Wat ontzettend leuk!!!! Ben superblij voor je!

Deel Deze Pagina