Hoi meiden, eindelijk weer eens online! @ Danty, balen zeg! Kan me goed voorstellen dat je flink teleurgesteld bent! @ Engeltje, fijn dat je zo'n leuke honeymoon gehad hebt! Hopelijk was deze vruchtbaar! Ik kan helaas je foto ook niet zien dus heb je een uitnodiging gestuurd om vriendinnetjes te worden! @ Liz, ik moest zo aan je denken! Wat is je echo mooi zeg! Schitterend! Hier is het nog steeds rustig! Ik verwacht deze week gewoon ongesteld te worden! Al heb ik vandaag wel een opgezette buik, gisteren wat steekjes gehad etc... Ach gewoon een voorbode op mijn mentruatie! Wij hebben trouwens vorige week een andere auto gekocht... een gezinsauto haha
@flierefluiter.. Ben je al bij de huisarts geweest omdat het nu zolang duurt met je ongi...hoop dat je snel tussen het lijstje komt te staan...vind het echt k*t voor je....Dikke Knufff... Liefs
NOD 12 -oktober: Pluus - 30 jaar - Ronde 2 NOD 15 -oktober: Engeltje23 - 24 jaar - Ronde 2 NOD 17 -oktober: Ukkie87 - 24 jaar - Ronde 4 NOD 20 -oktober: Jufaman81 - 30 jaar - Ronde 9 NOD 21 -oktober: Wolkje85 - 25 jaar - Ronde 3 NOD 25 -oktober: Sher - 26 jaar - NOD 06 -November: Danty88 - 23 jaar - Ronde 3 NOD -- -November: Caro - 30 jaar - Ronde 8 NOD Niet duidelijk: Flierefluiter - 29 jaar - Ronde 2 Zwanger: Liz81 -30 jaar-Ronde 1 Beertje1986 -25 jaar-Ronde 3
NOD 12 -oktober: Pluus - 30 jaar - Ronde 2 NOD 15 -oktober: Engeltje23 - 24 jaar - Ronde 2 NOD 17 -oktober: Ukkie87 - 24 jaar - Ronde 4 NOD 20 -oktober: Jufaman81 - 30 jaar - Ronde 9 NOD 21 -oktober: Wolkje85 - 25 jaar - Ronde 3 NOD 26 -oktober: Sher - 26 jaar - Ronde 5 NOD 06 -November: Danty88 - 23 jaar - Ronde 3 NOD -- -November: Caro - 30 jaar - Ronde 8 NOD Niet duidelijk: Flierefluiter - 29 jaar - Ronde 2 Zwanger: Liz81 -30 jaar-Ronde 1 Beertje1986 -25 jaar-Ronde 3 Zow heb hem even aangevuld!
Dank je dat je aan me denkt... Ik ben nog niet bij de huisarts geweest... Om de meest stomme reden.. ik word maandag pas ingeschreven bij mijn nieuwe huisarts. Aangezien ik eerder in het buitenland woonde, had ik geen huisarts in NL. Daarbij ben ik voor het laatst bij een huisarts geweest toen ik 6 was, dus ik had er ook niet eerder aan gedacht om er 1 te regelen (eigenlijk pas nu ik de brief voor het baarmoederhalskankeronderzoek ontving). Kan mezelf nu wel voor mijn kop slaan! Dus eigenlijk is het mijn eigen schuld... Xx
Flierefluit, kun je het gelijk zeggen! Het maakt toch niet uit dat je nog geen HA had... niet zo kritisch zijn op jezelf hoor!
graag gedaan..snap best dat je baalt..maar hoop dat je dan snel.voor afspraak kunt komen en dit kunt bespreken want dit duurt wel vrij lang..misschien dat je wat kan krijgen om het op te wekken ofzo...dikke knuff..
dankjewel skatje!! Dat vinnik zo fijn aan het forum.. je raakt gehecht aan bepaalde mensen die je vaak tegen komt en zo lief dat er zoveel meegeleefd word.. alle kanten uit! Stress om te testen, echo's, ongi's ...! Vind echt leuk..!!
@ Beertje: Vandaag nog maar 9 dagen tot je echo! Tuurlijk wil ik je wel een lesje geven erin hoor! Stuur maar Pb's met de vragen die je hebt erin, of met het idee wat je zou willen maken, dan kan ik kijken of ik je kan helpen ermee Kijk ook eens op De Leukste Taarten Maak Je Zelf! in de galerie, kan je wat ideetjes opdoen, dat doe ik zelf ook wel eens als ik geen inspiratie heb. Ben zo blij dat die winkel nu ook bij ons in de buurt zit @ Danty: Nee ik weet dat ik me er niet op moet vastpinnen hoor meid. Ben wat dat betreft ( nu nog in ieder geval) erg nuchter. Als ik toch ongesteld wordt, is het gewoon jammer en op naar de volgende ronde, ik ga niet met de pakken erbij neerzitten, daar schiet je toch niks mee op....Denk wel dat ik er anders over zou denken als ik er al een jaar mee bezig zou zijn, maar heb nu gewoon nog geen haast, al zou het superleuk zijn als het snel gebeurd! @ Flierefluiter: Fijn juist toch, dat je zolang geen huisarts nodig hebt gehad? Hoop wel voor je dat je nu snel een afspraak kan maken bij de HA en misschien schrijft ie je wat voor om je menstruatie op te wekken. Heb gelezen op t forum dat je ook bij t kv pilletjes kan halen hiervoor. Succes meid!
Gelukkig dat je zo nuchter bent leer mij dat ook ff ik denk dat als het bij mij ook langer duurt dan een jaar dat ik ook heel geobsedeerd word denk ik..het mag van mij wel raak zijn voor ons allemaal kunnen we met zijn allen over vanalles praten welke kleertjes etc...haha Liefs Fijne dag allemaal vandaag
Hahaha ik zou willen dat ik het je kon leren! Owwww heb net mn temp ff opgenomen, had ik niet moeten doen, hij is 0.9 hoger als normaal, nu wordt ik wel zenuwachtig hihi....naja nog een weekje wachten Ga trouwens pas een dag na mn NOD testen.
Hoi meiden, hier ben ik weer! Ik lees echt elke dag bij hier, maar heb me even wat op de achtergrond gehouden. nu de testdatum weer in zicht komt kan ik het niet meer laten weer te reageren. Ik ben vorige week maandag begonnen met testen met ovulatietesten (voor de eerste keer) had dinsdag een dikke vette streep, maar dacht dat dat kwam omdat ik die dag echt extreem wienig had gedronken. ben dus doorgegeaan met testen maar krijg nu de hele tijd wel een streepje, maar een hele lichte die niet meer af of toe neemt. ik denk dat ik er dus vanuit kan gaan dat ik vorige week woe of do mn ei heb gehad. ik had m pas vandaag of gisteren verwacht, dus wat vroeger dan normaal. voel vandaag wel wat krampen/vaag zwaar gevoel onder in mn buik, dus helemaal zeker weet ik het allemaal niet. nouja Maar over die taarten, ik bak ook! Heerlijk he! Ik had graag naar Taart en trends willen gaan, maar had helaas geen tijd. en het is voor mij een eindje rijden. ik doe t nu 1,5 jaar ofzo en ben helemaal verlsaafd, vind het heerlijk om te doen en voor anderen iets moois te maken. heb in juli voor vrienden van ons een bruidstaart gemaakt, zal zo eens wat foto's uploaden. Wie benieuwd is moet me maar een berichtje sturen, dan stuur ik het adres van mn site door (als ik die hier neer zet weet evt iemand anders ook wie ik ben, vandaar liever niet) daar staan al mn taarjes op. doe het alleen een beetje voor mezelf en voor vrienden hoor, dus verder niet heel speciaal maar het is gewoon een lekker knutselbezigheid, borduurt bij mij ook voort op het fimokleien van vroeger! maar anders moeten we eens een workshop middagje organiseren met zn allen hier, haha! Ik heb vorige week zaterdag mn eerste workshop gegeven, was erg leuk om te doen!
dit is de bruidstaart die ik heb gemaakt in juli. ze wilden het idee van dat het net leek alsof er van een kant een berg confetti overheen was gestrooid. Heb het met hartjes gedaan omdat we ook gekleurde hartjes suiker confetti hadden voor over een berg cupcakes. hij is in ieder geval goed in de smaak gevallen
Wat een hoop taartenbak schermutselingen hier opeens! Leuk! Ik heb een tijd een periode gehad dat ik appeltaarten ging bakken. Ben gek op alles met appel...hmmmm! Het lijkt mij ook erg leuk om eens zo'n workshop te doen. Vriendinnen van me hebben het ook wel eens gedaan, ziet er altijd erg leuk en fleurig uit. Je taart ziet er super uit Wolkje! Ik krijg er spontaan trek van...en dat zegt nu wat hoor, want mijn eetlust is ver te zoeken bij mij. Ik stond vandaag weer eens op de weegschaal en eh...ik zag dat ik verdorie ruim 2 kg af was gevallen Ik eet volgens mij wel voldoende en regelmatig. Ik moet wel, want als ik te lang niet eet dan word ik misselijk, licht in mijn hoofd en buitengewoon narrig. Maar mijn eetpatroon is nu wel heel anders dan voor mijn zwangerschap, dus misschien dat het daarmee te maken heeft. Lekkere tussendoortjes eet ik nog maar nauwelijks, ik eet echt het nodige. Veel brood, kwark en fruit. Het avond eten gaat er nog steeds moeilijk in, meestal de helft van mijn bord of zelfs nog iets minder. En dan eet ik later op de avond ook nog twee boterhammen. Nou ja, ik moet het maar een beetje in de gaten houden. Ooh...nog even wat leuks: mijn vriend en ik hebben gisteren een reis geboekt naar Fuerteventura!! Een eigen huisje met eigen terras en een zwembad + huur auto. Hoe relaxed is dat?! 3 november vertrekken we....ik kijk er zo naar uit!
oh heerlijk!!! Ik vertrek volgende week woensdag voor 10 dagen naar egypte, ook al zo'n zin in!! Heerlijk he, even lekker wegdromen bij je bestemming en zo nog iets in het vooruitzicht hebben! Maarre, ik maak mijn taarten (dit zeg ik even in de hoop je eetlust weer wat op te wekken ) met een creme van witte chocolade en verse frambozen ertussen! mmmmmm! dat is zo ontzettend lekker! (en valt ook eigenlijk bij iedereen in de smaak, ook mensen die niet zo van de taart zijn). Als je nou echt zo veel blijft afvallen, stuur me dan een priveberichtje en dan maak ik persoonlijk een aankom-taartje voor je (calorieen gegerandeerd). die kan prima in de vriezer, dus dan snijd je gewoon elke dag een stukje af voor jezelf en ga je daar lekker van smikkelen
Nou... heb rondgeneusd op die website en maakt me alleen maar banger dat ik het nooit zal kunnen! haha... Je moet dus een biscuitbodem bakken.. en dan? Die moet je toch ook doormidden krijgen om er wat tussen te stoppen? Hoe doe je dat dan? Dat soort vraagjes gaan in mijn hoofd rond..! En dan.. de zijkanten met dat botercreme insmeren.. of kan het ook ergens anders mee? Misschien is het handiger inderdaad dak je even pb ofzo.. of iemand anders moet mij een mailtje/pb kunnen sturen met gewoon de simpele stappen..! Haha... Wat veel vakatiegangers opeens man!! Pff... wilde dat ik ook ff weg kon! Maar helaas... zit er niet meer in dit jaar..! Vriendlief heeft eigen zaak en jah die loopt wel door heh! @wolkje.. dus je geeft zelf cursussen?? Misschien dat ik maar bij je in de leer moet..! Haha...
@wolkje : leuke vrolijke taart zeg : D @beertje : je hebt er speciale taartzaagjes voor die zijn erg handig, maar t kan ook gewoon met een broodmes hoor. Zelf vind ik botercreme t fijnst om hem mee in te smeren maar t kan bijv ook met kwark ofzo, alleen kan dit er wel een beetje intrekken. Voor de vulling kan je heel veel verschillende soorten dingen gebruiken zoals jam, bakkersroom, kwark met verschillende soorten smaakjes, chocolademousse enz...... @Liz: fuerteventura is ook erg mooi, ben dr een paar jaar geleden ook geweest. Echt een aanrader! Liefs
enn.... Wat doe jij bovenop de taart? Ik had toen 1 gemaakt met marsepein maar ow mijn hemel wat was dat heftig om te eten!!
@Beertje... niet in de stress schieten van al die prachtige taarten he!! gewoon proberen.. doe ik ook! ben er nog niet zo lang mee bezig, maar het gaat steeds beter!!! je kan trouwens bij de MAKRO ook die producten kopen (meel voor biscuit wat overigens gewoon een soort cake is en geen hard koekje, maar ook de spullen voor de botercreme, marsepein, rolfondant en kleurstoffen omdat in mooie kleurtjes te krijgen). bij de MAKRO is het vaak nog goedkoper ook (ook incl. BTW)). Taart met marsepein of rolfondant is idd wel erg machtig. Ik probeer ook altijd dit zo dun mogelijk te rollen. Ik ben er nu achter dat dit niet blijft plakken wanneer ik het uitrol op bakpapier... dan kan ik het superdun rollen en er toch in zijn geheel afkrijgen omdat het bakpapier flexibel is.