@Wolkje, Superleuke taart zeg! Origineel!!!! Ik zou graag meer van je creaties zien! Volgens mij kan ik daar veel van leren!! Ik ben nog maar net begonnen met dit soort taarten... Voorheen maakte ik vnl. appeltaarten en tulbandcakes.. ook lekker
Oew.. bedankt voor de tip..! Vriendlief heeft wel zo'n pasje van de MAKRO.. (heb je toch pasje voor nodig?) staat het wat bij mekaar dan in de winkel? Of kan ik beter eerst mijn hele lijst maar opschrijven?
Bij ons staat alles bij elkaar in de MAKRO naast alle andere bakdingen, bijv. broodmeel van koopmans e.d., incl. zo'n halve barbiepop om er een barbietaart te kunnen maken (die heb je vast wel ergens op een site gezien )
Ow meiden, ik krijg spontaan trek in lekkere taarten van jullie! Ik heb het 1 keer gedaan met een vrijgezellenfeest... dat waren toen cupcakes! Ik vond het echt super leuk om te doen maar ja die spullen aanschaffen he... is toch wel weer erg prijzig en daarnaast zo slecht voor de lijn! Maar wel enorm leuk! Die bruidstaart is trouwens gaaf Wolkje!!
Precies de reden dat ik er nooit iets mee gedaan heb! Bedoel.. als je een taart maakt.. moet je em ook opeten! Nou pff... niet weggelegd voor mijn stofwisseling..! Maar nu ik het idee heb om een taart te geven aan mijn ouders met daarop 1 oft andere hint dat we een kindje verwachten.. zou ik de taart het liefst zelf willen maken!
Ja al gezien..! Mmmm.. misschien moet ik daar maar s heen dan! En verkopen ze daar ook hulpmiddelen enzo? of dat niet?
Dat is precies de wanneer waarop ik het aan mijn ouders en schoonouders zou willen vertellen, mocht het zover komen.... Hartstikke leuk toch! En de aanschaf valt mee hoor! Taart maak je in een gewone taartvorm.. en de andere dingen kan je beperkt kopen.. tip voor leuke vormpjes: ga naar de Action, Intertoys, Zeeman o.i.d. en haal kindervormpjes voor het kleien... werkt net zo goed!
En mag ik vragen.. heb jij al iets in het hoofd wat je erop zou doen/schrijven ofzo? Dacht zelf aan een ooievaar eerst.. maar toen dacht ik neuh das zo afgezaagd.. toen een zwarte piet met een beebje in zijn zak ofzo..(aangezien vriendlief het met 12 weken pas wil vertellen en dan is sint er al).. maar dat lijkt me weer te ingewikkeld zeg! Bedankt voor de tip trouwens... over de vormpjes..! En de biscuitcake heh.. moet die ook een nachtje goed afkoelen ofzo? voordat je hem echt gaat ondersmeren?
Al die hulpmiddelen zijn leuk.. maar met een beetje creatief nadenken kom je al een eind met je huis-tuin-keuken dingetjes die je al hebt. Volgens mij hebben ze wel wat dingetjes (heb er zelf ook wat vormpjes gekocht), maar niet superveel. Zoals ik al aangaf in mijn andere post kan je bij veel andere winkels goedkope vormpjes krijgen, hetzelfde geld voor bakvormen of presentatie-torentje voor cupcakes (kijk maar bij de Action en Xenos) Ik zag op de beurs veel mensen poedersuiker gebruiken om te voorkomen dat de marsepein/rolfondant niet bleef plakken aan het werkblad.. maar zelf gebruik ik bakpapier, werkt ook prima. Het enige wat ik wel gekocht heb is zo'n roller voor de marsepein/rolfondant. Aan een traditionele deegroller blijft het, bij mij, erg plakken.
Heb net ook een dood eenvoudige site gevonden die het heeeeeel simpel uitlegt..! Mensen.... ik ga aan het taart bakken!!! Nu alleen nog wachten wachten wachten.... tot ik het mag vertellen van vriendlief...!! Vind zo erg dak het aan niemand nog kwijt kan......
Pfff.. Ik denk dat wolkje dat laatste beter kan beantwoorden... ik laat mijn baksels een poosje (uurtje) afkoelen.., maar niet een hele nacht... Als je iets met Sint of Zwarte Piet wilt doen, zou ik op De Leukste Taarten Maak Je Zelf! kijken.. daar heb je ook veel instructie hoe je dat soort dingen kunt maken en ook veel voorbeelden!!! Zelf had ik het heel simpel in gedachten... een serene, witte taart met de tekst 'Dag opa's en oma's' met daaromheen afdrukken van baby-voetjes. (ben van plan om dan beide ouders tegelijk uit te nodigen voor een etentje) Nu alleen nog zwanger worden.. Klein detail....
Ach.. je mag het hier dagelijks meerdere malen opnieuw vertellen hoor!!!! Het blijft leuk om te horen! Ik hoop dat ik binnenkort het gevoel met je kan delen....
Oew das ook mooi!! Een taart met kleine handafdrukje ofzo.. en dan iets van mag ik me voorstellen!? Ik ben jullie kleinkind ofzo! Ow wat leuk... veel leuker dan een drukke taart met allemaal plaatjes...!! Krijg er nu al zo'n zin in om te doen..!
Wat een leuk idee zeg! @ Beertje, dat lijkt me ook mega moeilijk hoor... het niet vertellen! Vertel het hier maar lekker vaak!
Dankjewel..! Ja daarom ben ik hier waarschijnlijk niet weg te slaan.. Haha.. Elke dag even kijken en dan zie ik mn eigen banner weer even! Maar toch.. soms moeilijk voor jullie meiden.. snap ik wel..! Ik had af en toe ook wel dat jaloerse gevoel als iemand anders vertelde zwanger te zijn..! Dus wil het ook weer niet overdrijven hier..! Snappie?
Jah maar ow... wat moeilijk om zoveel geduld te hebben meis!! Vanaf wanneer mag je naar een dokter dan? (als je bent ingeschreven natuurlijk.. )