Heyhey meiden!! Dankjewel voor alle lieve woordjes!! @Pluus.. ik heb chronische blaasontsteking.. mijn hele leven lang al zit ik aan de medicijnen.. probeerde steeds er vanaf te komen ivm dat ik garag 'clean' zwanger wilde zijn maar kon nog geen 2 weken zonder medicijnen..! Maar wonderbaarlijk echt waar... sinds ik zwanger ben.. ben ik zonder medicijnen en heb nergens last van! Mijn urine is ook nog nooit zoooo helder geweest! Was altijd troebel.. Heb het zelf ook al onderzocht.. (werk op ziekenhuislab heh) en mankeert niks aan verder! dus denk dak er mee moet leren leven deze komende maanden... (maaaaar... MvM is blij met me dat snachts zo vaak pies.. ) @Flier.. je bracht me op een ideetje.. ik had maaaanden terug eens van die capsules gekocht (en in laatje gelegd..) en nu zie ik warempel Krachtige kamfer, eucalyptus en mentholdampen komen vrij erop staan! Dus ga zo even aan het stomen!! Thanks for the reminder..! En je knuf natuurlijk!! @Engeltje.. op zich niet zoveel klachten.. had alleen pijnlijke tepels en naar mijn idee waren mijn borsten wat groter.. maarjah dat had ik vaker als ik ongi ging worden! en vaak plassen marjah.. zie hierboven mijn verhaal over chronische blaasontsteking en dacht ook dak dat weer had.. Ook wel wat buikpijn af en toe mar tjah die vond ik makkelijk te verklaren aan een beginnend buikgriepje dat heerste..! Verder... helemaal niks.. Dus al mijn klachten vond ik allemaal passen bij iets anders dan een zwangerschap.. haha! Nou meiden... ik ga aan de stoom nu.. hoop dat het strakjes wat beter gaat hier..! Voel me echt zooo belabberd!
Beertje, heb je al cranberrie geprobeerd? Dat deed bij mijn chronische blaasonsteking wonderen! Sinds ik dat ontdekt heb, heb ik het niet meer chronisch! Werken beter als ab!!! Engeltje, ik had vanmiddag een poging gedaan met typen maar toen ging de bel en kregen we visite... vergeten op verzenden te klikken toen... dus nog een poging! Ik had helemaal geen symptomen! Het enige dat ik had, was vaker plassen. Maar zoals je hier boven kan lezen heb ik wat blaasproblemen dus ik vond dat niet heel raar! Verder kreeg ik tegen NOD ongesteldheidskrampen dus ik had dus echt NIET verwacht dat ik zwanger was. Zeker omdat ik verder nergens last van had! Zodra ik het wist kreeg ik trouwens wel last van mijn darmen en soort van spierpijn onder in mijn buik maarja toen was ik dus al een aantal dagen overtijd en al een positieve test in handen gehad!
Thnx voor jullie reacties meiden....ik heb tot nu toe steeds gevoelige borsten en tepels gehad tussen ei en nod, maar nu heb ik echt steeds ontzettende pijnscheuten door mn borsten heen, zo ook in mn onderbuik, zijn geen steekjes meer zoals de afgelopen maanden, maar heb 1 dag gehad dat ik me zowat niet kon bewegen van de pijnscheuten. Nu heb ik af en toe wat ongikrampen en heel soms nog venijnige steken. Verder steeds vaker last van maagzuur en soms ook misselijk, maar dat had ik de afgelopen maanden ook. Heb nu ook met tandenpoetsen steeds wat bloedend tandvlees. Had me nog zo voorgenomen om niet overal op te letten, maar tis zooo moeilijk! Heb t er ook nog met niemand over deze maand behalve met jullie, want als t niet zo is dan hoeft mn man niet die hele erge teleurstelling te voelen. Als jullie me een zeikerd vinden moeten jullie t zeggen hoor!
Ooh Engeltje, kan me voorstellen dat het moeilijk is om er niet teveel mee bezig te zijn! Een beetje het idee van de roze olifant he? En verder....Jeuj!! Ik heb 2 weken vakantieeeeeeeeeh!! Zo..dat moest ik echt even kwijt
Ja echt verschrikkelijk gewoon! Ben benieuwd maandag! Ooohw wat heerlijk voor je! Geniet er lekker van meis!
Goedemorgen meiden, Ik ben heerlijk uitgerust de afgelopen dagen. We hebben heerlijk weer gehad, dus zijn we vaak buiten aan zee geweest! Heerlijk gewandeld met de hond (--> zelfs hij werd er moe van...) lekker op een terrasje gezeten en volop van elkaar genoten. We zijn flink aan de klus. Niet omdat het (volgens mij gevoel) moet, maar gewoon omdat we zo relaxed en ontspannen zijn! Hopelijk werpt het zijn vruchten af! Liefs jufaman
@ jufaman : oh wat heerlijk zeg! Die zeelucht dot je zowieso altijd goed he! Hopelijk heb je over 2 weekjes 2 mooie roze streepjes!
Ja..met cb ben ik dan hooguit een maand van mijn blaasontstekingen af.. die gebruik is sowieso al wanneer ik weer een periode zonder medicijnen wilde proberen..! @hier... nog steeds brak, moe, verkouden enz... was gelukkig vrij.. dus had extra dagje om even bij te tanken..! Maar moet morgen toch echt weer werken...pffff... Gelukkig maar 3 daagjes want vrijdag en k vrij!!en dan... ECHO TIME!! @liz.. fijne vakantie meid.. wanneer ging je ook wer weg? @jufaman.. fijn heh van die dagen/momenten dat je heerlijk weer tot elkaar kunt komen! Kan ook zo van die dagen genieten.. dan voel ik me weer heeeeeelemaal in love!
Hoi allemaal! Lekker juf, dat je zo'n lekkere vakantie gehad hebt! Het was je gegund! Liz, lekker zeg! Geniet er maar goed van! Beertje, lastig hoor die blazen van ons vrouwen! Weten ze bij jou de oorzaak van je blaasonstekingen of niet? Engeltje, jij gaat dus echt wel een leuke test krijgen zo te horen! Spannend!! Wanneer ga je testen? Hier gaat het wel goed! Voel me gelukkig niet meer zo beroerd als vorige week! Men wat zat ik er toen doorheen! Ik merk wel dat mijn conditie enorm aan het afzwakken is! Maarja dat is niet gek na een week bijna niet eten en alleen maar op de bank/bed hangen! Verder lekker moe maar dat is ook wel vrij normaal bij mij, met het verzetten van de klok!
@ pluus : i hope so, maar heb t al eerder gedacht natuurlijk, al komen dr nu wel steeds meer dingen bij.... Maandag is mn nod en wordt t meestal smiddags dus denk dat ik dinsdag ga testen als ik dat volhoud....
Goede morgen meiden, Zo..nou, ik kan wel wennen aan lekker vrij zijn zeg! Even niets hoeven, je alleen maar verheugen op de vakantie. We vertrekken donderdag. Tegen de reis zie ik wel een beetje op, maar dat heb ik altijd. Die rompslomp, bleegh. Pluus, fijn dat je je weer wat beter voelt joh! Hopelijk blijft dat zo. Ik voel me relatief goede de laatste weken. Mijn buikje begint nu echt langzaam zichtbaar te worden. Heel gek om mijn lijf zo te zien veranderen! 's Avonds zitten mijn broeken ook echt niet zo heel lekker meer. En de meiden met blaastroubles: vervelend! Ik had het vorig jaar ineens heel erg. Toen had ik het echt zo drie keer achter elkaar, het leek maar niet weg te gaan. Elke keer weer een kuur er tegen aan, ga je je ook niet beter van voelen. Bij mij is het de pest dat ik nauwelijks klachten heb, tot ik ineens hele zere zijkanten krijg...dan weet je wel hoe laat het is. Jufaman, wat heerlijk dat je zo tot rust hebt kunnen komen. Dat doet de mens goed! Hopelijk kun je dat gevoel een beetje vast houden. Beertje, wat jammer dat ik niet zo snel kan lezen hoe je echo was!!! Want ja, donderdag al op vakantie. Ik wens je in ieder geval heeeel veel plezier! Zorg je er voor dat je blaas goed vol zit? Dan heb je de beste en duidelijkste foto's, je (volle) blaas duwt je baarmoeder wat omhoog zodat deze goed zichtbaar is. En Engeltje...spannende dagen weer voor jou meis! Ik ga precies in de verkeerde periode op vakantie; nu mis ik de echo van Beertje en de uitslag van jouw test, best jammer! Verder hebben we eergisteren de familie van mijn vriend op de hoogte gesteld. Middels een mailtje met onze laatste echo. We zagen even neit hoe we het anders moesten doen, aangezien we zijn familie niet meer allemaal zouden zien voor onze vakantie. Als we terug komen loop ik inmiddels al tegen de 15 weken....dus, werd wel tijd om het een keertje te vertellen. De reacties waren tot dusver positief en enthousiast. Maar zoals verwacht hebben we nog niets gehoord van die ene persoon. Maar ja, voor het zelfde geldt heeft ze gewoon een kaartje gestuurd die vandaag of morgen pas aan komt. Maar even goed vreemd dat we van iedereen al wat hebben gehoord, maar van haar niet. Ik ben in ieder geval blij dat iedereen nu echt op de hoogte is! Zo...en dan gaan we nu richting Oss, bij een vriendin op kraambezoek en daarna lekker een hapje eten bij mijn vader en zijn vrouw. En..ik ga mezelf verwennen met een mooie ring ter herinnering aan mijn eerste zwangerschap. Een Melano ring. Niet al te duur en je kunt er verschillende steentjes op dragen. Erg leuk vind ik zelf! Google maar eens. Meiden, een fijne dag!
Wat een rust hiero! @ Liz, fijn dat de rest zo positief was! Die ene komt vast ook nog wel!! Leuk is die ring trouwens... ik zie wel dat je verschillende modellen hebt! Welke ga jij kiezen? @ Engeltje, ja het blijft afwachten tot je de test in handen hebt! Daar heb je wel weer gelijk in! Succes met geduldig zijn!! Hier gaat het vandaag weer iets minder. Heel de dag al weer wat misselijk maar wel vol te houden gelukkig! Moet er alleen niet aan denken om te gaan koken dus dat mag manlief zo doen!
Nee.. lekker alleen met vriendlief.. is nu ook gelijk de intake zeg maar omdat het de vorige x helemaal anders liep.. en vriendlief heeft ons beebje nog nooit gezien dus we gaan lekker met zijn 2jen! @pluus.. bij mij is die chronische blaasontsteking omdat ik maar 1 nier heb.. noujah.. wel twee mar de ene werkt nog 75% en de ander 25%.. Had bij mijn geboorte 3.. waarvan 1 niet functioneerde.. maarja daar kwamen ze pas achter nadat ze er op mijn 3e/4e achter kwame dat ik een nierrefluc had.. (urine stroomt terug de nier in ipv naar buiten..) en jah toen waren mijn 'goede' nieren al zo beschadigd van alle ontstekingen die in die jaren waren ontstaan.. Dus vandaar.... 1 nier... nog... En jij dan? @Liz.. jammer man dat je weggaat.. maar tis je ook heel erg gegund hoor.. lekker vakantie vieren nog even met zijn 2tjes! En ach.. tegen die tijd dat je er weer bent heb ik (hopelijk) mijn 12e weeks echo..
Hoi Beertje, lekker dat jullie met zijn tweetjes gaan! Genieten!!! Hier is de blaasonsteking ook door een medisch probleem. Ben toen ik een jaar of 4 was geopereerd. Weet niet mer precies wat ze toen gedaan hebben hoor, iets met mijn blaas en urinebuis. Dat maakt dat ik nog vaak blaasonsteking heb! Ach er valt mee te leven bij mij! Bij jou lijkt me het lastiger! Heb je nog meer problemen door je ene nier?
Heb jij ook al je levenlang onderhoudskuren antibiotica enzo? Of ist nog niet zo erg bij jou? Neuh verder heb ik niet zoveel last.. jah blijkt dus dat mijn bekkenbodem veel te sterk is.. waarschijnlijk door al die blaasontstekingen.. plassen ophouden enzo omdat zo pijn doet enz.. Dus kan heeeeel moeilijk helemaal ontspannen.. word nog wat bij de bevalling! Ook kon k niet persen.. hoop dak dat strakjes(over 7maand..) wel kan! Maar.. heb nu sinds ik zwanger ben echt nergens last van!!
@ liz: ja je zal vast veel missen hier als je weg bent! Hopelijk kan je een hoop positieve verhalen lezen als je terug komt! Geniet lekker van waarschijnlijk voorlopig jullie laatste vakantie saampjes Ik heb ook veel last gehad van blaasontstekingen en bij mij zijn ze erachter gekomen dat ik niet goed genoeg uitplaste, waar door er zeg maar een restje bleef staan wat ging ontsteken. Nu let ik erop dat ik goed devtijd ervoor neem en heb nu al 3 jaar geen last meer gehad gelukkig.... Volgens mij moeten er nog meer mensen testen binnenkort toch? Danty in ieder geval...ik ga t lijstje ffies opzoeken weer
Ik heb gelukkig al heel lang geen ab hoeven slikken! Lang leven de cranberrie! Daar hou ik het goed mee onder controle! Verder ben ik momenteel weer heel misselijk dus dat is irri!
Ik heb um gevonden, maar volgens mij moet ie heel erg bijgewerkt worden en dat gaat niet zo makkelijk op mn tablet.... Kan iemand anders t doen? En andersvdoe ik t vanavond wel ffies op de laptop