Wil gaat er nu ook voor je 1e kind!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Danty88, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    @ liz: ja gek is het he! Als je net pas de keuze hebt gemaakt en het dan al raak is! Ik had dat dus afgelopen maand ook: we hadden maar net besloten het te proberen en maar 1 keer sex gehad en het was raak!

helaas ging het mis, maar het was wel raak! en zo snel! ik stond ook echt te stuiteren! zal je zien dat nu we als konijnen tekeer gaan het maanden duurt voor het weer raak is ;)

Maar geniet er van liz! super toch dat het zo snel raak is! lekker samen wegdromen en wennen aan het idee! en morgen meteen een afspraak maken voor je eerste echt, ik hoor van iedereen dat je het je dan pas echt beseft, wanneer je het ziet op het scherm :)

Oh trouwens, net bij de ha geweest: ze dacht dat het niks is en een goedaardig bultje is. voor de zekerheid even een echo laten maken donderdag, maar ik hoefde me geen zorgen te maken. opluchting dus!

2. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    @wolkje gelukkig maar! en idd beter het zekere nemen in dit soort gevallen.

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Danty: Nee voel jij nog helemaal niks? Naja, niet ieder lichaam reageert hetzelfde natuurlijk, wel spannend he!

@ Liz: En hoe reageerden de aanstaande opa's en oma's verder? Hadden ze het verwacht?

@ Wolkje: Ohw gelukkig maar meid! Komt vast helemaal goed!

4. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Liz GEFELICITEERD!!! Wat leuk joh! Ben je het nu al een beetje aan het beseffen???

Wolkje, wat een opluchting dat de ha in ieder geval denkt dat het niets is. Ik zal voor je duimen donderdag.

5. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Nee maar goed ook ik ga er niet vanuit dat het de eerste keer gelijk raak is anders word je helemaal dol in je hoofd en is er niks dan ben je ook weer zo teleurgesteld en dat wil ik ook niet...dus maar ja het is allemaal wel heel spannend en tegelijk heerlijk al die voorpret...:D

6. Liz81

Liz81 Niet meer actief

@ Wolkje85: Het is idd heel erg gek. Ik besef het me nog niet echt geloof ik, dus ik neem maar even de tijd om het door te laten dringen. Het is nu ook nog zo pril en er kan nog zoveel mis gaan. Ik ga komende week eerst nog eens testen. Mijn vriend wil nu we dat met Clearblue doen, dan kun je ook meteen zien hoe ver je bent. Maar ja...dat is natuurlijk een optelsommetje voor mij. Maar goed, hij wil dat graag...dus prima. En dan gaan we langs de HA. Kijken wat die allemaal te vertellen heeft ;)

Een hele geruststelling dat jouw HA denkt dat het bultje goedaardig is. Dan kun je het misschien wat meer van je afzetten. Fijn!

@ Engeltje23: de opa's en oma's sprongen allemaal een gat in de lucht! Ze vinden het allen erg spannend, zeker omdat het nog zo vroeg is. Daar zijn we ons ook van bewust. Maar ja, de mensen die het nu weten, die zullen het ook weten als het mis gaat. Met hen wil ik dat ook wel delen; in goede en in slechte tijden. Ze zagen het ook niet aankomen, dus de verrassing was wel heel erg groot. Een van de oma's barstte bijna in tranen uit...zo lief! De rest van de naaste familie en vrienden zullen het over een maand of drie wel horen, als ze het tegen die tijd dan al niet hebben gezien of een vermoeden hebben haha.

@ Flierefluiter: Thnx! Heel erg spannend en het besef...pff, dat moet nog komen. Zo'n raar idee dat er een kindje in mijn buik gaat groeien! Je ziet nu ook nog niets en echt voelen doe ik ook nog niet, dat maakt het nog onwerkelijker.

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Liz: Ja ik zou het denk ik ook wel eerder aan de opa's en oma's vertellen hoor, ook om de zelfde reden die jij geeft. Je kan de vreugde heel goed met ze delen en ze kunnen er voor je zijn mocht het misgaan. Heb je het nog op een speciale manier verteld?

Zegt mn mannetje net: "zullen we ffies lekker naar de sauna gaan vanavond?" hihi Volgens mij moet er ook maar een forum voor mannen aangemaakt worden :)

8. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Toen ik met mijn vmk het aan mijn moeder vertelde door middel van haar een speentje te geven met daarop I love oma kreeg ik te horen: Die hoef ik nog niet.. Ze was er echt nog niet klaar voor haha.

Nu denk ik dat ze een gat in de lucht zou springen. Al zou ik het ook wel aan een aantal goede vriendinnen vertellen. Aangezien die mij emotioneel beter kunnen begrijpen dan mijn moeder.

liefs mel

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Mijn vriendinnetje belde net....ze wordt woensdag ingeleid!!
    Pfff wat spannend zeg, komt dr frummeltje toch nog voor het weekend tevoorschijn! Hoop zo dat het meevalt voor dr en dat alles goed gaat!!

10. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Oh wat spannend voor haar engeltje! Laat weten hoe het is gegaan!

Wij hebben het ook verteld aan de ouders, toen we het net zelf wisten. Toch fijn dat zij het wisten toen het mis ging. Toen we al wisten dat het mis was hebben we mijn roer en zijn zus het ook verteld en ook wat goede vrienden. We vinden toch dat je dit moet delen met mensen die je na staan.
    Was het wel goed gegaan, dab hadden we het pas aan goede vrienden etc verteld na de eerste echo en pas aan de rest van de wereld na 12 wkn. Ook wel leuk als het nog even je eigen geheimpje blijft lijkt me :) maar wel fijn als de opa 's en oma's het weten en een beste vriendin ofzo, kan je er lekker over kletsen :)

Truste dames!

11. Liz81

Liz81 Niet meer actief

@ Engeltje23: Ik was gisteren alleen thuis met testen, heel frustrerend dat er dan even niemand is die je vast kan pakken en om bevestiging kunt vragen. Natuurlijk direct vriend gebeld, maar dat is toch anders. Ik moest het op dat moment echt even kwijt hoor! Ik had hele leuke ideeën om het op een leuke manier te vertellen aan de opa'a en de oma'a...maar ik was zo door het dolle in dat ik het direct wilde vertellen en direct hun stemmen wilde horen haha. Spannend voor je vriendin woensdag, dat wordt duimendraaien joh!

@ Wolkje: Nou precies, die insteek hebben wij ook. We zullen nu zien hoe het verloopt. Maar nu ik het weet, voel ik het ook wel. Heel apart. Een gevoel alsof ik ieder moment ongesteld kan worden...maar dan toch net iets anders. Er rommelt wel iets in mn buik, maar er is nog even niet de vinger op te leggen.

En Melanie013: die eerste reactie van je moeder...geweldig! Net mijn vader toen hij voor het eerst opa werd. Mijn broer heeft al een kleine en er is nu een tweede onderweg...kan ieder moment geboren worden.

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ja ik kan me voorstellen dat je het dan eigenlijk wel van de daken kan schreeuwen! Wij hebben hier afgesproken dat we altijd samen testen.

Hij wil het dan ook het liefste ons geheimpje houden voor iedereen tot de 12 weken, maar ik denk er net als jullie over.... hihi dat wordt nog lastig!

Willen jullie eigenlijk allemaal weten wat t wordt? Ik wel maar hij niet....

ik hou jullie natuurlijk op de hoogte over mn vriendinnetje

13. Flierefluiter

Flierefluiter Fanatiek lid

4 aug 2011
    2.137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen dames,

Ik heb net zoals engeltje afgesproken dat we het tot 12 weken geheim houden...
    Maar nu we er voor gaan, merk ik toch de behoefte om er over te praten... wat dus niet kan omdat niemand het weet (en ik ook denk dat niemand van ons verwacht dat we nu voor kinderen zouden gaan... :D )

Gelukkig heb ik jullie dus :D

14. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    Oh Hoe herkenbaar!!!
    Ook bij ons weet nog niemand echt dat we bezig zijn met kids! (alleen dan nu de mensen die weten van de mk) maar je kunt er dan inderdaad met niemand over praten! Met je vriend wel natuurlijk, maar das toch anders! Die snappen de stress tot ei en nod niet omdat zij het niet voelen!

Ik ben vandaag voor mijn werk aan het werk op het hoofdkantoor, dat moet bij ons eens per week, en daar heb ik een collegatje die 21 wkb zwanger is.... Oh hoe jaloers ben ik op die buik!!! Ik wil ook!!!

Echt, ik hb nog nooit last van rammelende eierstokken gehad, maar nu na die mk: niet normaal! Ik denk alleen maar: baby baby baby! Het lijkt echt wel alsof ik een junkie ben: paar dagen dat gevoel mogen ervaren van zwanger zijn en nu ben ik hooked! I want more!!!

Haha sorry voor deze uitbarsting, maar moest het ff kwijt!

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ flierefluiter: nee verwacht niemand het denk je bij jullie? Wij krijgen regelmatig al 2 jaar lang de vraag wanneer het bij ons eens gaat gebeuren...heb altijd gezegd: eerst maar eens trouwen en dan zien we wel! Alleen komt dat zien we wel nu wel erg dichtbij haha De meeste mensen verwachten wel bij ons dat we er echt pas voor gaan na het trouwen en nog niet ervoor. Ben benieuwd hoelang ik het volhoud om mijn mond te houden, zeker tegenover mn naaste collega's en mijn ouders! Alleen mijn beste vriendin weet dat we ermee bezig zijn nu.

Ff een vraagje aan iedereen: zijn jullie ook meer vocht vast gaan houden door jullie anticonceptie? K moet nl nog steeds niet normaal veel plassen, dus denk dat het daar misschien mee te maken kan hebben.

liefs

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ wolkje: het gaat vast snel voor je komen meid! Je weet nu in ieder geval dat jullie goed matchen en dat je goed vruchtbaar bent!

17. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Hi iedereen!

@ Engeltje23: Zodra blijkt dat je zwanger bent, kan ook je vriend het niet meer voor zich houden! Let op mijn woorden. Het is gewoon heerlijk dat de belangrijkste mensen uit mijn omgeving het nu weten.
    Voor wat betreft over dat vocht vasthouden, daar heb ik nooit last van gehad. Maar ja, iedereen heeft weer andere lichamelijke reacties op anticoncepties..of juist weer niet. Het grootste verschil met toen ik stopte met de pil, was dat ik opeens mijn ovulatie kon voelen (En ik maar denken dat ik een steeds terugkerende blaasontsteking had...hehe) en minder vaak hoofdpijn had.

@ Flierefluiter: en ook voor jou geldt, zodra blijkt dat je zwanger bent...moet jij eens opletten hoe gauw je dat aan je meest naaste dierbaren wilt verklappen! Ik wens je heel veel succes met het geheim houden...mij is het niet gelukt haha

@ Wolkje85: Laat je maar lekker gaan hier met je uitbarstingen! Hier kan het ten slotte :)

En verder wil ik echt wel weten wat het gaat worden! Mijn omgeving mag het ook zeker wel weten. De namen houden we dan nog wel voor ons. Maar goed, daar zijn we nu nog helemaal niet mee bezig. Hoewel ik wel een paar favorieten heb hoor. Wij moeten het nieuws nog helemaal laten bezinken. Het blijft raar en onwerkelijk! Ik heb vandaag een ''Mijn zwangerschapsdagboek'' gekocht om het alvast een klein beetje tastbaar te maken. En voor mijn vriend het boekje van Kluun: ''Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!''
    Verder merk ik dat ik niet extra trek heb ofzo, wel dat wanneer ik honger heb...ik ook echt honger heb! Dan is het lastig tot niet te stillen en moet ik gewoon iets eten. En ja..ik blijf me een slag in de rondte plassen. Mijn borsten lijken nu wel iets minder gevoelig dan een paar dagen geleden en....I hate to admit it, maar ik lijk echt vergeetachtiger te worden! Ik heb me de afgelopen dagen al een paar keer op heel domme foutjes betrapt. Zal dr allemaal wel bijhoren. Er staat me nog veeeel meer te wachten....spannend! :)

En voor jullie allemaal ook spannend hoe het allemaal uit zal pakken.

18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ liz: Heb je eigenlijk de vk gelijk gebeld of wacht je daar nog even mee? Ben wel benieuwd wanneer je je eerste echo hebt, het lijkt me dat als je die ziet dat je het dan pas echt helemaal kan bevatten!

pauze is weer voorbij, ga weer terug naar de lieve babytjes van mn groepje!

19. Liz81

Liz81 Niet meer actief

@ Engeltje23: Ik heb vanochtend mijn HA gebeld, deze vertelde me dat ik ook direct de verloskundige mocht bellen voor een afspraak. Dat ga ik dan maar doen deze week of volgende week. In week 8 of 9 krijg ik dan een termijn-echo, kunnen ze precies zien hoe ver ik ben. Maar ja...na die twee keer gemeenschap die ik heb gehad, weet ik dat zelf ook wel aardig nauwkeurig denk ik ;) Ik ga in ieder geval gauw bellen en een afspraak maken, kijken wat zij/ hij allemaal te vertellen heeft en al onze prangende vragen stellen.

Nu ga ik lekker douchen en daarna even een tukkie doen...gaaap!

20. Sher

Sher Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.297
    0
    0
    Bah net ongesteld geworden :(
    Alweer een dag eerder dan vorige maand.
    Wat is je lichaam toch een raar ding ;)
    Liefs Sher

Deel Deze Pagina