Bij v&d heb je ook een heel mooi boek en kan je per zwangerschaps week een vakje open maken en dan zie je wat er gebeurt.. als je je met 4 of 5 weken al aanmeld bij mvm krijg je ook een heel dik boek de grote geboortegids die is ook super..omdat je zo vroeg bent en hun 80 jaar bestaan kreeg ik dat boek kado dus heb er nu 2 en ze zijn beide heel dik hahah en beide boeken staan zoveeeel info in...
Die geboortegids heb ik inderdaad ook... heb er nog niet echt in gelezen maar staan wel hele mooie foto's in!!
Ha dames! Bedankt voor de tips! Ik ga zeker vanavond even kijken. M'n moeder en haar man komen vanavond eten en m'n moeder gaat daarna lekker mee de stad in, gezellig! Heb het er net met m'n vriend over gehad en gaan t vanavond ook aan ze vertellen! Ik moet het gewoon kwijt!! En dan kan ik er met m'n moeder gewoon lekker over kletsen! Leuk leuk!
haha! Er zijn denk ik genoeg mooie boeken over zwangerschap... Wij gaan het volgende week met mijn verjaardag vertellen aan (schoon)ouders/broers en zussen. mede omdat ik ook sport met mijn schoonzus en alles op een iets lager pitje komt. Merk nu al dat ik echt moe ben na een dag vol te hebben gehad.
Zooow, ik heb me vandaag he-le-maal suf geshopt! Heb nu ook mijn eerste positiebroek in the pocket...wat een verademing zeg! Volgende maand koop ik er nog 1, dan kan ik voorlopig lekker vooruit. En nu met de beentjes gestrekt op de bank, best uitputtend zo'n dagje
@Pluus... SPANNEND.. ik heb ook de 28e echo in het ziekenhuis voor nekplooimeting enz.. Hoe laat moet jij dan? En... hoezo geen foto's plaatsen? mijn buik ziet er ook niet uit.. altijd een 'dikke buik' gehad.. ben stevig gebouwd dus tjah.. dikke holle rug waardoor mn buik nog extra naar voren steekt.. en een vetlaag erbij! Maaaaar.. ben er trots op dat ie nu zo groeit!! Dus meid.. schaam je niet zeg.. we zien alleen je buik.. en geloof mij.. alle meiden hier vinden een zwanger buikje mooi.. dik/dun/breed/hang buikje maakt niet uit!! Dus ik ga zo foto maken en hier posten! Don't care dat jullie mn vet zien.. ben dr trots op (mijn buikje dan..)!! @Liz... go you!! Ik merk t nu aaan mn broeken als ik zit.. staan of lopen gaat nog makkelijk maar zitten dan begint ie toch te knellen vaak! Maar.. koop niks nog zolang t spulletje nog past... Vind zo eng om iets te kopen... @hier.. ik had bedacht denk ik om tijdens dat italiaanse etentje omt mn collega's te vertellen.. ga ik van die chocolaatjes icecups ofzo heten die.. beetje smelten in de magnetron en dan kun je er muisjes indrukken.. Denk dat ik dat ga doen.. voor bij de koffie ofzo.. Tis niet veel werk.. makkelijk te maken en niet een grote hap om weg te werken... Ben bekaf.. squashen afgebeld.. heb zo'n nekpijn,.. daardoor hoofdpijn.. en ben gewoon op..! En dan moetk t weekend nog en maandag en dinsdag avond/nacht! Bah.. vanavond ernstig vroeg op bedje..! @Wolkje.. succes met vertellen meid!!
Ha meiden, Eindelijk een avondje thuis na een hele drukke week met ouderavonden, opleiding en naar Najib Amhali geweest!! Nu lekker thuis op de bank met een grote bak thee en laptoppie op schoot. Even alles bijgelezen... Wat leuk al die verhalen van zwangere meiden hier!! Morgenavond gezellig uit eten met vrienden en nog de kroeg in! Ik heb er echt heel veel zin in... Prettig weekend allemaal!!
ha meiden! leuk hoor, zo kunnen shopppen! kan niet wachten tot ik leuke buik kleren mag gaan kopen. ben vandaag ff de tad in geweest en moet zeggen dat ik er wel rekening mee houd. waar een s goed zit, maar een m ook niet super wijd, neem ik een m, kan ik het toch wat langer aan lekker warm vest gescoord (met ceintuur net onder de borsten dus kan ik ook lang aan) en twee simpele shirts met lange mouwen. we hebben toch nog maar niks verteld vandaag... stond vanmiddag wel te popelen, maar toch maar besloten even te wachten. het gaat niet zo heel goed tussen mn moeder en haar man, dus de sfeer is af en toe wat lastig. dus we wachten gewoon nog even en houden het geheim nog lekker voor ons twee. moet zeggen, ben wel blij als we iets verder zijn, merk dat ik vandaag wat krampjes had en dat me dat wel ongerust maakt. vind het gewoon niet fijn, met die mk nog vers in het geheugen. weet dat het erbij hoort, die krampjes, maar toch.... van t weekend nog maar n keertje testen voor mn gemoedsrust fijne avond dames, ik ga lekker mn bedje opzoeken!
Goedemorgen allemaal! Hier weer VEEL te vroeg wakker Kon om 6.30 echt niet meer liggen op me ene zij... ging ik op me andere zij liggen dan lag ik recht in de adem van mijn mannetje en dat was ook alles behalve prettig... om 7.30 gevraagd of hij om wilde draaien... deed hij heel lief maar het kwaad was al geschiet... ik kon niet meer slapen! Heb kei last van mijn rug nu en mega hoofdpijn... NIET FIJN! Straks misschien toch maar een paracetamolletje nemen (Dat mag toch he???) @ Wolkje, wat vervelend dat het niet goed gaat tussen je moeder en haar man... Je was zo enthousiast dat je het ging vertellen en dan is het toch niet gelukt... jammer! Daarnaast kan ik me goed voorstellen dat elk krampje je onzeker maakt! Dat heb ik zelfs nog... terwijl ik al een kloppend hartje gezien heb!! @ Beertje, wanneer heb je nou precies dat etentje met collega's? @ Juf, geniet vanavond lekker van je etentje en avondje stappen! Veel plezier!
Pluus, vervelend zeg.. zo vroeg wakker! Paracetamol mag dacht ik wel ja, Ibuprofen niet. Wolkje, oef.. toch jammer dat je het nog niet kon vertellen! Hopelijk wordt de sfeer snel wat beter en kun je met alle plezier het goede nieuws meedelen. Hier gaat het goed. Wel s ochtends wat beroerd bij het wakker worden, maar niet kotsmisselijk. Wel wat last van mn ontlasting, gaat wat moeilijker allemaal (sorry). En ook die krampjes.. in het begin maakte ik me zorgen, maar ben nu mn nod voorbij en de test is wat duidelijker geworden.. Ik heb ze vooral als ik s avonds in bed ga liggen, lekker gestrekt. Het voelt ook wel weer prettig voor mij, wetend dat er iets gebeurt in mijn buik. Vanochtend heb ik heerlijk uitgeslapen, net wakker. Nog niet extreem lang, maar toch genoeg. Mannetje heeft de hond even snel gedaan voordat hij moest werken, zodat ik wat langer kon blijven liggen. De schat! Vanavond een verjaardag. Geen wijn dus, maar dat gebeurt wel vaker dus maak me geen zorgen om directe vragen. Ik bob gewoon vanavond. Ow ja, heeft iemand een idee hoe je simpel een taart kunt maken met geboortemuisjes erop en de tekst: 'Hoera, mama is 25 jaar!' ? Zou t erg leuk vinden om zo'n taart in elkaar te flansen en dit zaterdag neer te zetten voor de (schoon)ouders/broers/zussen.
@Wolkje & Sitalita... GEFELICITEERD DAMES !! Ik ben donderdag avond ineens plotseling ongesteld geworden, zonder krampjes ofzo, helderrood meteen (normaal eerst bruinachtig slijm, Dag 65 dus) maar nu weer veel onzekerheid... ben maar 1 dag 'echt' ongi geweest... En afgelope nacht + vandaag HELEMAAL NIETS....? SNAP ER NIETS MEER VAN! Ga trouwens, a.s. maandag lekker een weekje op vakantie! Dus dames die moeten testen, succes.. dames die zwanger zijn, geniet ervan.. dames die moeten afwachten, fingers cross... dames die hun ei krijgen, klus ze... Geloof dat ik zo iedereen heb gehad
@Ukkie... haha... nou hier komt zo hoor... zoals jullie zien hoef ik niet bang te zijn voor straie aangezien ik daar al vol mee zit.. heb het echt oooooveral!! Behalve op mn benen.. (buik, rug, borsten, schouders zitten eronder...) @Pluus.. paracetamolletje mag meis.. idd ibu niet! Ik heb vrijdagavond dat etentje van mn werk.. overdag ga ik naar de leidinggevende het vertellen. wel zo netjes die eerst even op de hoogte te brengen.. en dan savonds feestje.. Weet iemand miss waar ik die choco cup/ice dingetjes kan kopen? Als je weet welke ik bedoel?? Ben C1000/AH/Poeiz geweest mar kan ze niet vinden!! Nou... en dan hier mijn ow zooooo prachtigmooie buik(je)..!
@Beertje... Taart-/cupcake-dingetjes bij de MAKRO, of naar een taartwinkel gaan (ff via google zoeken voor eentje bij jou in de buurt).. of via internet bestellen.. bv. via De Leukste Taarten Maak Je Zelf! Suc6!!
Nee dat bedoel ik niet.. ik bedoel die chocalde dingetjes.. icecups ofzo heten ze .. kleine dingetjes van ongeveer 1cm doorsnee.. met zijn ribbelfolietje aan de onderkant...
Ik had je idd niet goed begrepen... maarre.... bij de MAKRO hebben ze toch alles...?!??! Suc6 met het knutselen met eten Altijd leuk!
hoi hoi allemaal, Ukkie, wat fijn om weer eens iets van je te horen! Vreemd dat je inderdaad maar 1 dag ongesteld was... Geniet lekker van je vakantie!!! Beertje, bij jamin hebben ze die geloof ik ook wel... of bij de aldi? Heb ik ze geloof ik ook wel eens gezien! Veel plezier met knutselen! En wat een gaaf buikje heb je inderdaad al! Ik ben nog niet over mijn schaamte heen hoor dus durf nog niet haha Verder ben ik weer op gestaan met enorme hoofdpijn... heel irritant!
Hoi meiden! Hier wordt t spannend, begin nu rond de tijd te komen dat het vorige keer mis ging. Gek idee! Maar het voelt gelukkig allemaal goed, dus dat is wel fijn. Voel wel echt dat er van alles gebeurt in m'n buik, hij voelt heel gespannen aan, alsof ik m'n buikspieren train. En savonds heb ik echt een bolle buik! Darmen dan natuurlijk, maar t is toch wel grappig! Vanmorgen nog een keer een clearblue digitale gedaan: zegt netjes 2-3 weken zwanger! Het woordje zwanger verscheen ook al heel snel. Fijn om even te bevestigen weer (vinden jullie me al een neurootje?) @sitalita: je kunt vrij gemakkelijk zelf een taart maken hoor, dat is helemaal niet zo lastig. Als je niet te veel wilt bakken kun je bijvoorbeeld kant en klare cakes kopen en die doorsnijden en vullen met iets. Die kun je dan tegen elkaar aan leggen en in een vorm snijden (rond of vierkant ofzo). Vervolgens kun je bij de jamin of een andere winkel met dat soort dingen marsepein of fondant kopen en de taart daarmee bekleden en daar lettertjes mee maken. Je kan trouwens ook bij sommige bakkers/supermarkten chocolade lettertjes kopen. Oh en bedenk me nu dat de winkels daar natuurlijk vol mee liggen met de Sint! Vaak heb je wel van die zakjes met allemaal kleine chocolettertjes! Dan kun je bijvoorbeeld ook een gewone appeltaart maken en die bestrooien met poedersuiker en daar de lettertjes opleggen. Of je bakt een lekkere cake (kan ook in een ronde springvorm) en daar doe je chocoglazuur overheen (kun je kopen van dokter oetker, maar ook makkelijk zelf maken door gelijke delen slagroom en choco te smelten en over de taart te gieten) en daar dan lettertjes op doen. Ideetjes genoeg Als je tips wilt mag je me ook een berichtje sturen, help ik je wel Ga zelf tijdens de kerst een buiktaart maken om het te vertellen aan de schoonfamilie (broer/zus). Nou, ik ga een lekkere cafeïnevrije latte machiato maken fijne dag meiden!