Haha als dat goed voelt, lekker doen! Ik ga binnenkort ook positiebroeken kopen. Ik heb nog maar 1 broek die lekker zit en die draag ik ook bijna alleen maar... Maarja zo stom om altijd dezelfde broek aan te hebben he!
Ik heb dus afgelopen vrijdag mijn eerste positiebroek gekocht. Verder probeer ik een beetje slim te shoppen, basic shirtjes en singletjes enzo. Die koop ik dan in maat M, dan ik er nog een beetje in groeien en het is allemaal stretch stof...dus rekt wel mee. Verder puilt mijn kast uit van de vestjes, dus...singletjes en shirtjes met print, leuk shawltje erop, kom ik in ieder geval een heel eind mee, want vesten kun je ook gewoon open dragen. Ik heb mijn positiebroek bij de H&m gekocht, kostte 40 Euro. Dus niet echt heel erg duur en hij zit heerlijk, echt een verademing vergeleken bij de gewone broeken die nu echt niet meer mooi zitten en knellen. Ik merk nu ook echt met bukken, sporten en fietsen dat er iets in de weg zit. Niet perse mn buik, maar mijn baarmoeder...die is echt heel gevoelig.
ik vind dat er geen periode aan vast zit wanneer je iets kan dragen...dus als je je fijner voelt in posibroek of wat dan ook gwn lekker doenik doe het wel want mijn broeken pasen gwn niet meer
Daar ben ik het helemaal mee eens Danty, gewoon doen als het beter zit! En zeker als het niet anders kan!
@ Pluus: Hier gaat het goed... ben wel weer wat rustiger, maar heb het de afgelopen weken ook wel erg druk gehad. Nu weer wat meer tijd en rust. Zo kan ik me richten op de bruiloft van mn schoonzus 17-12-11 en op haar vrijgezellenfeest aanstaande zaterdag 26-11-11... Mn vriend aankleden, want hij is getuige! Zijn wel erg leuke dingen om mee bezig te zijn! Natuurlijk denk ik wel veel aan zwanger worden, maar dat kan ik ook niet zomaar opzij zetten. Ben er op een gezonde manier mee bezig zeg maar!
Fijn dat je zo veel 'afleiding' hebt dan! Ik kan me voorstellen dat het altijd in je gedachten is... maar je hebt inderdaad erg leuke dingen die op je pad komen nu! Even een brutale vraag en als die te brutaal is, sorry!!!!! Natuurlijk is het hopelijk deze ronde raak, maar als dat niet zo is, ga je dan langs de dokter of zijn jullie daar nog niet over uit?
Is absoluut geen brutale vraag hoor... In januari ben ik 1 jaar bezig, maar ik wil nog niet naar de huisarts gaan. Daarvoor wil ik nog een paar maandjes langer wachten. Ik weet niet waarom, maar ik ga gewoon op mn intuitie af. Misschien in het voorjaar ofzo! Als ik het gevoel krijg dat ik wil gaan en dat ik veel vragen heb, dan ga ik pas! En zover is het nog niet.... Natuurlijk hoop ik dat ik helemaal niet naar de huisarts hoef, omdat ik dan al gewoon zwanger ben!
Mooi om te zien dat je zo positief bent! Laten we inderdaad hopen dat het niet nodig is en dat je na deze ronde gewoon hartstikke zwanger bent!! Ik duim voor je!
@pluus & danty: Lief van jullie. Ik bel woensdag de ha als ik nog niet ongi ben om te overleggen wat de mogelijkheden zijn....
@jufaman: vertrouw op je intuïtie, misschien weet je onbewust al wel dat het allemaal helemaal goed komt en ook al heel snel @flierefluiter: balen hoor, zo'n cyclus! Goed idee om ff naar de ha te gaan ja, misschien kan die iets doen? Al is het maar opwekken van menstruatie ofzo, wie weet doorbreek je daarmee het patroon en gaat het straks beter! Dikke knuffel voor jullie! En over de zwangerschapskleren... Ik begrijp het helemaal! Ik zwel ' 's avonds echt op tot een balonnetje! Ik weet dat het darmen zijn, maar ik heb dan echt een buik! En overdag ook een beetje hoor, meer dan normaal in ieder geval. Ben 1.80 en weeg ongeveer 67 kg, dus normaal is mijn buik gewoon plat zeg maar. Nu ben ik echt een bolletje! Gek gezicht hoor! Maar ik snap het dus wel van die broeken. Is het zo dat dat darmenbuikje dalijk weer afneemt? En dat je dan straks pas echt gaat groeien? Zou ik wel fijn vinden, anders pas ik volgende week m'n broeken niet meer denk ik
Jufaman, goed van je dat je zo positief bent en het vertrouwen in je lijf blijft houden. Zo blijf je ook het relaxed lijkt mij. Flierefluiter, ik hoop dat je voor woensdag ongesteld wordt, en anders idd maar eens langs gaan. Eens kijken wat de dokter er over te melden heeft. Wolkje, als ik heb gegeten...hihi, dan is mijn buik ook wat dikker. De afgelopen week echt een groeispurt gehad! Mijn buikje is nu echt wel zichtbaar. Ook op het werk begint het mijn collega's op te vallen. Ik heb natuurlijk ook nog twee weken vakantie gehad..dus dan zit er ineens een gat tussen en valt het wat meer op denk ik. Ik heb in januari trouwens nog maar een weekje vakantie ingelast. Ik merk dat het me goed doet daar naar uit te leven en het breekt de tijd tot aan mijn verlof ook mooi. Vanaf januari word ik overgeplaatst naar een andere groep waar ik minder risico loop op agressie en escalaties. He-le-maal geen zin in!! Dus vanaf 7 januari lekker 10 daagjes vrij en dan als het goed is vanaf eind maart mijn zwangerschapsverlof. Verder hoef ik vanaf vandaaf niet meer voor moeders voor moeders te piesen. Heerlijk! Maar voelt wel goed dat ik van begin tot eind mee heb gedaan. Goed gevoel dat ik iets heb kunnen betekenen voor een ander. Had ik eigenlijk verteld dat ik het gevoel dat ik de baby soms al voel bewegen?! Zo niet, bij deze...zo ja, dan bij deze nog een keer! Haha. Ik heb van nature al erg gevoelige darmen, dus ik weet wel hoe dat voelt. Af en toe lijkt het net of er ergens een zenuwtrekje in mijn buik zit..volgens mij is dat de baby! Het is erg vroeg, ik weet het en er gebeurt van alles in mijn buik...maar dit voelt zooow anders dan darmen of maag. Ik ga er extra alert op zijn de komende tijd. Vanavond weer een afspraak bij de verloskundige, dan zal ik er ook eens naar informeren. Ik ben trouwens begonnen met het maken van een dagboekje in een foto album die ik online bij houd bij de Hema.nl. Ik vind het leuk om wekelijks te schrijven over mijn zwangerschap en maak ook regelmatig foto's. Het is bedoeld voor foto's, maar je kunt er ook prima teksten in zetten. Voordat ik mijn dagboekfragment plaats, plaats ik een stukje uit e groeikalender (jongegezinnen.nl) met een plaatje van de ontwikkeling van de baby er bij en een stukje informatie over de ontwikkeling van de baby. Het is tot dusver zo'n leuk documentje geworden!! En super handig om up to date te houden en nieuwe foto's kunnen er direct in. Ook mijn echo's en een paar foto's vd vakantie e.d. kunnen er allemaal in. Ik houd ook een dagboekje bij waar ik gewoon in kan schrijven, waar ik leuke vragen in beantwoord. Hier is alleen niet zoveel extra ruimte voor je eigen schrijfsels. Er is wel ruimte voor foto's, maar ja...die moet je dan uit gaan printen of bestellen. Dus lastiger up to date te houden. Dus straks heb ik een dagboek met mijn eigen verhalen en foto's en het dagboekje waar ik gewoon wekelijks in heb geschreven met minder uitgebreide verhalen en minder foto's. Misschien een leuke tip voor de andere zwangere dames?
Heej Liz, zou t inderdaad even checken. Is wel vroeg volgens mij, maar t kan wel dat je je beeb al voelt! Enneh.. wat betreft je tip, heb vandaag al een boekje gekocht om leuke/belangrijke dingetjes in op te schrijven van de zwangerschap. Ook leuk om later mee te geven aan de kleine. Verder wil ik als ie 'uit mn buik is' een boekje bijhouden over komische dingen die hij/zij meemaakt en de grappige uitspraken later opschrijven.
Liz, wat gaaf dat je de baby voelt! Lijkt me echt super om te voelen!!!!! Leuk hoor!!!! En wat leuk dat je zo'n dagboek bij houdt! Ik ben daar het persoon niet naar... begin aan zo iets vaak heel leuk maar na een paar weken vergeet ik het! Wolkje, bij mij was die darmenbuik na een aantal weken wel echt weg... nu komt die met vlagen! Ik heb ook al wel echt een bolletje hoor! Leuk is dat he! Hier heb ik een erg goede dag! Eigenlijk heel de dag nog niet echt misselijk geweest dus dat is erg fijn! Hopelijk blijft dat zo en komen de 'betere tijden' eraan!
Sitalita, ik heb dus ook een dagboek gewoon uit de winkel. Er staan erg leuke vragen in die ik kan beantwoorden en er is ook ruimte voor foto's enzo. Maar toch vind ik de ruimte te beperkt voor mijn eigen inbreng. Vandaar dat ik besloten had om mijn langere schrijfsels ergens anders in te documenteren; dat fotoalbum. En ik blader het nu best vaak door en het wordt zoooow leuk! Naast dat foto album aka dagboek, houd ik dus ook die andere bij. We hebben zo'n boek waar van week tot week in staat wat er bij mij gebeurt en hoe de baby groeit en ontwikkelt. Daar staat in ieder geval al in dat het mogelijk is dat ik de baby al voel bewegen. Pluus, ja..is zeker heel gaaf! Maar ja, voel het nog niet zo heel vaak hoor, moet er echt even voor gaan liggen en me er op concentreren. Je moet er wel een beetje het type voor zijn idd om een dagboekje bij te houden (in mijn geval zelfs 2 haha). Maar die digitale is echt heel makkelijk bij te houden, in een zucht is het ding up to date met foto's en je eigen teksten. Fijn voor je dat je beter lijkt te gaan voelen! Die ellendigheid gaat je op een gegeven moment echt opbreken he?! Ik ben de eerste 8/ 9 weken ook zo ellendig geweest en dat had ook niet langer moeten duren, dat had ik niet meer getrokken denk ik. Het enige waar ik nu nog last van heb is dat ik gauwer moe ben en veel en gauw hoofdpijn heb. Dat van die hoofdpijn vraag ik vanavond ook even aan de verloskundige, want sta er tegenwoordig iedere morgen mee op en ga er vaak 's avonds ook mee naar bed. Eind van de middag en begin van de avond heb ik er niet zo'n last van, maar als het dan een uurtje of 20u wordt, dan sluipt het er weer langzaam in.
@ liz: wat een leuk idee van dat dagboek, denk dat als t hier zover is dat ik ook zoiets ga doen! En wat betreft t bewegen, dat had je al verteld volgens mij, of ik heb t gedroomd hihi geeft niet hoor! @ flier: verstandig meis om ff naar de ha te gaan. Geeft je misschien ook wel ff wat meer rust! Dikke knuf! Ow meiden, ben toch zo met een leuk project bezig! We gaan een snoezelruimte maken op t werk en we mogen vanalles zelf bedenken en maken, wordt er helemaal vrolijk van als ik er mee bezig ben! Hier nog leuke tips voor op een voelbord?
Wat leuk Engeltje, een snoezelruimte! Ik kan me voorstellen dat je daar erg blij van wordt!!! Ik zal er eens over nadenken!! Liz, die beroerdheid gaat inderdaad echt wel opbreken! Heb zondag zo moeten huilen daardoor en steeds als ik weer ging huilen moest ik weer naar de wc rennen... heel irritant! Ik kijk dan inderdaad ook echt uit naar de betere momenten zoals nu! Die hoofdpijn is ook vervelend... ik heb het met name 's ochtends! Drink je wel voldoende? Heb het nl op internet opgezocht en heb gelezen dat dat een van de oorzaken kan zijn. Ik let sindsdien op dat ik meer drink! Veel succes en plezier vanavond bij de vk!
Goeden avond meiden, Zojuist bij de verloskundige geweest en heb het hartje gehoord! Het leek dit keer een stuk kalmer dan de laatste keer dat we het hoorden. Alles was goed, bloedonderzoek ook. Mooie lage suiker en ijzer gehalte ook top. Alleen heb ik gelazer met de bloedgroep, iets met de rhesusfactor. Ik weet er het fijne niet helemaal van, maar met 27 weken moet ik nog een keer bloed laten prikken om te checken of ik geen antistoffen maak tegen de bloedgroep van mijn baby. Verder loop ik risico als ik val of stoot, want dan loop ik kans dat mijn bloed met het bloed van de baby in aanraking komt en dan eh...heb je blijkbaar een probleem omdat mijn lichaam dan anti stoffen aan gaat maken tegen de baby. Hetzelfde geldt bij de bevalling, dan is er ook kans dat mijn bloed in aanraking komt met dat van de baby. Ik geloof dat 15 of 16% van de zwangere vrouwen dit heeft, dus niet heel veel voorkomend. Heb ik weer! Verder niet heel erg zorgwekkend geloof ik. Dus ik ben weer tevreden met dit bezoek! #thumbsup#