Ik heb mijn zoontje uit de fles leren drinken door te kolven en dit gelijk uit de fles te geven. Pas kwamen we erachter dat hij uit de vriezer geen melk wil. Eerder heb ik op dit forum om hulp gevraagd. Maar de tips om te mengen of te verhitten voordat je invriest hielpen niet. Dus ik dacht een voorraadje in de koelkast te houden om zo mijn eerste werkdag door te komen. Nu wil die kleine dus ook geen melk uit de koelkast. Het is een geworstel om de speen/fles erin te krijgen en dan laat hij het weer uit zijn mond lopen. Hij heeft wel veel dorst want we hebben dit al geprobeerd te geven met de eerste voeding in de ochtend. Daarna drinkt hij wel gretig aan de borst. Heeft iemand nog tips of dit ook meegemaakt? Ik moet over precies een week aan het werk, Help!
Je hebt de melk wel opgewarmd neem ik aan? Wellicht wil hij de melk wat warmer/kouder drinken. En maakt het wat uit of jij of je partner de fles geeft. Of wellicht kun je het nog iemand anders laten proberen als je zelf niet in de buurt bent?
Ik heb het mijn man al laten geven zonder dat ik in de buurt was. Dit hielp niet. Opwarmen doe ik met een flessenwarmer. Ik heb niet het idee dat het warmer of kouder is dan als ik het net gekolfd heb. Maar ik ga het morgen eens wat koeler proberen. Hij wil zelfs niet als hij de hele nacht geslapen heeft. Dan moet hij toch dorst hebben zou je denken. Ik zit nu zo in de stress. Hoe moet dat nu volgende week als ik aan het werk ben, 30 minuten verderop? Dus ook geen mogelijkheid om tussendoor thuis te voeden. Zijn er nog meer tip?
Bij ons drinkt ze het niet als hè kouder is, wij moeten halverwege nog een keer de fles in de flessenwarmer doen, dan drinkt ze weer verder, anders weigert ze. En zelf weggaan, echt weg. Als mijn man de fles geeft kan ik er ondertussen naast zitten (wij geven nu 9 weken elke dag 1 fles borstvoeding) maar in het begin niet. En pas gaf mijn schoonmoeder de fles (oefenen voor als ze is moet oppassen) en was het de eerste keer drama ook, dag later weer gedaan en ik weg, toen dronk ze 100cc, nog te weinig, maar goed genoeg om geen honger te hebben.