hallo dames, mijn kleine is nu precies vier weken oud en is gemiddeld zo'n 16 uur per etmaal wakker. Is dat normaal? Soms slaapt hij maar 2 tot 4 uurtjes per dag. En die dag duurt voor hem dan bijvoorbeeld van 7.00- 22.00. Ik weet dat het per baby verschilt, maar ik vind het zo weinig... zeker toen ik in de folder van het consultatiebureau las dat een baby gemiddeld 45 minuten wakker is, per keer dat hij voeding krijgt (inclusief de voeding!!!). Die van mij is dus uren en uren en uren wakker! laatste vraag: hoe vaak huilt jullie kleine? En hoe huilt hij dan? Hysterisch???? Ik heb de twee dingen waar ik graag antwoord op zou willen krijgen maar even rood gemaakt... Alvast bedankt! Groetjes Renate.
hoi Renate, Volgens mij is het ook per baby een beetje verschillend. Ik heb hier vaker gelezen over baby's die ook bijna niet sliepen. Iman is nu 9 weken en slaapt overdag bijna niet, ja misschien een uurtje als ik geluk heb. Snachts slaapt ze van 23 uur tot 6 uur en dan af en toe nog tot 9 uur na de fles. Als Iman huilt, begint het met miemelen. Als er echt iets is gaat het erna over in hysterisch schreeuwen. Maar ik hoor aan het huiltje wat en of er iets aan de hand is. Groetjes
mijn kleintje slaap in principe ook niet veel... zo en zo als ik niet ga wandelen slaapt ie bijna niet.. zo en zo niet in zijn eigen bed... als ie in zun eigen bedje moet of de box word ie gek! de wipstoel of de schoot vind ie heerlijk en valt dus in slaap... in de kinderwagen alleen als er gelopen word... met andere woorden hij moet worden gewiegt anders gebeurt er niks... kep hem nu wel sinds gisteren ingebakerd (doek gekocht bij prenantal (babywrap) ) en hij slaapt gelijk als ik hem om half 9 inbaker.!
ik bakerde Caitlin in met een grote molton luier maar was Caitlin ook een zeer klein poppeke ik heb hier een site voor je waar je kan zien stap voor stap hoe je inbaker en natuurlijk wat de doek kost http://www.pacco.nl/ en ik zou zeker met inbakeren beginnen want je doet je kleintje er veel plezier mee en jezelf ook ik heb een grietje die haar hobby slapen is hahaha 19.00 te bed nu en pas om 9.00 hoor ik haar toen ze klein was sliep ze ook als een roosje heel veel succes
de doek die ik bij prenantal heb gehaald was 9.99 en toevallig is het vanaf do 28 sep. 20% korting bij prenantal dus miss issie nog goedkoper
heej renate, hier precies hetzelde probleem! als hij een uurtje slaapt overdag is het veel! en hij kan heeeel erg htsterisch gaan huilen, of nou ja het is meer krijsen, en is alleen stil te krijgen door drinken, maar ja ik wil hem ook niet vol proppen! ik zal zo ff bij de prenatal kijken om zo'n doek, hopen dat het helpt! groetjes, en suc-6 ermee
Hmm ik had het zelfde probleem.. De eerste 4 dagen gingen prima. Wel ff wat wennen aangezien ons jongetje 8 daagjes in het ziekenhuis moest blijven. Dus hij was zo moe van al het verhuizen en gedoe! Maar als snel daarna vertrok de rust. En was hij heel vaak wakker. Als hij 4 uurtjes intotaal had geslapen was het echt een wonder! Het probleem was ook zodra ik dacht dat hij in slaap was gevallen werd hij al weer wakker. Echte hazenslaapjes dus. Ik heb niet ingebakkerd. Wel info gevraagd aan het cb. Maarja er valt niet veel aan te doen. Ons jongetje is gewoon erg druk en wil alles zien. Snachts slaapt hij perfect! En als die nu overdag 5 a 6 uurtjes slaap haalt is dat veel.
Jamie slaapt overdag na elke voeding sowieso wel een uurtje of twee, twee en een half. 's Nachts moeten we hem wakker maken voor eten en dan meldt hij zich 's morgens meestal tegen een uur of half zeven weer. Maar als hij na het eten moet slapen, moet hij zichzelf eerst in slaap huilen (lees: krijsen). Best moeilijk, maar je ziet gewoon aan alles dat-ie wel erg moe is. En als hij dan in slaap valt is ie echt vertrokken.. Groetjes!
Tim slaapt ook best nog veel.. zeker 2 tot 3,5 uur na een fles. En soms zelfs gewoon tot de volgende voeding. Queenbee.. maak je Jamie met een reden s'nachts nog wakker voor een voeding? Je mag hem nl best laten slapen hoor en dan gewoon zien hoelaat hij dan weer komt. Ik geef Tim om 23 uur de laatste fles en dan komt hij pas om 7 uur weer.. wie weet doet Jamie dat ook wel.. maar wakker maken hoeft s'nachts echt niet hoor!
Stijn slaapt overdag ook weinig, idd na de voeding van 9 uur en het badje slaapt ie nog wel een uurtje ( of anderhalf) s Ɣvonds om 19.30 laatste fles en dan komt ie rond 4.30-5.00 weer. Daarna slaapt ie weer tot 8.00 uur. Ik zou hem wakker kunnen maken om 23.00 maar dat doe ik niet. Je moet op een gegeven moment toch naar het ritme van 19.00 tot 7.00, dus er moet hoe dan ook 1 voeding uit. Ik denk dat de natuur dat wel regelt Overdag zit ie lekker in de wipstoel, box en ik ga elke middag een uur met hem wandelen en dan valt ie toch nog wel in slaap hoor! En ja dat huilen... het is niet hysterisch meer wat jengelen...en soms wordt het wat erger....dan check ik nog even de luier, een boertje , speen erin en als ie dan nog huilt dan laat ik 'm wel eens even huilen. Succes ermee, Stijn slaapt nu (11 weken) trouwens meer dan toen ie 4 weken was xxx
ik heb de SwaddleMe, dit is echt een hele handige doek met klitteband. http://www.baby-s.nl/contents/nl/d138.html Groetjes
nou ik vanmiddag gelijk naar de prenatal! verkopen ze hem niet, want mocht niet meer van consumentenbond ofzo, en je kon hem (bij ons) alleen nog maar krijgen in zo'n gezondheidswinkel waar ze ook gelijk advies er over geven! nou ja, moet nu maar ff op internet kijken, lijkt me tog wel handig
Nou, hij krijgt tegen een uur of half twaalf/twaalf uur zn laatste fles en dan meldt hij zich 's morgens tegen half zeven/zeven uur weer. Maar ik maak hem wakker voor de fles van half twaalf/twaalf uur, anders zitten we midden in de nacht met voeding. Groetjes!
Renate, misschien is het boekje "regelmaat brengt rust" van Ria Blom iets om eens door te lezen. Ik vind het een erg informatief boekje. Gaat over hoe je door regelmaat (en dat is dan niet altijd alles op dezelfde tijd, maar alles in een bepaalde volgorde slapen, wakker worden, voeden, even op de arm, in de box en bij het allereerste slaapsignaal weer in bed leggen) rust kunt krijgen voor je zelg en de beeb. Is via bol.com te bestellen. Pim
@queenbee: ahh dan snap ik het.. ik dacht dat je hem s'nachts wakker maakte. (zo rond een uur of 3 of zo) hihi Wij maken Tim ook wakker om 23 uur voor een fles als hij slaapt. Behalve gisterenavond. Hij had een fles om 20.30 uur gehad en we wilden hem om 24.00 de laatste geven. Alleen hebben we de fles van 24 uur niet meer gegeven omdat hij zelf ook sliep en wij ook ontzettend moe waren. Ik heb toen de wekker gezet op 4.30 uur omdat er natuurlijk niet meer dan 8 uur tussen de laatste en eerste voeding mag zitten. Om 4.30 uur sliep Tim ook nog.. maar omdat anders zijn suikerspiegel te laag word, heb ik hem toch wakker gemaakt.. Hij had zijn flesje binnen 15 min. leeg en we zijn daarna weer lekker in slaap gevallen. Eigenlijk vind ik het vervelend om hem wakker te maken. Ik ga over een week of 2 op het CB vragen of dat nog echt nodig is, want anders had hij waarschijnlijk gewoon doorgeslapen tot 7 uur denk ik.
@susanne1979; Dat heb ik 's morgens vroeg ook. Soms moeten we hem echt uit zn slaap halen terwijl hij nog ver weg is, dat vind ik dan best wel sneu. Ik moet as dinsdag weer naar het CB, ga ook vragen of ik Jamie mag laten doorslapen.