Onze kleine man, is sinds hij zijn groente en papje krijgt, geen fan meer van de fles. Die gaf ik hem als hij extra honger had, poedermelkflesje of afgekolfde melk. Het papje is erbij gekomen, toen hij geen flesje meer wilde en hoopte zo dat hij wat langer zou blijven slapen, daar hij nog steeds 2 x s'nachts komt voor een voeding. Dat doet hij dus nog steeds. Voedingsschema is nu ongeveer tussen 00.00 en 02.00 BV hij slaapt daarna meteen weer in 04.00 en 07.00 BV soms slaapt hij meteen weer in of na 1/2 uurtje 09.00 en 09.30 BV slaapt ongeveer tussen 10.00 en 12.00 12.30 groentehapje half potje 13.30 en 14.00 BV Slaapt tussen 15.00 en 17.00 18.00 papje aangemaakt, 2 lepels rijstebrei met 90 ml water en 3 schepjes poedermelkformule 19.00 BV gaat meestal naar bed ongeveer om 20.00 Soms wil hij meer drinken, dan geef ik een 2e borst, maar die drinkt hij dan meestal niet leeg. Heb het idee dat hij niet verzadigd raakt en daardoor zo vaak wil eten. Hij is nu 4,5 maand, is 68 cm lang en weeg 7,9 kg. Hij houdt van eten, speelt en lacht veel en gaat iedere ochtend mee, de honden uitlaten, weer of geen weer. Wil geen extra melk gaan afkolven om te kijken hoeveel hij krijgt, want mijn borsten doen zo'n zeer, hij bijt vaak en is wild als hij niet meteen krijgt wat hij wil. Hoe kan ik zorgen dat hij s'nachts toch iets langer door blijft slapen? Heb geprobeerd hem meer te laten eten, pap en BV, maar dat wil hij dan niet.
Beste Anneke2005, Wat mij opvalt aan je verhaal is dat je zooontje nog vrij jong is en best wel groot. Waarschijnlijk komt je komt je kindje daarom regelmatig, ook in de nacht. De nacht voedingen heeft hij op dit moment nog echt nodig omdat zijn behoefte te komen. Hij slaapt nu best wel door als hij om 8 uur naar bed gaat. Wat je zou kunnen proberen is om om rond 23:00 nog een flesje aan te bieden liefst met een beetje rijsebloem daarin. (Je kan je zoontje daarvoor wakker maken) Mogelijk slaapt hij dan in de vroege ochtend uurtjes door en komt hij in elk geval 1 keer minder in de nacht. Dus rond half 6 in de avond kan je dan een gewoon flesje maken of een borstvoeding en dan rond 8 uur in de avond ook een flesvoeding of een borstvoeding. en dan rond 23:00 uur pas het flesje met pap daarin. Het blijft verder even uitproberen wat werkt voor jouw kindje. Groet, Saskia
Hallo Saskia, We zijn alletwee 1.80 lang en volgens de groeicurve zit hij in de bovenste lijn, maar is nog niet te dik. Flesje met rijstebrei geven is geen optie, want hij wil geen flesje meer. Probeer het al 2 weken, maar het is gewoon een drama, vandaar het bordje pap. Kan natuurlijk wel proberen om hem om 22.00 wakker te maken voor een extra BV. want ga redelijk vroeg naar bed, omdat hij weer vroeg wakker is. Bedankt voor je advies en ga het proberen.