speen bij omneo

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mel78, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Misschien is de vraag al eens gesteld, maar welke speen gebruik je bij nutrilon Omneo? Wij gebruiken de aventflessen. Nu is speentje 2 echt veel te langzaam en komt er bijna niets uit.

Nutricia raadde een 3standenspeen aan, maar die gaat echt veel te snel.

Moet ik nu speentje nummer 3 gaan proberen, of de voeding gaan mengen met HA zodat het wat dunner wordt?

Graag jullie advies, want ik kom er niet meer uit, en ze moet echt de omneo hebben ivm problemen met poepen.

2. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik bebruikte en Dodie fles met 3 standen en dan op 1..

3. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    mijn zoontje krijgt sinds 6 weken omneo hij was toen bijna 3 maanden), ik gebruik al vanaf de geboorte difrax flessen. toen ik begon met de omneo ben ik van de s speen overgestapt naar de m speen. dat gaat prima, en hij is erg opgeknapt sinds hij deze voeding krijgt.
    succes!

4. rosannanl

rosannanl Actief lid

7 jan 2008
    236
    0
    0
    horeca.serveerster
    St.Maartensvlotbrug
    Hallo,

ik snap dit niet echt goed! is omneo soms dikker?

Mijn dochter is bijna 4 weken en ze krijgt al zeker 3 weken omneo en we gebruiken de aventfles met nummer 1 speen,en dat gaat goed,ze drinkt de hele fles in 10min leeg.

gr

rosanna

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ja de voeding is dikker. Vandaar mijn vraag.

6. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Wij zijn overgestapt naar speen 3 met Omneo. Als je Kruidvat Comfort care gebruikt (is soortgelijke als Omneo) moet je weer naar kleinere speen omdat die voeding veel dunner is heb ik gemerkt. Maar mijn meisje is erg gulzig en drinkt vandaag dus weer Omneo met speen 2 (Avent) en bij de Dr. Brown's fles ook speen 2. Soms verander ik naar speen 3 als ik merk dat het te langzaam gaat.

Ik heb één speen tegen de regels in (speen 2 van Avent) het gaat iets opgerekt, dan zit je tussen de snelheid van 2 en 3 in. Dat werkt hier ook goed. Dan heb je gewoon iets snellere toevoer maar niet zo snel als de de drie gaatjes van speen 3 bij Avent.

Hopelijk helpt het! Hier is het ook regelmatig wisselen tussen 2 en 3. Die standenspeen werkt hier niet echt omdat ze de speen niet platzuigt en dan werkt het systeem niet.

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Bedankt voor je reactie. Heb snel speen 3 gekocht, en die werkt super!

Ik ben ook van plan een huismerk te gaan gebruiken ivm de kosten (het scheelt wel heel erg veel 5 euro per bus). Ben ik vast gewaarschuwd dat dat weer dunner kan zijn.

8. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ik denk dat andere dit moeilijk voor je kunnen zeggen. Omdat ik bij jou lees dat Avent 2 niet goed is en wij doen het met de Avent 1 en hebben er ook nog eens Johannes broodpitmeel bij, dus dat maakt het nog dikker! Ligt denk ik aan de zuigkracht van je kindje.

9. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Die vraag wilde ik net gaan stellen.

Wij gebruiken difrax flessen met speen s. Heb de speen met een naaldje groter gemaakt maar hij doet er nog 30 tot 40 minuten over!!!
    De M speen was weer te groot en hij gooide de helft ernaast.

Avent fles is dus een goede optie?

Nu is het echt geen doen maar het is zondag dus eventjes behelpen...

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Vervelend he! Ik heb nu 3x de aventspeen nr 3 gebruikt. Dan gaat de fles nog wel in 10 minuten leeg (snel dus), maar ze is dan tevreden en er komt niets terug.

Ik zou het gewoon proberen... Succes!

11. Momfulness

Bedankt Melisa, ik ga hem morgen meteen halen. Weet jij toevallig ook of die bij het kruidvat te koop is? Ik woon in een dorps gat waar alleen een kruidvat is vandaar de vraag. ;)

12. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ja hoor, daar heb ik em ook gekocht gisteren. (en dat gat valt nog wel mee haha, ik moet er zelfs 10 minuten voor rijden)

13. Momfulness

Okee, bedankt! haha. Ja hier is hij op loopafstand dat scheelt weer. ;)

Deel Deze Pagina