Zoonlief gaf vorige week aan geen luier meer om te willen, hij is 2.5 jaar. Hij plaste al een tijdje voor ie in bad ging op de wc, de grote wc, op het potje wil hij niet. Ik heb hem gezegd dat ie dan wel moet zeggen als ie moet plassen/poepen. Ook duidelijk gemaakt dat ik niet boos wordt als het niet goed gaat.Toch maar regelmatig gevraagd en hij zegt en gaat keurig. geen enkel ongelukje. als hij tussen de middag en 's avonds gaat slapen krijgt ie wel een luier om, omdat zoals ik hem heb gezegd hij dan niet kan zeggen dat ie moet plassen. allemaal leuk en prima, maar hij vertikt het om elders op de wc te plassen. gaat wel zitten maar doet niets. In het begin plaste hij dan wel in zijn broek op de creche, maar nu lijkt het erop dat hij het inhoudt. Hij houdt het prima op tot we of thuis zijn, of hij gaat slapen, want dan heeft ie een luier om (wat ik in geval van poepen nog niet eens zo erg vind ) Heb hem gevraagd of hij dan op de creche een lueir om wil, maar hij werd gewoon pissig, NEEHEE was het antwoord gaat dit vanzelf over? is dat herkenbaar? kan ik er iets aan doen? Wil niets forceren maar wil hem ook niet in de war brengen door hem een luier om te doen als we ergens anders zijn, wat mij ook overbodig lijkt omdat hij het kennelijk kan ophouden... iemand een tip?
Hier wilde mijn dochter ook niet op vreemde wc´s toen we net bezig waren met zindelijk worden. Overal waar we naartoe gingen wilde ze wel naar de wc kijken maar niet plassen. Kort daarna ging ze gewoon overal naar de wc zonder problemen.
M is ook niet gek op vreemde wc's. Soms gaat het goed, maar meestal houdt ze het op. Wil hij op de creche ook niet op een potje?
hier op de creche geen punt.. maar onderweg is het soms echt drama mevrouw wil enkel op SCHONE wc's.. niet zo erg.. maar 1 druppel water op de grond en het gebeurd gewoon niet. laatst waren we op de open dag van het Topsport Centrum Rotterdam. dit omdat het geopend werd. schoonmaker stond nog in de deuropening.. en Anne riep bij elke wc: VIES! voelde me toch wat opgelaten want die schoonmaker had echt zn werk gedaan dus na alles damestoiletten.. naar de herentoiletten.. en gelukkig was daar precies 1 toilet waar ze wel op wilde